Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 797
Heisann.
Når jeg scanner noe inn på datan, for så og printe det ut, uten og redigere noe på det så er det helt uta av proposjoner, det er mye større en den orginale.
Når jeg skal printe det ut kan jeg søvfølgelig øke størelsen og senke den manuelt, men jeg må ha den AKKURAT like stor\liten som den orginale.

Hvordan kan jeg lett gjøre dette?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Er iallefall ingen issues med dette i photoshop, dersom du printer ut med integrated windows eller paint så kan det sikkert gå til helvete dog.

Prøv et ordentlig program å se hva som skjer.
Den tida da jeg fake'a piggdekkoblater scanna jeg den orginale inn, åpna i paint, redigerte og skrev ut igjen, og da kom den akkurat i perfekt størrelse ut igjen.. hvilket program bruker du da?
Sitat av AtXbYeA
Er iallefall ingen issues med dette i photoshop, dersom du printer ut med integrated windows eller paint så kan det sikkert gå til helvete dog.

Prøv et ordentlig program å se hva som skjer.
Vis hele sitatet...
Skal prøve CS3 nå
Edit: CS2 mener jeg, har ikke instalert 3'ern
Sist endret av torsken; 26. juli 2007 kl. 15:58.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Jeg går utfra dette er fordi du scanner med høyere DPI enn du skriver ut med. Prøv å justere dette og se hva som skjer.
Sitat av Deviné
Jeg går utfra dette er fordi du scanner med høyere DPI enn du skriver ut med. Prøv å justere dette og se hva som skjer.
Vis hele sitatet...
Det jeg tenkte også, jeg kan velge hvor mange dpi men umulig og få det korrekt sånnsett.
Må bare laste over og instalere PhotoShop på den stasjnære da jeg ikke fikk til og scanna over nettverket:s

Hva slags filformat burde jeg llagre det som egentlig, når det er blandet bilde og tekst?
Filstørelse har INGENTING og si.
Sist endret av torsken; 26. juli 2007 kl. 16:06.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Hvilket format du kan scanne til kommer an på hvilket program og scanner du har, men de fleste støtter TIFF (som jo ble opprettet nettopp for å bli brukt innen scanning), og som ukomprimert gir så bra kvalitet som overhodet mulig.
Da bruker jeg Tiff.
Nå må jeg vaske, for den jævla septiktankenledningen har detti ut og helle kjelleren er fylt med 2cm lag med flytende avføring!
Er så jævla lei livet akkurat nå.
Det funket, tusen takk!;D
Men nå har jeg et problem til

Når jeg printer ut på et overhead ark, er det noen måte og få fargene til g stivne der.
Jeg bruker blekkprinter og det blir litt dumt når jeg en time etter jeg har printa det ut kan ta fingerern og viske ut fargene.
Fryseren, varmevifte? Noen smarte ideer?
Jeg valgte foresten transparent paper når jeg printa ut, har ikke laserprinter
Sist endret av torsken; 26. juli 2007 kl. 18:47.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Nei, du får det ikkje til på folie beregna for laser. Du får kjøpt folie beregna på blekkskriver, og da stivner fargane heilt fint.

Stikk på bokhandelen og be om folie til blekkskriver du.
Sitat av vidarlo
Nei, du får det ikkje til på folie beregna for laser. Du får kjøpt folie beregna på blekkskriver, og da stivner fargane heilt fint.

Stikk på bokhandelen og be om folie til blekkskriver du.
Vis hele sitatet...
Okay! Smart.
Men nå har det seg sånn at jeg har bestilt dette fra Italia fordi jeg ville ha transparent, adhesive ark, altså gjenomsiktige og med en klister side.
Er det mulig og få tak i?
Når jeg kjøpte de vanlige overhead arkene i bokhandelen hadde de bare en type og det varde jeg kjøpte, funka ikke på printer

Akkurat nå kjører jeg en i tørketrommelen for og se om det funker.

De rullene jeg så på ebay, jeg tenkte alltid det var vanlig plastfolie som man bruker til feks matlaging. Eller er det saker man printer på?
Skal finne link ASAP.
Sist endret av torsken; 26. juli 2007 kl. 20:13.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du kjøper overheadfolie spesiellaga for blekkprinter. Om det finst med klister veit eg ikkje, men om det gjer det så finn du det på ebay.
Sitat av vidarlo
Du kjøper overheadfolie spesiellaga for blekkprinter. Om det finst med klister veit eg ikkje, men om det gjer det så finn du det på ebay.
Vis hele sitatet...
Tror ikke det finnes Finner det iallefall ikke på ebay.
Men jeg ser hele tia sånne ruller, trodde hele tiden det var sølvfolie, men.