Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  608 391772
Sitat av lurflue
Hva mener du er forskjerllen på rus misbruk, og bruk? Er man en "rusbruker" om man holder seg til å få på ved spesielle anledninger?? Hvis du beskriver deg som det nå, kommer det til å bli fler og fler spesielle anledninger, eller de fortsetter lenger i tid... og slik blir du hekta, du er kanskje en vanlig rusnyter, men inntaket går utover "normene", forpliktelsene og livet på en annen måte... er ikke det du kaller rusbruk, er bare en uskyldiggjøring, og innerst inne veit du at det ender på en måte. "fensler, institusjoner og død"
Vis hele sitatet...

nei! er rusbruker på linje med de som drikker alkohol. spesielle anledninger er fest å kun fest!

Har 7 ansatte så er ikke intressert i å hverken føkke min gode økonomi på dette, eller ødelegge for de ansatte.

soman stoppa jeg med da jeg plutselig ikke husket dager og slikt.
Men er nok vert like svak jeg også hadde det ikke vært for jobben og at jeg har verdens nydeligste datter som elsker meg å jeg elsker henne.
Ser jeg arma mi står navne hennes dær å jeg fokuserer omgående.
Det er snakk om en mann med STERK vilje om å expandere til røkke klassen detta! jeg har ikke tomrom i livet mitt eller økonomiske trøbler som ofte er den vanligste grunnen til at folk gir seg over til dette.
Trikssssi
Trådstarter
Ta å les over innlegget ditt èn gang til. Etterpå leser du innlegget jeg skrev rett ovenfor her. Dømt utifra skriveegenskaper og ordlegging må jeg si at det å være "bruker", som deg, også er skadelig.

Dersom du har dysleksi, så beklager jeg det jeg nettopp skrev.
Sist endret av DonVito; 11. juni 2007 kl. 00:40.
*Krysse av en ting jeg ikke skal prøve.*
Men uansett, ser første innlegg var i 06^^, klart å slutte nå eller`?
GL videre, og ha en god natt ; )
Hver gang jeg deltar i en debat på f.eks sol.no så er dette somregel argumenter folk slenger i trynet mitt! Jeg er faktisk GLAD for at jeg har dyseleksi, for hvis ikke hadde jeg sikkert gjort det bra på skolen å valgt en annen rettning å ikke blitt den store grynderen jeg er i dag. Så jeg veit jeg ofte skrive søppel, jeg leser om å om igjen for å sjekke skrive feil men det er vanskelig å luke ut for meg som har dyseleksi. Akkurat derfor har jeg en assistent på kontoret en gang i uka som tar seg av all buissnes relatert skriving.

Å jeg dømmer ikke de av dere som gjør dette for å flykte fra hverdagen! da jeg var veldig mye yngre måtte jeg se stemora mi få juling hele tia å en far som altid tilta da han drakk for mye brenne vin. hadde jeg da kommet over et miljø som hadde gitt meg sjansen til å prøvd amfetamin ville jeg nok også gått på den smellen så jeg forstår deg å dere GODT!

Å don vito, jeg kikka i bloggen din for blei så fengsla av denne tråden. du stoppa å skrive i april?
å mye av det siste du hadde skrevet tyder ikke på at alt er vell?
Veldig nysjerrig på hvordan det går med deg i dag.

En ting jeg vil pressisere igjen forde majoriteten på forumet har sikkert ikke barn?
Det å få et barn for meg er helt ubeskrivelig! om hu kommer kravlende oppi senga klokka 3 om natta for å vekke meg så er det d flotteste som kan sje! følelsen av å bety alt for en annen person er så sterk at jeg når som helst kunne stoppa med hva som helst (selv is kald utepils hadde jeg vist at nå går det kansje sjeis.

I tilleg den tilfredsen med å eie egen bolig både designet å dekorert til våre egne ønske, å det å ha en jobb jeg elsker å stå opp å dra til gjør meg ekstremt viljesterk! Noen av dere vil sikkert mene jeg sitter på min høye hest å skryter, men jeg vil bare få fram hvorfor jeg mener jeg skulle klare å holde dette under kontroll.
I tilleg har jeg gode venner som selv om vi er på byen sammen så spanderer de like mye øl som jeg eventuelt ville gjort. altså venner som er venner pga at jeg er en som altid stiller opp å ikke pga økonomien. Dette å gjør en sterk!

Klarer ikke helt sette meg inn i det helvette du er inn i don vito men sjønner godt at du har problemer. håper iallefall at de vennene du måtte ha er villig til å stille opp for deg når du har det som værst. I min omgangskrets har jeg også venner som tilåmed driver med gruppe press for å lure i kompissene sine peppern! slike råttne egg bør man iallefall få ut av livet sitt skal man prøve å klare seg.

Pressiserer: vil gjerne høre hvordan det går med deg nå!

ps: ekstremt imponert over skriveferdighetene dine, å iallefall at de er like gode når du sitter rusa.

Beklager til de som missforsto meg! vil ikke gi noen vondt! De jeg egentlig sikkta til var folk som han som fortalte han tok makka fra fredag til torsdag å mente han ikke var missbruker!

Å jeg burde vel aldri si aldri! hadde dattra mi f.eks død eller fått kreft eller noe diagnosert mens jeg var rusa ville jeg nok tømt safen å kjøpt makka for alle penga jeg å som alle andre!

mvh SHIT HAPPENDS
Sist endret av shithappends; 11. juni 2007 kl. 11:58.
Trikssssi
Trådstarter
Da beklager jeg med det samme. Ikke meningen å dra av spydig kommentar angående dysleksi, når det faktisk var tilfellet. Beklager det på det sterkeste.

Takker for komplimenter når det gjelder skrivinga mi. Hyggelig å høre.

Jeg tok en pause i skrivinga for en stund siden, fordi hverdagen min er fylt til randen med jobb, trening og nye venner.

Jeg runder 21 år på fredag, og kan med stolthet si at jeg har vært helt rusfri i snart et halvt år. Jeg kunne sagt jeg hadde vært rusfri siden 27. november 2006, dersom jeg ikke hadde spist den ene knipsen jeg spiste i februar. Angrer ikke på det i det hele tatt. Har bare gjort meg sikrere på valget jeg tok, da jeg valgte et rusfritt liv.

Mvh

DonVito
Ett annet triks jeg bruker for å få meg et signal på at nå er det på vei rett vest er at jeg kjøper store mengder av alle stoffer jeg har å har de liggende. finner jeg meg selv en dag i å plutselig ta noe på en uke dag skal det UT av huset om det så skulle være 50 g så har det gått i dassen.

