Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 4443
Lurer på hva er greia med seed? Hvis ikke uploaderen seeder, får jeg ikke downloada?

Prøver å laste ned W7, men den står på 00,00%
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Jeg har lastet ned på 1,2 MB/s uten seeds. Så det er mulig
Seed er hvor mange som laster opp.
Seedere er de som har lasta ned hele fila og som nå bare deler med andre. Hvis det ikke er noen som seeder kan det bety at torrenten er død.
Sitat av Micki Vis innlegg
Lurer på hva er greia med seed? Hvis ikke uploaderen seeder, får jeg ikke downloada?

Prøver å laste ned W7, men den står på 00,00%
Vis hele sitatet...
Viss ingen seeder så kan ikke du leeche (laste ned).
Sitat av Sexarz Vis innlegg
Jeg har lastet ned på 1,2 MB/s uten seeds. Så det er mulig
Vis hele sitatet...
lolno, det kalles en bug.
Trådstarter
Hvordan ser man om folk har seeda?
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
lolno, det kalles en bug.
Vis hele sitatet...
Same shit, det ble lastet ned uansett
Sitat av Micki Vis innlegg
Hvordan ser man om folk har seeda?
Vis hele sitatet...
Enten der du har lastet torrentfilen fra eller i torrentklienten din.

Oooh, 400 innlegg
Sist endret av DikkeDikk; 14. april 2012 kl. 20:29.
Sitat av Sexarz Vis innlegg
Jeg har lastet ned på 1,2 MB/s uten seeds. Så det er mulig
Vis hele sitatet...
nei det er det ikke

Sitat av Micki Vis innlegg
Hvordan ser man om folk har seeda?
Vis hele sitatet...
se i torrent-clienten din, der ser du det ihvertfall direkte hvem/hvor du laster ned ifra... sider er ofte dårlig oppdatert, men hvem bryr seg... alle rangerer og laster ned de torrentene som har flest seeds?
Sist endret av Spirituell; 14. april 2012 kl. 20:28.
Trådstarter
http://bildr.no/view/1157216

http://bildr.no/view/1157218

Hvis det f.eks står Seed: 1, funker det å laste ned?
Sitat av Micki Vis innlegg
http://bildr.no/view/1157216

http://bildr.no/view/1157218

Hvis det f.eks står Seed: 1, funker det å laste ned?
Vis hele sitatet...
Spørs hvor mye ledig båndbredde personen som laster opp har tilgjengelig.
Trådstarter
Ingen av delen jeg velger lastes ned.. Why?
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Spørs hvor mye ledig båndbredde personen som laster opp har tilgjengelig.
Vis hele sitatet...
Dersom 1 seed er oppdatert informasjon, fungerer det selvfølgelig.

Du vet dog ikke om dette er en seedbox med 100mb/s linje, eller en fyr på bygda med mobilt bredbånd.

Sitat av Micki Vis innlegg
Ingen av delen jeg velger lastes ned.. Why?
Vis hele sitatet...
Det er ikke alltid antall seeds er oppdatert, så for øyeblikket kan det faktisk være 0.
Ta å last ned en av de mest populære torrentene og så laster du ned undertekst selv.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Viss ingen seeder så kan ikke du leeche (laste ned).
Vis hele sitatet...
Nei.

Om du har fire nedlastere kan kvar av dei ha sin fjerdedel av fila, utan at nokon sit på komplett kopi.

Tenk deg at du tar eit bilete. Deretter riv du det i fire biter, og deler ut. Ingen har heile biletet, men om du snakker med dei fire kan du skaffe deg heile biletet.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Nei.

Om du har fire nedlastere kan kvar av dei ha sin fjerdedel av fila, utan at nokon sit på komplett kopi.

Tenk deg at du tar eit bilete. Deretter riv du det i fire biter, og deler ut. Ingen har heile biletet, men om du snakker med dei fire kan du skaffe deg heile biletet.
Vis hele sitatet...
Hvis de laster opp til meg så seeder de, det er ikke nøye om de har 21% eller 100% av filene, det lastes fortsatt opp.

