Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 4432
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvilke stoffer er kjent for å gjøre folk aggressiv, psykotisk, evt voldelig?


Flakka? PHP? Benzo?
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alkohol er det som har drept flest folk pga økt aggresjon og lavere impulskontroll
Aggresjon kommer alltid an på personen og humøret, men stimulanter over lengre tid uten søvn = psykose. Meth er en snarvei dit. Men psykose betyr ikke nødvendigvis aggresjon. Ofte er det paranoia og frykt, snodige overbevisninger og generelt irrasjonell tankegang.
Eneste stoff jeg opplever som gjør folk kranglete og aggressive er alkohol, men det kan kanskje ha noe med å gjøre at det er det mest brukte og derfor treffer flere folk som har tendensene fra før.
Sist endret av Bothrops; 5. januar 2024 kl. 17:30.
antikolinerge midler, deliriant og lignende gjør deg splitte pine insane og det lenge om gangen. Du kan få ganske ville forestilling på ht5a psykedeliske midler men jeg har aldri sett verre oppførsel enn nevnte over... Jeg skjønner godt at de trodde man var besatt av en type demon for noen hundre år tilbake. Grøsser bare av å tenke på den dritten der

Sitat av Bothrops Vis innlegg
Aggresjon kommer alltid an på personen og humøret, men stimulanter over lengre tid uten søvn = psykose. Meth er en snarvei dit. Men psykose betyr ikke nødvendigvis aggresjon. Ofte er det paranoia og frykt, snodige overbevisninger og generelt irrasjonell tankegang.
Eneste stoff jeg opplever som gjør folk kranglete og aggressive er alkohol, men det kan kanskje ha noe med å gjøre at det er det mest brukte og derfor treffer flere folk som har tendensene fra før.
Vis hele sitatet...
Det kan tolkes som aggresjon men det er ofte ikke tilfelle. Det går på å beskytte deg selv, og for det du forestiller deg. Det trenger ikke ligge ondskap, aggresjon eller drap mye av reaksjon og mekanisme sett på mange av de stoffene her
Sist endret av Candiru; 5. januar 2024 kl. 17:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har lest en god del tråder her om folk som har mistet det grunnet lim, bensin og andre lignende stoffer.

Hvis ikke har du salvia da, det er vel stor risk for å bli ganske koko under trippen. Har for så vidt møtt på folk som blir aggressive og på grenseland til psykotiske på vanlig psykedelika (sopp, lsd etc)
Blir sjøl aggressiv og voldelig av rivotril.
Ellers er vel pcp kjent for å gjøre brukerne mer eller mindre ustabile, om jeg ikke tar feil.
Jeg har sett folk på det meste, men heldigvis ikke lim, bensin og pcp. Benzo med alkohol kan gjøre folk ugjenkjennelig, men ikke på samme måten. Virkelig grusomt å se en av de du kjenner best forvandle seg til noe helt annet. Det er en blomst som vokser enkelte steder her til lands, blomstene er hvite og strekker seg oppover, og litt mot sensommer utvikler den frø i en taggete kapsel. Samt en annen som får helt svarte bær, tar du en jafs av en av disse så bør du legges i belter i noen dager
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Alkohol er det som har drept flest folk pga økt aggresjon og lavere impulskontroll
Vis hele sitatet...
Men tror du det kommer av at så godt som alle feilmedisinerer på alkohol minst et par ganger i livet før de lærer - og en hel del mennesker lærer aldri og fortsetter å drite seg ut i fylla år etter år?

"Alle" bruker alkohol, bare en liten del bruker knark. En dame jeg kjenner som er dørvakt veldig god på å snakke folk rolig sier at de skumleste gjestene som er mest uforutsigbare om de først hisser seg opp er blandingsmisbrukere.
Sist endret av _abc_; 5. januar 2024 kl. 18:35.
De mest aggressive rusa folka jeg kom over i min ungdom var på steroider, tok amf og drakk hjemmebrent. Fin kombinasjon for å bli forrykt det
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kokain er kjent for å skape aggresjon. Værste voldsutøverne jeg har møtt og kjent er de som har blitt voldelige på kokain (ikke voldelige ellers). Skal innrømme jeg også har tendens til å bli det, de få gangene jeg har prøvd stoffet selv.