Har selv gått på denne smellen da jeg slutta på forten etter 100 i uka i nesten ett års tid, legen trodde jeg solgte det å jeg måtte leite etter ett alternativ å fant somadril som jeg ikke var 100 prosent sikker på hva var. gikk på en smell på 2 uker med 0 hukommelse å i følge det jeg har lest er de veldig avhengihetsskapende. fant igjen no bilder på pcn av no vill 300 meters burnout med min egen bil..... tenke hva faen? det må jo ha vært meg! lirka ut av alle venner om det var de som var med meg i å med jeg ikke huska noe. da gikk det opp et lys for meg å dro til en av mine beste kompisser å fortalte han dette. gikk på do i nye leiligheten hans å så han hadde fått seg vaskemaskin.
Oi sa jeg, skaffa deg maskin nå ja! svaret jeg fikk var; kompis! du bar den inn med meg!
Da var det brå stop! selge alt å rett til legen å forlange opperasjon for å slippe mere forte igjen.
Derfor "tror" jeg jeg er sterk nok.

En til bare for å forklare meg:
far min har jeg sett banka ste mora mi 100 ganger som barn. viste det var pga han ikke tålte brennevin så drakk ikke før jeg blei 18. dette var jo før metanol saken så heimerten florerte, endte med at jeg gjorde samme smellen som far min å etter det har jeg aldri vert på brennevinsfylla! Å saken med min store tabbe mot dama har aldri skjedd igjen. (ja veit at alkohol ikke er like avhengihents skapende) Men utrolig nok alike vel er alkohol lovlig selvom det ofte ender med døde eller misshandla koner å barn, mens hasj er strengt forbudt! kan ikke huske å ha hørt noen tilte kun på harsj.

Skal også sies at jeg drikker COCA COLA når jeg ruser meg på andre stoffer! Dette får meg kansje litt klarere i hode?

jaja nokk off topic fra min side beklager for den, men denne tråden brant seg inn i meg så har vært innpå hær 20 ganger sikkert siste døgnet.

Veldig glad for det går flott med deg nå DonVito! håper du holder deg! å går du på en smell så gi deg for all del ikke over til fristelsen til å gå til bake til det shittye livet igjen! Værste for meg var å se at du var bare 19-20 år når du begynte å skrive dette!

Spørsmål til deg donvito; jeg har aldri prøvd knips å har hørt det er 1000 ganger bedre en peppern å at det gir en fantastisk forelskelses følelse som vi sikkert alle kjenner fra syre og sopp og kodein osv. var det ikke vanskelig å stoppe da etter å ha tatt den ene i februar?

again sorry for all off topicen, hehe starta som et tips dette inlegget med det å sjekke styrken sin med å ha det liggende med tok helt av igjen som vanlig når jeg sitter å skriver om noe som intresserer meg.
faen, for å være ærlig, blir jeg egentlig bare mer nyskjerrig(leif) på å prøve pepper:O
Sitat av crEpi
faen, for å være ærlig, blir jeg egentlig bare mer nyskjerrig(leif) på å prøve pepper:O
Vis hele sitatet...
Hvorfor får du mer lyst til å prøve pepper av å lese om mennesker som virkelig har havna på kjøret av det?
Trikssssi
Trådstarter
Shithappends: i 2005 hekta jeg meg på knips. Spiste omkring 10 til dagen fra Mai, og helt til hodet, kroppen og alt annet kollapset en gang på sensommeren. Det jeg vil frem til er at alt er vanskelig å stanse med, dersom du er en person som lett blir hekta på ting. Jeg kan for eksempel aldri gjøre noe bare èn gang. Slik er jeg bare. Jeg må alltid ha mer, og mer, og mer...

Den første knipsen en person spiser er (stort sett) en fantastisk opplevelse. Som en forelskelse om du vil.
Men den første knipsrusen kommer aldri tilbake. Det er ofte derfor folk blir hekta. Fordi de jakter på den rusen de engang oppnådde, men uten hell. I dag får jeg ikke en tiendedel den rusen jeg fikk av første knips, selv om jeg skyter 3 på en gang. Bare for å sette det i perspektiv.

Den knipsen jeg spiste i februar gjor ingenting annet enn å forsterke min motivasjon og stolthet av å være rusfri.

Fortsatt fortreffelig solfylt og rusfri dag!
crEpi: prøv det da vel! om du ikke gjør det for å slippe unna hverdagen så er det ikke verdenundergang om du mener du er sterk nok til å bare prve det! kjøp deg bare 1g å se hvordan du reagerer når du går tom.

DonVito:
sjønner godt hva du mener, men til og med alcohol er jo slik. siden jeg ikke drakk før jegvar over 18 år så husker jeg godt den tia. Steinbra effekt, syk selvtillit, så "tøff" at jeg klarte sjekke opp damer mens dama mi var 3 meter unna. drikker jeg meg full i dag blir jeg drita full lenge før jeg får den sjølgode å bråkjekke oppførsla.

Samme da jeg hadde fått morfin i 2 uker (ufrivillig avhengihet) fikk resept på forte å blei god i kroppen å fikk forelskelses følelsen av 2 av gangen 2 ganger daglig. etter hvert satt jeg å spiste opp til 7 av gangen 3 ganger daglig bare for morro skyld. heldigvis fikk jeg fortalt hvor stor tilvenningsfare så jeg fikk trappa ned det. (det dumme var jo at jeg trengte de pga smertene etter litt skeis opperasjon)

Varmer hjertet mitt veldig Don at du har klart deg så lenge uten nå! spesielt siden du tilsynelatende (ifølge tråden og bloggen din) uten noen mange rundt deg til å ta tak i deg å hjelpe deg!
Skal virkelig passe meg i sommer nå når 2 av mine nærmeste venner er borte i 2 måneder
Denne tråden har brennt inni meg de siste dagene! vurderer nesten å trappe ned dette til en gang i mnd kansje! just incase. Veit jo hvordan far min takkla nedgangs tider eller en slitsom dag før i tiden (alkohol å blækka på sofan til klokka 15:00 dagen etter, der han først har klart å hatt ut av seg alt det stygge et meneske kan si om menesker i familien sin)

Lars?:
Hvorfor kjøre bil i 300 kilometer i timen? (a risk you take for the fun of it), jeg tar ofte ut sinne å aggresjon slik istede for å flykte fra virkeligheten med pepper. Å om han vil prøve så gjøre det ikke at han er narkoman etterpå. neste gang han prøver er jo følelsen borte.

crEpi:
prøv gjærne peppern, men er det hjemme kos du er ute etter der du ligger på sofan å er forelska i alt å livet er herlig så ta deg heller 5 pinex forte!
Men følelsen av å være like tøff som Tony Soprano får du ikke på de da, noe du får på peppern.
20 min etter din første stripe er du klar til å skarmere en hver dame til sengs (tror du iallefall hehe)


jaja igjen har jeg latt skrive krampa tatt meg å tømt hue mitt for tanker jeg gjør meg i løpet av dagen.

PS: DonVito er et navn jeg aldri vil glemme, å skulle jeg komme ute på kjøret en gang å kommer meg ut av det igjen skal navnet DON VITO få prege en av mine tattos sammen med kidsa.
Sterkeste reading evver.

veit det er noe man kan skrive etter ps: men kommer ikke på hva det er så here goes:
PSPS: DOn Vito, rusfri, vil det si 0 alkohol også?
Sist endret av shithappends; 13. juni 2007 kl. 00:00. Grunn: ekstra ps
Trikssssi
Trådstarter
Må si jeg stadig blir like smigret over alle oppløftende ord som kommer min vei. Det varmer, det skal du vite. For da får jeg følelsen av at skrivinga mi kanskje har hjulpet andre enn bare meg selv, hvis du skjønner.

