Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  172 18560
Sitat av OoM
hehe Pope, du minnet meg på en ganske morsom historie om 2 stk jeg kjenner.
De var 2 normale guttunger som lekte sammen med alle barna.
Plutselig, uten noen grunn ble de gothere. Svarte klær å tilbe satan var daglig kost.
(ja, de satt faktisk uttafor stortingen med satan masker å ba til satan)
Så etterhvert var ikke goth musikk etc så kult mer.
Men, denne "emo" bølgen kom.
Det ble fredag og de gikk hjem som hardbarka satanister, og på mandag igjen kom de med stripete klær etc. En del sminke å nyklipt punk hår.
Og ja, her har vi de den dag i dag:
http://img137.imageshack.us/img137/6356/hehefy6.th.jpg

og, ja de kliner.
Vis hele sitatet...
Hmmm... Utskudd? Ja... Utskudd!
"-Religion er for svake individer som ikke tørr å innse virkeligheten"

- Joda, Bare Quote meg du Preben..
Sitat av zatorro
Devotio skrev: "Vennligst utdyp akkurat hva som er så grunnlegende rett. At "negere" er noen kriminelle?"

Det sto ikke noe om negre i mitt innlegg. Grunnleggende må jo være at jøder og zionister har voldsom makt i den vestlige verden og at hvite folk også skal ha rett til egenutvikling slik alle andre folk har. Det første tror jeg er riktig og negativt. Det andre er jeg positivt enig i uten at det skal gå ut over andre.
Vis hele sitatet...
Hvis en jøde f.eks er direktør for en bedrift, har hun da makt på vegne av alle verdens jøder? Eller hvordan har jøder makt, mener du? Og hva mener du med egenutvikling for hvite mennesker? Har hvite nordmenn mindre muligheter til "egenutvikling" fordi det også finnes svarte nordmenn?

Hvis du, mot formodning, mener at jøder har politisk makt er jeg helt enig i at det finnes eksempler på at det er negativt. Det er f.eks mye som tyder på at jøder i USA har stor påvirkning på den amerikanske Israel-politikken. Men dette har egentlig ingenting direkte med jøder som religion å gjøre, fordi det finnes mange jøder som ikke er sionister.
På slutten av krigen sa Hitler at den ariske rasen ikke var den sterkeste rasen likevel og fortjente å bli utryddet. Stakkars oss
Devotio skrev: Det om "negrene" var mer spydig enn en seriøs kommentar da jeg ikke helt kan se noen gode grunnledende verdier hos Vigrid.

Hva som er positivt oppleves forskjellig fra person til person. Vigrids grunnidé er jo et samfunn for folk som er av nordisk ætt basert på nordisk kultur, religion og moral. Det er positivt og jeg er personlig helt enig i det.

Når andre vil det samme for seg og sine folk anses det for å være positivt. Se bare på samesaken her til lands.

Som konkret positiv sak som Vigrid faktisk er alene om er kampen mot rasistiske blondinevitser. Den kampen støtter jeg fullt ut og det håper jeg du gjør også.

Problemet ligger i begrepet Politisk Korrekthet. Og det kan man ikke akkurat si at Vigrid er, men Politisk Korrekthet er ikke akkurat noe å rope hurra for, da.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Sitat av zatorro
Devotio skrev: Det om "negrene" var mer spydig enn en seriøs kommentar da jeg ikke helt kan se noen gode grunnledende verdier hos Vigrid.

Hva som er positivt oppleves forskjellig fra person til person. Vigrids grunnidé er jo et samfunn for folk som er av nordisk ætt basert på nordisk kultur, religion og moral. Det er positivt og jeg er personlig helt enig i det.

Når andre vil det samme for seg og sine folk anses det for å være positivt. Se bare på samesaken her til lands.

Som konkret positiv sak som Vigrid faktisk er alene om er kampen mot rasistiske blondinevitser. Den kampen støtter jeg fullt ut og det håper jeg du gjør også.

Problemet ligger i begrepet Politisk Korrekthet. Og det kan man ikke akkurat si at Vigrid er, men Politisk Korrekthet er ikke akkurat noe å rope hurra for, da.
Vis hele sitatet...
Det er vel og bra at Norge skal være basert på Norske grunnverdier og moraler, men resten av verden utvikler seg. Det er klart vi bør holde fast i noen tradisjoner, men ikke av den sorten du tviholder på. Samesaken kan forøvrig ikke sammenlignes, men jeg er sikker på at du vil kaste dem ut sammen med "negerene" siden de ikke er "nok norske".

Blondinevitser er da ikke noe rasistisk, en blondinevits trekker ikke ned et annet menneske fordi man mener de er en annen rase og underlegen seg selv. "Negervitser" gjør akkurat dette. Lær deg begrepet rasist før du bruker det! (Et tips, ordet inneholder mye informasjon!)

Å være politisk korrekt er absolutt noe man bør rope hurra for, uten politisk korrekthet hadde samfunnet vært over alle vidder. Og jeg er enig med deg at Vigrid ikke er politisk korrekt.

Du er utrolig naiv i forhold til Vigrid sin aktivitet, jeg venter forøvrig fortsatt på bevis at jødene tar over den vestlige verden!
hmm.. jeg skjønner ikke hvordan dette kan løses?
er man med i vigrid er man rasist. gjør de svarte noe imot de er de også rasister.. hmm et lite dilemma
Sitat av zatorro
Devotio skrev: Det om "negrene" var mer spydig enn en seriøs kommentar da jeg ikke helt kan se noen gode grunnledende verdier hos Vigrid.

Hva som er positivt oppleves forskjellig fra person til person. Vigrids grunnidé er jo et samfunn for folk som er av nordisk ætt basert på nordisk kultur, religion og moral. Det er positivt og jeg er personlig helt enig i det.

Når andre vil det samme for seg og sine folk anses det for å være positivt. Se bare på samesaken her til lands.

