Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 2126
Jeg tenkte å kjøpe meg en powerball snart når jeg fant ut at de selger dem i samme butikk som jeg hadde tenkt meg til snart.
Men de selger bare med LED, og jeg lurte på hva slags erfaringer dere har med dem, blir dem ødelagt raskere enn de uten? (Ser ikke poenget med LED, vil bare ha turtelleren, sånn jeg kan sette meg mål)
Husk uansett på å få kjøpt deg en ordentlig Powerball, og ikke en kopi som har turteller som er helt på villsport.

Jeg har en PRO NEON, og har ikke hatt noen problemer med den enda, etter minst ett halvt års bruk. Om den blir ødelagt på noe vis så er Powerballs grei og sender deg nye deler til det meste allikevel, du har livstidsgaranti.
Jeg har en powerball med turteller og ikke noe annet(neon osv). En god stund siden jeg bestilte den, men funker fortsatt
De selger dem på flere nettbutikker(ja, ekte)
Morsom ting å holde på med en gang iblant
Sist endret av kristoffer2200; 11. mars 2007 kl. 03:09.
Anbefaler ikke de med neonlys jeg heller.
Bestill heller en "original" fra nettet, som har rett tyngde og viser rett turtall
Bob Sacamano
John B's Avatar
Jeg har en Powerball med neonlys og jeg er veldig fornøyd med det. Synes det hjelper godt på, fordi den begynner lyse når du har høy nok fart til å holde den gående imens du bytter posisjon i håndflaten. Powerballen jeg har øker lysintensiteten i forhold til hvor raskt den spinner, hvor tøft er ikke det! O.o Err..
har en powerball techno er knakende fornøyd. er sånn at den "skriver" trurtallet på kjernen som snurrer ved en rekke med leds. har hatt den i to år nå å den går som ei klokke.
kjøpte min på taxfree i amsterdam.
rekorden min er 11597 rpm.
Den jeg hadde tenkt å kjøpe er ikke en billig kopi, den koster 299 kr og har neonlys og turteller og heter powerball.
Den der livstidsgarantien teller fortsatt når jeg kjøper i en annen butikk regner jeg med? (Hvem skal da sende meg delene, butikken eller ..de andre?)
Sitat av Grantax
Den jeg hadde tenkt å kjøpe er ikke en billig kopi, den koster 299 kr og har neonlys og turteller og heter powerball.
Den der livstidsgarantien teller fortsatt når jeg kjøper i en annen butikk regner jeg med? (Hvem skal da sende meg delene, butikken eller ..de andre?)
Vis hele sitatet...
Du må ta kontakt med butikken, som igjen tar kontakt med leverandør.
Jeg kjøpte min fra www.microplex.no en gang i tiden.
En gul-orange, med neon og turteller.
Denne funker veldig bra, eneste er at jeg har mistet min tråd som jeg drar den opp med.
Men jeg skal ringe eller sende en mail til powerballs-folkene for å skaffe en ny.
Er veldig fornøyd med den, og håndleddene mine har blitt sterkere.
Har forresten prøvd en kopi. Og det var bare crap.
Plutselig så datt den fra hverandre og man måtte bygge den opp igjen.
Hvis du ser helt nederst på siden du linket til (i powerball kategorien) så kan man bestille nye startsnorer for 10kr stykk.
det beste er å lære seg å starte den med tommelen da.
vurderer å bestille denne er denne ekte? den er på tilbud tror jeg
Har én med og én uten LEDs. Får bedre turtall uten LEDs, men den ser jo døllere ut
Rec'en er 13070 =)
Sitat av jiad-
Jeg kjøpte min fra www.microplex.no en gang i tiden.
En gul-orange, med neon og turteller.
Denne funker veldig bra, eneste er at jeg har mistet min tråd som jeg drar den opp med.
Men jeg skal ringe eller sende en mail til powerballs-folkene for å skaffe en ny.
Er veldig fornøyd med den, og håndleddene mine har blitt sterkere.
Har forresten prøvd en kopi. Og det var bare crap.
Plutselig så datt den fra hverandre og man måtte bygge den opp igjen.
Vis hele sitatet...
bruker ikke mere en et kvarter på og lære seg og starte den med fingra da.
lærte det av han karen i butikken så har ikke hatt bruk for trådene i det heletatt.
Sitat av Grimdoc
Du må ta kontakt med butikken, som igjen tar kontakt med leverandør.
Vis hele sitatet...
Jeg tror strengt tatt ikke det er nødvendig, å kontakte Powerballs.com direkte fungerer nok like godt.

