Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 10772
Heisann! Jeg bare lurte litt på åssen det har vært med politi på dette forumet, jeg antar at det er en del interessangt lesestoff for dem her hvor de kan lære om forskjellige miljø osv, og en del brukere som tillstår diverse ting kanskje, har det noen gang vært problemer med at politi har vært her? Eller er kanskje ikke nFF så kjent hos dem ?

Eller er det kanskje noen som leser tråden NÅ!?
Sist endret av Bruskork1; 5. juli 2010 kl. 12:38.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Ja, det står 'Politi' under brukernavnet.
nFF er faktisk velkjent hos ordensmakten, og de liker meget godt å lese her.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
http://www.rabbababb.no/wp-content/u...artikkelen.png

nFF eies og drives av Kripos
Sist endret av Jonta; 5. juli 2010 kl. 12:40.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Kanskje du er litt paranoid. Jeg tror nok ikke det finnes noen formell overenskomst med politiet her (bortsett fra å utlevere IP-adresser o.l. når dette trengs "i lovens navn", men dette er jo lovpålagt), men jeg vet om minst to brukere (én som nå er utestengt) som "er politi." Flere finnes det sikkert, spørsmål om det inngår ikke akkurat i registreringen, og siden purkehat er et gjennomgående tema over halvparten av forumet skjønner jeg godt at de det gjelder heller vil holde kjeft.

Når det gjelder å tilstå ting bør man vel være nokså forsiktig med det uansett hvor man befinner seg på nettet, men spesielt på et åpent forum. Å gi personlig informasjon på et fullstendig åpent forum er skjær idioti uansett.
Sist endret av robhol; 5. juli 2010 kl. 12:43.
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Jeg er ikke paranoid, jeg bare lurte på om det faktisk har vært noe problemer mellom nFF og politiet. Ikke noen spesiell grunn til at jeg spør.
Sist endret av Bruskork1; 5. juli 2010 kl. 12:48.
Sitat av kimmag Vis innlegg
Heisann! Jeg bare lurte litt på åssen det har vært med politi på dette forumet, jeg antar at det er en del interessangt lesestoff for dem her hvor de kan lære om forskjellige miljø osv, og en del brukere som tillstår diverse ting kanskje, har det noen gang vært problemer med at politi har vært her? Eller er kanskje ikke nFF så kjent hos dem ?

Eller er det kanskje noen som leser tråden NÅ!?
Vis hele sitatet...
Jeg vet også med 100% sikkerhet at politiet henger på både nFF og WIP.
Dette har jeg blitt fortalt når jeg har vært nede til avhør hos politiet osv.

Men av en eller annen merkelig grunn har jeg aldri fått noen reaksjon på mine handlinger i forhold til pyro og slikt.

Når det er sagt: Snut er ut
Sitat av kimmag Vis innlegg
Jeg er ikke paranoid, jeg bare lurte på om det faktisk har vært noe problemer mellom nFF og politiet. Ikke noen spesiell grunn til at jeg spør.
Vis hele sitatet...
Etter hva jeg vet har det aldri vært noen problemer mellom nFF og politiet. Og fra de jeg har spurt om det (da folk som jobber med/i) har svaret omtrent vært: "Vi setter ytringsfriheten høyt og nFF er en god kilde for informasjon."
Sitat av mo3 Vis innlegg
Meget interessant konspirasjonsteori du har her .
Vis hele sitatet...
Det er om ikke dumt, veldig navit å tro at politiet ikke benytter seg av en åpen offentlig ressurs som nFF.
Politiet har nok ganske stor nytte av nFF når det gjelder f.eks. Research Chemicals osv.
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Tror ikke jeg tar hardt i når jeg sier at det er noen hos politiet som sitter og overvåker dette forumet jevnlig...

Eller for å snu på det. Hadde vært merkelig hvis de ikke gjør det :P Dette er jo en evigvarende kilde til informasjon som er langt ute i gråsonen
ja det er mange fra høyere makter som bruker mye tid på dette forumet, dette av ulike årsaker.
Sitat av T.J. Vis innlegg
Tror ikke jeg tar hardt i når jeg sier at det er noen hos politiet som sitter og overvåker dette forumet jevnlig...

Eller for å snu på det. Hadde vært merkelig hvis de ikke gjør det :P Dette er jo en evigvarende kilde til informasjon som er langt ute i gråsonen
Vis hele sitatet...
Overvåkning? Neppe. Om det er noen som bruker egen fritid til det er mer sannsynlig. Tross alt, det er veldig lite som hindrer politifolk å ha interesser som sammenfaller med en eller flere av de temaer som diskuteres her.