Som konkret positiv sak som Vigrid faktisk er alene om er kampen mot rasistiske blondinevitser. Den kampen støtter jeg fullt ut og det håper jeg du gjør også.

Problemet ligger i begrepet Politisk Korrekthet. Og det kan man ikke akkurat si at Vigrid er, men Politisk Korrekthet er ikke akkurat noe å rope hurra for, da.
Vis hele sitatet...
Er du seriøs? Du kan ikke helt ærlig si at du støtter noe så tåpelig som f eks det med blondinevitsene? Blondinevitser blir stort sett fortalt av Nordmenn, og hvilken hensikt skal vi ha med å gi rasehets til hverandre?

Det med at du støtter et samfunn basert på moral og arisk rase, kan jeg heller ikke se logikken i. Hvorfor skal ikke jeg få lov til å leve i harmoni med en person som har en annen kultur enn meg, og hvorfor skal ikke vi få være naboer?

Hvorfor skal ikke jeg få være agnostiker, og "umoralsk"? Jeg vil ha sex, og jeg vil ikke tro på noe spesifikt, derfor må jeg dø hvis jeg i tillegg er litt arbeidsom og har en stor nese, ergo er av jødisk avstamming pluss litt umoral? Alt det du sier er at du er en forkvaklet patriot. Jeg er for fjerning av landegrenser og deling på godene, ikke inneslutting av oss selv og rasistiske holdninger. Negre har like stor rett til å bo her til lands som deg, verden er for alle.
Sitat av marsboer
På slutten av krigen sa Hitler at den ariske rasen ikke var den sterkeste rasen likevel og fortjente å bli utryddet. Stakkars oss
Vis hele sitatet...
bevis eller noe på dette?
Sitat av OoM
http://www.vigrid.net/66quiz.htm
-19) Hvis Auschwitz ikke var en utryddelsesleir, hvorfor tilsto kommandant Höss likevel, at den var det?

Han ble torturert av jødiske forhørsledere i engelske uniformer, slik en av dem senere har innrømmet.
Vis hele sitatet...
De måtte være jødiske sant? Selvfølgelig. Kjent herskerteknik det der, å snu fokuset.

Du skulle sett serien om Auschwitz som gikk på NRK. Var en episode igår kveld der en tidligere leirsoldat sa rett ut at han var vitne til gassing, og brenning av lik. Forklar det du. En tysk soldat som sier at det var en utryddelsesleir.

Håper ikke det kommer noen folk inn her og begynner å argumentere om at de hadde basseng osv i som de koste seg i.

Sitat av Blunty
bevis eller noe på dette?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke noe kilder her og nå (gidder ikke søke), men det medfører riktighet at hitler uttalte at det tyske folk (ikke direkte den ariske rase) hadde sviktet han, og ikke fortjente bedre. Dette var i krigens siste dager. Velkjent uttalelse.
Nigrid ftw.

Pope: Det er ikke noe værre med folk som trenger å være annerledes enn de mange mange fler som trenger å være som alle andre.
Sitat av Blunty
bevis eller noe på dette?
Vis hele sitatet...
Han sa iallfall at det tyske folket ikke fortjente å leve etter tapet av krigen - og det med tyske folk mente han selvsagt ikke andre enn "den ariske rasen" siden han ikke ser jøder som tyske folk.

Du kan feks se utalelsen hans fra "Der Untergang" som er basert fra kilder til flere øyevitner. Jeg vet ikke hvordan jeg skal søke frem "utalelsen" for jeg kan ikke tysk - og jeg vet ikke hva den engelske oversettelsen er.
Devotio skrev: "Blondinevitser er da ikke noe rasistisk, en blondinevits trekker ikke ned et annet menneske fordi man mener de er en annen rase og underlegen seg selv. "Negervitser" gjør akkurat dette. Lær deg begrepet rasist før du bruker det! (Et tips, ordet inneholder mye informasjon!)"

Det er vel få ting som trekker en person så dypt ned og skaper så mye forakt for en gruppe personer utifra et rent rasetrekk som blondinevitser. Å være blond er et rent rasetrekk og det gjør blondinevitser til fornedrende rasistiske utsagn. Mitt poeng er derfor at Vigrid gjør en god og positiv innsats ved å bekjempe nettopp blondinevitser.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av zatorro
Det er vel få ting som trekker en person så dypt ned og skaper så mye forakt for en gruppe personer utifra et rent rasetrekk som blondinevitser. Å være blond er et rent rasetrekk og det gjør blondinevitser til fornedrende rasistiske utsagn. Mitt poeng er derfor at Vigrid gjør en god og positiv innsats ved å bekjempe nettopp blondinevitser.
Vis hele sitatet...
Korleis du får dette til å bli rasistisk er for meg et lite mysterium.

Dei er ikkje retta mot *ei* etnisk gruppe, og dei er ikkje retta mot enkeltpersoner. Dei går heller ikkje på faktiske forhold, og er dermed nettopp det, vitser.

Et spørsmål: korleis stiller du deg til negervitser?

Er blondinevitser eigentleg et problem i samfunnet? Stigmatiserer det i vesentleg grad nokon?

Eit anna moment er at ei majoritetsbefolkning i større grad må forventast å tåle litt stigmatisering i forhold til ei minoritetsgruppe.

Humor retta mot ei majoritetsgruppe kan tillate seg meir enn humor retta mot enkeltpersoner/små grupper.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Sitat av zatorro
Devotio skrev: "Blondinevitser er da ikke noe rasistisk, en blondinevits trekker ikke ned et annet menneske fordi man mener de er en annen rase og underlegen seg selv. "Negervitser" gjør akkurat dette. Lær deg begrepet rasist før du bruker det! (Et tips, ordet inneholder mye informasjon!)"

