Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 7546
Hei, er det mulig å skaffe piratkort for CD digital kabel-TV? Eller finnes det andre måter å trikse på? Jeg vil bruke dekoder på PC-en, og CD mener de ikke klarer å sende meg kortet jeg trenger. Har betalt for kanalene jeg vil se, så dette er mer et teknisk problem enn piratkopiering =)
piratkort er litt vanskelig nå til dags da såvidt jeg vet så har ingen greid å knekke koden enda. Forumet har dog en grei søkefunksjon der du kan søke etter relaterte tråder, som kanskje kan hjelpe deg. Velkommen til forumet
▼ ... noen måneder senere ... ▼
hei hvor kan man få kjøpe pirat kort,til canal digital og viasat,som oppdatere seg selv
By nature
LoOzR's Avatar
Sitat av che 47
hei hvor kan man få kjøpe pirat kort,til canal digital og viasat,som oppdatere seg selv
Vis hele sitatet...
Det finnes ikke public endå.. Og det betviles vel om det kommer med det første..
anbefaler DreamBox.

Med den så kan dere gå flere stk sammen på 1 abbonement og utføre en Card Sharing.

Det vil si at dere bruker Orginalkortet i 1 av dreamboksene og deler ut kodene til alle i sharing listene. OBS! internett-tilgang er nødvendig. Jeg gjør dette og vi deler 1 abbonement på 8 stk.

Fungerer veldig bra og har ikke hatt noen problemer utenom barnefeil i begynnelsen, men når noen småting ble fixet så har det siden fungert perfekt.

Spiller heller ikke noen rolle hvor i landet dere sitter......

Genialt system.

Lykke Til!
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av cy3erthug

Spiller heller ikke noen rolle hvor i landet dere sitter......

Genialt system.
Vis hele sitatet...
Når du sier "hvor i landet" så mener du vel hvor i verden? Jeg har ikke peiling på dette, men det virker logisk at man kan bruke det hvor som helst i verden, om det funker hvor som helst i landet.
joda, det jo forsåvidt sant.....

men det er vel egentlig ikke så mange som da CardSharer med personer i utlandet.

men for de det gjelder så er det riktig det du sier at det spiller ikke noen rolle om "hvor i verden" man sitter....

Bare at hver enkelt har parabolen mot samme satelitt og har Dreambox og internett...
Sitat av cy3erthugmen
det er vel egentlig ikke så mange som da CardSharer med personer i utlandet.

men for de det gjelder så er det riktig det du sier at det spiller ikke noen rolle om "hvor i verden" man sitter....

Bare at hver enkelt har parabolen mot samme satelitt og har Dreambox og internett...
Vis hele sitatet...

Kan CS være nær slutten?

Sitat av http://stopstop.mine.nu/forum/showpost.php?p=179479&postcount=206
Jasså, CS fungerar forfarande lika bra som när jag startade denna tråd?

Fråga då de som försöker att titta på Brittiska Sky, till exempel:

- Skulle nog tro att uppåt 70-80 % av de som tittar på dessa kanaler via "remote-kort" har fått avsevärda problem nu för tiden, sedan B-Sky-B kortade ner "lead-time" (tiden från ECM tills nytt CW tas i bruk) till under 700 millisekunder. Ett par router-hopp på vägen, så är det helt kört att försöka hinna med...
Vis hele sitatet...
- ProudSwede2

Denne svensken spådde M2 kortets død, nå er det CSen som står for tur,
vi får bare vente å se hvor lenge dette systemet har igjen...
Sist endret av Gubbe; 6. juni 2007 kl. 03:30.
er mye expertise på stopstop. annbefaler alle som er intresert og ta turen innom uansett om cs ligger for døden eller ei.
jeg tror det ennå ligger lang tid framover før at det blir satt sperre for cardSharing.

heldigvis er det slik at spådommer ikke alltid får det utfallet som er spådd.

men det er bare å cardshare til det evt. blir stoppet da.