Rivotril er også typisk for å oppføre seg som en kødd som tøffer seg
Anonym bruker
"Bred Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alkohol, aldri gjort noe dumt uten det som hovedingrediens. Alt anna går fint, føles helt absurd å lese om tyverier osv. på benzo som jeg selv blir bare rolig av.
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av stinkdyr Vis innlegg
Har lest en god del tråder her om folk som har mistet det grunnet lim, bensin og andre lignende stoffer.
Vis hele sitatet...
Kan jo legge til at du skal være klin gal i hue for å innta noe sånt i utgangspunktet.
Brunt brennevin kombinert med kokain er vel ikke nødvendigvis noen suksessoppskrift
Sitat av Fraktalist Vis innlegg
Brunt brennevin kombinert med kokain er vel ikke nødvendigvis noen suksessoppskrift
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke den fjerneste forskjellen på brun og blank sprit, er det?

Jeg ser folk nevner alt av alkohol, speed, coke og steroider. Ja det gjør deg definitivt mer aggressiv, men ikke direkte gal. Jeg har for eksempel aldri sett noen prøve låse opp en dør med lillefingeren sin til blods fordi de tror det er en nøkkel på de nevnte stoffene?
Cannabis og ymse psykedelika (Gjerne sopp eller LSD) kan gjøre meg det nærmeste jeg vil kalle gal/psykotisk. Jeg håndterer det i de dosene jeg har tatt, men hadde jeg tatt noe som helst høyere ville jeg nok mistet forstanden.

En gang røyka jeg på peak under sopp, og det skiftet intensiteten/crazynessen noe voldsomt. Jeg har HELT sikker på at jeg endelig hadde våknet opp fra mitt liv på jorden, og at jeg nå var hjemme i min egen dimensjon. Jeg var 110% sikker på dette der og da. Husket ingen personer i det hele tatt fra det gamle.

Spesiell opplevelse, som jeg tross styrken setter pris på.
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Eneste jeg har opplevd noe som kan minne om en kortvarig rusutløst psykose er vell på alkohol eller meth etter noen dager. Når det kommer til sinne og aggresjon er det ingenting som slår antidepressiva for min del, men f. eks kokain eller steroider er ingenting i forhold.
Anonym bruker
"Lei Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Speed har jeg vært minerydder, astronaut, IT ekspert, hacker, elektroinstallatør, gamer, og selvskader på. Det var bare det jeg kom på i farta.