Det er vel få ting som trekker en person så dypt ned og skaper så mye forakt for en gruppe personer utifra et rent rasetrekk som blondinevitser. Å være blond er et rent rasetrekk og det gjør blondinevitser til fornedrende rasistiske utsagn. Mitt poeng er derfor at Vigrid gjør en god og positiv innsats ved å bekjempe nettopp blondinevitser.
Vis hele sitatet...
For det første, under posten til den du vil sitere er det en knapp som heter "quote", da slipper du å kopiere teksten heletiden.

Hvorfor svarer du ikke på spørsmål som blir stilt? Du velger kun ut noen punkter du svarer på og svarer utrolig dårlig på "tiltalen".

Som vidarlo skriver, rasisme (uansett om det er en rasistisk vits eller annen form for rasisme) er rettet mot en folkegruppe, ikke en "variasjon" av en folkegruppe. Jeg antar at Vigrid finner blondinevitser rasastiske fordi det er "typisk norsk" å være blond. Man kan uansett ikke kalle en blondinevits for rasisme.

Dessuten vil jeg påstå at de vitsene på Vigrid sitt forum drar mange flere personer ned en en blondinevits.

Venter forøvrig på svar om kildene dine angående jøder som tar over verden.
Sitat av zatorro
Devotio skrev: "Blondinevitser er da ikke noe rasistisk, en blondinevits trekker ikke ned et annet menneske fordi man mener de er en annen rase og underlegen seg selv. "Negervitser" gjør akkurat dette. Lær deg begrepet rasist før du bruker det! (Et tips, ordet inneholder mye informasjon!)"

Det er vel få ting som trekker en person så dypt ned og skaper så mye forakt for en gruppe personer utifra et rent rasetrekk som blondinevitser. Å være blond er et rent rasetrekk og det gjør blondinevitser til fornedrende rasistiske utsagn. Mitt poeng er derfor at Vigrid gjør en god og positiv innsats ved å bekjempe nettopp blondinevitser.
Vis hele sitatet...
Det er ikke rasisme, for den drar fram kun en gruppe av den kaukasoide rasen.
Hvis vitsene hadde vært om hvite personer generelt, hadde det vært rasistisk rettet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av devotio
Dessuten vil jeg påstå at de vitsene på Vigrid sitt forum drar mange flere personer ned en en blondinevits.
Vis hele sitatet...
Viktig poeng. Om eg hevder at blondinevitser er stigmatiserande, og hevder det samme om svenskevitser og *samtlige* vitser som karateriserer personer, så har eg et vist truverde, men fleirtaler vil le av meg.

Men dersom eg hevder at vitser om blondiner er stigmatiserande, og samtidig forteller negervitser, så sitter eg populært sagt i glashus og kaster stein.

Altså har Vigrid lite truverde i det dei seier.
"At noen kriminelle blir i Norge etter at de er utvist sier noe om en bevisst og hyklerisk politikk. Politikere kan du aldri stole på. En AK47 mini som på bildet er imidlertid en pålitelig og god venn i nøden. La folket få dem." - Forsiden til Vigrid

Morsomt at Vigrid vil dele ut et sovjetisk våpen til folket. Enda morsommere er det at det er en softgun.
Regner meg ferdig med temaet blondinevitser som rasehets mot nordiske kvinner.

Det andre temaet er Vigrids påstander om jødisk makt over den vestlige verden og de negative følgene det har.

Det burde holde med å se på Israels behandling av palestinere og krigene i Afghanistan og Irak samt boikott og krigstrusler mot Iran.

Irak-krigen ble manipulert fram av de såkalte neo-cons som for det meste er jøder med Paul Wolfowitz, Richard Perle og Douglas Feith i spissen. Da krigen i Irak var et faktum ble Wolfowitz utnevnt til årets jøde av Ha'aretz som er en av de ledende aviser i Israel. Deretter ble han belønnet med posten som direktør for Verdensbanken. Også det en post med enorm makt og innflytelse.

Igjen er det bare å slå fast at Vigrid har grunnleggende rett.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av zatorro
Det burde holde med å se på Israels behandling av palestinere og krigene i Afghanistan og Irak samt boikott og krigstrusler mot Iran.
.
Vis hele sitatet...
Antizionisme != antisemmisme.

Eg er antizionist, altså motstander av den jødiske staten, og boikotter Israel.

Samtidig så er eg på ingen måte antisemititt, og har ingen ting imot jøder generelt. Du bør mao. lære deg forskjellen på zionisme og semitter (hint: zionisme er ei politisk retning, mens semitter er ei folkegruppe).

Ellers blir det omtrent som å hevde at den ariske rasen syg hestepikk, ettersom svært mange av det som vil bli kalla ariske støttar bush i sin krig mot irak. Og det meiner du vel ikkje?
Du forteller bare halve sannheten her, zatorro. For det første må du ikke prøve å late som om Vigrid har sympati for arabere som blir slakta av Israels terroraksjoner i Palestina og resten av midt-Østen. Dette er skinnargumentasjon for å få godtroende folk til å bite på nazipropagandaen til Vigrid om den "hvite rasens" fortreffelighet, og for å få folk til å tro at "jødene" står i spissen for en verdensomspennende konspirasjon som styrer filmindustrien, pengemakta og den politiske ledelsen. Når Vigrid, som den naziorganisasjonen den er, begynner å snakke om menneskeverd og solidaritet burde det vekke forskjellige tanker hos folk flest. Men det er tydeligvis noen få fjols som tror dere.

Det er en stor forskjell på jødedom og sionisme. Sionistene bruker det skrevne ordet og forskjellige religiøse tekster for å rettferdiggjøre en syk tanke om at jødene som folkegruppe er tildelt et hellig område av Gud, og at krigføring og okkupasjon er en naturlig konsekvens av dette. Som jeg sa i et tidligere innlegg, det er langtfra alle jøder som støtter okkupasjonen av palestinske områder, og som støtter Israels krigføring, nybygging og undertrykkelse i disse områdene. At Vigrid bruker denne saken for å forsøke å få sympati for sin "sak" er motbydelig.
Sitat av vidarlo
Antizionisme != antisemmisme.