uten å bli for teknisk her så er jo cardsharing i prisippet at man har et Orginalkort fra CD som er satt i din DB. DB'en leser koden og en plass i prossessen sender den også ORGINAL kodene via nettverket til de andre som er koblet på ditt nettverk slik at de kan se på samme abbonement UTEN kort. så i prinsippet så kopierer den signalet fra kortet og splitter det slik at alle kan se på samme abbonement...=)

tror ikke CD vil kunne gjøre så mye med dette ennå. da de har et system pdd som ikke kan lages piratkort av. hvis de begynner å endre på dette så tror jeg at det blir så omfattende omlegging av systemet at piratkort vil kunne lages igjen....det tror jeg ikke de vil gamble på.....
Sitat av cy3erthug
jeg tror det ennå ligger lang tid framover før at det blir satt sperre for cardSharing.
Vis hele sitatet...
Ikke sperret kanskje, men for tette intervaler på kontrollordene, slik at mange faller fra pga. ping tider.

Sitat av cy3erthug
uten å bli for teknisk her så er jo cardsharing i prisippet at man har et Orginalkort fra CD som er satt i din DB. DB'en leser koden og en plass i prossessen sender den også ORGINAL kodene via nettverket til de andre som er koblet på ditt nettverk slik at de kan se på samme abbonement UTEN kort. så i prinsippet så kopierer den signalet fra kortet og splitter det slik at alle kan se på samme abbonement...=)
Vis hele sitatet...
Hadde CS boksen sent operasjons keyen så hadde du bare trengt å være koblet til nettet når det ble sendt ut nye koder.
Det en får fra en CS server er kontroll ord, som må oppdateres hele tiden, ettersom de bare varer noen få sekunder.
Sitat av Gubbe
Ikke sperret kanskje, men for tette intervaler på kontrollordene, slik at mange faller fra pga. ping tider.



Hadde CS boksen sent operasjons keyen så hadde du bare trengt å være koblet til nettet når det ble sendt ut nye koder.
Det en får fra en CS server er kontroll ord, som må oppdateres hele tiden, ettersom de bare varer noen få sekunder.
Vis hele sitatet...

Flott at det er noen som retter på meg slik at riktig informasjon kommer fram...
Tror mange bruker en linuxbox med kortleser, og ikke en dreambox til å kjøre cs-server. Det hjelper litt på kapasitet og hastighet.
Det er leeeenge siden det ble foreslått å korte ned tiden mellom cw, slik at cs over internett ikke lenger ville være mulig. overrasker ikke at sky prøver seg på det. har aldri giddet å bli med på noe sky-sharing så det er ikke så farlig. i og med at viasat og canal digital enda ikke har prøvd seg på noe lignende så har de sikkert en god grunn. vi får håpe det medfører mer problemer og kostnader enn de er villig til å risikere.
oooh føler sterk sarkasme her^^

ot: var litt uklart angående piratkort, eller så er bare jeg litt treig. anyways...

slik jeg forsto dette utifra deres poster, så er det ikke mulig å bruke pirat kort lengre? man er avhengig av en dreambox for å kunne se XXXXXXX kanaler?

eller er jeg helt på bærtur her nå?
du er ikke på bærtur. såvidt jeg vet så finnes det ingen piratkort for tiden, ihvertfall ikke for de norske tilbyderne. dreambox eller dreambox-kloner og cardshare er løsningen.
jeg husker at en gang i tiden kunne man bruke Piratkort på ASTRA (canal+ nederland osv..), men om det er slik nå lengre husker jeg ikke....

Noen som bekrefte dette?
Sitat av naiSt
slik jeg forsto dette utifra deres poster, så er det ikke mulig å bruke pirat kort lengre? man er avhengig av en dreambox for å kunne se XXXXXXX kanaler?
Vis hele sitatet...
Her er noe, så kan man bare gjette selv:

Sitat av http://stopstop.mine.nu/forum/showpost.php?p=178408&postcount=8
Det är väl också så att den box du tycker är "för dyr" till stora delar är skulden till att det inte finns "snydekort". Åtminstone inte publikt. Marknaden för den typen av kort har, om inte försvunnit så i alla fall reducerats, kraftigt. Så den som ska lägga pengar på ett komplett hack har idag inte samma stora möjligheter att tjäna tillbaka investeringen.

Naturligtvis GÅR det göra. Kan vi åka till månen så .....
Men uppenbarligen inte värt investering och risk.

