Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1436
God dag!
Nå har det seg slik at jeg har utrolig mange DVD-er, og har mistet helt kontroll over hvilke jeg faktisk har.
Derfor vil jeg samle alle filmene jeg har, i en database. Ja, jeg er klar over at det finnes haugevis av slike programmet på nettet, og med et enkelt googlesøk, finner man flere titalls programmer. Har lastet ned flere av disse, og har ikke vært særlig positiv.
Så, hvilket program synes du er best? Vil helst ha et gratis program (ikke trial, men gratis), eller noe som ikke koster alt for mye.

Setter pris på svar! Vet dere forresten om det er mulig å kjøpe en USB-scanner (Er litt usikker på navnet, men slik man bruker i butikker for å scanne inn varer), som man kan scanne strekkoden som står bakpå DVD-coveret med? I så fall, hvor?

Takker og bukker for svar, og ha en fortsatt fin og strålende jul!
Collectorz

Er det jeg har sett som går ijgen på flest forum (networkedmediatank, xbmc, etc)
Test
Trådstarter
Tusen takk for svar! Beklager at jeg ikke svarte før nå. Collectorz er akkurat det jeg trenger! Særlig dyrt var det heller ikke. Men vet du om jeg må ha Pro-versjonen av Collectorz for å bruke CLZ Barry scanner app til Android?
Hvorfor ikke DVD profiler? http://www.invelos.com/
Bruker dette selv, har brukt det i 6 år... Bruker en sånn barcodescanner som du nevnte til å regge filmene mine. Jeg har registrert pr i dag 3938 orginaler...
En scanner får du fra DX til under 200,- http://s.dealextreme.com/search/barcode
Sist endret av woff; 29. desember 2011 kl. 23:13.
Test
Trådstarter
Takker for svar! Ble litt i tvil nå. Hvilket vil dere påstå er mest brukervennlig? Må ha et program mine foreldre også skjønner seg på :P
Men vet du om CLZ Barry scanner app til Android (for 56 kroner) virker på filmer kjøpt i Norge?
Den appen har jeg ikke prøvd, men kjøp deg en ordentlig scanner! Iallefall hvis du skal legge inn mange filmer! Jeg har som sagt lagt inn 3.938 filmer og har erfart at mange av strekkodene kan være vanskelige å lese med dårligere scannere!
Jeg har denne: http://www.dealextreme.com/p/jd-8808...-scanner-66150
og den fungerer MEGET bra! DVD profiler er meget brukervennlig, jeg har ikke erfaring med andre programmer..
Link til mine dvd'er: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/woff
Test
Trådstarter
Wow. 3.938 filmer ja :P
Har selv ikke så mange, og vet ikke om jeg behøver mer enn den appen jeg snakket om. Men hvis jeg bestiller scanneren du linket til, i dag. Hvor lang tid tar det da før jeg får den sånn ca?
Har du betalt for alle disse 4000 DVD-ene? Ble litt skremt av tanken, selv foretrekker jeg å ha filmene mine på en harddisk...
Fra DX kan du regne med minimum 14 dager (Ja, fikk en pakke i dag som jeg bestilte for 11 dager siden!) og opp til et par måneder...
Avhengig av lagerstatus og når denne eventuelt skal sendes.. Som regel tar vel bestillinger derfra en måned.....
Test
Trådstarter
Så lang tid ja. Har svært liten tålmodighet jeg, så appen til Android får holde for meg. Takk for svar i alle fall!
Sitat av woff Vis innlegg
Fra DX kan du regne med minimum 14 dager (Ja, fikk en pakke i dag som jeg bestilte for 11 dager siden!) og opp til et par måneder...
Avhengig av lagerstatus og når denne eventuelt skal sendes.. Som regel tar vel bestillinger derfra en måned.....
Vis hele sitatet...
Mine ørten pakker fra DX har variert fra 4 dager til 2 måneder.
Som oftest 1-2 uker.

Er ikke så ille som folk skal ha det til.
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Har du betalt for alle disse 4000 DVD-ene?
Vis hele sitatet...
Ja, betalt for alle... Kjøper filmene når de kommer (dyrest) og bestiller også på nett... Har nå kjøpt 1.484 filmer fra play.com (kunde siden september 2002) og endel fra cdon og andre leverandører. Bruker Platekompaniet mye nå...