Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 798
Jeg kjøpte et par gitar pedaler til 3800 kr. Jeg bestilte med ekspress levering neste dag fra Bring (650 kr). Etter noen timer sendte jeg mail til bedriften og spurte om de kan stanse pakken. De sa at det var for sent. Jeg ringte Bring og spurte om de kunne stoppe den, men det gikk visst ikke. Den dagen de kom på døra sa jeg at denne skal tilbake i retur. 2 uker senere så får jeg mail fra klarna at jeg må betale 1023 kr. Jeg ringte bedriften jeg bestilte fra og de sa at det er for frakten. Så nå føler jeg meg jævlig driti ut. Trodde bring tar hånd om dette siden det er fler ganger pakker jeg har bestilt har blitt sendt i retur uten at jeg må betale for noe
Jeg googlet.
Første treff sier:
Selger skal innen 14 dager returnere alle kostnader du har hatt ved kjøp av produktet. Dette inkluderer også fraktkostnader. Har du kjøpt varen over telefon eller for eksempel på en stand på gaten, er det selger som skal sørge for returporto og returpakning.
Vis hele sitatet...
Men et annet treff sier også
Returkostnadene som kommer av å påberope seg angreretten skal forbrukeren betale. Dette må selgeren informere om i kjøpsvilkårene.
Vis hele sitatet...
Håper dette var hjelpefullt. Jeg googlet «angrerett frakt»
Trådstarter
10 2
Sitat av Tysteren Vis innlegg
Jeg googlet.
Første treff sier:

Men et annet treff sier også

Håper dette var hjelpefullt. Jeg googlet «angrerett frakt»
Vis hele sitatet...
Jeg bestilte 26 mars, pakken ble levert tilbake 29 mars. Er det for sent å bruke angrerett nå?
Sitat av erris1 Vis innlegg
Jeg bestilte 26 mars, pakken ble levert tilbake 29 mars. Er det for sent å bruke angrerett nå?
Vis hele sitatet...
Har du returnert pakken så har du vel allerede benyttet deg av den?
Ett google søk:
Hvis varen er kjøpt over stand eller telefon, skal selgeren dekke fraktkostnadene og emballasjen til returen. Hvis du har kjøpt varen på nett eller gjennom annet fjernsalg, vil du måtte betale returkostnadene selv så lenge selgeren har opplyst om dette. Ellers er det selgeren som må dekke returkostnadene. https://advokatmatch.no/angrerett

Mao du må betale frakt kostnadene slik jeg har forstått det.
Trådstarter
10 2
Sitat av Tysteren Vis innlegg
Har du returnert pakken så har du vel allerede benyttet deg av den?
Vis hele sitatet...
Så det er ikke noe man må skrive under eller noe? Man bruker automatisk angrerett når man sender tilbake i retur?

Sitat av TAketbrett Vis innlegg
Ett google søk:
Hvis varen er kjøpt over stand eller telefon, skal selgeren dekke fraktkostnadene og emballasjen til returen. Hvis du har kjøpt varen på nett eller gjennom annet fjernsalg, vil du måtte betale returkostnadene selv så lenge selgeren har opplyst om dette. Ellers er det selgeren som må dekke returkostnadene. https://advokatmatch.no/angrerett

Mao du må betale frakt kostnadene slik jeg har forstått det.
Vis hele sitatet...
https://www.sound1.com/pages/retur-og-angrerett

Kjøpte fra de. Så jeg er fucked da?
Sist endret av erris1; 1 uke siden kl. 15:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av erris1 Vis innlegg
Så det er ikke noe man må skrive under eller noe? Man bruker automatisk angrerett når man sender tilbake i retur?



https://www.sound1.com/pages/retur-og-angrerett

Kjøpte fra de. Så jeg er fucked da?
Vis hele sitatet...
Det kan desverre virke slik når jeg leser på forbrukerrådet:

"Hvem betaler returen?
Selgeren kan ikke ta noe gebyr for at du angrer. Du har krav på å få tilbake alle kronene du har betalt, men det er du som må betale returen, så sant du fikk beskjed om det på forhånd, eller dere ikke har avtalt noe annet. Dersom det er en vare som ikke kan sendes i posten, skal du heller ikke betale dersom du har fått den levert hjemme hos deg, der du også har gjort avtalen."

https://www.forbrukerradet.no/forsid...du-pa-et-kjop/
Trådstarter
10 2
Sitat av TAketbrett Vis innlegg
Det kan desverre virke slik når jeg leser på forbrukerrådet:

"Hvem betaler returen?
Selgeren kan ikke ta noe gebyr for at du angrer. Du har krav på å få tilbake alle kronene du har betalt, men det er du som må betale returen, så sant du fikk beskjed om det på forhånd, eller dere ikke har avtalt noe annet. Dersom det er en vare som ikke kan sendes i posten, skal du heller ikke betale dersom du har fått den levert hjemme hos deg, der du også har gjort avtalen."

https://www.forbrukerradet.no/forsid...du-pa-et-kjop/
Vis hele sitatet...
Spørsmålet er vel hvorfor jeg må betale over 1000 kr i retur
Står rimelig greit hos sound1 at du må betale frakten.
Og at du brukte ekspress levering gjør jo det dyrere.
Og i tillegg ikkje tok imot leveringa og ba de som kom på døra til å levere den tilbake så er det og dyr frakt og merarbeid for bring.

Bring vil jo ha pengene sine fordi de har kun gjort det du ville.. Kjøpt 2stk dyrere frakt.
Billigste hadde å våre å sendt den i retur inn hos posten med eks norges pakken (Som har sporing og forsikring)
Sist endret av Iminzilion; 1 uke siden kl. 16:34.
Hadde du tatt imot, så fyllt ut skjema og sendt tilbake på en billig måte (for du skal dekke returfrakt ved angrerett) så hadde du nok sluppet billigere unna, men når du velger dyr ekspressfrakt, og så ikke tar imot så blir frakten tilbake også av samme fraktprodukt (og den skal du dekke ifølge loven). Har du sendt varen tilbake så er angreretten allerede benyttet. Hadde du tatt imot så hadde 14 dagers nedtelling startet (ifra du mottar angrerettskjema og varen). Hvis du tok imot uten å få informasjon om angrerett/angrerettskjema så hadde du i teorien kunne angret etter 1000 dager (varen måtte fortsatt vært uskadet etc).
Er ingen jurist men høres ikke mye logisk ut at de skal dekke frakt for noe DU selv har angret på at DU bestilte