EDIT: Jeg må bare unnskylde meg, jeg tar feil.
En peer blir til en seed når den har 100% av filene.
Sist endret av DikkeDikk; 14. april 2012 kl. 20:58.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Hvis de laster opp til meg så seeder de, det er ikke nøye om de har 21% eller 100% av filene, det lastes fortsatt opp.
Vis hele sitatet...
Når du laster ned noe via torrent seeder du også det du har lastet ned. Samme hvor lite/mye du har lastet ned
Sist endret av Frufsa; 14. april 2012 kl. 20:57.
Trådstarter
Trykker på oppdater tracker og tving start, men ingenting gidder å laste ned fordeom.. Noen som vet?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Micki Vis innlegg
Trykker på oppdater tracker og tving start, men ingenting gidder å laste ned fordeom.. Noen som vet?
Vis hele sitatet...
skjekk om utorrent slipper igjennom firewallen
Trådstarter
Sitat av Frufsa Vis innlegg
skjekk om utorrent slipper igjennom firewallen
Vis hele sitatet...

Hehe, hvordan?
Jeg har erfart at det iblandt er buggy å bruke magnet link fra TPB, særs hvis det ikke er noen nedlasting fra før av. Derfor er jeg nødt til å gå over til andre alternativer etter at TPB har mer eller mindre sluttet med .torrent.

Dette gjelder vel og merke transmission-daemon da..
Trådstarter
reinstallerte utorrent og restarta maskinen, funker forsatt ikke å laste ned torrents.. 0.00%
Det skjer ofte for meg at en torrent fil kan nekte å laste ned eller laster ned på VELDIG lav hastighet(da snakker vi under 10kB/s)
Dette kan være torrents med flere tusen seedere, og jeg kan laste ned en annen torrent samtidig som laster ned uten problem.

EDIT: Mulig seedernne har dårlig båndbredde, men når det er over tusen stk så skal det vel gå?
Sist endret av weed911; 14. april 2012 kl. 22:17.
Trådstarter
Jaja... har prøvd nesten alt.. får forsatt ikkke lasta ned en dritt
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Viss ingen seeder så kan ikke du leeche (laste ned).
Vis hele sitatet...
Feil, er fult mulig og laste ned ifra en som leecher. en seeder er en person som har lastet ned 100% og laster kun opp. noe som vil si at 2 stykker kan ha lastet ned halvparten av filene hver for seg, for så og kun laste opp og du vil fortsatt få 100%
Sitat av Harabo Vis innlegg
Feil, er fult mulig og laste ned ifra en som leecher. en seeder er en person som har lastet ned 100% og laster kun opp. noe som vil si at 2 stykker kan ha lastet ned halvparten av filene hver for seg, for så og kun laste opp og du vil fortsatt få 100%
Vis hele sitatet...
Ehm, se min fine lille EDIT:
Sitat av slashdot Vis innlegg
Nei.

Om du har fire nedlastere kan kvar av dei ha sin fjerdedel av fila, utan at nokon sit på komplett kopi.

Tenk deg at du tar eit bilete. Deretter riv du det i fire biter, og deler ut. Ingen har heile biletet, men om du snakker med dei fire kan du skaffe deg heile biletet.
Vis hele sitatet...
nja, begynner ikke alle å laste i samme "enden" da ? slik at hvis den som har mest feks 80% så betyr det at ingen av de har slutten ?

Sitat av Micki Vis innlegg
reinstallerte utorrent og restarta maskinen, funker forsatt ikke å laste ned torrents.. 0.00%
Vis hele sitatet...
høres ut som det ligger noen restriksjoner på linja/routern din
Sist endret av grøsaksblanding; 15. april 2012 kl. 04:47.
Vet ikke om du har fått lasta ned windows via torrent men tillater meg å quote meg selv fra en annen tråd;

http://msft.digitalrivercontent.net/win/X17-24394.iso Windows 7 Ultimate x86 English
http://msft.digitalrivercontent.net/win/X17-24395.iso Windows 7 Ultimate x64 English

her er linker til microsoft sine egne ISO-filer for nedlastning av windows 7 ultimate (med SP1 inkludert), så trenger man ikke uroe seg for virus, trojanere etc som kan ligge på en ferdig cracket windows. Bare velg den versjonen du trenger.

Brenn den ut med f.eks. ImgBurn eller lag en usb-minnepenn installasjon av den med f.eks. Wintoflash.
Under installasjonen så hopper du bare over det å skrive en cd-key og installerer Windows 7 Loader etter at du har installert windows.
Tah-dah!
Trådstarter
Er det en W7 Trial? Så man laster ned trialen, og så dumme som W7 er så har de ikke tenkt over at vi kan bare gå inn på TPB og laste ned en activitator sånn at mann får full versjon av W7? Men kan man når som helst aktivitere activitator eller når trialen går ut?

