Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  73 57778
en kul drikke lek vis du har litt "internett" humor er 4chan drinking game.
www.4chandrinkinggame.org
Navn: Duno
Utstyr: Kortstokk
Antall: Minimum 3-4 stk

Alle kortene legges ned på bordet med tallet ned, en av dere begynner med å trekke et kort(du skal ikke vise det til noen). Side mannen skal gjette et tall mellom 1-14(som er kortstokken, dere blir enige om ess er 1 eller 14 på forhånd) la oss si at du har trukket et kort med tallet 9, sidemannen skal gjette hvilket kort du har trekt. Han sier feks; 7, dette er da feil men han har to forsøk så skal du si om kortet er lavere eller høyere enn den personen gjettet. Gjetter han feil begge gangene så velger du et nytt kort og går til neste mann helt til du har "lurt" 3 personer. Da er det side mannen sin tur og "lure" 3 stykker. Hvis dem velger riktig på 1 forsøk så må du ta 10 slurker, blir det gjettet på 2 forsøk er det 5 slurker(du må starte på nytt igjen om du ikke klarer å lure 3 stk). Ettersom kortene blir trekt opp, så skal disse ligge synlig på bordet med tallet opp.

Når det nærmer seg få kort igjen på bordet, enklere er det å gjette tallet. Stakkers den uheldige som sitter der å skal lure 3 stk xD
Det er to standard spill jeg vanligvis spiller.



Ping Pong Pah:

En person begynner, og sier "Ping", så peker på hvem han/hun vil.
Så sier den som blir pekt på "Pong", så peker på hvem han/hun vil.
Så sier den som blir pekt på "Pah", så peker på hvem han/hun vil.
Så sier den som blir pekt på "Ping", så peker på hvem han/hun vil.
etc...

Sier du feil eller bruker for lang tid, må du drikke.

Det er myyyyyyye vanskeligere enn du tror om du begynner etter hvert som du har drukket litt.
Siden du kan peke på en random person og battle 1 on 1, kan du vippe de andre av pinnen ved å plutselig peke på dem.



Kake:

Du har 12 tall, det 12. er kake.
Den som starter sier "1" og peker på en random person.
Han/hun sier "2" og peker.
Slik fortsetter det til 12 som er "Kake", da må den personen si "Kake" ellers må han/hun drikke.
Klarer han/hun å huske å si "Kake", kan han/hun velge et av talla mellom 12 som skal skiftes ut med et ord.

Cluet er å huske å si ordene istedenfor talla, det er kun "Kake" som gir personen tilatelse til å skifte ut et tall med ord.
Sier du tall der det er skifta ut med ordet eller feil ord, må du drikke.


Er du et rasshøll, skifter du ut et tall, med et annet tall hehe

Når alle talla er skifta ut, er spillet over og alle er fine og drita
Sist endret av TylerDurden; 28. mai 2010 kl. 11:10.
Vet ikke om det har blitt nevnt, men brettspillet "Ølspillet" er et meget morsomt drikkespill. Har dog en tendens til å bli litt Offtopic etterhvert, men det har vel egentlig alle drikkeleker etterhvert som folk blir fulle .

Kan forresten kjøpes på Teknikkmagasinet.
Jeg er med på vilkensomhelst lek, men personlig synes jeg det er morsomere å legge til noen regler, eks:
*ikke lov å peke
*ikke lov å banne
*ikke lov å si du
*ikke lov å si fornavn på folk
*(insert funny rule)

Da blir det fort skummelt se for deg denne "hahahah! du må drikke erik" mens man peker på erik. Det ble tre shots. Og når man finner ut at man har dummet seg ut "ah, faen!" der ble det en ekstra gitt
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vel har vært med på noen drikkeleker, men har aldri blitt så full så fort som da en gang jeg ble sittene aleine med en jente å så sporte hun om jeg villa ha det litt gøy. Så fyrte hun opp http://www.youtube.com/watch?v=Qp6VgEam1SU
å så var det bare å sette i gang å drikke hver gang han synger "klinkekula", uheldigvis hadde vi bare en full flakse absolut liggene så jeg husker ikke så mye etter det x(
men det ene førte til det andre så kvelden endte ikke så ille alikevel
variasjon av 'postman pat' er 'Herkules in New York'. Drikke værgang noen sier 'Herkules' og bånski når Arnold gjør sånn boing boing med brystmusklene. Eventuelt se 'Harry Potter' og drikke vær gang Hermione løfter øyebrynene.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Du trenger
- en terning
- 6 glass (gjerne ulike typer og størrelser)
- En gjeng med folk (Leken fungerer best hvis gjengen drikker ulike ting)

