Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1090
Hei

Jeg har et program som er "privat" som jeg vil dele med kun 1 person til.
Men jeg vil ikke at han skal kunne sende dette videre, hvordan
går jeg frem for å få låst det til kun hans pc\ikke mulig å vidersende (lr ihv om han vidersender det så klarer ikke den han sender det til å bruke programmet)

Takk for all hjelp
Sikkerhetsklarert
Er programmet en stand-alone .exe fil, eller er det noe som må installeres?
Trådstarter
47 2
Det er en exe fil + noen dll filer\log filer. Må ikke installeres
Sikkerhetsklarert
Tror ikke du har sjangs til å løse dette på noen god måte.
Trådstarter
47 2
Viss jeg kun trenger å "sperre" .exe fila da?
Hvis det er et program du har laget, kan du lage en primitiv kopibeskyttelse som bruker en online database. Om det er kun en person som skal teste programmet, tipper jeg en form for remote desktop er det enkleste.
Sist endret av Ozma; 17. november 2012 kl. 18:01.
Trådstarter
47 2
Det er et program jeg har fått en til å lage til meg
Det beste du kan gjøre, er å banke gørra ut av han hvis han deler det med noen. ?
Eller ikkje sende det til han, gi han heller en video/screenshots av programmet vist du ikkje kan stole på han.
Alt av kopibeskyttelse kan knekkes, spørsmålet er hvor mye tid/resurser du vil bruke på å gjøre det vanskelig for han/henne
Be han som lagde det til deg lage en ny versjon av programmet. Der han lager en sperre som gjør at programmet kun vil fungere til din og kameraten sin pc ved sjekking av MAC addresse / MaskinID.

Forresten, hva gjør programmet?
Hva med å bruke en form for aktiveringskode som kun fungerer en gang?

Dette er nok eneste mulighet til å kunne begrense det på noen måter, uten å gjøre for stor inngrep i programmets oppbygning.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Hva med å bruke en form for aktiveringskode som kun fungerer en gang?
Vis hele sitatet...
Dude, har ikkje Microsoft brukt en del tid og ressurser på å prøve det? Og det er jo ikkje påfallande vanskelig å piratkopiere produkta deira...
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av slashdot Vis innlegg
Dude, har ikkje Microsoft brukt en del tid og ressurser på å prøve det? Og det er jo ikkje påfallande vanskelig å piratkopiere produkta deira...
Vis hele sitatet...
Vel, nei, ikke direkte påfallende. Men det er ikke så lett at det er noe hvermannsen gjør uten "spesialverktøy" heller, så det kan jo være verdt et forsøk.
Trådstarter
47 2
Sitat av gamernuub Vis innlegg
Forresten, hva gjør programmet?
Vis hele sitatet...
Det er et program som henter ut diverse informasjon fra en serverdatabase og en klient, som gir meg informasjon om motstandere i et spill, å setter det opp fint i et GUI. Gir meg et lite "overtak" over motstanderenes lag.