Eg er antizionist, altså motstander av den jødiske staten, og boikotter Israel.

Samtidig så er eg på ingen måte antisemititt, og har ingen ting imot jøder generelt. Du bør mao. lære deg forskjellen på zionisme og semitter (hint: zionisme er ei politisk retning, mens semitter er ei folkegruppe).

Ellers blir det omtrent som å hevde at den ariske rasen syg hestepikk, ettersom svært mange av det som vil bli kalla ariske støttar bush i sin krig mot irak. Og det meiner du vel ikkje?
Vis hele sitatet...
Takker for litt belæring. Siden du ikke kommer med noe konkret tilbakevisning av Vigrids påstander om at maktjøder som Wolfowitz, Perle og Feith står bak USA's kriger for Israel i Midt-Østen skyldes det at du er enig med Vigrid på det punktet?

Det artige er jo at det er Vigrid som gir oss faktabasert opplysning mens massemedia dekker over disse maktforholdene.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av zatorro
Takker for litt belæring. Siden du ikke kommer med noe konkret tilbakevisning av Vigrids påstander om at maktjøder som Wolfowitz, Perle og Feith står bak USA's kriger for Israel i Midt-Østen skyldes det at du er enig med Vigrid på det punktet?

Det artige er jo at det er Vigrid som gir oss faktabasert opplysning mens massemedia dekker over disse maktforholdene.
Vis hele sitatet...
Niks, eg er ikkje einig med det, men no har vi tilbakevist ein heil masse bullshit fra vigrid, utan at du har kommentert enkelte av våre spørsmål om kilder.

Igjen: at nokon seier noko, vil ikkje sei at det er sant.

Zionistar har makt i USA. Det må dei *INDERLEG* få lov til å ha. Sjølv om er ueinig med dei, har ikkje eit ønske om å utrydde dei, men å motseie dei.

Og du har fortsatt ikkje tatt forskjellen mellom sionisme og semitisme.
Sionisme != semitisme. Ein semitt kan vere kristen, eller han kan vere muslim. Det er faktisk *rimelig* mange semitter som *er* t.d muslimar...
kreativ nerd
devotio's Avatar
Sitat av zatorro
Det burde holde med å se på Israels behandling av palestinere og krigene i Afghanistan og Irak samt boikott og krigstrusler mot Iran.

Igjen er det bare å slå fast at Vigrid har grunnleggende rett.
Vis hele sitatet...
Skal et tilfelle rettferdigjøre at "hele den vestlige verden er sterkt kontrolert av jøder"? Verden er nok litt mer kompleks enn som så.

Det er ingen andre enn du som påstår her at Vigrid har rett, alle andre i denne diskusjonen er imot Vigrid sin tanke gang. En mer reel konklusjon er at Vigrid IKKE har rett.

Jeg trenger vel ikke gjenta enda en gang at det er noe merkelig når Vigrid mener "alle" andre tar feil og de har rett? Har virkelig noen få manipulert resten av verden til å tro at jøder er noe de ikke er (altså onde hyklere som prøver å overta verden akkurat slik Hitler prøvde, og må jeg få lov til å legge til at Hitler var arisk?)

Om du skal ha så sterke meninger bør du lære deg å forsvare de, dette her blir bare tåpelig.

Edit: Kan du forøvrig vise til noen artikler skrevet av Vigrid som har ordentlig kildehenvisning? Jeg kan nemlig ikke finne noen som ikke har tvilende kilder...
Sist endret av devotio; 19. mars 2007 kl. 19:45.
Sitat av zatorro
Å være blond er et rent rasetrekk og det gjør blondinevitser til fornedrende rasistiske utsagn.
Vis hele sitatet...
Tror du virkelig blondiner er en egen rase?
Husker at jeg leste der for litt siden, at Vigrid ville rette søksmål eller noe sånt fordi den norske filmen kalde føtter, fordi den oppblåsbare dokka var blond...

Uansett, jeg syns de er litt artige jeg. Ikke at jeg har tenkt å bli med altså...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av zatorro
Takker for litt belæring. Siden du ikke kommer med noe konkret tilbakevisning av Vigrids påstander om at maktjøder som Wolfowitz, Perle og Feith står bak USA's kriger for Israel i Midt-Østen skyldes det at du er enig med Vigrid på det punktet?

Det artige er jo at det er Vigrid som gir oss faktabasert opplysning mens massemedia dekker over disse maktforholdene.
Vis hele sitatet...
Det vanlege er, som devotio nemner, at det er den som framsetter en påstand som må underbygge den.

Vi har underbygd vårt syn på kvifor vigrid er totalt på jordet, no får du redegjere for kvifor ikkje.

Og som eg nemnte: vigrid meiner at blondinevitser (som stortsett er *relativt* harmlause) er rasistiske. Dei har imidlertid fleire sider med negervitser, som er svært grove karakteristikker om ei heil folkegruppe, samt enkeltpersoner fra den folkegruppa.