Håper alt går rette veien for deg, og at du trapper ned, eller kanskje slutter helt. Det er såklart ditt valg. Ingen kjenner deg og dine begrensninger bedre enn deg selv.

Angående alkoholspørsmålet ditt:
Jeg drikker gjerne noen øl, hvis anledningen skulle by seg. Men jeg har ikke vært det som kalles "full" siden jeg var russ i 2005. Jeg mista etterhvert sansen for alkoholrusen og lot heller tyngre stoffer, til slutt, totalt kompensere for all drikking.

Den dag i dag frister det å være "full", like lite som å hoppe fallskjerm, uten fallskjermen.

Jeg må nesten bare få skyte inn en liten ting her:
At denne tråden min, fortsatt er i live, etter snart et og et halvt år, betyr mer enn folk aner. At folk faktisk har satt pris på sutringa mi i kilometer-lange poster, og gitt meg oppløftende ord, kan jeg ikke annet enn ta av meg hatten for.
Dette går ut til hele gjengen: tusen takk!
Hadde jeg ikke funnet denne "selvhjelps-metoden", eller dette forumet, regner jeg ikke med at livet mitt, den dag i dag, hadde vært så bra som det nå til slutt har blitt.



Med vennlig hilsen han som vant til slutt


DonVito
Sist endret av DonVito; 13. juni 2007 kl. 01:57.
Sitat av shithappends
Lars?:
Hvorfor kjøre bil i 300 kilometer i timen? (a risk you take for the fun of it), jeg tar ofte ut sinne å aggresjon slik istede for å flykte fra virkeligheten med pepper. Å om han vil prøve så gjøre det ikke at han er narkoman etterpå. neste gang han prøver er jo følelsen borte.
Vis hele sitatet...
Hvis du akkurat har lest en tråd om en person som kjørte i 300km/t og kræsja, og så sitter her inne og prater ut om hvor jævlig det var å komme på beina igjen, er det i mine øyne litt rart å få lyst til å kjøre så fort av den lesningen.
Og når påsto jeg at han kom til å bli narkoman av å prøve pepper?
Hei DonVito!
Jeg vet ikke hva jeg egentlig vil med dette innlegget, men først å fremst må jeg få lov å si at jeg virkelig beundrer deg for rusfriheten så langt, og håper at det fortsetter i den retninga.

Jeg har selv misbrukt speed i over 1 år nå, pluss det meste av andre rusmidler.(bortsett fra lsd og sopp)
Jeg er snart 18 år og har allerede blitt stempla som rusmisbruker, og venter på svar på svar for innleggelsesdato fra rus og psykiatri-posten her jeg bor.
Det går mest i speed, kokain, xtc, heroin, piller, subutex/temegesic/metadon, og sist Hasj.. (jeg kan ikke røyke pga lungene mine er fucked fra tidligere røyking)
nåla er desverre en venn av meg også, men ikke i den grad at det er kun den som gjelder..

Tror jeg har lest tråden din over 20 ganger..og prøvd å følge med i de periodene jeg har hatt mulighet.
det er rart å si men det føles som om jeg kjenner deg. Iallefall kjenner jeg igjen endel av det du skriver.

Har du kommet deg ut av rusmiljøet? funnet nye nyktre venner?
hvis ikke, hvordan takler du at andre rundt deg ruser seg..?

hva er motivasjonen for å holde deg nykter?

Mhv Macca/Maria
Sitat av DonVito
Må si jeg stadig blir like smigret over alle oppløftende ord som kommer min vei. Det varmer, det skal du vite. For da får jeg følelsen av at skrivinga mi kanskje har hjulpet andre enn bare meg selv, hvis du skjønner.

Håper alt går rette veien for deg, og at du trapper ned, eller kanskje slutter helt. Det er såklart ditt valg. Ingen kjenner deg og dine begrensninger bedre enn deg selv.

Angående alkoholspørsmålet ditt:
Jeg drikker gjerne noen øl, hvis anledningen skulle by seg. Men jeg har ikke vært det som kalles "full" siden jeg var russ i 2005. Jeg mista etterhvert sansen for alkoholrusen og lot heller tyngre stoffer, til slutt, totalt kompensere for all drikking.

Den dag i dag frister det å være "full", like lite som å hoppe fallskjerm, uten fallskjermen.

Jeg må nesten bare få skyte inn en liten ting her:
At denne tråden min, fortsatt er i live, etter snart et og et halvt år, betyr mer enn folk aner. At folk faktisk har satt pris på sutringa mi i kilometer-lange poster, og gitt meg oppløftende ord, kan jeg ikke annet enn ta av meg hatten for.
Dette går ut til hele gjengen: tusen takk!
Hadde jeg ikke funnet denne "selvhjelps-metoden", eller dette forumet, regner jeg ikke med at livet mitt, den dag i dag, hadde vært så bra som det nå til slutt har blitt.


Med vennlig hilsen han som vant til slutt


DonVito
Vis hele sitatet...



Wow, har ikke sjekka denne sida/posten på leenge nå, fant den igjen nå nettop, og det gleder meg så sykt at du endelig har klart det. Jeg husker jeg satt og leste postene dine for snart et år siden, og noen av de kunne nesten gi meg tårer i øynene. Utrolig bra jobba mann, Keep up the good work, soldier!
jævlig bra at du har kommet deg ut av det. High Five
Skriver ikke eller følger ikke så mye med på freakforum lenger, men posten din DonVito er grunnen til at jeg er her. Har vært spent fra starten av om du ville komme i mål. Det er så forbanna bra at du har greid det! Føler du har hatt en enorm innsikt i deg selv og rusbruket ditt, og det virker som det var det som gjorde at du klarte det! Jeg håper du fortsetter og skrive i tråden om hvordan et går med deg. All respekt for deg DonVito.
nå har jeg ligget her i senga og lest 269 poster. jeg har aldri tenkt på å prøve narkotika, og nå skjønner jeg virkelig hvorfor!

jeg vil bare si til deg donvito at jeg håper du klarer å holde deg rusfri, og at vi slipper å få høre at du har begynt på kjøret igjen. mange lykke til videre.
Må si at jeg ikke har funnet det inntresant å åpne denne tråden før, ettersom jeg var sikker på at det kom til å være en "oppskrift" for en "ultimat trip" eller lignende.. Syns det er flott at jeg hadde feil - en tråd som dette kan folk trenge..

Annet har jeg vel ikke å tilføye egentlig, det meste av gode ord og tanker er allerede sendt din vei DonVito.. Postet vel for å si at jeg hadde lest tråden - og at det gleder meg at du er på rett spor! Sterkt gjort!
Altså, jeg er nok ikke den mest aktive brukeren i rusmiddel-forumet her, leser en god del mer enn hva jeg skriver her inne. Jeg må uannsett si at det er en skikkelig positiv ting og lese om hvor mange som bruker denne delen av forumet til og snakke ut og ikke minst dele sine erfaringer med andre. Hadde det ikke vært for denne delen av forumet hadde jeg vært en person som hadde hørt på all info fra skolen osv kommer med til ungdommen idag. Det er her inne man får den ekte infoen, ikke noe mer og si om det.