Pelle
Vis hele sitatet...
med dem rette scripta så kan man kjøre en mosc på orginale canaldigital kort fra 2003-2004, har selv flere kort som jeg har satt inn ny dato på 31.12.2010, dette betyr at man scripter kortet slik at det selv tror at regninga er betalt ut 2010 og dermed fortsetter det å oppdatere keys, dette siden alle orginalkort har en masterkey som kan dekode op keys, og dermed vil kortet oppdatere seg selv helt til canal digital slutter å sende update på denne master keyen som er i akkorat dette kortet +255 andre kort, og dem korta mine har fungert i mange år nå, og virker fortsatt like godt som orginalkort med full pakke.

er enda ingen som har greid å exstrakte en masterkey fra et kort som har en aktivt masterkey per idag.
den dagen noen greier dette og gjør den public så vil man kunne bruke dem gamle M2 korta igjen.
Sitat av kim
...er enda ingen som har greid å exstrakte en masterkey fra et kort som har en aktivt masterkey per idag.
Vis hele sitatet...
Det er det vel bare den innerste sirkelen som egentlig vet..?
Sitat av kim
den dagen noen greier dette og gjør den public så vil man kunne bruke dem gamle M2 korta igjen.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle noen ville blåse liv i M2?
Det var et kommersielt kort, så hvorfor bruke det når det hacket er allerede inntjent?

Dersom noen skulle kjøre et hack, så blir det vel på nytt kort (tror jeg).
Åpent er vel bare å drømme om...
Sist endret av Gubbe; 9. juni 2007 kl. 07:47.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Det er ikke så lurt å kjøre CSen for åpent heller...
Man bør kunne stole på personen man deler med.

Skal dere likevel gå inn i en CS ring, så IKKE betal for å delekortet ditt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kan dere holde dere til topicen? også er det ikke satelitt tv det er snakk om her, det er kabel tv
kan ikke fake digitale pratkort siden det kommer nye koder hele tiden. det var hvertfall det jeg leste. hmm
Teoretisk så kan du lage piratkort til CD kabel-tv.
Problemet er at det ikke finnes hexfiler, og nøkkler for å legge inni et hobbykort.

Sitat av tazzzn
kan ikke fake digitale piratkort siden det kommer nye koder hele tiden.
Vis hele sitatet...
Det har alltid kommet nye koder til digitale utsendelser, dette igjen fører bare til at skjermen blir svart
helt til piratkortet blir omprogrammert med nye koder.

Det er også mulig å lage kort som automatisk oppdaterer segselv med nye koder, men dette krever noe som heter "master key", som svært få er villige til å gi fra seg.
Dette fordi de hovedkode nøkklene lett kan spores og deaktiveres av TV bransjen.

De midlertidigekodene (operasjonsnøkkler) er like i alle kort, både pirat og lovlig og kan derfor ikke spores.
er det de samme kodene på satelitt og kabel? (hvis samme operatør selvf.) også en ting til: dere sier det at kodene byttes hele tiden, må du ha nett-kabelen plugga i på dekoderen da? ser ingen anne nmulighet enn at kortet kan bli opptatter derfra.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Pelle..
er det de samme kodene på satelitt og kabel? (hvis samme operatør selvf.) også en ting til: dere sier det at kodene byttes hele tiden, må du ha nett-kabelen plugga i på dekoderen da? ser ingen anne nmulighet enn at kortet kan bli opptatter derfra.
Vis hele sitatet...
Korta blir ikkje oppdatert. Kortet er et såkalla smartkort som antakelig returnerer dekrypteringsnøkkel ut fra tidspunktet ±1 time. Dermed kan klokka i dekoderen gå litt feil uten at du mister kontakt.

Men innholdet i kortet er 100% statisk.
Kortene får oppdateringer via satelitten. Har du riktig masterkey så får du nye opkeys, slik at du ikke får svart skjerm.

Det er tildels samme koder på satelitt og kabel, de kanalene som sendes med conax-kryptering på satelitt kan du åpne med et parabolkort fra canaldigital i en kabeltuner.
Sist endret av bo1e; 16. september 2007 kl. 10:21.