Dersom du har det menneskesynet at negrar er dyr, så er du 200 år for seint ute, anslagsvis.
Apropos Antisemmitisme og alt det der. Jeg var på Kåre Willoch som holdt foredrag om midtøstenkonflikten. Og jeg vil anbefale alle til å se på det foredraget! Man får virkelig et bedre syns på midtøstenkonflikten, ett bedre, og et mer reflektert syn. Gamle Willoch har blitt klok på sine gamle dager.
Fikk latterkrampe av å lese innpå siden til Vigrid. Jeg tar avstand fra alt Vigrid mener og ser på siden som ren underholdning for min del. Jeg respekterer andre folks meninger, men noe sier meg at noe i disse vigrid-personenes (??) liv har gått riktig galt siden de sitter igjen med slike meninger. Dette mener jeg som ekte nordmann (ikke la dere lure av navnet mitt på nff)
Samme her. Vigrid\Nigrid er veldig morsomme nettsider! Oppdateres ofte og har mye kos i seg ; ) Dette er jo et *fritt* land så man må nu kunne skrive hva man vil!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av typical
Samme her. Vigrid\Nigrid er veldig morsomme nettsider! Oppdateres ofte og har mye kos i seg ; ) Dette er jo et *fritt* land så man må nu kunne skrive hva man vil!
Vis hele sitatet...
Faktisk ikkje

Ytringsfridomen er avgrensa av injurie- og rasismelovgiving...
Sitat av Den almindelige borgerlige straffelov
§ 135a. Den som forsettlig eller grovt uaktsomt offentlig setter frem en diskriminerende eller hatefull ytring, straffes med bøter eller fengsel inntil 3 år. Likt med en offentlig fremsatt ytring, jf. § 7 nr. 2, regnes en ytring når den er satt frem slik at den er egnet til å nå et større antall personer. Som ytring regnes også bruk av symboler. Medvirkning straffes på samme måte.

Med diskriminerende eller hatefull ytring menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt overfor noen på grunn av deres
a) hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse,
b) religion eller livssyn, eller
c) homofile legning, leveform eller orientering.
Vis hele sitatet...
Vigrid framsetter desse ytringane med forsett. Det er *hatefulle* ytringer, og det er ei ytring som er framsatt offentleg. Og det går på hudfarge, etnisk opprinnelse og religion. Samt seksuell orientering...

Så IMHO er det soleklart at Vigrid bryt med str.lova §135a i mine auge. Om det ikkje er tilfellet i domsstolbehandlinga, så stemmer ikkje kartet med terrenget (i.e er lova feil utifrå politiske signal, eller domstolen tolkar lova feil).
Sitat av vidarlo
Niks, eg er ikkje einig med det, men no har vi tilbakevist ein heil masse bullshit fra vigrid, utan at du har kommentert enkelte av våre spørsmål om kilder.

Igjen: at nokon seier noko, vil ikkje sei at det er sant.

Zionistar har makt i USA. Det må dei *INDERLEG* få lov til å ha. Sjølv om er ueinig med dei, har ikkje eit ønske om å utrydde dei, men å motseie dei.

Og du har fortsatt ikkje tatt forskjellen mellom sionisme og semitisme.
Sionisme != semitisme. Ein semitt kan vere kristen, eller han kan vere muslim. Det er faktisk *rimelig* mange semitter som *er* t.d muslimar...
Vis hele sitatet...
Kan ikke se at du og andre har kommet med annet enn privat synsing og det er helt greit. Jeg har ikke sett noen tilbakevisning av at det er navngitte og kjente jøder som var drivkraften bak USA's invasjon av Irak. Dette var et greit og konkret eksempel som altså står fast.

Vigrid påstår også at jøder også har avgjørene makt og innflytelse i andre deler av USA, som for eksempel Hollywood og filmindustrien eller mediaverdenen forøvrig, gir dem som gruppe en makt ingen andre grupper kan måle seg med. Det er i lengden ødeleggende for demokratiet.

Jeg tror personlig at Vigrid har rett i den påstanden.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av zatorro
Kan ikke se at du og andre har kommet med annet enn privat synsing og det er helt greit. Jeg har ikke sett noen tilbakevisning av at det er navngitte og kjente jøder som var drivkraften bak USA's invasjon av Irak. Dette var et greit og konkret eksempel som altså står fast.

Vigrid påstår også at jøder også har avgjørene makt og innflytelse i andre deler av USA, som for eksempel Hollywood og filmindustrien eller mediaverdenen forøvrig, gir dem som gruppe en makt ingen andre grupper kan måle seg med. Det er i lengden ødeleggende for demokratiet.

Jeg tror personlig at Vigrid har rett i den påstanden.
Vis hele sitatet...
Det er artig at du kaller det privat synsing, ettersom eg har majoriteten av noregs befolking med meg i det eg seier.

La oss spa på med litt dokumentasjon da:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Hol...locaust_denial
Der står en del om holocaust.

Ellers så har du åpenbart enda ikkje forstått forskjellen mellom zionisme, og semitisme.

Dersom du hogger inn define: zionism og define: semitism i google får du opp definisjoner av desse orda.

Igjen, det går fullt ut an å vere antizionist, slik som eg er, utan å vere antisemit.

Dersom du i fullt alvor meiner jødar er ein alvorleg og farlig maktfaktor i verden, bør du spørre deg sjølv om to ting:
*Kva peikar på at dei er en maktfaktor? (Hint: at et fåtall av viktige stillinger i USA er besatt av jødiske personer er *ikkje* en slik peikar. Det er i beste fall et symptom).
*Kva peikar på at dei misbruker makta til fordel for andre jødar? Dersom dei ikkje misbruker makta til fordel for andre jøder, så er det openbart et lite problem uansett.

Faktum er at enkelte, høgt profilerte personar har makt i USA, og er semittar.

Like fullt er det et faktum at enkelte semittar har ekstrem makt i Iran, som er rimelig hatsk motstander av israel. Så kva er konklusjonen?

Uansett så kan det tolkast motsett veg også. Fleirtalet av maktposisjonane i USA er besett av kvite kaukasiske personer, i.e det vigrid ynder å kalle ariske personer. Dersom fleirtalet av personane er ariske, så er vel den jødiske overtakinga ingenting å frykte?