DonVito:
Jeg skjønner at du beskriver posten din som "sutrete" men egentlig er dette emnet langt i fra et sutrete emne.
Det at du deltar i denne delen av forumet og kommer med info til den som vil teste speed er ikke sutring, det er en utrolig bra ting og lese hvordan en som har hatt det som verst velger og skrive ut om det her på nFF. Jeg må bare si det at dette underforumet er veldig viktig for flere som DonVito da det selvsagt er utrolig mye lettere og få snakket ut anonymt på internett enn og søke hjelp hos familie, venner og psykologer.

Til slutt vil må jeg bare si at det er bra det går som det går DonVito, og lese at denne delen av forumet er en viktig del for deg når du skal snakke ut om problemene dine og dele erfaringer er en utrolig bra ting og lese.
Det bevise også hvor viktig denne delen av forumet virkelig er.
Har gått over maaange sider i denne tråden nå, og priser meg over at den har en lykkelig slutt Tenker da på DonVito som startet denne flotte tråden. Stå på!
dypt! jeg får sosial angst når jeg fyrer, liker å fyre alene eller rundt folk jeg kjenner godt og er 100% trygge på. Vet at dette hemmer min opptreden rundt andre folk i nøktern tilstand, eller ivertfall føler jeg det selv. jeg er ikke den jeg en gang var, vertfall ikke på det sosiale. ting var så mye bedre for 3 4 år siden, før rus ble til en del av mitt liv, og for ikke å snakke om steroidene. er av steroider etter å ha blitt forvandlet fra snille, søte, greie meg til han som gir deg en på trynet fordi du snakker feil og støter alle bortifra seg fordi han ikke trenger noen og greier seg selv.. men det er nokså feil.. har sporet av veldig her nå, bare tanker og følelser som må ut.
For tips triks til og få bygget opp det sosiale igjen ta gjerne kontakt.
kansje det er hasj røykingen som må ta slutt ?
men som sagt, er noen i samme situasjon eller har vært og har greid \ driver og bygger det sosiale opp igjen ta kontakt. Takk!
har en kjenning som har det akkurat som deg! han røyker hvær dag. i fjord sommer slutta han å blei den mest sosiale utadvente typen av oss alle i venneflokken. desverre begynte han igjen når sommeren var over å overfloden med fester var over så da blei han samme gammle seg som ikke en gang torra ta telefonen om det ikke var de han pleier å røyke med.
Nå er det sommer igjen å han var på fest med oss på sin første hasj frie dag å satt å sleit no jævli. håper han blir seg selv igjen.
Dette med noia rundt folk en ikke er trygg på når en har inntatt dop er veldig individuelt så det er jo ingen fasit da, men er jo en gjenganger for røykere det dær.

det er en ting.
men det andre med at du er blitt så brå kjekk å framhever til folk at du klarer deg selv å slikt så får du et problem. folk sier ikke noe til deg om det sikkert men unværer deg istede.
Slik var jeg da jeg i 4. klasse begynte i ny skole å kom som den eneste fra familie med god økonomi å i den tiden var det jo stort om folk hadde råa til en brus i friminuttet mens jeg hadde en relativt høy uke lønn hjemmant ifra å hadde altid de råeste sykklene eller gadgetsene så blei altid liksom kalt han bortsjemte som har alt...... osv osv. dette gjorde egoet mitt sky høyt å likte det på den tia. støta folk fra meg på samme måte som deg, liksom alt er så perfekt å livet er en dans på roser osv. mot slutten av siste skole år i grun skolen sjønte jeg at det var dette som gjorde at jeg hadde bare 2 venner ifra klassen, å de var jeg faktisk like bråkjekk mot også. han ene for han ønska vel å bli ei kakse å han andre far rettåslett bare en fantastisk fyr som er kompissen min den dag i dag.
Men siden jeg skulle begynne i ny skole tenkte jeg nye muligheter! gjorde meg høffelig å trivelig, blei med på alt å selv om jeg framdeles statuerte meg selv i dyrere klær å hadde feiteste 125ccmen i den tia alle hadde tsx mopped og alle andre slags gadgets som ny telefon hvergang nokia kom med en ny toppmodell. så godtok de det da bare pga det at jeg som person oppførte meg mye mer vennlig å hjelpsom å ikke gadd å overgå folk når de fortalte historier osv.
Så jeg er sikker bigL at om du legger av hasjen og blir en mere trivelig fyr mot vennene dine eventuelt også de du skulle få som venner i framtia så får du nokk igjen sosial livet ditt. har du ikke noen mulighet til å få en ny start som jeg gjorde så ta kontakt med de vennene du ønsker å komme i god kontakt med igjen da.
Tror nok det sosiale kansje bør sje i samkjøring med hasj stoppen så du har noe positivt i hverdagen å støtte deg til når suget kommer.
takk for et bra svar, men må si at etter jeg fra jeg startet til jeg sluttet med steroider ble jeg en drittsekk. nå er jeg den samme gamle vel nesten den samme. har fortsatt mye aggresjon i meg men er nok hasjen som må på hylla. greid det før og greier det igjen!
det er ikke noe fett og være han som sitter og er stille blant folk sånn er er\var ikke jeg
men nå er jeg så sykt stein at jeg nesten bare må legge meg ned og sove! peace up
aggresjon kan man få ut på f.eks papir. eller kansje lage en tråd i samme hvilket forum dær du bare skriver alt som til en hvær tid plager deg.

jeg hadde en del aggresjon selv i forrhold til det at jeg har en far som egentlig er en stor shit sækk, men av en eller annen grunn har jeg alikavell all respekt for han. klarte liksom aldri å virkeli svare å si hva jeg mente om det han gjorde feil osv.
Så da virker det som om løsninga til meg var å importere prozac for å slippe å klage å mase til en psycolog som jeg ikke har tid til med jobben min. første tegnet jeg fikk på at det funka var at jeg plutselig ikke satt å holdte på å koke over i trafikken om det var kø, jeg slutta å bli sinna av å tenke på ting som egentlig ikke en gang gikk utover meg men som altid har irritert meg før.
Å etter et par måneder så merka jeg at, oi jeg står å forteller far min hva han har holdt på med i alle de år av idioti i mine øyne. og klarer å kjefte like mye tilbake om jeg får meningsløs kjeft. virker kansje rart for mange av dere dette med respekten for sin far i "voksen" alder men slik er det no.

har slutta med prozacen å gått uten i ca en måned å livet er like fantastisk hvær dag, å det smitter over på både samboer å andre rundt meg.

hilsen den som skriver mambojambo hvær kveld helt off topic
samme problemet med min far. han er en overlegen dritt men fortsatt respekterer jeg han og er glad i han. har problemer med og si hva jeg egentlig vil si foran han!
Men jeg greier ikke å forholde meg til ukjente folk osv når jeg er stein.
Aggresjonen får utløp på boksesekk her hjemme og bråkete folk ute ( jeg ypper aldri til bråk )
ellers, prozac bra at det har fungert for deg men for all del ikke bruk dette over lengere tid
da " lykkepiller" er destruktivt og gjør at du må ha de over tid!
Men jeg vet hva jeg skal gjøre. skal enkelt og greit slutte og røyke!
Detta var så spennende og samtidig skremmende lesning at jeg har lest alle postene, endte med å legge meg fire timer seinere enn jeg hadde tenkt men.. Gratulerer med friheten DonVito etter alt det styret var det fortjent, lykke til videre i livet.
Trikssssi
Trådstarter
Sitat av Macca
Hei DonVito!
Jeg vet ikke hva jeg egentlig vil med dette innlegget, men først å fremst må jeg få lov å si at jeg virkelig beundrer deg for rusfriheten så langt, og håper at det fortsetter i den retninga.