På tross av mange som hevder det motsatte, politifolk er også mennesker.
Politifolk er bare mennesker.
Slik som resten av brukerne i dette forumet :-)

selv om enkelte politifolk tar seg noen friheter:
naken kvinne i bagasjerom

sex på galleriet

så er stort sett politifolk som alle oss andre :-)
Sist endret av allpeace; 5. juli 2010 kl. 15:05.
Vet av brukere på andre forum som har blitt tatt inn til avhør og blitt tatt for diverse, men dette skjer kun vis man hiver rundt seg med personlige opplysninger. Politiet ser vell akkurat like mye info om brukere her inne som alle andre.

det er bare domt og tro de ikke holder til her jevnlig, mye interesang fakta som kommer til tider Når det er sagt vær forsiktig med og legge ut bilder tatt med diverse kamera mye usynlig fakta som følger med.

Og til politiet i trøndelag, jeg liker ingen av dere og ønsker ingen av dere noe godt!
Selvfølgelig politiet er innom her. Uten tvil.
Nff er ett kontroversielt (viss det er riktig ord) forum på flere måte. Jeg har ihvertfall enda til gode å komme borti ett norsk forum som har så stor ytringsfrihet. Selv om noen admins sletter poster uten tilsynelatende god grunn. :P
Jeg har selv ett nært familiemedlem som er politi, og ja han henger her inne til tider. Ikke fordi han har lyst til å ta alle som driver med ulovligheter, men rett og slett for å få ett innblikk i livet til rusbrukere osv. Han er fullstendig klar over hva jeg driver med av psykedelia osv, og vi har ofte hatt lange diskusjoner om denslags over en flaske whisky. Jeg kan fint fyre opp en joint utpå kvelden uten at han bryr seg siden vi har ett såpass sterkt bånd som neppe vil påvirkes av det faktum at han jobber som politi. For det er bare en jobb, når han har fri så er han som alle andre jeg kjenner, fester og har det fett sammen med venner osv. Han er også interessert i data, som er enda en grunn til å henge her på Freak.no.

Når det er sagt, så betyr ikke dette at jeg har noe slags frikort hos politiet. Om jeg roter meg opp i problemer så vil ikke han gi meg noen forskjellsbehandlig, og det er noe vi har snakket om ofte og jeg skønner jo den.
Sitat av mortalf Vis innlegg
er det ikke her man ikke kan omtale vise til torrenter?
Vis hele sitatet...
Det har da ingenting med ytringsfrihet å gjøre. Hvis ikke du husker napsterdommen og skjønner resten så har ta deg en googlerunde..
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Har lurt litt på dette en stund nå; er ikke politiet pliktet til å melde inn ulovlig aktivitet dersom de er vitne til det? Tenker på Frater L.S.D.s innlegg der han sier han kan fyre opp en joint foran denne politimannen uten konsekvenser. Vil ikke det foreligge sanksjoner for denne politimannen dersom et slikt tilfelle blir avslørt?

Dette er rent teoretisk selvfølgelig.
Jeg tar ikke fem øre for å tipse politiet hvis det innrømmes alvorlig kriminalitet på nFF. Det var et svin som skrøyt av en voldtekt for et par måneder siden som jeg tipsa dem om, bare for å ha det gjort. Det samme ville jeg ha gjort ved alvolrlig hærverk eller vold. Rusmidler og torrents får andre ta seg av.
Sitat av thomasf Vis innlegg
Har lurt litt på dette en stund nå; er ikke politiet pliktet til å melde inn ulovlig aktivitet dersom de er vitne til det? Tenker på Frater L.S.D.s innlegg der han sier han kan fyre opp en joint foran denne politimannen uten konsekvenser. Vil ikke det foreligge sanksjoner for denne politimannen dersom et slikt tilfelle blir avslørt?

Dette er rent teoretisk selvfølgelig.
Vis hele sitatet...
Politi har som plikt å gripe inn i ulovlige handlinger, på jobb eller ikke. Om det skjer er en annen sak.
Sitat av thomasf Vis innlegg
Har lurt litt på dette en stund nå; er ikke politiet pliktet til å melde inn ulovlig aktivitet dersom de er vitne til det? Tenker på Frater L.S.D.s innlegg der han sier han kan fyre opp en joint foran denne politimannen uten konsekvenser. Vil ikke det foreligge sanksjoner for denne politimannen dersom et slikt tilfelle blir avslørt?

