Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 692
Fant ut at laptopen min har 2 skjermkort:

1) AMD m880g with ati mobility radeon hd 4250
2) AMD Radeon HD 6470M

Greia er at jeg hele tiden har brukt nummer 1 (som er den dårligste..?), når jeg gjerne skulle ha brukt nummer 2.

Hvordan får jeg PC-en til å skjønne at jeg skal bruke nummer 2?
Det er en HP Pavillion G6 med Win 7 64 bit.
Sist endret av 406057; 23. desember 2011 kl. 20:28.
BIOS vel? Var vel noe med driver agent.. Sitter på mobilen så kanskje noen andree kan utdype
4250 er den integrerte chippen på HK, mens 6470m er det eksterne kortet.

Gå inn i bios og endre der, skal vel stå noe som "skjermadapter", så setter du 6470 som default.
Det kan også hende at pcn switcher selv, at 6470 kobles inn når du kjører 3d programmer, dette kan ha med strømsparing å gjøre, du kan ta en kjapp titt innom strøminnstillingene dine på kontrolpanelet å se.
Sist endret av Skyfx; 23. desember 2011 kl. 20:35.
750604
406057's Avatar
Trådstarter
Ok, kan teste å se hva jeg får til.
Lurte også på om den ene VGA utgangen på sida er bundet til det ene skjermkortet? Er vel ikke mulig at den fungerer på begge skjermkortene?

Sitat av Skyfx Vis innlegg
Det kan også hende at pcn switcher selv, at 6470 kobles inn når du kjører 3d programmer, dette kan ha med strømsparing å gjøre, du kan ta en kjapp titt innom strøminnstillingene dine på kontrolpanelet å se.
Vis hele sitatet...
Stemmer det. Fant en egen tab om det i CCC, men virker som jeg ikke har lagt til nok spill som skal gå på "høyytelses-grafikk".