Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 609
er 21 år gammel har ikke fullført VGS og har slete med rus (er clean nå)
er folkehøgskole noe som kunne funket for meg eller blir det feil
også er eg for gammel?
Når jeg gikk på folkehøgskole var jeg 18 og blant de yngste, de eldste var 26-30 tror jeg. Alder spiller liten rolle, alle blir stort sett like barnslige etterhvert. På slutten av året, når årboka skulle bli skrevet fikk jeg tilbakemelding fra omtrent absolutt alle om at jeg hadde oppgitt feil fødselsår, for alle trodde jeg var mye eldre enn det jeg faktisk var...


Folkehøgskole er aldri feil.
Jeg gikk på folkehøgskole i 2018-2019, da var jeg 25 år gammel og jeg var blant de eldre, men langt ifra eldst! Vi hadde en sør-koreaner som var 34 i samme kull, og sikkert 10 folk fra 20 til 29 år. De fleste folkehøgskoler digger inklusivitet, så jeg tror ikke rushistorikk burde være ett problem. Hvis tidligere rusbruk påvirker vanlige interaksjoner i hverdagen din så kan det vel hende det påvirker sosiallivet, men det burde ikke være noe stress.

Vi var 60 elever på hele kullet.
21 år er helt fint for folkehøgskole!
Gikk selv på folkehøgskole rett etter fullført VGS, men var som andre nevner personer i aldersspennet 16-28 år.

Alder, utseende, kjønn eller legning hadde lite å si når noen satte igang en kveld med Varulv, LAN eller andre aktiviteter!