Alt i alt så argumenterer du i sirkel, og leser bare høgt for oss fra vigrid si nettside. Du greier ikkje å argumentere *for* ditt eige syn, og går utifra at angrep er det beste forsvar. Mao, bekrefter stereotypen min av Tore Tvedts sabelraslere. For Vigrid er jo så infiltrert av PST at sabelrasling er alt de kan få til.
Hei, jeg er fra Jøder For Verdensherredømme (JFVHD) og kan bekrefte at vi prøver å ta over verden ved hjelp av verdens sympati og sterke posisjoner i amerikansk politikk og industri.
Den forrige planen vår om å ta over ved hjelp av kommunisme var desverre ikke vellykket, men vi føler vi får det til nå med operasjon Politisk Korrekt.

Det eneste som kan stoppe oss nå er Palestina og opplyste ariske ungdommer.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Sitat av zatorro
Kan ikke se at du og andre har kommet med annet enn privat synsing og det er helt greit. Jeg har ikke sett noen tilbakevisning av at det er navngitte og kjente jøder som var drivkraften bak USA's invasjon av Irak. Dette var et greit og konkret eksempel som altså står fast.

Vigrid påstår også at jøder også har avgjørene makt og innflytelse i andre deler av USA, som for eksempel Hollywood og filmindustrien eller mediaverdenen forøvrig, gir dem som gruppe en makt ingen andre grupper kan måle seg med. Det er i lengden ødeleggende for demokratiet.

Jeg tror personlig at Vigrid har rett i den påstanden.
Vis hele sitatet...
Ja det er mye personlig synsing, men det er faen meg jævlig bra synsing!

Som jeg har nevt tidligere og som også er støttet av vidarlo så må du bakke up kommentarene du kommer med når du kommer med så "på kanten" meninger som du gjør. Med det mener jeg at du er den ENESTE som faktisk støtter Vigrid sin teori her.

Dessuten kan du ikke bevise at den vestlige verden styres av jøder fordi det angivelig var jøder som står bak angrepene i Irak. Jeg gidder ikke en gang prøve å finne motbevis da EN hendelse i den nyere historien som støtter ditt innlegg.

Vi har dessuten fremlagt flere anklager som strider mot synet til Vigrid som du totalt ignorerer. jeg skjønner det ikke er lett å være den eneste som skal svare imot alle disse anklagene, men det gjør det veldig lett for oss å vinne debatten. Uansett mener jeg at dersom du har såpass sterke meninger bør du ha utrolig god kunnskap for å støtte det. Man skal ikke si seg enig i noe man ikke kan bevis, med gyldige bevis. Det blir å skyte seg selv i foten.
Sitat av zatorro
Kan ikke se at du og andre har kommet med annet enn privat synsing og det er helt greit. Jeg har ikke sett noen tilbakevisning av at det er navngitte og kjente jøder som var drivkraften bak USA's invasjon av Irak. Dette var et greit og konkret eksempel som altså står fast.

Vigrid påstår også at jøder også har avgjørene makt og innflytelse i andre deler av USA, som for eksempel Hollywood og filmindustrien eller mediaverdenen forøvrig, gir dem som gruppe en makt ingen andre grupper kan måle seg med. Det er i lengden ødeleggende for demokratiet.

Jeg tror personlig at Vigrid har rett i den påstanden.
Vis hele sitatet...
Å herres..

For det første, det faktum at noen bruker personers religiøse overbevisning som forklaringsfaktor for deres handlinger er ute på vidden. Hvorfor har det seg slik at jøder alltid handler kollektivt i øynene på høyrevridde tullinger? Jeg står oppført i den norske statskirken, handler jeg da på vegne av kristne? Nei. Jødene bak Irak krigen? Å jo, selvfølgelig. Why not ? Det å resonerer seg frem til at "Jødene" står bak ting er for meg patetisk. Det er latterlig, og det er ikke minst under ett normalt individs verdighet.
Stod jødene bak WW2 også kanskje? Og kanskje de sprenger hverandre i luften på vestbredden forkledd som Hamaz tilhørere? Kanskje de står bak global oppvarming også? Kanskje Saddam var en jøde? Kanskje Osama bin Laden også er en jøde?

En forklaringsfaktor for at jøder ofte kommer i ledende posisjoner, er en som innen vitenskapen også brukes om industrieiere på sunnmøre. Det handler om korrelasjonen mellom det å være en "gode troende" og det å gjøre det bra (jm.f økonomisk, arbeidsmessig, familiært etc). Dette tror jeg provoserer mange som av en eller flere grunner ikke gjør det bra eller så godt som de mener de har fortjent.

For meg virker det som apekattene i Vigrid vil at folk i politiske posisjoner skal oppgi både politisk og religiøs overbevisning ved politiske avgjørelser.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Bare for å avkrefte at jødene ønsker verdensmakt:

Sitat av wikipedia.org
The Jewish world domination conspiracy theory

The Protocols of the Elders of Zion are widely considered to be the beginning of contemporary conspiracy theory literature.[16] The Protocols is an antisemitic literary forgery that purports to describe a Jewish plot to achieve world domination. Numerous independent investigations have repeatedly proven it to be a plagiarism and a hoax.
Vis hele sitatet...
Fra http://en.wikipedia.org/wiki/Conspir...spiracy_theory sitert fra
Stolpyn's investigation: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Pro...gation.2C_1905 ,
Exposure fra The Times: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Pro...orgery.2C_1921 ,
The Berne Trial: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Pro...l.2C_1934-1935 og sist men ikke minst
United States Congress, Senate. Committee on the Judiciary. Protocols of the Elders of Zion: a fabricated "historic" document. A report prepared by the Subcommittee to Investigate the Administration of the Internal Security Act and Other Internal Security Laws (Washington, U.S. Govt. Printing Office, 1964)

Et lett søk på Google motstrider lett dine påstander om jødene.
Jeg føler at det er så mye ondt i verden, og som den sunne arier jeg er, så syns jeg det er jødenes og negrenes feil! Alt _MÅ_ jo være deres feil! Hvem andre skulle være skyld skal det liksom være? Det er det dummeste jeg har hørt at enkeltpersoner står bak, selvsagt tenker alle jøder likt!1 Når folk som vidarlo skriver at de kanskje tenker selv, så må jeg le. Du er så naiv, hva, at du tror at noen andre enn oss ariske tenker selv Så søtt!

