Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 429
Drev å tukla med skjermkortinnstillingene for å stille opp hertzen. Så klarte jeg å velge en oppløsning og hz som ikke går sammen. Da skjermen ble svart regnet jeg med at dette ville tilbakestille seg automatisk hvis jeg ikke bekreftet innstillingene, men dette skjedde ikke. Problemet nå er at jeg ikke får tilbakestilt fordi det ikke blir vist noe på skjermen.

Finnes det no hurtigtaster som tilbakestiller videoinnstillingene? Forslag til andre muligheter jeg har?

Skjermkortet er av typen ati PowerColor HD4850.
Skjermen er en 19'' CRT.
Ta ut skjermkortet, du kan bruke det som er integrert i HK.

Gjenopprett pcn noen timer eller en dag eller noe, avinstaller driverne til kortet, sett i kortet og installer alt på nytt.
Burde funke da.
Gå i sikkerhetsmodus å slett skjermkortdriveren. Finnes sikkert en enklere måte, men det var slik jeg gjor det på min.
750604
406057's Avatar
Trådstarter
Endte opp med å gjøre slik skogland sa, funket det. Hadde bare problemer med å komme inn i sikkerhetsmodus. Funket ikke med f8 under oppstart, så måtte bruke 'nuclear'-metoden.

Rart ikke ati har den funksjonen at det blir automatisk tilbakestilt om du ikke bekrefter iløpet av 10-15 sek etterpå.
Hvis du har et relativt moderne OS sånn som Vista eller Win7 ville nok helt sikkert en reboot gjort susen også, iallefall hos meg retunes det hver gang den booter alt ettersom hvilken dockingstasjon jeg er på.