Jeg har selv misbrukt speed i over 1 år nå, pluss det meste av andre rusmidler.(bortsett fra lsd og sopp)
Jeg er snart 18 år og har allerede blitt stempla som rusmisbruker, og venter på svar på svar for innleggelsesdato fra rus og psykiatri-posten her jeg bor.
Det går mest i speed, kokain, xtc, heroin, piller, subutex/temegesic/metadon, og sist Hasj.. (jeg kan ikke røyke pga lungene mine er fucked fra tidligere røyking)
nåla er desverre en venn av meg også, men ikke i den grad at det er kun den som gjelder..

Tror jeg har lest tråden din over 20 ganger..og prøvd å følge med i de periodene jeg har hatt mulighet.
det er rart å si men det føles som om jeg kjenner deg. Iallefall kjenner jeg igjen endel av det du skriver.

Har du kommet deg ut av rusmiljøet? funnet nye nyktre venner?
hvis ikke, hvordan takler du at andre rundt deg ruser seg..?

hva er motivasjonen for å holde deg nykter?

Mhv Macca/Maria
Vis hele sitatet...
Hei Maria!

Alltid like trist å høre om andre som sliter i samme situasjon. En hverdag full av stress, tankekjør, paranoia og et evig jag etter noe man ikke helt kan sette fingen på.
Først vil jeg bare si at det er et utrolig flott initiativ du har tatt, med tanke på innleggelse osv.

Når nåla blir en del av hverdagen din, så slår til slutt tanken deg, om hvor dypt i ”ruslivet” du har kommet. Hvor langt inn i din egen misnøye du egentlig er. Jeg forstår deg ett hundre prosent. Og tro meg, jeg vet hvor hardt og mørkt livet på kjøret er.

Men la oss for all del håpe at alt ordner seg for deg også. Livet er alt for kort til å sløses vekk på ”sentralstimulerende hjernevasking”.

Jeg har vært veldig åpen om meg selv og livet mitt i denne tråden. Det er fordi jeg ville prøve å gjengi virkeligheten jeg levde i på best mulig måte. Mange mener nok at jeg til tider har fortalt for mye, private saker. Men jeg tror nok alt i sin helhet sender ut det rette budskapet.

Så til spørsmålet ditt:
Ja, jeg er kommet ut av rusmiljøet. Tok meg sammen en morgen, og kasta mobilen min, og kutta all kontakt med personer jeg ikke hadde godt av. Fikk meg siden nytt, hemmelig nummer og var veldig sparsommelig med hvem som fikk det.

Jeg har smått begynt å ta opp kontakten med gamle barndomsvenner osv. Folk som forsvant ut av livet mitt, da det tok en sving i feil retning. Men folk som jeg for hver dag som går, innser at betyr utrolig mye mer for meg enn noen rusvenn noen gang har gjort.

Motivasjonen min er veldig spredt, om jeg kan si det slik. Det er så klart mye for min egen del at jeg holder meg rusfri. Jeg har lyst på et ordentlig liv. Eget bosted. Sertifikat. Bil. Og gjerne en familie etter hvert.

Men så er det også veldig mye på grunn av foreldrene mine at jeg har tatt meg sammen. Jeg har sendt gjennom et endeløst mareritt. Og den dagen det gikk opp for meg hvor utrolig mye jeg egentlig hadde gjort foreldrene mine vondt, satte det en ganske stor støkk i meg.

Et rusfritt liv inneholder så mye mer enn man skulle tro. Man lærer seg å sette pris på de små tingene i livet. Og det føles godt.

Mvh
DonVito
Sist endret av DonVito; 24. juni 2007 kl. 02:28.
Don vito, hvilket helvete du har hjulpet meg igjennom! Jeg elsker deg dypt og inderlig. Ønsker deg et vakkert, lykkelig, nykternt og spennende liv.
Jøss, de 15 sidene gikk fort. Mye interessant lesing.

Har ikke så mye annet å si enn at jeg gratulerer deg med å ha klart å bli rusfri, way to go!
DonVito:-)
Jeg er psykolog og har arbeidet i fire år med tunge rusavhengige. Skal nå arbeide med ungdom og ville i den forbindelse sjekke litt på nett om ungdom og paranoia - da dukket dine innlegg opp.. Jeg har nå lest alle innspill og er imponert, både over deg og all interesse fra fantastiske lesere! Jeg kommer til å anbefale slike sider som dette i mitt videre arbeid med ungdommer, her har vi voksne mye å lære...
Stå på! Stor beundringsklem til alle krigere der ute:-)
Dette var sprøtt.. Vil ikke påstå at du og jeg er samme person, men det er helt utrolig hvor mye jeg ser meg selv og livet mitt som det er nå i det du skriver..
Sitter faktisk med gåsehud her, men veit ikke om det er pga peppern eller det jeg nettopp leste som gir meg ståpels..

Mvh

A kindred soul lost in his own world.....


*edit* Har bare lest førsteposten til trådstarter
Sist endret av 187Flavaz; 4. juli 2007 kl. 02:00.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av aperunk
ett godt inlegg og enig i det meste du fortyeller don vito, men med all respekt for deg og inlegget ditt så må jeg drepe stemningen litt.

du er åpenbart av den kategori som ikke tåler amf, og missbruker det.
har man litt dårlig psyke fra før så ligg unna speed.
er man f.eks påvirket av alkohol i 14 dager i strekk skal jeg love man sliter verre enn det du har beskevet.
for oss som klarer å bruke speed i 2-3 dager for så å være nyktern minst en uke,
så er speed faktisk jævlig gøy. 2 valium søndag formiddag så er man klar for å face kommende uke
mandagen kan være tung, men tisdag-onsdag så er verden fin igjen
mandagen er faktisk verre etter en helg med rein fyll.

speed har hjulpet meg å holde vekten nede (har slitt med overvekt)
som igjen har ført til bedre helse.
speed hjelper meg med å ta husvasken.
speed hjelper meg med å fikse "ulydene" i bilen min
speed har gitt meg mye god fitte da jeg blir ekstremsosial, morsom og sjarmerende på form (må gjerne ha en viagra på lur)
speed hjelper meg med å ikke kubbe på fest i fylla
speed har gitt meg mange kule venner. (har måttet styre unna mye pakk)
speed har stoppet meg fra å være voldelig i fylla
går speedbruken ut over jobben din bør varsellampa gå
kjøp tiere med speed, selg 5-6 til kompisene dine og sitt igjen med resten gratis

ligg unna xtc smekk og ikke for mye piller. så burde livet gå bra

hilsen bruker med 8 speedfyldte år bak seg.
Vis hele sitatet...