Nei, Norge for Nordmenn og alle andre land for alle andre, vi må rense verden for de skitne jødne i alle fall

Who's with me?!
Sitat av nan
Nigrid ftw.

Pope: Det er ikke noe værre med folk som trenger å være annerledes enn de mange mange fler som trenger å være som alle andre.
Vis hele sitatet...
Det er jeg enig i, men mange gothere er det kun for å påpeke at de ikke er som andre. De kler seg i svart og sminker seg (stygt?!) bare på pur faen. Da blir det for dumt.
Sitat av zatorro
Kan ikke se at du og andre har kommet med annet enn privat synsing og det er helt greit. Jeg har ikke sett noen tilbakevisning av at det er navngitte og kjente jøder som var drivkraften bak USA's invasjon av Irak. Dette var et greit og konkret eksempel som altså står fast.

Vigrid påstår også at jøder også har avgjørene makt og innflytelse i andre deler av USA, som for eksempel Hollywood og filmindustrien eller mediaverdenen forøvrig, gir dem som gruppe en makt ingen andre grupper kan måle seg med. Det er i lengden ødeleggende for demokratiet.

Jeg tror personlig at Vigrid har rett i den påstanden.
Vis hele sitatet...
Hva du tror driter vi i, å tro kan du gjøre i kirken. Har du noen eksempler på regissører og filmprodusenter som er jøder, og statistikk som viser hvor stor andel av de virkelig store stillingene i underholdningsbransjen er bemannet av jøder, og ikke minst hvor stor andel av film og musikk fremmer jødene? Nok en gang kommer du med påstander og ikke argumenter. Forresten, hva er det som klassifiserer jødene som en rase? Jeg mener, det fins jøder av alle hudfarger.
Sitat av devotio
Dessuten kan du ikke bevise at den vestlige verden styres av jøder fordi det angivelig var jøder som står bak angrepene i Irak. Jeg gidder ikke en gang prøve å finne motbevis da EN hendelse i den nyere historien som støtter ditt innlegg.
Vis hele sitatet...
Jeg tar dette som en aksept fra devotio på at Vigrids påstand er korrekt. Krigføringen i Midt-Østen er ikke bare en av mange hendelser på samme nivå. Etter min oppfatning er det den mest betydningsfulle hendelsen på den internasjonale arenaen i dette århundredet.

Disse jødene som jeg nevnte, Wolfowitz, Perle og Feith, er heller ikke nevnt som enkeltpersoner som tilfeldigvis er jøder. De er deler av et organisert jødisk/zionistisk nettverk hvor et av de viktigste elementene er "The American Century"-gruppen.

En annen åpen jødisk/zionistisk gruppe som har enorm innflytelse på amerikansk Midt-Østen-politikk er AIPAC. Andre kan også nevnes i fleng. Og alt kan sjekkes takket være internett.

Hva Vigrid gjør bedre enn noen andre i Norge er å informere om disse gruppene og personene og innflytelsen de har på amerikansk politikk og dermed også på norske forhold.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Sitat av zatorro
Jeg tar dette som en aksept fra devotio på at Vigrids påstand er korrekt. Krigføringen i Midt-Østen er ikke bare en av mange hendelser på samme nivå. Etter min oppfatning er det den mest betydningsfulle hendelsen på den internasjonale arenaen i dette århundredet.
Vis hele sitatet...
Nå får du faen meg slutte å konkludere hva jeg mener.

Jeg aksepterer på ingen måte noe av det Vigrid påstår er korrekt. Jeg skrev simpelt at jeg ikke gadd og motbevise kommentaren din da den ikke har utrolig liten mening i det store bildet. Jeg har så senere motbevist din kommentar om at jødene skal overta verden.

Edit: Les at jeg skrev angivelig. vidarlo har måtte forklare andre ord for deg, nå er det min tur. Det sikter til at noen har påstått det, ikke at jeg er enig eller uenig.
Sist endret av devotio; 19. mars 2007 kl. 23:28.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av zatorro
Jeg tar dette som en aksept fra devotio på at Vigrids påstand er korrekt. Krigføringen i Midt-Østen er ikke bare en av mange hendelser på samme nivå. Etter min oppfatning er det den mest betydningsfulle hendelsen på den internasjonale arenaen i dette århundredet.
Vis hele sitatet...
I helvete. Slutt å tillegge andre meininger dei ikkje har. Eg er 100% sikker på at devotio ikkje meiner det. Poenget er bare at vi er dritt leie av å argumentere med en som ikkje greier å legge fram gode argumenter.

