Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1782
Hei freaks!

Det har seg slik at kjæresten min klarte å knuffe den eksterne harddisken sin utfor sengekanten tidligere i dag. Den starter opp fint, men når den når maks turtall begynner den først å lage "knitrende" lyder, før den senere går i en slags skriking.

Jeg har prøvd alle kjærringtips jeg har kommet over, men klarer ikke se en løsning.

På harddisken ligger backups av bilder og filmer fra så tidlig som 2008, og det utgjorde omtrent 800GB, med bare minner. Så det er sentimentalt viktig å få denne disken opp å gå igjen for å få overført bildene til en trygg plass.

Noen tips?
Du kan prøve å ta hdd ut av kabinettet og koble den direkte til data. Men det er vel egentlig lite håp, da den lager ulyder, noe som tyder på at det er noe fysisk inni som er ødelagt.

[lurepåomnoenvet]Er det ikke mulig å åpne opp defekt harddisk, ta ut platene og sette dem inn i en
identisk harddisk?[/lurepåomnoenvet]
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Sitat av clarionify Vis innlegg
[lurepåomnoenvet]Er det ikke mulig å åpne opp defekt harddisk, ta ut platene og sette dem inn i en
identisk harddisk?[/lurepåomnoenvet]
Vis hele sitatet...
Hehe, lykke til med det.. Det er en grunn til at IBAS tar så godt betalt som de gjør.
Sitat av clarionify Vis innlegg
[lurepåomnoenvet]Er det ikke mulig å åpne opp defekt harddisk, ta ut platene og sette dem inn i en
identisk harddisk?[/lurepåomnoenvet]
Vis hele sitatet...
Ibas gjør dette og mer for deg, men det koster. Å gjøre det uten støvfri lab o.l er ikke noe jeg har troen på, men det har visstnok blitt gjort.

http://www.aoaforums.com/frontpage/c...e-surgery.html