Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  70 10242
Sitat av Crabman Vis innlegg
Tør jeg spørre hvilke andre konsekvenser du mener? Du får selvfølgelig det på rullebladet, ettersom du får bot. Dette kan gjøre at du ikke kan søke på noen få type jobber (politi, forsvaret etc). De som ikke forstår dette, burde absolutt ikke innta noen former for rusmidler, og heller bygge opp basiskunnskapene slik at de i hvert fall er på linje med en barneskoleelev.
Vis hele sitatet...
Vel, man kan jo f.eks bli depersonalisert? Slite med angst lenge etterpå?
Det hevdes at noen FÅ mennesker kan være disponert for psykiske sykdommer, og som kan slå ut ved bruk ax cannabis. Det samme kan også sies om alkohol, med alle de psykiske og fysiske skadene som det kan forårsake.

Dersom man skremmer noen skikkelig, så skulle det ikke forundre meg om man kunne fått bringt frem en eller annen latent psykisk forstyrrelse hos stakkaren
Sist endret av caperno; 27. august 2010 kl. 00:22.
Sitat av caperno Vis innlegg
Det hevdes at noen FÅ mennesker kan være disponert for psykiske sykdommer, og som kan slå ut ved bruk ax cannabis. Det samme kan også sies om alkohol, med alle de psykiske og fysiske skadene som det kan forårsake.

Dersom man skremmer noen skikkelig, så skulle det ikke forundre meg om man kunne fått bringt frem en eller annen latent psykisk forstyrrelse hos stakkaren
Vis hele sitatet...
Du er nok inne på noe, men det blir i mine øyne å bagatellisere det litt for mye når man sier at "noen FÅ mennesker kan" være disponert. Det er få der ute som takler det særlig bra å misbruke cannabis, selv om konsekvensene i de fleste tilfeller er små i forhold til andre, sterkere rusmidler.

Å sammenligne det å bli skremt med cannabis som trigger av psykose blir litt søkt. Det måtte isåfall bli post-traumatisk stress, noe som egentlig er ganske langt i fra rus-relatert psykose.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg lurer litt på å lage meg en cityjoint. Siden jeg er tom for rullepapir. Er det bra?
Eller er det bare bortkasta?

Føler liksom at den brenner så altfor fort da det er city...
Sist endret av Zohan; 17. september 2010 kl. 01:47. Grunn: leif
Jeg er ny i gamet, og lurer på noe. Første (og foreløpig eneste) gang jeg har røyka, fikk jeg funk som bare det ! Her i gården har jeg lest at de 1-3 første gangene får man som regel dårlig/ingen funk av cannabis. Da lurer jeg på; hvis jeg røyker nå, vil jeg få effekt da?
Sitat av laksir Vis innlegg
Jeg er ny i gamet, og lurer på noe. Første (og foreløpig eneste) gang jeg har røyka, fikk jeg funk som bare det ! Her i gården har jeg lest at de 1-3 første gangene får man som regel dårlig/ingen funk av cannabis. Da lurer jeg på; hvis jeg røyker nå, vil jeg få effekt da?
Vis hele sitatet...
Hvis shiiten er bra så går jeg nok ut ifra det
Sitat av Zohan Vis innlegg
Jeg lurer litt på å lage meg en cityjoint. Siden jeg er tom for rullepapir. Er det bra?
Eller er det bare bortkasta?

Føler liksom at den brenner så altfor fort da det er city...
Vis hele sitatet...
Det brenner fortere enn om du ruller den sjøl ja, men det fungerer. Jeg ville ihvertfall byttet ut det orginale filteret.

Sitat av laksir Vis innlegg
Jeg er ny i gamet, og lurer på noe. Første (og foreløpig eneste) gang jeg har røyka, fikk jeg funk som bare det ! Her i gården har jeg lest at de 1-3 første gangene får man som regel dårlig/ingen funk av cannabis. Da lurer jeg på; hvis jeg røyker nå, vil jeg få effekt da?
Vis hele sitatet...
Tingen er vell det at folk som kun har hvert borti alkohol som rusmiddel tror at man vil få en lignende rus ved å røyke. Har du først merket effekt av cannabis, og du har planer om å innta det igjen så vil du merke det ja.
Sist endret av Mcmak; 17. september 2010 kl. 06:10.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Får man no funk av å svelge pot ?
Sitat av Popstickel Vis innlegg
Får man no funk av å svelge pot ?
Vis hele sitatet...
Hvis du tenker på å svelge det i bud-form, så får du funk. Du får derimot mye mye mindre funk, enn du ville fått hvis du løste opp THC'en i fett. Kroppen rekker ikke/klarer ikke utnytte virkestoffet når du spiser den hel, før den kommer ut igjen.