Krigen i midtausten er betydningsfull ja, men ikkje fordi det står jøder bak, men fordi den amerikanske staten står bak. USA er ei stormakt som etterkvart slit i motbakke både nasjonalt og internasjonalt. Derfor er krigen et mogeleg vendepunkt; et nytt vietnam om du vil. Men kva det har med jødane å gjere er eit lite mysterium for meg.
Sitat av zatorro
Disse jødene som jeg nevnte, Wolfowitz, Perle og Feith, er heller ikke nevnt som enkeltpersoner som tilfeldigvis er jøder. De er deler av et organisert jødisk/zionistisk nettverk hvor et av de viktigste elementene er "The American Century"-gruppen.
Vis hele sitatet...
Dei er deler av et organisert nettverk, på samme måte som eg er det, all den tid eg er medlem i t.d NITO. At dei er medlem i ei gruppe vil antakeleg sei at dei identifiserer seg i større eller mindre grad med gruppa, ikkje at gruppa er ute etter å ta over verden. The american century er ikkje ei spesielt påfallande jødisk lobbygruppe engang. Anti-defamation league er ei meir påfallande gruppe jødar, om du først skal sjå på slikt, men dei spelar også med relativt opne kort.
Sitat av zatorro
En annen åpen jødisk/zionistisk gruppe som har enorm innflytelse på amerikansk Midt-Østen-politikk er AIPAC. Andre kan også nevnes i fleng. Og alt kan sjekkes takket være internett.
Vis hele sitatet...
Viss det kan sjekkast så enkelt så foreslår eg at *DU* blar opp nokre kjelder, sidan det er du som hevdar det. IGJEN: det vanlege er at den som kjem med ein påstand underbygger den. Du gjer det motsatte. For kvar underbygd påstand vi slenger ut, kjem det ein ny påstand frå deg, som du er *svært* motvillig til å underbygge. Så chop chop, finn dokumentasjon på det du seier, sidan det er så lett!
Sitat av zatorro
Hva Vigrid gjør bedre enn noen andre i Norge er å informere om disse gruppene og personene og innflytelsen de har på amerikansk politikk og dermed også på norske forhold.
Vis hele sitatet...
Dei to norske avisene som gjer mest for å informere er faktisk Dagens Næringsliv og Klassekampen. Begge avisene er grundige, og har lengre artikler med meir nyansert innhold enn mange av akersgate-avisene.

Vigrid driver med det som populært er kalla propaganda, altså ekstremt einsidig informasjon utifrå sitt synspunkt.

Eg foreslår at *DU* dokumenterer det du seier, istadenfor at vi skal dokumentere kvifor du tek feil.
Ingen som ville svare på det jeg skrev om en vakt som bekreftet at det var en utryddelsesleir nei. Tolke informasjon som man vil er fint når man er revisjonist.
Tolk andres utsagn og er fint.

Denne tråden minner om denne tråden, og det skulle ikke forundre meg om noen av brukerne der er de samme som diskuterer i denne tråden.

Et fakta vi ikke kan se bort fra, er at det alltid er noen som registrerer seg på nytt i slike tråder, og som tror de er flink å debattere bare fordi de snur og vender på alt andre skriver.
Zatorro.
Du kan da ikke mene at du virkelig tror at ALT på internett er korrekt informasjon?

Og være kildekritisk er noe de fleste har lært seg.

(Nei Zatorro, selv ikke Wikipedia er perfekt, da det for inntil 2 år siden sto at Kjell Magne Bondevik hadde sonet en 2 år pedofildom.)
Det sies at høyresiden prøver seg på Internett. Jaja, la de bare holde på. Ser ikke helt hva de vil hente fra slike grøtete, slime diskusjoner som dette. All PR er god PR? Ti det i hjel.
Hehe jeg skjønner nesten ikke hvordan en kan diskutere innholdet på siden seriøst, jeg ler høyt når jeg leser rundt der, spesielt de filmanmeldelsene. Det er en veldig vanlig tanke blandt konspirasjonister å tro at verden styres av en liten gruppe folk, jøder, frimurerlosje, aliens osv. men det er selvfølgelig ikke slik verden blir styrt. Verden er altfor stor. det som slår meg er at innholdet på den seriøse vigrid siden er skremmende likt innholdet på tullesiden www.herregud.com de har også filmanmeldelser
Sitat av buttercup
Hva du tror driter vi i, å tro kan du gjøre i kirken. Har du noen eksempler på regissører og filmprodusenter som er jøder, og statistikk som viser hvor stor andel av de virkelig store stillingene i underholdningsbransjen er bemannet av jøder, og ikke minst hvor stor andel av film og musikk fremmer jødene? Nok en gang kommer du med påstander og ikke argumenter. Forresten, hva er det som klassifiserer jødene som en rase? Jeg mener, det fins jøder av alle hudfarger.
Vis hele sitatet...
Påstandene er det Vigrid som kommer med og de har faktisk dokumentert påstandene svært bra også med jødiske kilder.

Du kan finne artikkelen om "Hvem styrer USA" om jødisk kontroll med medieindustrien. Du finner også jødenes eget utsagn om dominansen i filmindustrien i Hollywood med kommentaren: "So what?"

At de bruker denne dominansen viser Vigrid med filmanmeldelsene hvor du selv kan sjekke og vurdere ved å se filmen og sammenligne med anmeldelsen.

Gjør du en grundig jobb med kildegranskingen vil du se at Vigrid faktisk har grunnleggende rett i sin faktabaserte informasjon.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Hvis du hadde gjort en grundig jobb så hadde du fort sett at Vigrid er en gjeng med forvirrete ungdommer som har blitt rekruttert på grunnlag av sin egen usikkerhet.
Sitat av zatorro
Påstandene er det Vigrid som kommer med og de har faktisk dokumentert påstandene svært bra også med jødiske kilder.

Du kan finne artikkelen om "Hvem styrer USA" om jødisk kontroll med medieindustrien. Du finner også jødenes eget utsagn om dominansen i filmindustrien i Hollywood med kommentaren: "So what?"
Vis hele sitatet...
Nå har jeg gjort et lite forsøk på å finne denne artikkelen, og endte opp med å finne denne.

Og jeg tillater meg å påpeke enkelte moment;

Hvem har skrevet dette? Hvilke vitenskaplige kilder er brukt? Hvilken utdanning har forfatteren(e)? Hvilke teorier er det som ligger til grunne?

Det ser ut som det er denne propaganda organisasjonen som har skrevet den. Kilder? Ingen?
Siden det heller ikke oppgis noe navn på forfatter(e) er det umulig å bedømme om dette er en menig mann eller faktisk noen med en utdannelse på CV'n (noe jeg personlig betviler). Fra hvilket perspektiv er dette skrevet? Ikke nevnt med et ord. En ting skal forfatteren ha, han\hun\de kaster ikke bort tiden med teori. Her er det en dernest latterlig oppramsing av fakta (?) som videre brukes til å trekke latterlige konklusjoner.

Kort sagt; Dette er søppel.