Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 572
"Autentiseringen mislyktes
Autoriseringen av oppgraderingen feilet. Det kan være feil med nettverket eller tjeneren."

Den erroren får jeg når jeg prøver å oppgradere til ubuntu 7.04....
Noen som vet hva som kan være feil?

Til påminnelse, jeg sitter på nettverket nå... Så det er ikke feil... Så da kan det være "tjeneren" som det står...(?)

Jeg har heller ikke innstalert oppdateringene, hvis det er det som kan være feil?
Prøv å disable alle tredjeparts sources. Kan være noe galt med de.
RampLest's Avatar
Trådstarter
Kan du forklare litt mere? Jeg er generelt ny innen ubuntu
EDIT: *Holder på å laste ned oppdateringene, så det er sagt*
har du lagt til noen tredjeparts programvare kilder/repositories/software sources ? Disse kan gjøre at ting ikke fungerer helt som de skal under oppgradering.

Du kan deaktivere de ved å gå til System -> Administration -> Software Sources ->Third-Party Software og unchecke alt som er der.
RampLest's Avatar
Trådstarter
Det var ingen ting der?
EDIT: "Be sure that you have all updates applied to Ubuntu 6.10 before you upgrade" Stod det på ubuntu sia... Men er ferdig med oppdateringene snart... Så kan være det...
Bra at du oppdaterer først, det står faktisk at du må gjøre det på Ubuntu's hjemmesider.
For å forklare hva TheInternet mener så mener han/hun at du må deaktivere kildene (linker til kilder) for tredjeparts programmer du har installert. Eks er: Beryl, Nvidia/ATI drivere, Wine osv. Hvis du går til følgende "link" i panelet ditt. (panelet = startmenyen)
System -> Administrasjon -> Software Sources
Du vil så bli bedt om å gi superbruker passordet.
I vinduet som dukker opp har du flere faner, en av dem heter "Third Party", klikk på den.
Fjern markeringen på ev. tredjepartsprogrammer og klikk så "Lukk"
Prøv oppgraderingen til Feisty igjen.

Lykke til, jeg holder på med det samme akkurat nå.
Sist endret av [securitymember]; 21. april 2007 kl. 13:50. Grunn: Doh, for træg...
RampLest's Avatar
Trådstarter
oki Leste akkurat at du måtte innstalere oppdateringene
EDIT: Formaterte i går btw... Så har nok av plass såfall Noen som vet hvor mye plass jeg trenger da? (minst)
RampLest's Avatar
Trådstarter
Endelig fikk jeg det til... Har i tillegg bytta ut strømforsyning som var litt prakk!!! (Var noe galt med den som jeg måtte fikse, måtte inni den osv osv...)
EDIT: Et lite spørsmål... Hvordan aktiverer jeg Beryl? (Feisty Fawn elns..)
Sist endret av RampLest; 21. april 2007 kl. 22:31.
Jeg er ikke helt sikker siden jeg ikke har fått knotet meg til feisty selv enda, men det er compiz, ikke beryl som følger med (beryl merger med compiz nå du trenger ikke tenke noe på det )

Jeg regner med du kan aktivere det gjennom administrasjonsmenyen. Skal være noe sånn OpenGL greier der eller noe sånt.
RampLest's Avatar
Trådstarter
Oki, fant ingen ting i admin. > Tjenester. Hvis det var der du tenkte på...