Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 1881
Hei dere. =)
Holder på med prosjekt innenfor lyd, og i den sammenheng skal vi ha en 20 minutters mimresending på Lofotradioen. Der vi spiller de beste minnene. Dette er non.profit og er kun for å ha en litt koselig sending.

Det jeg rett og slett lurer på er om dere har noen spesielle minner som der dere husker akkurat hvilken sang som ble spilt. Kanskje ditt første kyss, din beste sommer eller en moro historie.
Det hadde vært veldig moro å få høre hvilke minner dere har samlet gjennom livet.

Det minnet jeg kommer på nå er utrulig nok fra O-zone og Norway Cup.
Dette var en minnerik uke der vi gjorde mange sprell, både på banen og utenom. Husker aller best den solfylte ettermiddagen da O-zone despre tine ble spilt på sletta mens jeg og "dagens dame" gikk rundt og så på livet. Aner ikke hvorfor jeg husker akkurat dette.

Så, hvilke minner har dere?

Edit: Glemte nesten at dere kan også lime inn deres minner på musikkminne.moo.no, så blir kanskje ditt minne kåret til det beste.
Alphaville - Forever Young
Jahn Teigen - Min første kjærlighet

Ingen kommentar.
120kmt, vinduer og soltak åpne, sol og strålende vær, første dagen i påskeferien, 3 andre kompiser satt på, bilen fullpakket med overnattingsutstyr og alkohol, hotell booket, og vi var på vei til sverige.. Hakan Helstrøms "Kom igjen, Lena!" spilte for fullt på anlegget i bilen, og gav en elektrisk stemning på guttenturen over til søta bror... DET var tider det
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Musikk feat John Rock - love changes everything

Du kan vel tenke deg selv ^^ (Første ordentlige kjæresten og sangen vår)
Hm, den er litt vanskelig egentlig. Har mange gode opplevelser med musikk, men en av låtene som topper alt er vel Michael Buble - Feeling Good. Det var drøyt når jeg hørte den sangen første gang og var i en ikke edruelig tilstand. Syke greier.
Alice Cooper - House of Fire

Sangen til meg og min nåværende kjæreste. MAnge fine minner til den sangen ja. Passa veldig godt til forholdet vårt i starten. Ting gikk litt i fyr og flammer i starten :P Hihi
Du er min venn
niigu's Avatar
Okey. Quart-04 tenker jeg det var. Travis var på scenen. Ikke et band jeg hører masse på lenger, men uansett. Sluttlåta dems var "Why does it always rain on me?". Det hadde vært strålende sol hele dagen, helt til de begynte å spille den låta. Det HØLJET!

..helt til siste tona. Da sluttet det å regne også. Kan du tenke deg stemninga? Helt sinnsykt kult!
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Det er jo så mye forskjellige sanger det. Faen.. Hvor skal jeg begynne. Ok, kan ta to stk. da.

Stage Dolls - Love don't bother me. Denne spilte jeg til min daværende kjæreste sommeren vi fant hverandre. Ble bare sittende og se på hverandre og høre på musikken. Alt gikk automatisk etter dett. Da var det bare oss i hele verden.

Paul Van Dyk - Nothing but you. Minner meg om ett helt år der jeg bodde sist. Alle festene, folkene og det som skjedde. Bedre sang skal man lete lenge etter når man har det meste og ruller i 120km/t med vinduer nede og sola på himmelen.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Dj Satomi - Waves. Minner meg om sommeren i fjor som forøvrig var en av de beste noensinne. Masse festing med kompiser og i tillegg fantastisk vær.

Damien Rice - The Blowers Daughter. Minner meg om eksen. No comment
Klovner i Kamp - Damer

gawwd.. Ingen kommentar.
The Last Waltz dvden til The Band. Jeg greide nesten ikke å bevege meg fordi jeg var så slapp. Noe av det herligste jeg har opplevd. Ødela litt at klokka var halv tolv og jeg måtte skrive norskstil til neste dag.
Vet ingenting
Ahh, teh memories. Husker Drömhus - Vil ha dig, og spesielt Gary Moore - Still got the blues som er sangen til meg og dama. :-)

Ellers har du Toto - Rosanna og Hold the line.