Enig i dette.

Jeg har også brukt speed i mange år, og fungerer fremdeles fint i samfunnet. Jeg har en bra jobb jeg presterer godt i, og har mange sosiale relasjoner og et godt fungerende forhold.

Jeg bruker det 2-8 ganger per måned, men aldri mer. Sunt? Det er det neppe, men det heller ikke flatfyll på fredag og lørdag som mange andre gjør. Noen går til helvete pga alkohol, andre pga speed. Det betyr ikke at stoffet i seg selv har en iboende ondskap, bare at det kan misbrukes og ødelegge mennesker. Så hvorfor bruker jeg det? Jeg synes rusen er fantastisk og perfekt for å gå ut på byn fredag eller lørdag. Så enkelt er det, egentlig. Et par striper og 2-3 drinker med noen kamerater betyr som regel en flott kveld.

Personlig er jeg imidlertid heldig i den forstand at jeg har en veldig liten tendens til avhengighet. Jeg vet alltid hvor grensene mine går, og det er ekstremt viktig når man leker med slikt. MEN, det gjelder alle rusmidler, også det eneste lovlige (alkohol).

Jeg ønsker trådstarter lykke til av hele mitt hjerte, men jeg synes ikke hans skjebne kan brukes som bevisføring på at speed nødvendigvis vil forårsake ødeleggelse for ethvert individ som bruker det.
Sist endret av Snavla; 14. juli 2007 kl. 03:59.
Trikssssi
Trådstarter
Sitat av Snavla
Jeg synes rusen er fantastisk og perfekt for å gå ut på byn fredag eller lørdag. Så enkelt er det, egentlig. Et par striper og 2-3 drinker med noen kamerater betyr som regel en flott kveld.
Vis hele sitatet...
For det første må du forstå, at en misbruker etterhvert ikke opplever og gjerne ikke omtaler amfetamin som noen rus i det hele tatt. For vedkommende blir det heller sett på som en sinnstilstand. Hvor han kan være fri fra hverdagens problemer, og alt annet som i det hele var grunnen til at han startet denne selvmedisineringen.

For det andre synes jeg det er litt rart du tar amfetamin, for så å drikke alkohol. Når den ene på en måte "opphever" den andre. Men hva du velger å gjøre, legger jeg meg ikke oppi.

Sitat av Snavla
Jeg ønsker trådstarter lykke til av hele mitt hjerte, men jeg synes ikke hans skjebne kan brukes som bevisføring på at speed nødvendigvis vil forårsake ødeleggelse for ethvert individ som bruker det.
Vis hele sitatet...
Kanskje ikke. Men speed vil forårsake ødeleggelse for ethvert individ som MISbruker det. Det er det som er hele poenget med tråden min.

Grensen fra bruker, til misbruker er ørliten. Og det er dette jeg har prøvd å opplyse om, i snart halvannet år.

Det handler ikke om at jeg er en person som ikke tåler amfetamin. Det handler om at jeg fant ut at amfetamin fjernet vonde tanker og "gjemte bort" den depressjonen jeg hadde slitt med siden jeg var 6 år. Og som et resultat ble amfetamin en daglig form for selvmedisinering.

At amfetamin ikke ødelegger alle, det er helt sant det. Men dersom du aldri har testet stoffet, vet du aldri i hvilken gruppe det til slutt vil plassere deg i; bruker eller misbruker. Det er en sjanse å ta. Og jeg ønsker bare at noen der ute skal spørre seg selv, om det er en sjanse som i det hele tatt er verdt å ta.

Du sier du bruker amfetamin 2 til 8 ganger i måneden. Fint for deg. Men for en person som kanskje har uoppklarte problemer i livet sitt, som plutselig forsvinner når vedkommende tester den sentralstimulerende gjørma, er kanskje ikke konsekvensene av å teste amfetamin like få og simple som dine.

For det er vanskelig å forestille seg hvordan et deprimert, tungt og trist liv plutselig blir likegyldig til alt som tidligere var et problem, idet vedkommende får i seg amfetamin. Derfor er det også vanskelig å si at en aldri skal bli misbruker. Det er altså umulig å forutse hva som til slutt vil skje, når en person er i "testfasen", eller begynnerstadiet. Så uansett hvem du er, eller hvilken bakgrunn en har, er det hvertfall verdt å tenke seg om to ganger, før man prøver.

Amfetamin sendte ihvertfall undertegnede på et kjør, som endte i opiater, sprøyter, overdoser og flere tapte tapte år både for meg selv og alle som brydde seg om meg. Om jeg synes det var verdt det? Nei. Selv om jeg er takknemlig for den personen jeg idag er, skulle jeg ønske jeg kunne spart alle rundt meg for det de gikk gjennom. Jeg er ikke mer enn 21 år gammel, og har heldigvis god tid til å ta igjen det tapte, og god tid til å leve livet slik det burde leves.

Som jeg skrev en gang da jeg enda var på kjøret: Det kjæreste man har, er det som tilhører hodet. Og du aner ikke hvor mye du burde sette pris på å ha et "relativt" klart sinn, før du ikke lenger har det.

Takk for meg.
Sist endret av DonVito; 14. juli 2007 kl. 05:25.
Sitat av DonVito
Som jeg skrev en gang da jeg enda var på kjøret: Det kjæreste man har, er det som tilhører hodet. Og du aner ikke hvor mye du burde sette pris på å ha et "relativt" klart sinn, før du ikke lenger har det.
Vis hele sitatet...
Har selv drevet en del med psykedelia og vært inne på noen ganske seriøse tanker, som rett og slett kan grense til bad-trip, og følelsen av å våkne opp etter at man har tatt et delerium og føle at man ikke er seg selv, er rett og slett et rent helvete. Følelsen jeg hadde var digg, men jeg følte at jeg ikke var "normal" og at jeg var stuck i abnormalitet for evig og alltid. Gleden av å "lande" helt var en lettelse, hinsides det meste av forstand.