Dette er rent teoretisk selvfølgelig.
Vis hele sitatet...
Om han hadde vært i tjeneste ved gitte situasjon så måtte han nok ha meldt ifra, men når det kommer til hva han observerer som sivil etter arbeidstid er jeg ikke helt sikker. Han er jo politi, og må derfor være lojal mot politiet, men han er også en venn og familiemedlem som har kjent meg i mange, mange år før han ble politi. Om han vil så kan han gjerne kommentere denne tråden selv, men jeg tviler litt på at han vil avsløre sin identitet her inne, nettopp pga at her inne er han ikke politi, men ett vanlig menneske som alle oss andre.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
For å vri det litt til L.S.D's fordel, det er ikke ofte man ser politi i sivil utenom arbeidstid bråsnu privatbilen sin for å ta opp jakten på en som kjører 90km/t i 70km/t sonen, selv om det i praksis er ulovlig å kjøre for fort ^^
Sist endret av Gig; 5. juli 2010 kl. 17:42. Grunn: typo
At både lokale politienheter, k-r-i-p-o-s (<- gikk vistnok ikke ann å skrive det vanelig ifølge det bildet tidligere i posten) og politi i sivil er her inne kan det ikke være noen tvil om.
Deres oppgave er å ta "oss kriminelle" og dette forumet er deffinitvt et bra sted for dem å "fiske".
De er selvsagt ikke på jakt etter stor kriminelle her da du ikke blir stor kriminell ved å poste personlig informasjon og skryte om dine lovbrudd på et offentlig forum, men dumme ungdommer som har gjort et brekk eller lignende og kommer hit og skryter om det vil fort finne at onkel dukker opp på døra med spørsmål og håndjern.

Trikset med å poste "kriminelle" ting på et slikt forum er ganske enkelt å ikke legge ut detaljer som kan knytte deg til noe konkret og slik kunne påstå at alt var bare skryt og svada, noe de ikke kan motbevise med mindre du gir dem muligheten til det med nettopp å poste ting som kan linke deg til en doms fellelse.
Det smarteste er selvfølgelig å ikke poste noe som helst slikt noen steder og da ha en mye større sjangse til å unngå politiets radar fullstendig.

Personlig så er jeg for legalisering av marijuana og stiller meg åpen i dette da jeg ikke lenger røyker i Norge og det ikke er noe tidligere politiet har muligheten til å bevise så jeg stiller meg gjerne i søkelyset bare for å få opp antallet på de som "offentlig" står frem for denne saken.

Jeg har store problemer med hvordan det norske styresett forvalter ressurser og kriminaliserer de som tror på retten til å ta sine egne valg i hvordan de forvalter sin egen kropp og hva de putter i den, samt hvordan de forbyr de harmløse i samfunnet å beskytte seg mot de voldelige og rent psykotiske individene der ute med lover og forbud mot selvforsvar som gjør det nærmest umulig å beskytte seg uten selv å bli dømt.
Jeg kan se hvorfor de gjør det i henhold til PR, økonomiske tilskudd og propaganda som i en viss grad er ment med gode hensikter men det er et system som ikke fungerer og det er smertefullt åpenbart i dagens samfunn da kriminalitet og alvorlige lovbrudd øker i skummel hastighet her til lands i forhold til hvordan ting var for bare 10 år siden.
Dessverre så er den store majoriteten av de som stemmer ved valg nå for tiden fra en generasjon hvor propaganda og ren løgn ble tatt som fullt alvor og disse vil ikke endre meninger bare fordi den yngre generasjonen ser ting annerledes, det er aldri slik ting har fungert.
Men ved å stille ting i et annet lys og få frem sannheten i tingenes tilstand i slike forum som dette til dagens ungdom har vi en mulighet til å endre den neste generasjonen til noe bedre.
Selvfølgelig er det mye piss og svada og ødelagte mennesker på dette forumet men det er bare å forvente, det som er overraskende er hvor mange oppegående og vel artikulerte individer det faktisk er her som sprer god håndfast informasjon og har gode sunne holdninger til tross for sin "kriminelle status".
Denne andelen alene er et tegn på at det foregår en del positive forandringer i Norge idag.

Men dette begynner å bli en litt for lang post som hopper helt av tema så jeg tror jeg avslutter det her så får noen andre ta diskusjonen videre.
Er 100% sikker på at politiet sjekker nff, om det er kripos som driver nff (yeah right) så hadde det ikke bryd meg. Vist politiet vil ha ip'en til en bruker, så gir nok admin ip'en, vist ikke kommer nok onkel blå til å stenge serverene og finne ip'en uansett.
Det dumeste man kan gjøre er å legge ut bile av uloveligheter.
Trur dokke frå WiP at purken flirer av oss slik vi flirer av dei når det kommer til eksplosiver?

