Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1632
Har en kompis som gjerne vil ha ein pc sidan eg har nettopp skaffet meg ein selv som funker meget bra! : )
Men han vil ikkje betale meir en 7000kr

https://imma.gr/52457
er hva eg har komet med.

han skal ha: Bra lydkort - Wifi - SSD

Noe eg kan bytte ut? hmm sitter virkelig fast her ^^

- Har spurt om han vil fjerne SSD siden denne koster veldig mykkje. Men han tviholder, Noe eg kan bytte ut utan å miste mykkje kraft? om ikkje kommer eg til å få han til å fjerne SSD
Kjøleren som følger med prosessoren er mer en god nok til normal bruk. Hvis han finner ut at han trenger noe mer senere kan han kjøpe den da. Hovedkortet er sannsynligvis overpriset og et til halve prisen vil gi det samme med samme ytelse, med mindre man har spesielle krav. Da har man kuttet minst en tusenlapp.
Trådstarter
56 2
Grunnen til HK er som følger:
han er ganske lyd freak. og har anlegg til 20k circa, dermed HK for bra lydkort.
Men også WIFI

Skal dette kjøpest eit kort som er dårligare må ein alikavel investere i Wifi noe som koster ca 400/500kr. og kanskje også eit bedre lydkort. Så vil holde på det hovedkortet om ikkje eit anna som er like bra. bare billigare
hvis han er "lyd freak" kjøper han seg en DAC, ikke en pc med "lolgamer kekekeke uber-1337-h4x0r-super-duper-lyd-hovedkort". Og alt den DAC-en trenger er en usb-tilkobling
Sist endret av liasis; 20. april 2013 kl. 22:20.
Trådstarter
56 2
Som sakt, har eg ingenting imot å bytte HK, men kan du gjerne komme med forslag? og begrunnelse.

Sitat av moridin Vis innlegg
hvis han er "lyd freak" kjøper han seg en DAC, ikke en pc med "lolgamer kekekeke uber-1337-h4x0r-super-duper-lyd-hovedkort". Og alt den DAC-en trenger er en usb-tilkobling
Vis hele sitatet...
Ein DAC skal i utgangspunktet ikkje bidra med nokke anna enn ein korrekt konvertering fra eit digitalt til eit analog signal.

And your point is? virkelig.
Han skal ha ein pc til gaming, glømte vel å sei det i sta. men må også vær trådløst. lyden skal være bra. Hovedkortet er etter mine beregninger ikkje noke dårlig pga din "noob" måte å utale seg på.

vist du ikkje klare å vær behjelpelig kan du gjerne ikkje komentere denne.

https://imma.gr/52458

Fortsatt noe som kan gjøres om? : )
Sitat av monet820 Vis innlegg
Ein DAC skal i utgangspunktet ikkje bidra med nokke anna enn ein korrekt konvertering fra eit digitalt til eit analog signal.
Vis hele sitatet...
Det stemmer. Nøyaktig det samme gjør et hovedkort som gir bedre lyd, det har en bedre DAC. Greia nå, er at man kan kjøpe et billigere hovedkort og en rimelig DAC og man får mer lyd for pengene. Uansett hvor lite du satt pris på innlegget, så er det sånn det er.

Et dyrere HK har nemlig ikke bare bedre DAC i seg, men også mye annet som er høyere ytelse, som han mest sannsynlig ikke trenger til en PC under 7k.
Trådstarter
56 2
Kompisen min har DAC i anlegget, vil ha bra lydkort pga G35, og høre musikk/game med bra lyd istaden for å dra lyden gjennom anlegget.

Han vil ha ein gaming pc, men ikkje som klarer å lævere musikk til anlegge ettersom han bruker spotify mykkje. men ja, har byttet HK.

tenkte vel egentlig bere at han sparte peng sida Mpower har Wifi innebygd :/

- har kome fram til at https://imma.gr/52458 kommer det mest sannsynlig til å bli, spørst bare om det kabinettet burde byttast ut?
Sitat av monet820 Vis innlegg
Kompisen min har DAC i anlegget, vil ha bra lydkort pga G35, og høre musikk/game med bra lyd istaden for å dra lyden gjennom anlegget.
Vis hele sitatet...
G35 er ett headset med eget innebygd lydkort, han kunne brukt en stein som lydkort og fått samme kvalitet i headsettet.
Sist endret av freeaak; 20. april 2013 kl. 23:59.
Trådstarter
56 2
Takker for svar var ikkje heilt klar over.

Men har byttet ut det første HK med eit mykje rimeligare eit. og puttet på eit Wifi kort.

er det fortsatt noe som burde skiftast på? : )
Har den prosessoren selv, når jeg spilte Assassins Creed gikk det opp mot 80C, så ville foreslått en annen vifte.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Har den prosessoren selv, når jeg spilte Assassins Creed gikk det opp mot 80C, så ville foreslått en annen vifte.
Vis hele sitatet...
Isåfall må du ha montert den feil eller hatt elendig luftflyt i kabinettet.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Isåfall må du ha montert den feil eller hatt elendig luftflyt i kabinettet.
Vis hele sitatet...
Går det i det heletatt montere den feil?
Det var bare CPU som ble varm, alle andre komponenter var vanlig temp.
Overklokket?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Går det i det heletatt montere den feil?
Det var bare CPU som ble varm, alle andre komponenter var vanlig temp.
Vis hele sitatet...
Det er iallefall en helt unaturlig høy temperatur for den CPUen med stock-kjøler under normale omstendigheter.

Spesielt når jeg har forrige generasjon med stockkjøler som har 25w høyere TDP og maks når 55c under hard last.

Og ja, det er mulig å montere feil, det vil tilsi at man ikke har kontaktflate som er optimal.
Sitat av freeaak Vis innlegg
Overklokket?
Vis hele sitatet...
Nope.
yeye, skal få sjekket det neste gang jeg har pc'en oppe.
Nå burde vi slutte spore av tråden til TS
Takk for at noen sier ifra iallefall
Sist endret av KjemikalieX; 21. april 2013 kl. 00:22.
Trådstarter
56 2
: )
Men da har eg sendt han listen. Og bedt han om å sjå på:
Kabinett - lite koplingsmuligheter og kanskje bytte til eit meir "standard" eit som R4/500R
Kjøler til Cpu - Da den orginale er litt dårlig.

Men ja, da takker eg for meg og takk for innlegg ^^
Jeg ser du har valgt en TLC NAND-basert SSD. Er du sikker på at du ønsker det? En MLC NAND-basert SSD vil ha 2-3x lengre levetid. Samsung 840 PROSeries er basert på MLC NAND.