Så ja, jeg vil si at speed definitivt hadde en gal påvirkning.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Rivo + speed og litt alkohol er en fin kombo
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Candiru Vis innlegg
Jeg ser folk nevner alt av alkohol, speed, coke og steroider. Ja det gjør deg definitivt mer aggressiv, men ikke direkte gal. Jeg har for eksempel aldri sett noen prøve låse opp en dør med lillefingeren sin til blods fordi de tror det er en nøkkel på de nevnte stoffene?
Vis hele sitatet...
Jeg har sett de værste ruspsykosene man kan forestille seg, hos folk som har tatt kokain. Som var overbevist om at hver bevegelse fra trærne på utsiden er krypskyttere som kommer å tar deg, som trodde at føflekker på kroppen var insekter under huden og at blodårene var skabbganger og ringte å trua en kar på livet han hadde håndhilst på tidligere på dagen som han mente hadde smitta han, som har trodd at rekkefølgen på emojiene på tastaturet på mobilen er hemmelige meldinger noen prøver å sende, og som har prøvd å grave en skyttergrav mitt i stua si med en kniv fordi han trodde at veilysene langt i det fjerne mørket var tanks som kom nærmere og nærmere. Har vært vitne til et tyvetalls kokain og amfetamin psykoser og det har vært helt helt jævlig. Ene karen ble tvangsinnlagt flere ganger, ble normal etter noen dager på antipsykotika men fortsatte å snorte igjen. Skjær flaks at han ikke drepte noen for det var nære på mange ganger.
Datura er vel kjent for å gjøre folk ganske skada
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har sett de værste ruspsykosene man kan forestille seg, hos folk som har tatt kokain. Som var overbevist om at hver bevegelse fra trærne på utsiden er krypskyttere som kommer å tar deg, som trodde at føflekker på kroppen var insekter under huden og at blodårene var skabbganger og ringte å trua en kar på livet han hadde håndhilst på tidligere på dagen som han mente hadde smitta han, som har trodd at rekkefølgen på emojiene på tastaturet på mobilen er hemmelige meldinger noen prøver å sende, og som har prøvd å grave en skyttergrav mitt i stua si med en kniv fordi han trodde at veilysene langt i det fjerne mørket var tanks som kom nærmere og nærmere. Har vært vitne til et tyvetalls kokain og amfetamin psykoser og det har vært helt helt jævlig. Ene karen ble tvangsinnlagt flere ganger, ble normal etter noen dager på antipsykotika men fortsatte å snorte igjen. Skjær flaks at han ikke drepte noen for det var nære på mange ganger.
Vis hele sitatet...
Hva ved kokain er det som gjør folk så dårlige eller psykotiske? Er det at de blir våkne og dermed ikke sover og så blir psykotiske?
Alkohol, kokain og rivotril. Da har du oppskrift på en skikkelig drittsekk som lett blir aggressiv og gir faen i alle andre.
Anonym bruker
"Ydmyket Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jobber på en akuttpost. Jeg har oppfattet at alkohol og amfetamin hver for seg som oftest gjør størst kortvarig og langvarig skade hos brukere.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva ved kokain er det som gjør folk så dårlige eller psykotiske? Er det at de blir våkne og dermed ikke sover og så blir psykotiske?
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke noen nevrolog så kan ikke si hvor i hjernen ting skjer men kokainbruk over tid ødelegger hjernen fullstendig og rusen i seg selv kan gi så mye dopamin at man går av hengslene.
Å ikke sove på flere dager øker naturligvis sjansen for psykose, men de her jeg snakker om har fått det av bare en kveld. Ene karn ble så intolerant etterhvert at han røyk rett i psykose etter første linja. Det var en fyr som rusa seg til festbruk men selvom det var sjeldent var det mye av gangen så det sa klikk
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg er ikke noen nevrolog så kan ikke si hvor i hjernen ting skjer men kokainbruk over tid ødelegger hjernen fullstendig og rusen i seg selv kan gi så mye dopamin at man går av hengslene.
Å ikke sove på flere dager øker naturligvis sjansen for psykose, men de her jeg snakker om har fått det av bare en kveld. Ene karn ble så intolerant etterhvert at han røyk rett i psykose etter første linja. Det var en fyr som rusa seg til festbruk men selvom det var sjeldent var det mye av gangen så det sa klikk
Vis hele sitatet...
Gir kokain mer dopamin enn amfetamin?
Anonym bruker
"Bred Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Candiru Vis innlegg
Det er vel ikke den fjerneste forskjellen på brun og blank sprit, er det?
Vis hele sitatet...
For enkelte er det ekstremt stor forskjell i effekt. Rent kjemisk har for eksempel bourbon 37 ganger så mange kongener som vodka. Kort fortalt en hel haug direkte giftige biprodukter av fermenteringsprosessene. Burde ikke vært lov, men folk må jo bedøves og stater sparer enorme summer i pensjon på alle som krøker rundt sekstiåra på grunn av "tradisjon".

Føkk, vikingene dyrka både hamp og sativa (frø funnet i Amerika, mener jeg å huske).

Fulle folk blir ofte også rusa på en sånn "å se så full jeg er", de lener seg inn og løsner indre spenninger med forgiftning og fordumming. Prøv å skyld på noe annet rusmiddel enn alkohol og se åssen det går... Mange nordmenn kan ikke drikke, spesielt på små steder er det ofte som å være omgitt av hjerneskada barn i store kropper, med sosiale dynamikker som er så låste og banale at ingenting egentlig skjer, få møtes ift. de som bare skal ut og stresse ned etter ei uke med jobb.


Godt det bare blir flere og flere som oppdaterer seg på hva som gir mest moro for pengene og helsa, tre liter med Desinfisert Vann eller et par mikrogram?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Gir kokain mer dopamin enn amfetamin?
Vis hele sitatet...
Nei, visstnok ikke:

There are two major categories of interaction by ampetamine-like psychostimulants with DAT [dopamine transporters], but in all cases the end result is to inhibit the elimination of dopamine from the synapse and thereby increase the quantity and half-life of synaptic and extrasynaptic dopamine levels.

The first mechanism is typified by cocaine and methylphenidate [Ritalin] that bind to DAT, but are not transported into the presynaptic terminal as surrogate dopamine. Therefore, when these drugs bind to DAT the increase in extracellular dopamine relies primarily on normal synaptic release, which is more amenable to physiological feedback regulation.

