Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 3817
Har lenge ønsket meg en tatoering, har tegned skisser og føler at den er 100% meg. Tiden er inne for at jeg begynner å vurdere og bestille meg time men jeg tørr ikke rett og slett pga at jeg har nålskrekk! ikke bare det men har veldig høg smerteterskel. Er der noen måte å overkomme frykten på? eller bedøvende kremmer jeg kan smøre på? vil helst gjøre det i fylla.. men det er jo ikke lov.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Om du har høg smerteterkel er det jo ikke noe problem da! Tipper du mener lav..
Er bare å bite tennene sammen det!
Det er ikke så ille som du skulle tro.
stikke deg selv med nåler,
var livredd nåler før jeg og, trodde nåla ville knekke mens den satt i armen bare jeg gjorde en liten bevegelse, men tror ikke det nå lenger etter jeg har stukket meg med nåler selv noen ganger
Når man tar piercing får man en serviett med lokalbedøvelse som man smører der man skal ta den. Vet ikke om det er vanlig med tattovering også, men skulle tippe det..
Fikk et par tips før jeg skulle tatovere meg av tatovøren:

1. Husk og spis og vær mett når du møter opp.
2. Helst ha hatt en god natt's søvn!

Jeg gjorde det, og på slutten av tattoveringen etter 3 t og 30min i stolen begynte jeg og bli sulten, magen begynte og romle, og det gjorde plutselig vondt i hele armen mens hun tatoverte det siste! Så der har du noen langbein tips!

Lykke til!
Sist endret av Rallo Tubbs; 29. mai 2011 kl. 20:41.
hvor kraftig er da lokalbedøvelse? sist gang jeg gjore det kunne jeg ikke føle noe fra nakken og opp
Slapp av. Det siste du tenker på når maskinen durer på, er nåler. Det kjennes ikke ut som nåler heller. Det er ikke et stikk, men mer som om noen skraper på deg med passer, eller noe. Mer "skrubbsår-aktig", hvis du skjønner. Har en kamerat som svimte av når mannen før ham skulle inn og ta vaksina i 7. klasse eller når det var. Nåleskrekk. Han hadde samme tattoo-frykt som deg. Tok en liten på armen. Nå er han hekta som faen på tattoo, og planlegger hele ryggen, for armene er dekka...
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
Har lenge ønsket meg en tatoering, har tegned skisser og føler at den er 100% meg. Tiden er inne for at jeg begynner å vurdere og bestille meg time men jeg tørr ikke rett og slett pga at jeg har nålskrekk! ikke bare det men har veldig høg smerteterskel. Er der noen måte å overkomme frykten på? eller bedøvende kremmer jeg kan smøre på? vil helst gjøre det i fylla.. men det er jo ikke lov.
Vis hele sitatet...
hvor har du tenkt å ta den på? for hvis det er steder med mye muskel/fett så gjør det ikke vondt (ekstremt lite), mens hvis du er relativt tynn, og har lavt f.eks. fett % på brystet og skal ta det der, så vil du kjenne det!

