Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1609
God kveld.
Jeg bor på hybel med noen personer, og etter tips ifra min venn F4celess kunne jeg prøve og sove med musikk om natta. Problemet er at jeg sover så lett, og når jeg sover hører jeg etter støy rundt meg. Når jeg ikke hører noe, slutter jeg med det og sovner ganske fort. Det gjør jeg hver kveld.
Men så har jeg litt lyst til og prøve med musikk om kvelden i det jeg skal til og sove, og gjerne mens jeg sover også, men da trenger jeg noe musikk som er ypperlig til den type bruk. Da tenker jeg noe som er litt stille og rolig, men fortsatt kan dekke over støy som oppstår på hybelen om kvelden/natten.
Det kan ikke stå på høyt volum heller, da det også er lytt her som gjør alt mye vanskeligere.

Har dere noen forslag til åssen type musikk jeg kan ha på/høre på?

magnnils
Sist endret av magnnils; 4. august 2012 kl. 02:49.
Noe slikt du tenker på? http://www.youtube.com/playlist?list=PL2996FA29AFF987AB
De fleste sangene er ekstremt (?) rolig, ettersom jeg sovner så fort så husker jeg ikke sangene utover
i vår eksistens
frekvens's Avatar
Jeg synes Carbon Based Lifeforms er fantastisk sovemusikk. ^^,
Enya kanskje?
Pink Floyd.
Jeg og en venn sovnet av til "Pulse" konserten på høyt volum, men vi hadde inntatt mye alkohol og cannabis også.
Hva med å ikke ha musikk, men naturlyder?

Du får sikker CD plater, evt. at du laster ned fra internett, med ønsket omgivelser.

Byen, naturen, havet, jungelen, etc.
Prøv andy McKee, litt rolig gitar er fint på kveldene ^_^

Ellers er det pink floyd og Beatles som jeg kan tenke passer.
Jeg måtte dele rom med noen feite trøndere som drev sagbruk natten igjennom.
Eneste som fungerte var sov-i-ro ørepropper!

Ellers kan jeg anbefale Jean Michelle Jaerre 'Oxygen'.
Den er meget beroligene og har et lydbilde som sparker balle!
Husker en natt for noen månder siden, jeg ble livredd fordi jeg mrnte å ha hørt spøkelser eller noe (ikke spør.)
Det endte med at jeg sovnet til en radionkanal som spilte house 24/7 og jeg hadde ikke akkurat lite volum på høyttalerne!
<?=getUserTitle()?>
Jeg anbefaler egentlig musikk som du liker, iallefall så funker det for meg.
Jeg hører på den samme musikken på dagen som på natten da jeg ska sove
Sitat av Muradi Vis innlegg
Pink Floyd.
Jeg og en venn sovnet av til "Pulse" konserten på høyt volum, men vi hadde inntatt mye alkohol og cannabis også.
Vis hele sitatet...
Blasfemi og ikke høre ferdig Pulse!

Selv liker jeg å høre på Emancipator når jeg skal slappe av og/eller sove.
Mange gode forslag her allerede!
Prøv å hør på Agnes Obel, veldig chill og avslappende musikk.
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Blasfemi og ikke høre ferdig Pulse!
Vis hele sitatet...
Bra musikk gjør meg døsig og avslappet
ville satset på noe svevende new age meditasjons musikk. Eller kansje bare jungel lyder, lyder av havet bølger eller en eller form for naturlig sus som resten av støyen (som plager deg) kan drukne i. Det er jo ett prinsipp om maskering hektet ved hørselsansen, lyder vil maskere hverandre og da blir kansje støyomgivelsene dine til å leve med.

En annen approach kan være hypnoseterapi, rett og slett programmere deg til å ikke bry deg så jævla mye om støyen rundt deg. Gjøre deg mere støyresistent kort og godt.
Sist endret av lydmannen; 4. august 2012 kl. 23:27.