The second mechanism is typified by amphetamines, and involves not only binding to DAT, but also translocation into the cell in place of dopamine. In addition, these drugs enter dopamine synaptic vesicles, where the fact that these compounds are basically charged degrades the pH gradient necessary to sequester dopamine into the vesicle. This in turn results in a large buildup of dopamine in the cytosol, thereby reversing the direction of DAT to release dopamine into the extracellular space rather than facilitating its removal.

Regardless of the precise interaction with DAT by individual amphetamine-like psychostimulants, this class of drugs dramatically elevates extracellular dopamine, and this action is thought to be the initiating molecular event that reinforces drugseeking behaviors, ultimately culminating in addiction.
Vis hele sitatet...
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3202508/
Sist endret av exocytose; 6. januar 2024 kl. 21:31.
Anonym bruker
"Lei Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har sett de værste ruspsykosene man kan forestille seg, hos folk som har tatt kokain. Som var overbevist om at hver bevegelse fra trærne på utsiden er krypskyttere som kommer å tar deg, som trodde at føflekker på kroppen var insekter under huden og at blodårene var skabbganger og ringte å trua en kar på livet han hadde håndhilst på tidligere på dagen som han mente hadde smitta han, som har trodd at rekkefølgen på emojiene på tastaturet på mobilen er hemmelige meldinger noen prøver å sende, og som har prøvd å grave en skyttergrav mitt i stua si med en kniv fordi han trodde at veilysene langt i det fjerne mørket var tanks som kom nærmere og nærmere. Har vært vitne til et tyvetalls kokain og amfetamin psykoser og det har vært helt helt jævlig. Ene karen ble tvangsinnlagt flere ganger, ble normal etter noen dager på antipsykotika men fortsatte å snorte igjen. Skjær flaks at han ikke drepte noen for det var nære på mange ganger.
Vis hele sitatet...
Det med trær og krypskyttere har jeg opplevd på amfetamin. Har opplevd at jeg trodde militæret drev å lusket med skarpskyttere i trærne, meksikansk kartell som skulle ta meg med en spesialkommando, at det er flyttbare hårsekker i huden. Traff også en ukrainsk spesialsoldat i form av en busk en gang som jeg hilset på mens jeg løp barfot i første buksa og tskjorta jeg fant, nedover gata.

Så kjenner meg godt igjen i det du sier. La oss bare si at amfetamin og kokain er blandt de værste på skalaen av skadepotensial ved bruk av stoff