En setter glassene opp på rekke og nummerer dem fra 1 til 6. Så triller en terningen i runder. Det nummeret en får på terningen er det glasset en skal: fylle oppi valgfri mengde av det du drikker den kvelden eller hvis glasset allerede er fullt skal en drikke hele innholdet så raskt en kan. Så skal neste person drikke. Forsett så til alle er gode og fulle.

Det er ikke lov å vaske glassene mellom hver drikk.
fin drikkelek nå i VM perioden.

ver persjon velger hvem lag han vil holde med
1 shot eller god slurk for hver gang dommern blåser av mot laget ditt og 3 shots eller slurker om motstanderen skårer..

da blir fort fotbalkampene hakket morsomere for de aller fleste
▼ ... over et år senere ... ▼
Man liner opp 3 shots av samme type alkohol, men har i et krydder eller en annen matsubstans fra skapet i hvert glass. Så skal den som drikker prøve å smake hva som er i alkoholen, klarer h*n 2\3 eller mer er det h*ns tur til å velge neste. Forsiktig med cayennepepperet ^^
Krever:

- Øl/Sprit etc.
- PS3/Xbox + Fifa


Regler:

Mål: 1/5 (1 seiersslurk/5 straffeslurker)
Frispark: 1
Innkast: 1
Corner: 2
Utspark: 1
Straffespark: 5/5 (5 til han som laga straffe/5 hvis man bommer mål)
Gult kort: 2+1 (2 for gult + 1 siden det er frispark)
Rødt kort: 5+1
Selvmål: 10
Keepermål: 10 (for å slippe inn)

Alternative regler:
velger man å ha med en dommer som deler ut slurker,
kan han gi inntil 5 straffeslurker hvis spillere egler.

PS. slurker skal skje fortløpende. Pauser er for pussys
Kaste terning!
Utstyr:
- En terning

Regler:
De som er med på leken sitter rundt på et bord, slik at terningen kan gå på omgang rundt bordet.
Hvis den som kaster får:
  • 1 - skal personen til høyre drikke.
  • 2 - skal terningen gå videre til neste person uten noen drikking.
  • 3 - skal personen som triller drikke.
  • 4 - skal personen til venstre drikke.
  • 5 - skal personen som triller velge en som skal drikke.
  • 6 - skal alle drikke.