Til alle som vurderer å teste speed eller andre droger: Er du i et miljø der mange av vennene dine MISSBRUKER substanser burde du holde deg unna ALT av rus!
jeg er ikke avhengi av speed på noen måte, rusen jeg får av speed (jeg driver ikke med ekstreme doser) er på en måte super edruhet i en ruset tilstand, og det er faen meg et effektivt rusmiddel, man blir pratsom hvis det trengs (eller hvis det ikke trengs), man blir motivert og selvsikker. man blir klar i hode (selvom det kan surre noe sikklig til.)
så jeg forstår at det er vansklig å bare legge fra seg hvis man først har falt sikklig for det.
synes donvito har vært sikklig flink, og det kan være deilig å "sutre" litt, hverfall et sted hvor alle ikke dømmer deg og man kan være annonym.
Sitat av TETRS
jeg er ikke avhengi av speed på noen måte, rusen jeg får av speed (jeg driver ikke med ekstreme doser) er på en måte super edruhet i en ruset tilstand, og det er faen meg et effektivt rusmiddel, man blir pratsom hvis det trengs (eller hvis det ikke trengs), man blir motivert og selvsikker. man blir klar i hode (selvom det kan surre noe sikklig til.)
så jeg forstår at det er vansklig å bare legge fra seg hvis man først har falt sikklig for det.
synes donvito har vært sikklig flink, og det kan være deilig å "sutre" litt, hverfall et sted hvor alle ikke dømmer deg og man kan være annonym.
Vis hele sitatet...
Etter det jeg kan se burde du kanskje prøve GHB istedenfor? En del av egenskapene til GHB er det samme som du liker med amfetamin. GHB kan anskaffes i ren form, og gjør deg pratsom, selvsikker, glad, og når du sovner så får du ekstremt god og dypt søvn du bare kan drømme om etter en runde med amfetamin. GHB har heller ingen skadevirkninger med mindre du drikker skittent gatemekk
Sist endret av Nichotin; 19. juli 2007 kl. 23:28.
SItter og leser gjennom inleggene dine her og nå og må bare si at det er UTROLIG bra skrevet! Får meg, (som da har testa speed noen ganger men sliter ikke med det ennå) Til og ikke ville gjøre det igjen, om så ha stor respekt! Skjønner liksom at det kan faktisk gå galt...
Tror nok du stopper en del fra og teste og fortsette med det her!

Må bare fullrose deg for den tråden her!

Sitat av Nichotin
Etter det jeg kan se burde du kanskje prøve GHB istedenfor? En del av egenskapene til GHX er det samme som du liker med amfetamin. GHB kan anskaffes i ren form, og gjør deg pratsom, selvsikker, glad, og når du sovner så får du ekstremt god og dypt søvn du bare kan drømme om etter en runde med amfetamin. GHB har heller ingen skadevirkninger med mindre du drikker skittent gatemekk
Vis hele sitatet...
Må si at jeg har hørt at GHB er ett av de mest skaldelige rusmidlene... Mulig jeg har hørt feil men vill bare nevne det. Hørt at grensen mellom rus og død er på millimeteren...
spankingguru
Worner's Avatar
Ta en titt på denne
som jeg fant i denne tråden til Nicho.

Begge to er veldig interessante
Sist endret av Worner; 19. juli 2007 kl. 22:29.
Sitat av Faithlive
Må si at jeg har hørt at GHB er ett av de mest skaldelige rusmidlene... Mulig jeg har hørt feil men vill bare nevne det. Hørt at grensen mellom rus og død er på millimeteren...
Vis hele sitatet...
Du har ikke hørt feil, media og myndighetene har trykket det ned i kjeften på folk i alle år selv om det er direkte feilinformasjon. Jeg testet i dag å gå over grensa for rus med over to gram, og det som skjedde var 1) jeg ble enormt trøtt og 2) jeg ble kvalm. Etter å ha sovet i en times tid og fått opp litt mageinnhold var jeg helt fin igjen. Dosering i løpet av noen få timer hadde ligget på nesten åtte gram, noe som absolutt ikke er en dose man bare får i seg ved en feil. Dette var kalkulert, normalt sett starter jeg ca. to og et halvt gram og fyller på med tilsvarende dose for hver time og tredve minutter som går og får ganske god rus av det, så spranget på eksperimentet mitt her var ganske høyt. Synes ikke akkurat man tjener noe spesielt på å hive i seg mye GHB heller, man får mer svimmelhet og trøtthet istedenfor oppvikket oppstemthet.

Grensen mellom rus og død på en millimeter, milliliter eller whatever kan fint oppnås ved å drikke alkohol ved siden av, men dette er sterkt uansvarlig av de som velger å gå for denne kombinasjonen, og det går sjelden bra. GHB i seg selv er ikke farlig, GHB og alkohol er. Skadevirkningene på ren GHB er som alltid: Ingen.
Sist endret av Nichotin; 20. juli 2007 kl. 07:45.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Desverre går det ikke an å prate vett inni hodet mitt.. Kunne dødd første gangen jeg tok piller, hadde bare flax jeg overlevde sa noen leger. Har ikke stoppa å ta piller. Hadde ikke hatt noe imot å ta speed eller noe for for narkotika. Skremmende!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg tror på litt mer ærlig info. Her er alle innleggene farget av kjærlighet eller angst for amfetamin. Jeg kjenner jeg er ganske nøytral, da jeg mener man selv velger hvordan man vil behandle sin egen kropp og psyke. Jeg har en del erfaring med nevnte rusmiddel. Jeg har også såvidt overlevd å ha tatt for mye. Her er hva jeg tenker er verdt å vite før du drar din første liner.

- amfetamin er dødelig hver eneste gang
- vitsen med å bruke stoffet er å påvirke reseptorene i hjernen til å tømme lagrene med velværehormonene. Det betyr at man blir glad, selvsikker, pratsom og rastløs. Dette må man betale for et par dager mens lagerene fylles opp. Da er det vanlig å bli det motsatte: Deppa, usikker, innesluttet og sliten. Det gjør vondt.
- man blir våken. Ved misbruk søvnløs
- amfetamin er veldig avhengighetsskapende.
- foruten tretthet er det få fysiske abstinenser. Amfetaminbrukere har som regel noen hviledager innimellom i motsetning til f. eks en heroinbruker som må ha stoff hver dag.
- amfetamin gjør deg utholdende og høy på deg selv
- Du lever i et annet tempo enn resten og kan oppfattes virkelighetsfjern
- Du blir hyper og sliten.

Jeg kan ikke si hva andre skal prøve og ikke prøve. Det er mange grunner til at mennesker bruker stoff og jeg har respekt for det. De som tryner i det, har sine grunner til at de tryner. De aller fleste som prøver et narkotisk stoff eller tre i ungdomstiden klarer seg utmerket og plettfritt gjennom livet. Andre føler livet for tungt å bære uten og velger å fortsette rusbruken. Jeg respekterer begge valg. Narkomani er en sykdom, men man var syk allerede før man prøvde dop. Det er mange som sliter og det er mye forskjellig mental smertestillende. Den største gruppen narkomane bruker alkohol som smertestillende, disse kaller vi jo alkoholikere.

DonVito, jeg har stor respekt for at du kjemper, for jeg ser at det er svære troll du har mot deg. Det er først når man resignerer det blir farlig.
Hei, er en makkafreaker på 17 som fra Oslo å følte bare for å skrive litt om meg sjæl.