Vil riktig nok påpeke at kokain har en tendens til å kaste folk raskere inn i et psykos enn ved bruk av amfetamin. Amfetamin utløste psykoser stammer 95% av tiden grunnet lavt mat & væske inntak, samt en sliten kropp.
Trembolone og amfetamin
Quetiapine ser ut til å få en track record på å kunne fremkalle psykoser hos folk som ikke har hatt psykoser før.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av ketoDaddy Vis innlegg
Quetiapine ser ut til å få en track record på å kunne fremkalle psykoser hos folk som ikke har hatt psykoser før.
Vis hele sitatet...
Hæ? Quetiapine er antipsykotika, aldri hørt det har fremkalt psykoser. Men det blir hyppig brukt av amfetaminhuer for å få sove etter fem dager våken. Får man psykose da er det ikke quetiapinen som utløser det
Stilnoct uten å sovne. Du blir spik spenna gæærn.
Pepper er drepen,noen er selfølgelig mer robuste en andre men tilsyvende og sist så ender det galt..
Deprimerende å tenke på flere jeg vokste opp med,verdens greieste gutter som nå enten er 6 fot under eller som går rundt og "stirrer hull" i deg...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hæ? Quetiapine er antipsykotika, aldri hørt det har fremkalt psykoser. Men det blir hyppig brukt av amfetaminhuer for å få sove etter fem dager våken. Får man psykose da er det ikke quetiapinen som utløser det
Vis hele sitatet...
Ganske høy frekvens på selvmordsstatistikken, men det er ikke nok til at stoffet er forbudt i Norge enda.
Sitat av ketoDaddy Vis innlegg
Quetiapine ser ut til å få en track record på å kunne fremkalle psykoser hos folk som ikke har hatt psykoser før.
Vis hele sitatet...
Hvor har du det fra?
Sitat av ketoDaddy Vis innlegg
Ganske høy frekvens på selvmordsstatistikken, men det er ikke nok til at stoffet er forbudt i Norge enda.
Vis hele sitatet...
Det er også noe som er ganske vanlig å skrive ut for litt av hvert så det kan jo hende det er derfor å ikke selve stoffet i seg selv.
Heller aldri hørt om noen som blir psykotisk av quetapine. Skjønner ikke hvor du får det ifra ketoDaddy?. Quetapine / seroquel er det eneste som har hjulpet meg når jeg har vært i rusutløst psykose på amfetamin eller kokain. Psykotiske mennesker blir ikke nødvendigvis voldelig eller agressive selv om det er fullt mulig det også. Men hvis man skulle tatt noe for å føle seg klin gal og klar til å klikke så hadde det ikke vært lurt å gå inn i speed-psykose med vilje fordi man hadde ikke hatt kontroll til å styre følelsene, tankene og aggresjonen mot hva enn målet med å bli "gal" er
Sist endret av Bluesky_; 9. januar 2024 kl. 22:07.
alkohol & speed IMO
Sitat av ketoDaddy Vis innlegg
Ganske høy frekvens på selvmordsstatistikken, men det er ikke nok til at stoffet er forbudt i Norge enda.
Vis hele sitatet...
Det er et antipsykotisk middel som også brukes av folk som sliter med søvn.
Kan du sannsynliggjøre at det er quetiapinen som er årsaken, og ikke de underliggende symptomene som gjør at man fikk det utskrevet til å begynne med?
Sitat av ketoDaddy Vis innlegg
Quetiapine ser ut til å få en track record på å kunne fremkalle psykoser hos folk som ikke har hatt psykoser før.
Vis hele sitatet...
Det mest brukte legemiddelet vi har i felleskatalogen for å hindre/stoppe psykoser.
For dem som har psykoser fungerer det visstnok formålstjenelig.
Sist endret av ketoDaddy; 9. januar 2024 kl. 23:08.
Sitat av ketoDaddy Vis innlegg
Quetiapine ser ut til å få en track record på å kunne fremkalle psykoser hos folk som ikke har hatt psykoser før.
Vis hele sitatet...
lol, hvor får du det fra?
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av ketoDaddy Vis innlegg
Ganske høy frekvens på selvmordsstatistikken, men det er ikke nok til at stoffet er forbudt i Norge enda.
Vis hele sitatet...
Hvor tar du dette her fra? Overlege på psykiatrisk avdeling har personlig fortalt meg hvor effektivt quetiapine har vist seg å være mot også depresjon og uten de bivirkningene blandt annet spesifikt selvmordstanker som SSRI/SNRI/ordinær antidepressiva kommer med.
Sitat av ketoDaddy Vis innlegg
For dem som har psykoser fungerer det visstnok formålstjenelig.
Vis hele sitatet...
Skarp observasjon.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Skarp observasjon.
Vis hele sitatet...
Det er et troll.
Les post historie.
KetoDaddy har ikke en eneste kommentar som er forenelig med intelligens.

Jeg har vanskelig for å tro at et menneske som oppholder seg på et forum er så jævlig tett.
Ei uke paå MDPV og et par rivo så er du ganske fucked up ganske lenge
Fulle folk blir ofte også rusa på en sånn "å se så full jeg er", de lener seg inn og løsner indre spenninger med forgiftning og fordumming. Prøv å skyld på noe annet rusmiddel enn alkohol og se åssen det går... Mange nordmenn kan ikke drikke, spesielt på små steder er det ofte som å være omgitt av hjerneskada barn i store kropper, med sosiale dynamikker som er så låste og banale at ingenting egentlig skjer, få møtes ift. de som bare skal ut og stresse ned etter ei uke med jobb.
Vis hele sitatet...
Det er vel ellers mye å si om bygde-norge, men å påstå at folk på bygda ikke kan å drikke alkohol er en temmelig spesiell påstand du slenger ut her.
Fuck Mr. Plod!
Du har jo rc stoffer som permanent fester seg i huet og ødelegger reseptorer, men det er vel ikke det du er ute etter
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kokain og xanax blanda er ofte en højdare.
Sett noen brutale hendelser på byen og nachspiel pga den miksen.
Anonym bruker
"Rede Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Du har jo rc stoffer som permanent fester seg i huet og ødelegger reseptorer, men det er vel ikke det du er ute etter
Vis hele sitatet...
Permanent? Hvilke?