Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 910
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, før jeg begynner så vil jeg bare informere om at det eneste som er nytt, er: Aduvanz 30mg og fentanyl plaster 35mcg.

Har stått fast på oxycodon & oxycontin (reltebon), kodein, morfin, neurotin, lioresal, og etpar andre muskelavslappende i (tror det er 9 år nå).

Det begynte med at jeg knakk nakke, ribben og langs hele ryggen ned til hofta (hofta bare bristet heldigvis)

Og det førte til så overdrevet mye bruk (IKKE misbruk) av medisiner da.

Etter jeg begynte på medså så ble jeg totalt isolert, og har mer eller mindre vært det i rett under 10år nå.

Medsa var det eneste jeg brydde meg om- noe jeg syns var skummelt å tenke på.. så jeg takket ja til en operasjon jeg tidligere hadde fått tilbud om.

Long story short: di lammet venstre fot, brutaliserte koblinger og nerver i ryggen og ødla 5 mellomvirvelskiver- og om ikke det var nok, så endte det også opp med prolaps med trykk på nerveroten, skadet også en ikke så stor men betydelig del av isjias nerven, via ryggmargsnerven.

Er også blitt impotent, har konstante smerter fra hodet ned til den ene ankelen, sitter i rullestol - og selvsagt mistet jobben min OG skole ettersom jeg gikk et fag som ikke er egnet for handicap og en jobb som er umulig å være handicap på. Jeg fyllte akkuratt 25 år.

Beklager mye tekst, tenkte bare litt kontekst var greit

Spørsmålet mitt er da:
Har hørt mye skrekk om fentanyl, mye skrekk om psyken (psykose, mani, selvm••d osv osv) som amfetamin kan trigge/skape.. og mye skrekk om å blande uppere og downere. (Leste at upps og downs skal aldri blandes, når jeg skummet gjennom forumet her)

Så det er jo 3 skrekker i en.. heh

Er alle meds jeg har nevnt over farlig å blande med aduvans (amfetamin)? Legen var usikker, men hadde god tro på at det ikke var et problem å blande. og apoteket her på bygda gikk på google for å sjekke xD

Bare til å spør om spørsmål hvis dere lurer på noe angående operasjonen, hendelsen som ledet opp til alt, hvem som opererte meg, hvilket sykehus, hvorfor jeg brukte di andre medsa årevis før skaden osv.. er relativt åpen.

Venter med å ta aduvans til jeg har fått MINST 4-5 svar her som sier det er ok og er enige.

Mvh!
En 25åring uten noe form for liv, fremtid eller glede, men som elsker å leve! <333

PS: er ikke en rusmisbruker, vil ikke ha tips om hvordan man ruser seg, jeg selger absolutt ikke noenting av medisin jeg står på.. men tar gjerne imot tips om beste måte å slutte på opioder/opiater (cold turkey kan drepe noen som bruker fast fentanyl) så alt annet enn den metoden
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Så det ble litt rot nå-

Oppklaring: bruker/brukte alt jeg har nevnt utenom fentanyl, neurotin og aduvans det siste 10året. per i dag bruker jeg alt nevnt. Og skal øke dosen fentanyl mens jeg finner en komfortabel dose med morfin i tabelettform.

Bruker også valium for å ikke grine/gi opp, xanor for P.anfall, imovane og apodorm for søvn og etpar andre ting som ikke har noen interaksjoner med noe.

Beklager surringen/skrivinga, har verken snakket med folk på nett eller irl på lenge, så skriver litt vel for mye :,D

Spiller BARE world of warcraft, 24/7 xD

Hilser fra meg te dere- Stavanger -> FreakF <3
Speed og opiater går fint
Så lenge du vet om hva slags doser du tar på forhånd så går det greit.

Grunnen til at man i utgangspunktet ikke blander stimulanter og sedative rusmidler er fordi de motvirker hverandre og man merker ikke like godt hvor store doser man tar, ergo er det lett å overdosere. Vet man dosen på forhånd så tar man bare det, og ikke mer.
Anonym bruker
"Ferdig Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva skjedde TS?
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Speed og opiater går fint
Vis hele sitatet...
Ja leste det på flere sider, bare kokain og slikt som ikke skal blandes visst

men tenkte mer på om det er farlig for psyken min? For hjernen min er trosalt alt jeg har igjen, så ja, får aldri mer en det jeg alt er. så vil ikke risikere å miste siste del- uansett hvor kongelig gevinsten kan være.

Om du skjønner hva jeg mener
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hei, IneartheDx!

Stålkontroll på dosering

Fentanyl plaster regulerer seg selv, aduvans er depot, skal altså ta en hver morgen.

Det andre får jeg tildelt x3 ganger daglig. Så er heelt under kontroll mtp dosering osv

Takk for svar!
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva skjedde TS?
Vis hele sitatet...
Det som doktorene gjorde skrev jeg litt om, så regner med du spør hvordan jeg knakk halve kroppen FØR sykehuset gjorde alt sykt mye mer uutholdelig verre 😅

Desverre ikke så spennende, men vi svingte vekk fra en pusekatt i veien, men da vi kikket opp igjen så møtte vi et tre som vi da krasjet i, og ikke minst en relativ bratt skråning som vi ja, veltet nedover i etter bilen var vraket :>

Beklager at det var en kjedligere historie enn å høre på NRK
Skulle bare mangle at du fikk bruke litt stimulanter for å holde deg gående med de enorme mengdene dop i kroppen. I min mening, er ikke lege eller har erfaring med så heavy medisinering.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar, Bothrops tok en aduvans jeg for etpar timer siden, alt gikk bra- bare litt susing/piping i ørene som ikke forsvinner hehe
Anonym bruker
"Bred Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er en skikkelig lei situasjon du er i.

Regner nesten med du får oppfølging fra smerteklinikken ved SuS med så omfattende medisinering. Om ikke, så burde du be om henvisning fra fastlegen din.

Jeg er usikker på om jeg forstår deg, men er det slik at du vurderer å slutte med opioider? Om du tenker på å redusere, eventuelt slutte med de andre opioidene utenom smerteplasteret, så vil det normalt sett ikke være et problem ved bruk av fentanylplaster. Legen avpasser plasterstyrken i forhold til de andre opioidene du bruker.

Det er kjipt å være isolert. Jeg kan forstå hvor vanskelig det er, på toppen av smertene og livsendringen. Jeg lever selv med mye smerter, og erfarer også isolasjon. Kanskje du kan undersøke hvorvidt det finnes frivillige besøksgeupper, interesseorganisasjoner og lignende.

Skriv gjerne mer om hvordan du har det.
Det er trist å høre om situasjonen din! Håper som han over her at du tar kontakt med lege og får henvisning til smerteklinikk. Kan ikke dere to som sliter med smerter sende meg en pm? Jeg ønsker å fortelle litt om kratom og kambo. Kjenner en som ble kvitt en ryggprolaps med kambo. Vet at det ikke er det samme, men hadde uansett vært hyggelig å snakke litt