Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3020
Jeg har noen Sennheiser HD 280 Pro 64Ohm hodetelefoner og vil kjøpe en hodetelefonforsterker slik at jeg får det skikkelige lydbildet. Noen vet hva jeg skal se etter?

Jeg tok en titt på Fiio E17, men den leverte visst 220mW (32Ohm), burde jeg ha en enda sterkere en siden jeg har 64Ohm hodetelefoner? Eller er effekten som er oppgitt kun når volumet er på fullt?

Budsjett: ca. 2000,-

Eller burde jeg heller vurdere en annen type hodetelefon?

Blir i hovedsak brukt til musikkproduksjon og mixing.

Eller burde jeg heller vurdere en annen type hodetelefon?

Blir i hovedsak brukt til musikkproduksjon og mixing.
Veldig fornøyd med Argon HA2 som fåes kjøpt på Hifi-klubben, og prisen ligger på rett under 2000kr om jeg husker riktig! Er rørforsterker dog, så la den spille seg inn på rundt 15-20 min for å oppnå optimal lyd opplvelse. Ser at du driver med musikkproduksjon, så da kan den kanskje bli ugunstig. men men.
Har selv Shanling PH-100 på mine Sennheiser HD650. Fås på Ebay til ca. 2000,- ferdig inn til Norge. Kraftig liten plugg, og passer meget godt med Sennheisers lydsignatur.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Fikk min Fiio e17 i forrige uke, funker konge både som DAC og forsterker. Bruker den som DAC på PC'en og lyden er mye bedre enn når jeg bruker hovedkortet sitt lydkort. Som forsterker er den konge, jeg har en shitty telefon av merket Huawei, og lydkortet der er dritt. Har mulighet til å skru opp såpass at det blir ubehagelig å høre på. Den har iallefall ingen problemer med å dra mine ATH-M50.
Trådstarter
Har ikke skjønt påenget med DAC egentlig, ser bare på det som en problemløser der du trenger et analogt signal men bare har et digitalt signal tilgjengelig.

Hva er poenget med hodetelefonforsterkeren egentlig? Er det for å gi muligheten til å spille på høyere volum eller får du noe mer ut av lydbildet med en forsterker? Jeg leter egentlig etter et godt argument for å bruke 2000,-

Skal ta en titt på forsterkerene dere nevnte uansett.
Sitat av Goofygutt Vis innlegg
Har ikke skjønt påenget med DAC egentlig, ser bare på det som en problemløser der du trenger et analogt signal men bare har et digitalt signal tilgjengelig.

Hva er poenget med hodetelefonforsterkeren egentlig? Er det for å gi muligheten til å spille på høyere volum eller får du noe mer ut av lydbildet med en forsterker? Jeg leter egentlig etter et godt argument for å bruke 2000,-

Skal ta en titt på forsterkerene dere nevnte uansett.
Vis hele sitatet...
Poenget med hodetelefonforsterkeren er å få levert nok effekt/strøm til hodetelefonene så de yter det de skal gjøre, samt at med for lite effekt er det enklere å "sprenge" de ettersom du ikke har like mye kontroll på elementene.
Trådstarter
Jeg hoppet i det og kjøpte en Fiio E17, har nå testet den som DAC i 3 dager og vekslet litt mellom den og det innebygde lydkortet i iMac'en.

For å være helt ærlig så hørte jeg ingen forskjell i lyden, og da vil jeg påstå at jeg har godt trente ører etter mange år med musikkproduksjon og mixing av sanger.

Jeg kommer til å levere den tilbake.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Goofygutt Vis innlegg
Jeg hoppet i det og kjøpte en Fiio E17, har nå testet den som DAC i 3 dager og vekslet litt mellom den og det innebygde lydkortet i iMac'en.

For å være helt ærlig så hørte jeg ingen forskjell i lyden, og da vil jeg påstå at jeg har godt trente ører etter mange år med musikkproduksjon og mixing av sanger.

Jeg kommer til å levere den tilbake.
Vis hele sitatet...
Som dedikert DAC finnes det bedre valg enn E17. Husk at den er designet for å være portabel, og jeg vil si den er mer en forsterker enn en DAC. Jeg er godt fornøyd med min, da jeg endelig får bra lydnivå fra telefonen.
Kjøpte et rørforsterker-byggesett som har fungert veldig bra i mange år. Utrolig fornøyd, men er jo bare stereo om det er noen begrensninger.

Kittet jeg kjøpte heter Ear+ HD.
Men her har jo byggegleden en del å si. Synes man ikke slik er gøy, kan man jo kjøpe noe ferdigbygget.