Rygg, Rumpe, Lår er chill steder å ta på...
Bryst, Skulder(tortur), kragbenet over brystet (ekstrem tortur) for deg som har så store smerteproblemer...
Skal ha den på underarmen, og den er ganske stor tror jeg. vet ikke hva som er stort og ikke, man kan tenke litt under pulsåren og nesten bak til leddet.
Det finnes en krem du kan smøre på. Tror den kalles emla-krem. De bruker den mye på barneavdelinger på sykehus i forbindelse med blodprøver og sprøyter på barn. Du smører den ganske tykt på, lar den være der i en time og vasker den av.
Sitat av Ivar Vis innlegg
Rygg, Rumpe, Lår er chill steder å ta på...
Bryst, Skulder(tortur), kragbenet over brystet (ekstrem tortur) for deg som har så store smerteproblemer...
Vis hele sitatet...
Rumpe er vondt, jeg har dekt armen og ingen av de kan nærme seg hvor ubehagelig det var å blekke rumpa.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Skulder og albue kjennes, men noe tortur er det slett ikke!
Jeg har på innsida av underleppa, det var rett og slett veldig lite vont! Overaskende, jeg trudde det kom til å bli jævlig.
Underarmene var ikke noe særlig vondt for meg, hvis det er en trøst... Den minst vonde av de jeg har.(Fra hofte til nippel,bak kne,skinnlegg,bak legg.
Det gjør ikke SÅ vondt, og du kan smøre inn huden med lokalbedøvende salve.
Ett problem med emla-krem er at den sansynligvis ikke varer ut tiden du skal tattovere deg. Du vil da måtte stoppe, ta på ny krem, og vente til den begynner å virke igjen før du kan fortsette. Nå vil jeg ikke ødelegge for deg, men jeg tviler sterkt på at dette vil hjelpe deg. Kremen vil jo ikke hjelpe på det faktum at det er nåler som penetrerer huden din. Jeg har selv enorm sprøyeskrekk og nåleskrekk, men en tattoveringsmaskin blir noe helt annet. Selv om det er nåler kjennes det langt i fra slik ut. Som det ble sagt lengre oppe her føles det mer ut som om man blir skrapet med en mindre skarp gjenstand, som for eksempel en veldig sløv kniv eller en passer. Det gjør helt klart vondt, men det er så absolutt overlevelig.
De fleste tattoo butikker blir faktisk irritert om du skal drive og smøre på deg krem hele tiden. Du vil måtte stoppe opp og vente en time på et kremen funker. Det som kanskje var en 3 timers prossess er nå blitt til 5-6 timer isteden. Jeg har tattovert begge armene og har nåleskrekk selv men du føler kun en lett brenende smerte når de gjør det.
Godt tips er å ikke ha vært på fylla de siste par dagene heller. Skjer vist noe med huden da som gjør at den blir litt hardere en vanlig og nåla brekker. Skjedde meg på kreta tror han brakk 4-5 nåler mens han tattoverte meg. Ingen av de satt dog igjen i huden. De skal ikke så dypt! Skal helst ikke renne blod ut liksom og skylle ut blekket. Da er du like langt
Spør de om du kan dele opp tatoveringe. F.eks; Du tar det enkle først, så fargelegging senere. Det gjorde min søster..

Edit; Du bør ta små tatoveringer først.
Sist endret av Vod0; 30. mai 2011 kl. 11:18.
Det kjennes ikke ut som nåler når du tar tattis. Eller jo, men ikke på den måten du tror. Det er mer en during/risting som er litt ubehagelig. Musikk på øra, legg deg bakover og slapp av - null stress.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Når man tar piercing får man en serviett med lokalbedøvelse som man smører der man skal ta den. Vet ikke om det er vanlig med tattovering også, men skulle tippe det..
Vis hele sitatet...
Merkelig, verken jeg eller noen av mine venner som tok piercing ilag fikk noe bedøvelse, var bare og legge seg i stolen, så får man en serviet med antibak på, IKKE bedøvelse, så stikker de nåla igjennom
Sist endret av ghettokid; 30. mai 2011 kl. 11:25.
Bedøvelse er ikke normalt når man tar piercing eller tattovering.

Nåla er ikke en enkelt når, det er fra 2-15 spisser på tatto nåla, og de kjennes ikke ut som noe sprøyte eller noe.
Jeg tok min første i nakken, og syns det var meget behagelig (er kilen på ryggen, så nytter ikke og klø der, men tattovering funket fint) Og neste tok jeg på overarmen, ved skulderen, så en på underarmen og siste ved håndleddet, mest smertefulle var vel den på overarmen, når han tok helt øverst, men ikke noe som var veldig vondt..

Så egentlig ikke noe og grue seg for, men som noen andre her sa, vær mett, og om du røyker, ikke røyk 30 min før du skal ta den..
Sitat av zlinkey Vis innlegg
Bedøvelse er ikke normalt når man tar piercing eller tattovering.

