Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1474
Hei!
Lurte på om det var en versjon av Linux som kunne kjøre Windows programmer,
eller en bra gratis Emulator som kan kjøre Lineage 2.

Takk
Har jo programmet "wine" som lar deg kjøre .exe filer i linux så vidt meg bekjent.


Kode

apt-get install wine
hehe.. Jeg vet, men den kan ikke kjøre Lineage C5, bare fra C1 til C4
Så jeg trenger et annet programm også, hvis det ikke er en destro som kan kjøre det uten emulator da...?

Bare jeg slipper å bruke Windows så er jeg fornøyd.
Cedega da? Det er laget mer for spill.
Kansje Cedega ville hvert noe. Koster riktig nåkk penger, men langt mindre en en windows lisens
Finnes sikkert gratis versjoner noe sted også *hint hint*
CVS versjon kan du lasete ned og kompilere gratis da, finnes nåkk av guider de ute.
Sitat av harryy
CVS versjon kan du lasete ned og kompilere gratis da, finnes nåkk av guider de ute.
Vis hele sitatet...
CVS, noe jeg ikke har hørt om
Men Cedega blir litt får dyrt for meg hvis jeg skal betale hver måned, da må jeg heller få det cracket, men det er vel ikke så lurt å snakke så høyt om "crack" her i morumet
Men det har vært fint med et gratis programm.
Sist endret av blomstkraft; 9. februar 2007 kl. 10:56.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Finn cadega på en vanlig torrentside, det er ikke noe problem å laste det ned. Da har du 1 program som er cracket i stedet for 100vis i windows . Har selv gjort det med cadega flere ganger, ikke noe problem å finne debian pakke heller.
Fant denne via google jeg. Da får du Cedega helt gratis, helt låvlig.
Sitat av harryy
Fant denne via google jeg. Da får du Cedega helt gratis, helt låvlig.
Vis hele sitatet...
Virker denne til Ubuntu 6.10??
Eller kanskje den virker på alle destroer..?
Skal funke fint i Ubuntu 6.10.

Denne funker vel like greit i ubuntu som i debian vil jeg tro.
Debian users can just use: apt-get install cvs build-essential bison flex-old libasound2-dev x-window-system-dev libpng12-dev libjpeg62-dev libfreetype6-dev libxrender-dev libttf2 libttf-dev libsdl1.2-dev libsdl-ttf2.0-dev libsdl-net1.2-dev libsdl-gfx1.2-dev msttcorefonts libfontconfig1-dev
Vis hele sitatet...
Hvilken destro er det du bruker?
▼ ... over en uke senere ... ▼
jeg har lit problemer med linux er hekta på w.o.w og kan ikke instalere det og nekter å måte betale får å få lisens til Cedega når det helt sikkert er andre og bedre måter kan dere hjelpe meg=)
Sitat av robinmk2
jeg har lit problemer med linux er hekta på w.o.w og kan ikke instalere det og nekter å måte betale får å få lisens til Cedega når det helt sikkert er andre og bedre måter kan dere hjelpe meg=)
Vis hele sitatet...
Du kan begynne med å lese gjennom tråden ordentlig. For eksempel post nr. 10.
men jeg sjøner ikke hvordan jeg skal klare det jeg er bare ne unge på 12 år !!!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av robinmk2
men jeg sjøner ikke hvordan jeg skal klare det jeg er bare ne unge på 12 år !!!
Vis hele sitatet...
Kjør windows. Really.
Sitat av harryy
Fant denne via google jeg. Da får du Cedega helt gratis, helt låvlig.
Vis hele sitatet...
Sigh... Husk at Cedega fra CVS mangler ganske mange vitale komponenter. Den kommersielle utgaven og den fra CVS kan knapt sammenliknes.

robinmk2: Det er mulig wine kan kjøre WoW.
Se http://gentoo-wiki.com/HOWTO_Install...Installing_WoW
Sist endret av Nichotin; 17. februar 2007 kl. 16:37.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Nichotin
Sigh... Husk at Cedega fra CVS mangler ganske mange vitale komponenter. Den kommersielle utgaven og den fra CVS kan knapt sammenliknes.

robinmk2: Det er mulig wine kan kjøre WoW.
Se http://gentoo-wiki.com/HOWTO_Install...Installing_WoW
Vis hele sitatet...
Nicho, stortsett mangler du dei komponentane som skal gå rundt kopibeskyttelse. Derfor er det fair 'sjans for at spill som wow, som har lite av den dritten, funker fint i cedega fra cvs.

Uansett, så er cedega brøkdelen av prisen på en wintendolisens, $5 pr mnd. Du kan altså vere medlem i 100mnd for under prisen av en wintendo-lisens.

Så er einig med nicho. Betal for det om du vil bruke det.
Sitat av Nichotin
Sigh... Husk at Cedega fra CVS mangler ganske mange vitale komponenter. Den kommersielle utgaven og den fra CVS kan knapt sammenliknes.

robinmk2: Det er mulig wine kan kjøre WoW.
Se http://gentoo-wiki.com/HOWTO_Install...Installing_WoW
Vis hele sitatet...


takk får at du hjelpte meg (=
▼ ... noen uker senere ... ▼
gjør et søk på the pirate bay etter "crossover linux" og "cedega". Da blir dere nok hjulpet godt på vei. Kjører selv WoW med crossover linux og det virker som en drøm! Grafikken på "fullt" og lavere latency enn i XP.
robinmk2: Det er greit at du har dysleksi, men gjør det selv en tjeneste og bruk firefox2.0 med spellchecker.