Bare for å ha sagt det..
Sist endret av Fyllingz; 5. juli 2010 kl. 18:43.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg tar ikke fem øre for å tipse politiet hvis det innrømmes alvorlig kriminalitet på nFF. Det var et svin som skrøyt av en voldtekt for et par måneder siden som jeg tipsa dem om, bare for å ha det gjort. Det samme ville jeg ha gjort ved alvolrlig hærverk eller vold. Rusmidler og torrents får andre ta seg av.
Vis hele sitatet...
Hva sa/gjorde politiet med denne anmeldelsen din?
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Hva sa/gjorde politiet med denne anmeldelsen din?
Vis hele sitatet...
Det er stor forskjell på en anmeldelse og et tips.

Ettersom voldtekt er såpass alvorlig håper jeg de tok seg bryet med å sjekke ut dette tipset og fikk utlevert IP-adresse og mail fra nso sånn at de har mulighet til å finne ut hvem dette var og konfrontere h*n med det.
Ikke helt normal
hallooghei's Avatar
Sitat av kimmag Vis innlegg
Heisann! Jeg bare lurte litt på åssen det har vært med politi på dette forumet, jeg antar at det er en del interessangt lesestoff for dem her hvor de kan lære om forskjellige miljø osv, og en del brukere som tillstår diverse ting kanskje, har det noen gang vært problemer med at politi har vært her? Eller er kanskje ikke nFF så kjent hos dem ?

Eller er det kanskje noen som leser tråden NÅ!?
Vis hele sitatet...
Det er helt sikkert en eller annen polititjenestemann som leser dette.
De har det sikkert flott med slike forum.Mye tips og informasjon om masse "ting".

Flott er det at politiet også bruker dette forumet!Nå håper jeg at politiet kan lette litt på slørene med noen innlegg her på forumet og ikke bare lese......
Jeg bare lurer...
Dersom politiet ønsker Ip - adressen til en bruker på forumet, gir dere Ip adressen helt uten videre?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Jeg bare lurer...
Dersom politiet ønsker Ip - adressen til en bruker på forumet, gir dere Ip adressen helt uten videre?
Vis hele sitatet...
Hvis en rettslig ordre (fra en dommer) foreligger har vi ikke rare valget. En henvendelse uten en slik ordre vil ikke føre til utlevering.
Èn (1) gang i de 10 årene nettstedet har eksistert har vi sett oss nødt til å utlevere slik informasjon, og det var etter det ble lagt ut konkret informasjon vedrørende et større tyveri.

Mitt forslag er å ikke legge ut informasjon på nettet om planlagte bankran og terroraksjoner hvis det er så viktig å ikke bli tatt.
Sist endret av nso; 5. juli 2010 kl. 21:22. Grunn: la til quote
Sitat av nso Vis innlegg
Hvis en rettslig ordre (fra en dommer) foreligger har vi ikke rare valget. En henvendelse uten en slik ordre vil ikke føre til utlevering.
Èn (1) gang i de 10 årene nettstedet har eksistert har vi sett oss nødt til å utlevere slik informasjon, og det var etter det ble lagt ut konkret informasjon vedrørende et større tyveri.

Mitt forslag er å ikke legge ut informasjon på nettet om planlagte bankran og terroraksjoner hvis det er så viktig å ikke bli tatt.
Vis hele sitatet...
Finnes den tråden eller innleggene fortsatt?
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Finnes den tråden eller innleggene fortsatt?
Vis hele sitatet...
Vil også lese! Se hvor dust denne personen er/var
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Hadde vært fint med en slik "pekepinn" på hvor langt man kan tøye strikken før den ryker. Ikke for at man skal tøye den, men for å kjenne igjen og rapportere ulumsk oppførsel.
Jeg har lenge hatt mistanke om at politiet og cripos holder et smalt øye med nFF. Har tenkt utrolig mye på min personlige info siden da, de som kjenner meg vil kunne forstå at dette er min bruker på språket og kunnskapsområdene (og områdene jeg ikke har kunnskap).

