Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 742
jeg handlet akkurat på en kinesisk nettside for 676 dollar ifølge denne valuta kalkulatoren http://dollarkurs.no/ er det 3882.2 kr . jeg hadde et kort på 5000,- og etter handelen var det igjen 1070,-

spm 1: regner kanskje med at det er et gebyr? men det sto etter at betalingen var fullført at jeg hadde blitt belastet med nettopp 675 dollar, så det tyder jo igrunn på at det ikke er noe gebyr ?

hovedproblemet komme imidlertid når jeg skal bestille en annen ting for 848 dollar= 4870.0 og jeg har et kort her også på 5000 men får denne beskjeden fra paypal :

"Kortet du skrev kan ikke brukes for denne betalingen. Vennligst skriv inn et annet kredittkort eller debetkort nummer"

spm 2: er det sånn at jeg bare kan bruke et kort pr email adr ? jeg har foresten ikke tegnet en "skikkelig" ebaykonto det jeg har knyttet og vervisert et kort

spm 3:kan jeg bruke de resterende kronene som skal til for å fullføre handelen fra et annet spendonkort ?
mildt sagt kjedelig litt å ha brukt 5000,- på et kort uten å få kjøpt det jeg skal
1. Bruk instruksjonen på baksiden av kortet ditt og send SPENDON + [siste 8 siffer på kortet] til 2258(?), og der skal det stå siste kontobevegelser. Du ser dermed hvor mye du har blitt trukket for, og hva du har blitt trukket for.

2. På PayPal kan du ha flere registrerte kort, men husk at PayPal ikke følger samme valutakurs som det siden du linker til gjør. Dermed kan det hende at du akkurat ikke har nok til å fullføre.

3. Tror ikke du kan fullføre handelen med to kort lagt sammen, men om du har midler på PayPalkontoen din kan du bruke dette sammen med et kort i en betaling.

Kan jeg bare spørre hva slags ting du bestiller fra Kina som koster så mye?
Skal gavekortet benyttes i utlandet (Utenlandsk valuta) vil det belastes et valutagebyr på 2%.
Sist endret av JKnutsen; 3. mai 2012 kl. 21:12.