Mengde kan bestemmes selv, om det er en slurk, en shot eller en hel drink!
Veldig enkelt
Vært med på drikkelek én gang, dummeste jeg har gjort så langt. Alkoholforgifting = ikke gull.
Men leken var ganske grei, de reglene jeg husker værtfall.
Vi hadde en kortstokk, og skulle trekke et og et kort hver. Trakk du f.eks svart 7 kunne du bestemmme hvem som måtte chugge nedpå 7 slurker. Trakk du rød 7 derimot, måtte du chugge nedpå 7 slurker selv. Trakk du 8 skulle du si jeg har aldri ... og de som hadde gjort det måtte drikke. Trakk du knekt/ess eller hva det var for noe, skulle alle drikke og drikke, man måtte sette ned glasset/flaska på tur. Som logikken tilsier blir dermed sistemann rundt bordet sittende å drikke en stund.
Min lærdom etter en runde med dette: Ikke vær like dum som meg og drikk ren vodka på denne leken, øl er et mye smartere valg..
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Alle liker vel litt rock av og til, en fet drikkelek for hverdags og fest er drikkeleken "Have a drink on me", det du gjør er å ta øl eller litt sterkere saker (spørs hvor heldig du føler deg, og hvor "morro" du vil ha det), så skal du høre på AC/DC sangen "Have a drink on me," og drikke for hver gang de sier "Have a drink on me" de sier det 17 ganger, som ikke er fullt så mye som "You're my mate" drikkeleken, men derfor er det et par andre ting som kan spille inn, særlig hvis du/dere skal bruke øl.
Du må drikke for hver gang han nevner noe med drikking, dette blir gøy ettersom det blir vanskeligere og vanskeligere å følge med på hva han sier i sangen ettersom du blir fullere. Også må du fullføre flaska i en slurk når soloen kommer, på denne måten blir ikke de småslurkende sleipingene igjen til sist.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg har skrevet om en del enkle drikkeleker på bloggen min:
http://gutts.no/2012/09/tre-enkle-drikkeleker/
Disse krever heller ikke noe utstyr, fine om man må ta det på sparket!
En vi hadde på fest inatt var spessielt gøy, det var 2 vietnamesere. hu ene er dama mi.
Vi satt alle rundt et bord, og han ene vietnamesern sa 1 på vietnamesisk så skulle alle bordet si det før vi kom til han igjen og han sa 2 osv.. kan vell ta det på et annet språk, ble mye feil uttalelser og masse latter og morro
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Darris Vis innlegg
Evt; hvis dere hører på en sang, feks DDE - E6, så kan dere ta dere en svølg med det dere har å drikke vær gang "E6" blir nevnt. Det er noe dere kan ta på sparken liksom. Bare si ordet som skal drikkes til. Er ikke så kult til sanger som; united nations - out of touch "drikk vær gang dere hører touch"... er snydens når sangen er ferdig. heh
Vis hele sitatet...
Blir som regel fin i farta etter å leke denne med Tacabro - Tacata
Merklig at "Ronke på glass" ikke er nevnt.
Uansett, de som er med da må stille seg rundt ett glass, og "banke kodda" som galninger, og ejakulere oppi glasset. Siste mann som har sædavgang(eller omvendt, det velger dere selv) må drikke glasset fullt av spermier, må seff blandes ut med alkohol.
awsome!
Sitat av Lakopip Vis innlegg
Merklig at "Ronke på glass" ikke er nevnt.
Uansett, de som er med da må stille seg rundt ett glass, og "banke kodda" som galninger, og ejakulere oppi glasset. Siste mann som har sædavgang(eller omvendt, det velger dere selv) må drikke glasset fullt av spermier, må seff blandes ut med alkohol.
awsome!
Vis hele sitatet...
Gjør meg en tjeneste, ikke inviter meg på dine fester...
Sitat av Lakopip Vis innlegg
Merklig at "Ronke på glass" ikke er nevnt.
Uansett, de som er med da må stille seg rundt ett glass, og "banke kodda" som galninger, og ejakulere oppi glasset. Siste mann som har sædavgang(eller omvendt, det velger dere selv) må drikke glasset fullt av spermier, må seff blandes ut med alkohol.
awsome!
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe merkelig i det hele tatt, høres ut som noe som skjer på lugubre fester med sterkt homoerotisk tema.
Sist endret av KultNick; 1. oktober 2012 kl. 20:25.
Jeg er blitt veldig fan av disse to(fra rundt 4:50, selv om hele videoen er gull imo så er det fra der leke kommer opp)
http://www.youtube.com/watch?v=s-98dOUDj4g
Artig lek som heter Nervøs.
Det du trenger er en kortstokk (2 hvis det er flere enn 4/5 stykker som skal være med)
Fyrstikkeske/ noe annet som er lite, som man kan slå på..
Drikke...

Del ut kortstokken, alle skal ha like mange kort.
Leken går ut på at hver person skal snu et og et kort.
Hvis 2 personer får samme tall, så er det om å gjøre å ta fyrstikkesken raskest. Den som ikke tar fyrstikkesken skal da drikke, dere velger selv hvor mye dette skal være :P
Personen som taper skal også legge kortene sine, og kortene fra han som vant nederst i bunken sin, han skal også starte neste runde.

Den som ikke har igjen kort er vinner av runden, og vil da slippe og drikke. Taperen må hølje resten av glasset, imens dem andre må drikke etter avtalt regel.

Utrolig artig lek som krever konsentrasjon og reaksjonsevne, noe man som oftest mister når man har fått i seg litt.

*Snu kortene så motstanderne ser kortet først.
*Når man har snudd alle kortene, skal man snu kortstokken og begynne på nytt.
*Har man et kort igjen, lar man kortet ligge imens dem andre fortsetter å snu.
Sitat av KultNick Vis innlegg
Det er ikke noe merkelig i det hele tatt, høres ut som noe som skjer på lugubre fester med sterkt homoerotisk tema.
Vis hele sitatet...
Det er jo helt normalt da