Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2818
heisann,lurer på om jeg skal søke fritak fra sivilforsvaret,har blitt dimmitert fra militæret og siviltjeneste tidligere,min sivile status er samboer og har barn og fast jobb,noen som har noen gode argumenter jeg kan skrive til dem?
Du kan jo bruke alder på barn som et argument. evt at samboeren din jobber mye og du trenger og bruke mye tid på barnet.

Eneste jeg kommer på i farten.
Selvom det ikke er helt det samme så kanskje du finner noe i denne tråden
barnet er 2mnd og mor har fri fra jobb
Hvorfor har du blitt dimma fra sivil/millitærtjeneste? Er mye tunge løft i sivilforsvaret, så har du problemer med ryggen f.ex. kan det være en god grunn.

Ungen tviler jeg på at de tar som noen grunn, i og med at mora har fri, og det sikkert ikke er helt med en gang du skal på kurs.

Fast jobb er dessverre heller ikke noe argument, de er noen jævler sånn. Mulig de har skjerpa seg nå, men de ga ikke penger til husleie og sånt engang når jeg var der.
Sist endret av atomet; 29. desember 2007 kl. 13:30.
Kan ikke bare kalle inn folk som har unger og samboer uten å betale utgiftene.
Legemeldinger på knær eller rygg gjør nok susen.
Det jeg brukte som argumenter når jeg dimmet fra millitæret var følgende:

Dro først til legen og fikk meg sykemelding på knær. Klagde over smerter i dem når jeg gikk med tung oppakning. Legen kom fram til noe med for lite leddveske i kneskåla? Men fikk hvertfall sykemelding som jeg hadde med når jeg møtte opp.

Jeg var og samboer og hadde en unge, brukte dette for alt det var verdt. Blant annet argumenter som, jeg vet ikke om min samboer vil takle at jeg er borte så mye og dermed vil flytte fra meg, vil ikke gå glipp av all den tiden sammen med ungen min osv.
Fikk da spørsmål om jeg var intresert i tilrettelagt tjeneste med tanke på knærne, men mente at det var bare løsningen på det ene problemet så jeg så ikke noe poeng i det.

Er ikke så inne på dette med siviltjeneste men disse tingene førte til at jeg slapp millitærtjeneste hvertfall så kanskje det går og bruke noen av de samme argumentene når du skal søke om fritak.

Lykke til
det er mye værre å komme seg unna sivilforsvaret enn millitæret, men problemer med knær eller rygg kan som nevnt tidligere funke. Funker dårlig å trekke slanger eller bære pumper hvis man er dårlig til beins eller har vondt i ryggen.

Putas: som sagt... de ga ihvertfall ikke penger til husleie/et.c. når jeg var der for tre år siden, håper virkelig de har endra på det, men jeg tviler egentlig. Helt utrolig idiotisk? Ja, men sånn var det.

Man får sikkert noe støtte ifht ungen, men generelt følger de samme satser som millitæret på sånt (bortsett fra husleie og sånt selvsagt, som det tydeligvis forventes at man skal trylle fram penger til), dvs hundreognoe kroner dagen. Husker ikke hvor mye det er i støtte for barn i millitæret nå, men det er sikkert noe liknende - dvs shitt-o.
si at du bruker dop. at du røyker hasj.

eller at du har hårkreft
Alkoholisert gamer
Bare lyv for dem.. Da vil de ikke ha deg der.