Ikke at det hadde gjort noe så veldig mye for meg om folk forsto hvem jeg er, men har lest mye annet her inne som jeg tror flere fortrinnsvis ønsker å holde anonymt.
The 10 million dollar question: Hvem er det som IKKE henger på dette forumet?
Sitat av iste2008 Vis innlegg
The 10 million dollar question: Hvem er det som IKKE henger på dette forumet?
Vis hele sitatet...
ca 99 % av den norske befolkning.

( kilde her (det er nesten 50k medlemmer nå, som er de dobbelte av 25k))
Men så må man ikke glemme at man nødvendigvis ikke må være medlem for å lese forumet.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Finnes den tråden eller innleggene fortsatt?
Vis hele sitatet...
Nei. Den finnes ikke.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Politi har som plikt å gripe inn i ulovlige handlinger, på jobb eller ikke. Om det skjer er en annen sak.
Vis hele sitatet...
bare sånn helt på tampen: bryter ikke de fleste sivile sin "borgerplikt" om de velger å unnlate varsling ved lovbrudd ? (såfremt de ikke gjør dette selv?)

politiet er som mange andre: noen tar jobben mer seriøst, andre ikke.
Jeg synes det er bra Politiet er innom forum å sjekker i sin fritid! Og jeg gir absolutt et ekstra smilefjes til folk som tipser politiet om slike ting som voldtekt og andre ulovlighetar som kommer frem i noen tråder, slik at de kan sjekke ut dette litt grundigere!Men vær så snill ikke si du hater politiet pga. du brøt loven! Skrev egentlig en lang tekst her, men det lignet mest på en moralprek, og jeg er ikke en person som kan si hva eller hvordan andre skal leve, men sumerte det opp med dette sitatet ; Don't hate the player, hate the game!
Ja jeg har hatt problemer med politiet før, og jeg har blitt urettferdig behandlet av politiet og jeg misslikte politiet en lang stund etter å ha blitt totalt feilaktig dømt. Men nor alt kommer til alt så har jeg ingen grunn til å hate noen politi menn/kvinner pga de tar feil en gang i blant, og jeg respekterer politiet! Politiet er mennesker de og, og jeg vil heller at de skal fortsette med å ha noen små tabber enn at de skal få roboter til å gjør jobben. En lovlydig og rettferdig politi er en veldig god mann/kvinne!
Sist endret av Yoppl; 6. juli 2010 kl. 00:00.
hvor mange medlemmer er det egentlig på forumet?
Sitat av RydEN Vis innlegg
hvor mange medlemmer er det egentlig på forumet?
Vis hele sitatet...
49.248 stk
Sitat av wolty Vis innlegg
Jeg har store problemer med hvordan det norske styresett forvalter ressurser og kriminaliserer de som tror på retten til å ta sine egne valg i hvordan de forvalter sin egen kropp og hva de putter i den, samt hvordan de forbyr de harmløse i samfunnet å beskytte seg mot de voldelige og rent psykotiske individene der ute med lover og forbud mot selvforsvar som gjør det nærmest umulig å beskytte seg uten selv å bli dømt.
Vis hele sitatet...
Dette er jo ganske drøyt. Du vil at folk skal få ruse seg på hva de vil, når de vil. Dersom det hadde vært tilfelle, så ja, da må vi nok ty til våpen og annet selvforsvar.

Jeg mener, i psykiatrien er det vel mer enn nok av tilfeller som har med rus å gjøre....
Sitat av bronsky Vis innlegg
Dette er jo ganske drøyt. Du vil at folk skal få ruse seg på hva de vil, når de vil. Dersom det hadde vært tilfelle, så ja, da må vi nok ty til våpen og annet selvforsvar.

Jeg mener, i psykiatrien er det vel mer enn nok av tilfeller som har med rus å gjøre....
Vis hele sitatet...
Forøvrig var dette to forskjellige begrunnelser som jeg var uheldig å putte i samme setning men ja jeg mener faktisk at folk skal få lov til å putte i sin egen kropp nøyaktig hva de måtte ønske om det nå skal være usunn mat, røyk, alkohol eller narkotika, forutsatt at de er å regne som voksne selvfølgelig.
Om disse individene nå skulle befinne seg i en bil eller under kontroll av noen form for kjøretøy, en possisjon hvor de har ansvar for andre eller lignende så bør de selvfølgelig ikke ha inntatt noe og da bør det vanke straffer.

