Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2330
Hei, er det noen her som vet hvilke plasser som er enkle å få raske (men helt sikkert ugunstige) lån og kreditter på? Jeg vet om den rimelig automatiske kontokreditten på skandiabanken.

Men er det andre plasser? Tenker da på enten banker som skandiabanken som er raske til å gi ut lån kreditt eller banker som er slørvete/raske med å gi ut kredittkort eller raske lån?
Fleeing the country mutch??
Visa og mastercard funker vel for 10k hver?
spør banken om reservekort, 2-3% rente og uttak på 50k. Det har nå i hvertfall jeg.
http://norskelaan.no/?gkey=3377

http://www.xn--lnp15minnutter-libc.c...FUku3god5DQISQ

merk dog at de fleste forbrukslån foretar en automatisk kredittsjekk hvor inntekt spiller inn, gjerne basert på tidligere skattelikninger. forutsetter at du ikke har betalingsanmerkninger.
Sitat av tanx Vis innlegg
http://norskelaan.no/?gkey=3377

http://www.xn--lnp15minnutter-libc.c...FUku3god5DQISQ

merk dog at de fleste forbrukslån foretar en automatisk kredittsjekk hvor inntekt spiller inn, gjerne basert på tidligere skattelikninger. forutsetter at du ikke har betalingsanmerkninger.
Vis hele sitatet...
Med andre ord,du kan ikke ha gjeld eller være gjeldsslave for og få kredit?..
jo, selvfølgelig! var betalingsanmerkninger jeg hintet til... dessuten er det aldri noe særlig problem å få kredittkort selvom man har en lav inntekt. spørsmålet er jo dog hvor MYE man ønsker!

om du har betalingsanmerkninger er det ikke mye du kan få gjort, selvfølgelig kan du ha mye gjeld / annet for å få kreditt - bare du ikke har misligholdt betalinger.
Sist endret av tanx; 23. mai 2011 kl. 01:35.
nan
Trådstarter
Har ikke betalingsanmerkninger, men litt av problemet er inntekten min regnes som for lav fordi den rett og slett ikke telles som inntekt (lånekassen/nav).

Greie linker de der, men har prøvd et par av de allerede og ikke fått.
Sitat av tanx Vis innlegg
jo, selvfølgelig! var betalingsanmerkninger jeg hintet til... dessuten er det aldri noe særlig problem å få kredittkort selvom man har en lav inntekt. spørsmålet er jo dog hvor MYE man ønsker!

om du har betalingsanmerkninger er det ikke mye du kan få gjort, selvfølgelig kan du ha mye gjeld / annet for å få kreditt - bare du ikke har misligholdt betalinger.
Vis hele sitatet...

Oki,så vist jeg vil ha typ 50 000 og kunne bruke så er det ingen problem selv om jeg har gjeld?

tenkte bare ettersom noen lengere opp nevnte kreditsjekk av økonomi osv osv..

Sitat av nan Vis innlegg
Har ikke betalingsanmerkninger, men litt av problemet er inntekten min regnes som for lav fordi den rett og slett ikke telles som inntekt (lånekassen/nav).

Greie linker de der, men har prøvd et par av de allerede og ikke fått.
Vis hele sitatet...
har også inntekt fra nav,men hadde vært greit med et kreditkort og ha i baklommen når fristelsene blir store..:P
Sitat av magnusjo87 Vis innlegg
Oki,så vist jeg vil ha typ 50 000 og kunne bruke så er det ingen problem selv om jeg har gjeld?

tenkte bare ettersom noen lengere opp nevnte kreditsjekk av økonomi osv osv..
Vis hele sitatet...
gjeld er ikke det samme som misligholdt økonomi.
tror du alle som har huslån eller billån blir nektet kredittkort?

har også inntekt fra nav,men hadde vært greit med et kreditkort og ha i baklommen når fristelsene blir store..:P
Vis hele sitatet...
...det er nettopp pga. den tankegangen man IKKE burde ha kredittkort.
Du må nesten selv ta en vurdering på om du har råd / har selvkontrollen til å bruke kredittkort på en normal måte, anbefaler deg heller kredittkort ovenfor forbrukslån. Kredittkort trenger man kun å betale renter på over lange tidsperioder, har du derimot forbrukslån er det ikke alltid sikkert at lånegiver ettergir dine ønsker om avdragsfrihet.
OT: Hvordan er det egentlig man får en betalingsanmerkning? Selv om man får et inkassobrev så har jeg jo ikke automatisk fått en anmerkning. Er det over tid med inkasso dukker opp? Er det noen fast grense på hvor lenge en unnlater å betale eller er det forskjell fra hvem som krever inn?
Man får en betalingsanmerkning så fort en betaling går til innkasso (merk; ikke innkassovarsel, men når saken faktisk har gått til innkasso), men den forsvinner likeså når du har betalt ned "innkassogjelden": da kan du ta opp lån osv igjen!

er ingen faste grenser for hva som skaper slike tilfeller eller ikke, det kan være en regning på 39 kr som kan bli oversendt innkasso, eller det kan være en TV til 20000,-.

Om man ikke betaler innkassogjelden når man får den, vil den etterhvert bli oversendt namsmannen som vil kreve inn dette, enten gjennom lønnstrekk eller legge beslag i fysiske gjenstander (tvangssalg av eiendeler). Men du får ikke betalingsanmerkning før 30 dager etter at saken er oversendt namsmannen. Dette gir deg 2-3 mnd før du får en betalingsanmerkning, etter at faktura først er mottatt i posten. Så det er klart, man kan bruke lang tid på å betale, men i mellomtiden legges det på gebyrer, portoer og renter. Minste "salærbeløp" som innkassobyråer legger på fakturaer er kr. 275,-. Derfor blir det dyrt i lengden å spekulere.

Hvis du ikke har anmerking fra før av, kan du i denne tiden fortsette å kjøpe varer/tjenester – uten å betale. Alle firmaer må gjennom samme prosess for å få gitt deg en betalingsanmerkning.