Også er det en annen ting; Nettopp lasta ned en torrent (w7) og sitter her med DVD. Jeg har tenkt å brenne W7 til DVD'en nå men jeg har .ISO fil av torrenten(w7) men hvis jeg brenner den til DVD blir den automatisk til vanlig W7 fil?

Altså, jeg sitter her med .ISO fil og lurer på om jeg f.eks skal brenne den til .rar/zip for så å brenne den til DVD eller om jeg skal bare brenne .ISO filen av W7 rett til DVD
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av grøsaksblanding Vis innlegg
nja, begynner ikke alle å laste i samme "enden" da ? slik at hvis den som har mest feks 80% så betyr det at ingen av de har slutten ?
Vis hele sitatet...
Heldigvis var dei som laga protokollen intelligente nok til at dei forsøker å spre data mest mogeleg effektivt, slik at det er veldig god sjans for at ti personer som kvar har 10% har ein komplett kopi samla.
Trådstarter
Ingen som kan svare på det jeg skrev lenger oppe ?
Du brenner den rett på DVD. Etter du har innstallert W7 så bruker du en RemoveWAT eller Loader for å få Windows for evig og alltid.
Trådstarter
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Du brenner den rett på DVD. Etter du har innstallert W7 så bruker du en RemoveWAT eller Loader for å få Windows for evig og alltid.
Vis hele sitatet...
Men liksom kan man bruke den koden til å få W7 for evig når som helst? Liksom, hvis jeg laster ned ned og de spørr om kode så trykker jeg på at jeg fikser det senere. Kan jeg etter f.eks 2 min laste ned Activtator greia og bruke den med engang eller må jeg vente til det kommer opp varsler om at W7 Trial er snart ferdig?
Begge deler går.
Trådstarter
Okei da er planen min slik;

Putte i DVD på nye pc'en min, boote windows og svare og si at jeg godtar bla.bla.. så spørr de om en serial key elns? så trykker jeg på at jeg finner den senere / vil prøve W7 Trial, så går jeg til TPB og finner en activitator, finner en kode fra activitatoren.. Men hva skal jeg gjøre for å kunne aktivitere w7 for evig og alltid da? hvor finner jeg sånn at jeg kan skrive w7 koden?
Du bruker en RemoveWAT eller Loader for å aktivere Windows. Det laster du ned fra bukta og starter programmet.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Micki Vis innlegg
Okei da er planen min slik;

Putte i DVD på nye pc'en min, boote windows og svare og si at jeg godtar bla.bla.. så spørr de om en serial key elns? så trykker jeg på at jeg finner den senere / vil prøve W7 Trial, så går jeg til TPB og finner en activitator, finner en kode fra activitatoren.. Men hva skal jeg gjøre for å kunne aktivitere w7 for evig og alltid da? hvor finner jeg sånn at jeg kan skrive w7 koden?
Vis hele sitatet...
Som jeg har forstått det (jeg er ingen utpreget ekspert, men minns å ha lest dette en gang) så fjerner rett og slett removeWAT hele activerings skiten som ligger i windows. Det er bare et lite program som du starter (SOM ADMINISTRATOR!!) trykker på "removeWAT" etc og vips, etter en reboot så er Windows "legitimt" og alle oppdateringer og slikt mas fungerer

Edit: Innlegg nr 555, siden 2006 ^^
Sist endret av CHillZoNE; 16. april 2012 kl. 06:29.
The Nerdrager
Sitat av Micki Vis innlegg
Er det en W7 Trial? Så man laster ned trialen, og så dumme som W7 er så har de ikke tenkt over at vi kan bare gå inn på TPB og laste ned en activitator sånn at mann får full versjon av W7? Men kan man når som helst aktivitere activitator eller når trialen går ut?
Vis hele sitatet...
Ja, Windows 7 er ett dumt firma / Person!
Firmaet bak Windows 7 er Microsoft :P Ble bare litt småirritert når jeg leste den setningen

Men nei, de er ikke så dumme. De har software til dette, og uten at vi hadde sagt noe, så hadde vell du lastet ned denne oppdateringen (No offense). Og du spørr hvorfor de ikke har noen skikkelig autensiering på dette? Kan vell ikke være fordi hver eneste gang de prøver eller lanserer noe som kan være brukbart mot pirater, så kommer alle mot dem og sier at de bryter personvernsslover og alt det tullet der! Så de har vell funnet ut at dem tjener mer på å la piratene holde på.

De tjener vell mest på å selge Windows 7 til PC produsenter og firma vil jeg tro. Så om du tar Windows 7 fra bukta tror jeg de gir blanke faen i