Min rekord er 11989
Jeg kan lett høre at min skraper når den har veldig lav fart, er dette normalt?
Har prøvt ca. 5 ganger, men får ikke start på den, vet ikke om jeg roterer for raskt eller for tregt. :P
Hvor lenge tar det normalt å få taket på det?
En skrapelyd er normalt ja, men du kan redusere denne noe ved å åpne ballen og fjerne alt støv og dritt som ligger der. Du åpner den på følgende måte (om det er en ordentlig powerball ihvertfall):

1) Brett bort gummien det står "Powerball osv..." på, slik at de to skruene under denne vises. Det er en på hver side av ballen.

2) Skru ut skruene, og brett opp igjen gummien (hvorfor skjønner du snart)

3 a) Legg ballen på gulvet slik at gummien er loddrett på gulvet, altså ballen står på høykant. Legg en bok eller noe lignende oppå ballen igjen, og trø bestemt oppå boka, men ikke tramp.

3 b) Evt. sett ballen i en skrustikke, og dra til til du hører et plopp.

Da skal du høre et plopp, og ballen kan lett åpnes for hånd. Om du fjerner gummien før du gjør dette får du raskt powerball-deler rundt på hele gulvet :P

Sjekk her om du synes metoden min høres litt drastisk ut, det er faktisk slik det skal gjøres.

(Jeg tar ikke ansvar for om noens powerballer blir ødelagt av dette, men uansett så vil Powerballs.com sende deg nye deler om noe bli ødelagt)


Du må nok øve en stund før du får "gangen" i hvordan en holder fart i og starter ballen. Øvelse gjør mester!
:/
Ja, får øve litt til når jeg gidder. :P
Den har vært ute av pakken i < 5 minutter, så noe enorm mengde av støv og dritt™ tviler jeg på at den inneholder.
Etter tilnærmet 50 forsøk gir jeg opp, klarer ikke å starte den.

Edit: Haha, fikk det til nå, var litt vanskeligere å navigere med musen på pcen siden det føltes som om ballen fortsatt roterte i hånden min.

Edit: Jeg får den ikke over 5554 rpm, den bare snur retning hele tiden når jeg prøver å få den til å gå raskere.
Sist endret av TanteSpiker; 13. mars 2007 kl. 15:10.
Du kommer nok inni det til slutt, du må bare føle deg frem.

Prøv å ikke ligg i forkant av bevegelsen til kula som ligger inni, men rett i etterkant eller midt på. Om du ikke skjønner hva jeg mener, så prøv å få den opp i litt fart og hold den fast i hånda di, da kjenner du "rytmen" kula inni har. Denne skal du følge ganske tett. Om du hører en slags skrapelyd når du prøver å gi den fart, så prøver du for hardt, prøv å ligge litt nærmere rytmen til kula heller. Spørr om du ikke forstår hva jeg mener :P

Og skrapelyden du hører ved lav fart vil gi seg/bli lavere etter en stund, det er bare en plastikkring inni ballen som må slites litt ned før den glir lett.

NB: Ny pers., 12220 i går kveld
Men uansett når jeg kommer i høy fart (ca. 6000 rpm) så vil kulen hoppe opp ved den minste bevegelse, og da snur den ringen retning, noe som ikke er anbefalt å gjøre i høy fart fordi den tar skade.
Hvordan hindrer jeg at den snur vei? Jeg må jo bevege ballen, og jeg klarer ikke forhindre at den hopper opp og snur retning.
Men begynner å bli bedre, merket at når jeg når ca. 5000 så bør jeg ikke bare gå raskere, men å bevege hånden i mindre ringer, fordi da øker farten veldig raskt.
Er de ballene på www.psdata.no ekte da? bare lurer, for jeg har tenkt å kjøpe meg en der...
Denne er ekte ja...

http://www.psdata.no/ps.asp?it=131439

Til de som ikke greier det: Prøv en halvtime senere. Ofte kan det bare være at du er sliten eller trøtt!
Jeg når ikke å bli sliten før den begynner å hoppe og snu retning hele tiden.
Sitat av Grantax
Jeg når ikke å bli sliten før den begynner å hoppe og snu retning hele tiden.
Vis hele sitatet...
Øv mer. Du må bare finne riktig teknikk.
noen som har link til en god powerball da?
www.powerballs.com mener det skal være den "orginale" powerballen..
Hvis dere har problemer med dere ikke greier å kontroll på ballen fordi det går for fort så er det bare å ta tiden til hjelp. Det hjelper med trening og en riktige tenikken er viktig..
På powerballs.com er de alt for dyre, kjøp et annet sted sier nå jeg.
bestilte en på PSdata på søndag. fikk den idag. ble ca 300 med frakt og slikt. morsom sak. synes jeg fisksa det ganske greit. etter ca 20 min hadde jeg rekord på 10 021..