Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 17022
Hey.

Har nettopp installert cyanogenmod på min S4, og er veldig fornøyd. Det eneste som mangler er sync av kontakter med noe annet enn Google+.
Jeg vil ha alle Facebook vennene mine synkronisert til kontakter på mobilen med email, nummer og bilde. Finner kun apps som gjør dette med profilbildet - det hjelper mye når jeg ikke har noen kontakter på mobilen fordi jeg bare har bruk Samsung sin Facebook sync.

Søkte litt rundt og fant Haxsync, men ingen download noen steder.

Noen som har forslag på en app som gjør dette?
Er jo en innstilling i facebook appen det. Sync all/Sync med eksisterende kontakter.
Jeg finner ingen slike innstillinger i Facebook appen
Last ne og bruk haxsync
Hmm.. Hos meg ligger det både under "Settings -> Accounts & sync settings" og "Facebook -> Settings -> Other settings(Helt nederst)".
Sitat av sindrefs Vis innlegg
Last ne og bruk haxsync
Vis hele sitatet...
Som jeg skrev så har jeg sittet i hele dag og søkt etter en download. Har kunnet funnet survey sider og andre sider som bare er drit.
Vil gjerne ha en download link for .apk filen.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
https://play.google.com/store/apps/d...rkaround&hl=no

Tok meg forresten 2 sekunder å finne det.
Vis hele sitatet...
Og det tok med 2 sekunder å lese at dette ikke er appen, men en fix for Samsung Galaxy S4 og noen andre android mobiler.

"Thanks to Marten Gajda for the idea and reference implementation, check out his apps if you want more awesome sync tools!
Requires HaxSync to be installed, this is only a workaround for a Google Play issue!"

Sitat av rolls Vis innlegg
Hmm.. Hos meg ligger det både under "Settings -> Accounts & sync settings" og "Facebook -> Settings -> Other settings(Helt nederst)".
Vis hele sitatet...
Det finnes ingen "Accounts and sync settings" på Cynanogenmod, og det finnes heller ingen "Other settings" i Facebook appen.
Sist endret av Claryn; 28. desember 2013 kl. 15:19.
Jeg har akkurat samme problemet på min klin originale Cat b15. Ser ikke ut til at det er noen mulighet for det. Finner du ut av det så gi gjerne beskjed. Har kikket rundt selv for en stund siden.
Lastet ned en HaxSync apk fra en veldig sketchy side..

Etter at jeg prøvde å gi HaxSync tilgang til Facebook har den stått slik:



https://www.facebook.com/HaxSync

På Facebook siden deres står det at de har et problem med Facebook authorization, og nettsiden deres har jeg ikke tilgang til..
Hvilke permissions ber applikasjonen om?

Sitat av Claryn Vis innlegg
Og det tok med 2 sekunder å lese at dette ikke er appen, men en fix for Samsung Galaxy S4 og noen andre android mobiler
Vis hele sitatet...
Min feil
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Hvilke permissions ber applikasjonen om?



Min feil
Vis hele sitatet...
HaxSync will recieve the following info:
your public profile, friend ist, email adreass, News Feed, status updates, events and photos and your friends' birthdays, status updates, events, current citties, photos, websites and personal descriptions.
Jeg bruker haxsync på min S3. Lastet ned fra Play Store. Funker slik som det skal.

https://play.google.com/store/apps/d...g.mots.haxsync
Sist endret av Xernox; 28. desember 2013 kl. 16:37.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Jeg bruker haxsync på min S3. Lastet ned fra Play Store. Funker slik som det skal.

https://play.google.com/store/apps/d...g.mots.haxsync
Vis hele sitatet...
"Not found"
Sitat av Claryn Vis innlegg
"Not found"
Vis hele sitatet...
Rart, den kommer opp for meg.
Følg med denne tråden, vet det er flere som har haxsync. Kommer nok et svar i løpet av dagen.
http://www.diskusjon.no/index.php?sh...838&p=21274516
Ja, får bare vente og se om jeg finner en versjon som faktisk fungerer..


Uansett, noen som har erfaring med CM og rooting av Android mobiler? Noe dere anbefaler at jeg gjør som en entry til Vanilla android og en rootet mobil? =D
Jeg personlig vil anbefale det ihvertfall da jeg foretrekker å få oppdateringer kjapt, mulighet til å endre alt jeg vil, hater skins fra LG, Samsung, HTC, osv.. Stock Android er definitvit langt bedre nå enn det var før.

Men det spørs rett og slett på hva du er ute etter. Mange vil nok heller foretrekke Touchwiz da de er avhengig av noen av funksjonene.
Sist endret av Mkvarner; 28. desember 2013 kl. 17:50.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Jeg personlig vil anbefale det ihvertfall da jeg foretrekker å få oppdateringer kjapt, mulighet til å endre alt jeg vil, hater skins fra LG, Samsung, HTC, osv.. Stock Android er definitvit langt bedre nå enn det var før.

Men det spørs rett og slett på hva du er ute etter. Mange vil nok heller foretrekke Touchwiz da de er avhengig av noen av funksjonene.
Vis hele sitatet...
Det eneste jeg savner fra Touchwiz er integrert synkronisering med Facebook :P
Da har du ikke noe valg, du skal bruke custom ROM
Er det bare jeg som er forelsket i design og animasjoner fra vanilla, eller går ting faktisk mer smooth? Varer batteriet lenger?

Har bare brukt CM i tre dager, men føler at jeg har mye bedre perfomance og batteri enn med Touchwiz
Sist endret av Claryn; 28. desember 2013 kl. 17:59. Grunn: leif
Jeg bruker SlimBean fra SlimRoms. De har strippet det helt ned til kun det viktigste (vanilla ROM er på rundt 800MB, SlimBean er på 150MB+80MB(gapps). Kjører veldig smooth, en del customisation og ikke noe bloatware. De jobber med SlimKat nå, men jeg vil anbefale SlimBean da den er mye mer stabil.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Følg med denne tråden, vet det er flere som har haxsync. Kommer nok et svar i løpet av dagen.
http://www.diskusjon.no/index.php?sh...838&p=21274516
Vis hele sitatet...
Ser ut til at innlegget om HaxSync er blitt slettet.

Det viser seg at utvikleren tok appen ned fra Play Store fordi Facebook ikke lenger tillater at appen henter ut mobilnummer osv..

Noen som har en annen løsning?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hvordan ligger det an? Har noen funnet en fornuftig løsning enda?