Så hvis du skal spise pot, og ikke kan lage noe så er det så enkelt som å smelte sammen matolje og pot. Problemet med ren olje er at det legger seg som et lag langs halsen, og vil gjøre at det føles helt sykt å spise/drikke noen timer :P
Svelgte den i budform jeg, hadde faen meg ikke papir igjen :/
Men flaks at jeg har en 2r igjen da
Tar det lang tid før det kicker inn etter du har svelget den ?
Sist endret av Popstickel; 25. september 2010 kl. 20:37.
tar fra 30 min til 2 timer etter min erfaring.

Kjipt at du tok det i budform, du hadde fått svært mye større effekt om du hadde tatt å vamet opp med litt fett.. Fort deg å svelg litt varmt smør
Litt seint. Tok og svelgte 0,3-0,4 g for 3 timer siden, og har ikke blitt noe annet en sliten lissom
Har opplevd etter å spist hasj, å kjenne noe først etter 5-6 timer. Ble virkelig tatt på senga, siden jeg tre timer etter inntak konkluderte med at jeg ikke kom til å få noe effekt at all. Noen som vet hvorfor det tok så lang tid?
Sist endret av Herremann; 25. september 2010 kl. 23:32.
fordøyelsessystemet er individuelt, vettu
Vil bare si at det er barneskole lære at magesekken bruker lengre tid å transportere stuff gjennom kroppen enn det lungene gjør.

Og barnskolen er vi vell alle vært gjennom?
Sitat av Popstickel Vis innlegg
Litt seint. Tok og svelgte 0,3-0,4 g for 3 timer siden, og har ikke blitt noe annet en sliten lissom
Vis hele sitatet...
0.4g? Og du røyker pot til vanlig? Hvordan skal det funke på en 70kg +/- kropp? Dårlig mest sannsynlig. Du må spise mere, 2g burde du merke, men vet ikke helt med pot. Du må kutte den opp no jævlig!
Sist endret av ZionRoad; 27. september 2010 kl. 06:59.
Zion Road har du noensinne prøvd å spise pot?
2g er relativt mye, du kommer til å bli grisestein på det altså(sett at du varmer opp poten med fett og behandler det riktig).
Jeg veier selv 100kg+ og blir ganske fjern på under grammet.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
0.4g? Og du røyker pot til vanlig? Hvordan skal det funke på en 70kg +/- kropp? Dårlig mest sannsynlig. Du må spise mere, 2g burde du merke, men vet ikke helt med pot. Du må kutte den opp no jævlig!
Vis hele sitatet...
2g til en person syntes nå jeg høres overkill ut. Jeg vil tørre påstå jeg er en erfaren røyker og greier meg mer enn fint med 0.5g i mekket (eller evt. smøret).
Ja men husk at denne personen spiser plantemateriallet, han behandler det ikke. Og det er fortsatt snakk om en pot fra norge(vet jeg ingenting om men tipper), med en eier som er uerfaren. Vil bare bemerke at i "mekket"/røyke det, kan jeg fint merke 0.1g med pot, mens jeg må ofte spise 2g+ for å merke noe.
Sist endret av ZionRoad; 28. september 2010 kl. 03:32.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Ja men husk at denne personen spiser plantemateriallet, han behandler det ikke. Og det er fortsatt snakk om en pot fra norge(vet jeg ingenting om men tipper), med en eier som er uerfaren. Vil bare bemerke at i "mekket"/røyke det, kan jeg fint merke 0.1g med pot, mens jeg må ofte spise 2g+ for å merke noe.
Vis hele sitatet...
Dette gir jo ingen mening...

For det første så håper jeg du vet at rusen ved og spise er ganske anderledes en rusen du får ved og røyke, og det tar ofte timer før rusen hitter. For det andre så må du helst ikke røyke noe før/imens du spiser, siden dette ofte "dekker" over rusen du får fra og spise. Det blir vanskelig og kjenne etter om det er rusen fra maten eller røykingen som har truffet.
Ja jeg er helt enig i alt du sier. Kanskje det har noe med min egen fordøyelse å gjøre. Hadde merka det om det var amsterkif garantert, ellers er det noe feil med meg hehe.