Nåla er ikke en enkelt når, det er fra 2-15 spisser på tatto nåla, og de kjennes ikke ut som noe sprøyte eller noe.
Jeg tok min første i nakken, og syns det var meget behagelig (er kilen på ryggen, så nytter ikke og klø der, men tattovering funket fint) Og neste tok jeg på overarmen, ved skulderen, så en på underarmen og siste ved håndleddet, mest smertefulle var vel den på overarmen, når han tok helt øverst, men ikke noe som var veldig vondt..

Så egentlig ikke noe og grue seg for, men som noen andre her sa, vær mett, og om du røyker, ikke røyk 30 min før du skal ta den..
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke røyke før? vil jo tro at dette må ha en avslappende effekt når du e pissredd :P?
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
Hvorfor ikke røyke før? vil jo tro at dette må ha en avslappende effekt når du e pissredd :P?
Vis hele sitatet...
Vil tro han mente ikke røyk en halvtime før, men 5 minutt før så du slipper og ligge med røyksug
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Når man tar piercing får man en serviett med lokalbedøvelse som man smører der man skal ta den. Vet ikke om det er vanlig med tattovering også, men skulle tippe det..
Vis hele sitatet...
Jeg har tatt mange piercinger, men aldri fått bedøvelse. Den "servietten" som blir brukt er antibakteriell for å vaske og rense huden
just do it ;-)

Startet først med en på skulder selv, var så redd jeg holdt på å svime av. måtte på do for å ta pause, haha. (var 15år da)

Er nå 21 snart, og har fullsleeves, hele ryggen, halve magen, brystet og litt her og der :-)

Armene er piece of cake, 1 godt tips er. Ha noe sukker med deg, cola\smågodt og liknende. Hjelper sykt.
Spør du meg så er det ikke det å ta tatto`en som er jævlig, men den fuckings kløinga som kommer noen få dager etterpå, helvette grusomt.
Dersom du er livredd for å ta tatto, ikke ta det...
Det du må huske, er disse tattoovørene er profosjonelle og vet veldig godt hva de driver med.
Smerten er det siste du skal tenke på, du skal ha kunst på kroppen din som skal vare livet ut. Du burde sette deg inn for ett 100%.

Hvis du ikke klarer det, så dropp det. Det er ingen som lære deg å ikke være redd for nåler, det er noe du må gjøre selv.

Jeg fraråder deg lokalbedøvelse, fordi det tynner ut blodet, og gir deg et dårligere resultat.
Sist endret av phideph; 30. mai 2011 kl. 18:58.
Husket eg fekk bedøvelse på handen når eg skulle ta mandlene, så det er sikkert noe kremmer/lignende du kan få
Berre snakk med han som skal tatovere deg

(Dei skulle sette inn en slange dei kunne åpne og lukke, så slapp dem og stikke med så mange ganger)
Værste delen er de 5-10 sekundene fra du hører markøren starter til den stikker deg. Overlever du det klarer du resten også! De aller fleste tattovører er lette og ha med og gjøre, ønsker du noen pauser under veis er ikke dette noe problem som regel. Husk: Vær opplagt, noe godt å drikke, snus/røyk ( ved behov ), og sist men ikke minst en venn du kan prate med underveis!
Er generelt minimalt med sverte når man tar tatovering, så fremt det ikke er direkte på ben/knokler.

Og se ikke på det som nål/nåler som stikkes inn i armen, men heller som en "barbermaskin" (Høres jo ut som det).


Tror ikke det skal bli noe problem når tatovøren først har startet
Jeg tok min første tattoo på kragebeinet og fronten på skulderen. To roser i grei str. Satt i stolen i 3 timer. Jeg var nervøs som faen, men fyren som gjorde tattoveringa var flink til å snakke meg gjennom alt som skjedde, han forklarte hvordan alt virket og jeg fikk pauser mellos outlinen, skyggene og farginga.

Det er sundt å grue seg litt! Men snakk med artisten og fortell at du er litt redd og nervøs! Er de klar over dette kan de hjelpe deg med å slappe av osv

Lykke til : D
gå og prat med de på tattoosjappa, så kan du kanskje få prøvd litt uten blekk i greia! Da får du sjekket hvordan det er og bestemme deg for om dette er noe for deg.