Argumentene for hvorfor man har all rett imellom himmel å jord til å selv bestemme over egen kropp er blitt gjenntatt igjen og igjen og er ikke annet enn sunn fornuft, men av en eller annen grunn slår det aldri igjennom til folk som er innstilt med den mentaliteten at rusmidler er ondskapen selv.
Til tross for at de lever i et samfunn hvor man både drikker alkohol, kaffe og te, røyker sigaretter og snuser, spiser skjokolade, junkfood og inntar mange andre stoffer daglig som kun er populære og elsket av mange for nettopp en ting, de har en fysisk og psykisk påvirkning på deg når du inntar dem...

Om du tar i betraktning miljø påvirkningen rundt kriminaliserte stoffer i forhold til land hvor det er dekriminalisert blir det fort smertefullt åpenbart at antallet innen rus påvirket kriminalitet, psykiske lidelser, antall individer som bruker "soft drugs" jevnlig og de som går til hardere stoffer synker dramatisk.

Såvidt vitenskapen vet så har mennesket vært på jorden i 2 millioner år og urter og "drog" har vært en del av levesettet til menneskeheten for nesten like lenge, det var bare for 150 år siden at forbud mot bruk av "narkotiske" stoffer begynte å bli populær valg propaganda for politikere og ikke var det for å hjelpe noen at de brukte denne taktikken heller, men dette er et helt emne i seg selv, les opp på "the marijuana ban" om du lurer.

Å dekriminalisere vil sørge for at de som er nysgjerrig på "drog" vil få tilgang på fornuftig informasjon som støttes av fakta og de vil kunne ha en mulighet til å diskutere dette med andre uten å bli uglesett for å ha tenkt tanken og dermed utgi seg på en potensielt farlig sti uten kunnskap i forhånd som kan hjelpe dem til å ta de riktige valgene langs veien.
Enda viktigere er det at de som er interessert i å prøve psykadelier og "softe drogs" som marijuana ikke trenger å omgås harde kriminelle for å få tilgang til disse stoffene og slik vil kunne unngå å bli "presset" til å prøve mer skadelige substanser.

Når det gjelder selv forsvar som et eget emne så er det latterlig hvordan lovene i Norge virker som de kun er rettet mot å skade de det er meningen å beskytte da slike ting som faktisk kan beskytte deg og er ikke dødelige alternaltiver som er relativt lette å håndtere for ikke voldelige vanelige mennesker er blitt gjort ulovlige, da slikt som el-pistoler, pepperspray, batonger og redskaps kniver til hverdags bruk.

Om du har lyst til å kommentere at dette er ting som kan bli missbrukt av kriminelle så bør du også være obs på at mens det var lov å bære kniv her til lands ble fortsatt rundt 90% av alle knivstikkinger utført med kjøkken kniver, og ting som batonger og pepperspray har blitt byttet ut av de kriminelle med lett tilgjengelig syre, plumbo og en hvilken som helst pinne eller jern rør man kan finne på gata.

Hvis du bruker litt sunn fornuft så vil du fort innse at et hvert individ bør ha retten til å forsvare seg med tilmålt kraft i forhold til hvor stor fare man føler for egen helse og slik som tingene står i Norge idag er det du som blir dømt om du er kapabel nok til å forsvare deg selv med eller uten våpen, men med et selvforsvars våpen/verktøy vil du ihvertfall ha en større sjangse til å overleve.


Det virker som om jeg lirer av meg dette ordtaket hver eneste gang jeg havner i en slik diskusjon på nett men jeg kommer til å fortsette med det til folk innser meningen bak det:
"De som ofrer frihet for trygghet fortjener ingen av delene".
Hvis politiet sitter her inne og fisker, istedenfor å ta storforbrytere, må de ha et gigantisk fritidsproblem
tror du politiet bruker fritiden sin på å fange storforbrytere?


tror heller de nyter å ikke være på jobb som alle andre..
at en eller annen politimann tilfeldigvis dukker opp her på fritiden er høyst sansynlig. noe annet er at de sitter i tjeneste og utforsker nFF, noe jeg ikke tror de gidder å bruke tid på.
Personlig håper jeg virkelig at det henger endel politfolk her på nFF.
Det er såpass mye bra informasjon og hente herfra at det er til vår fordel at den informasjonen når dem som er satt til å oprettholde lov og orden.
Sitat av ErikH Vis innlegg
tror du politiet bruker fritiden sin på å fange storforbrytere?


tror heller de nyter å ikke være på jobb som alle andre..
Vis hele sitatet...
Å være politi er ikke som å være snekker eller bilmekaniker. Vet om mange tilfeller hvor div politifolk jakter opp informasjon og jobber som hobbypoliti i fritiden.

Det er jo en litt viktigere jobb enn de fleste andre sånn sett.