Edit: Og Cometz - Scooby dooby boy!
Sist endret av margido; 21. mars 2007 kl. 16:46.
Klassikeren må vel være Whalers med Veien, Sannheten og Livet. Bortetur, masse pils, sol og knallsteming over fjellet (Oslo - Bergen). Før man går på et sviende nederlag og sangen er ENDA bedre på vei hjem igjen...

Metallica i Spektrum, 2. desember 2003 og også noe som sitter i!
Det beste musikkminnet jeg har var Shining konserten i Halmstad. Jeg har aldri vært så redd i hele mitt liv. Tenk deg Kvarforth, Maniac og Nattefrost stå på scenen og banke dritten ut av hverandre og kaste smørbrød og spytte blod ut i publikum. Kameraten min ved siden av meg fikk personlig utdelt et barberblad av Kvarfroth. Første gangen i livet hvor jeg virkelig trodde jeg skulle dø. Ahh good times:P
Første gang jeg hørte Arthur Brown - Fire ... Før hadde jeg gått mellom musikksjangrer og aldri funnet meg selv helt til rette, men den sangen der fant meg, jeg fant meg selv og ble den jeg er idag! ^^ Hehe, elsker fortsatt Arthur Brown, THe Doors o.l.
Mitt første skikkelige musikkminne var Brown Eyed Girl. I en annen variant. Tror det var Steinar Albrigtsen..

Do you remember when? When we used to sing: Shalalalalalalalaallalla!

Er fortsatt gøy å høre den nå om dagene.. I van morrison stil nå da
da jeg hørte Popcorn av Hot Butter for første gang
Når jeg så Dio live, og de spilte Rainbow in The Dark.
BigBang-konsert på Working Class Hero i Drammen for noen år siden. Jeg og en kamerat står helt forran, drita fulle og hopper i ekstase til Fly like a butterfly. Kameraten min heller (uheldig?) nesten en halv halvliter med 96% hjemmebrent i trynet mitt så øya mine omtrent etser bort. Der står jeg da, drita full, sprut rød i trynet og umulig å se en dritt. Hva gjør jeg, jo jeg bøtta resten av flaska og rocka videre.... Etter konserten er ferdig ble det svart for meg...
Jeg gikk i 6. klasse, satt på dassen hjemme med radio på høretelefonene da plutselig Green Day med Basket Case kom på...jeg hadde aldri før hørt noe lignende og fikk en skikkelig intens opplevelse!
Øystein Sunde med Fenderslåtten på full f**** forran en haug avdanka
cowboyer uttafor en outdoor steakhouse mellom Housten og Austin. 4 norske gutter på tur.. Herlig!
Air - Moonlight safari.

much luv

verdt å sjekke ut dette albumet forresten. det er usannsynlig bra.
Goo Goo Dolls - Iris: Første kjærligheten
Iron Maiden - Afraid to shoot strangers: Råeste gitarsolo ever!

Nirvana - Come as you are: Grønsjen tok over verden
Hele albumet Smashing Pumpkins - Mellon Collie and the Infinate Sadness


osv...
Ghostbusters sangen gikk på da meg og en gjeng var på diskotek i østerrike, det var sweet..
- "Front side rock n roll" da BigBang live i teatergarasjen i Bergen for noen år siden. Greni fortalte først den triste historien bak sangen, så var helt emo når han spilte og sang. Ble helt rørt...
- "Ashes" da Pain of Salvation varma opp for Dream Theater i Spektrum, 2002.
- Da teppet falt under Foo Fighters "All my life" i Spektrum 2002.

- Første gang jeg hørte Metallicas S&M.
- Hver gang jeg hører Pink Floyds "Have a cigar" og "Shine on you crazy diamond".
Sist endret av maedhros; 23. mars 2007 kl. 08:38.
kim & fredrik (luxus leverpostei)
zz top - velcro fly
bon jovi - living on a prayer