Har siden jeg var 14 brukt veldig mye amfetamin/methamfetamin så og si hver helg (++alle de vanelige ukedagene jeg bare har følt for å skeie ut),
er 17 nå å begynte å skyte for 3-4 måneder sida og etter det har det tatt helt av.
Har en pause-dag hvor jeg får meg søvn å tvinger i meg mat,
så er det på'n igjen.
Greier heller ikke å slutte før jeg er tom å har en stygg uvane med å trøkke en hel grammer isteden for bare en kvarting.
Nå har jeg gått våken så lenge at jeg nesten er blitt imun mot amf'en, alikevel oppnår jeg bare en slags tilstand hvor jeg surrer rundt i huset å biter meg i tunga, mens jeg ser etter noe jeg ikke veit hva er, prøver å ungå og holde meg våken i mer en 4 dager i strekk uten søvn, det greier jeg...
I skrivende stund har jeg gått 3 dager uten amf, å sov inatt(sry vis urelevante ting blir udypa litt mye her, er litt på bærtur ennå).
Har bodd på avrusning/instutisjon på vestkanten av Oslo(bor på øst) siden slutten av Oktober ifjor å er i slutten av oppholdet og blir antagelig sendt lengre vekk til jeg er fyllt 18 iløpet av september.
Jeg veit ikke hvorfor jeg skreiv dette her egentlig men følte for å åpne meg litt om rusbruken min og kanskje noen kan gi meg noen gode svar å dele litt erfaring når det kommer til hvor helsefarlig pepper er og om rusvanene mine veldig over normalen og hvor lenge kan jeg holde det gående før det skjer noe, å hva kommer i så fall mest sannsynelig til å skje?
Leser ikke om mye overdoser på amf. Går egentlig bare og venter på at noe skal skje som kan skremme meg til å holde opp, greier ikke sjæl..
Har aldri fått noen komplikasjoner som følge av rusbruken min anna en dårlig blod-omløp i føtter å hender(raynayd fenomen).
Psyken min har også holdt seg ganske stabil siden jeg røyka første gang, etter det fikk jeg sosial-angst å sleit veldig i 1-1/2 år den gikk gradvis over etterhvert som jeg begynte med amf å er idag frisk.
Og ellers har psyken min klart så utrolig bra skulle man tro utifra alt det jeg ser andre sliter med, føler jeg meg ganske heldig sånn sett. Veit ikke hvorfor jeg gadd å skrive så mye men antar jeg lurer på det der med overdose amf og hvor juling det egentlig er for kroppen.
Hvis noen som kanskje har opplevd en overdose eller hjertestans++ av pepper så jeg kan få litt greie på hvor vanlig det egentlig er, aldri hørt om noen som har fått det, Takk for at du gadd å lese :P
Sist endret av Dodecha; 14. august 2007 kl. 12:59. Grunn: Makkategnettingogavsnitt
Del opp innlegget ditt i avsnitt, så kanskje jeg gidder og lese det.
Når man hele tiden sprøyter inn gift i kroppen sin vil man før eller siden ta skade av det. Egentlig ingenting å lure på.
Trikssssi
Trådstarter
Cajsa: Jeg har vært rusfri siden november i fjor. Har funnet så mange andre gleder her i livet, at kampen for min del, er over.

Dopefish90
Ved et tilfelle, grunnet et øyeblikks uoppmerksomhet, injiserte jeg over 1.5 g amfetamin. Dette skjedde rett etter at jeg hadde våknet ifra en hviledag, og på grunn av det ble effekten enda hardere enn den ellers ville vært.

Jeg har av en eller annen grunn aldri kastet opp ved bruk av substanser som "går oppover". Stort sett har dette skjedd i situasjoner hvor jeg har injisert både opiater og amfetamin i løpet av kort tid.

Men den dagen jeg injiserte halvannet gram, klarte jeg ikke holde magen i sjakk. Etter at jeg øyeblikkelig hadde kastet opp, ble jeg liggende og vri meg i smerte i rundt 7 timer. Det var som å bli mørbanket konstant, over hele kroppen. Veldig ubehagelig. Hjertet på sin side, kom tilsynelatende uskadet fra det hele.

Dette skjedde etter flere års misbruk, og med en generell høy toleranse for amfetamin. Antar det var noe av grunnen til at det ikke fikk flere umiddelbare konsekvenser.
Speed er noe av det jeg er mest redd for, når jeg tenker på meg selv og alle rundt meg. Når jeg traff typen, så festa vi så å si hele det første året. Vi var å finne på de rareste festene, og de som traff meg der ble pratet hull i hodet på.. Det merklige er at jeg husker så godt at jeg faktisk -koste- meg. Men det var bare pga speeden. Nå blir jeg fysisk kvalm av å tenke på alle de som er så fucked og så "inni det" .. Folk som vi festa sammen med da, sitter og skyter pepper rett i årene nå. Jeg føler meg så heldig, og jeg tror nok det året der kunne ødelagt veldig mye.. Det HAR ødelagt veldig mye!

Jeg har aldri vært på pepper i mer enn 6 dager. I slutten av de seks dagene var jeg så utslitt som jeg aldri har vært før.. Men alikevel vil man ha mer. Man ønsker tilbake til de første dagene med rusen, og den utrolig gode følelsen. Etter dag 2 så surrer man jo egentlig bare rundt i sin egen verden, rydder og flytter på ting. Leter etter ting man ikke vet hva er, og styrer på en helt syk måte.. Avtenningene var det værste for meg. De var så utrolig deprimerende. Jeg ville bare ha mer, for å slippe unna det kjipe der og da. Avtenninger.. Plutselig daler alt sammen, og man sitter der som et tomt skall. "Hva skal jeg gjøre nå?"

ALT mister sin egen mening! Det er ikke mening med noenting, bortsett fra å få i seg litt til, selv om man veit at man bare utsetter det ekle.. For når det har gått noen dager uten søvn, så blir det aldri "den samme rusen" - uansett. Det blir bare utsetting, liksom..

Speed-vrak... Det er ingen jeg har så lyst til å gjøre noe for som dem. Men jeg kan ikke. Det er ingenting jeg kan gjøre, og det vet jeg så godt, siden jeg har vært inni det selv. Og HVORFOR sitter jeg her og skriver om alt det negative med pepper - og alikevel føler lysten til å kjenne det i blodet? Jeg ønsker ikke PEPPER, men det gode pepper gir. Pratsomheten, selvtilliten, å være så "glad i alle" og sette pris på alle. Selv de ekleste folk blir de flotteste diskusjonspartnere.

Og den følelsen i kroppen.. Å være tom å sliten, men alikevel litt "grei" .. Bortsett fra en svett kropp, så føler jeg meg "penere" i kroppen. En farlig følelse for et kvinnfolk, vil jeg si...

EDIT: ØRESUS! Dette fikk jeg ofte! Det hørtes ut som det var en eller annen gasslekkasje i nærheten av ørene mine. Jeg spurte ofte folk om de også hørte lyden, men den var visst bare inni ørene mine.. Hva kommer denne øresusen av?
Sist endret av Awayoflife; 16. august 2007 kl. 18:43.
har selv brukt speed en del.. man blir totalt fucka i huet... har slutta med speeden for et par månder siden nå.. det er ikke lett.. aldri begynn med den dritten! skikkelig bra innlegg forresten
▼ ... over en måned senere ... ▼
speed er ingenting annet enn en dyr slankekur. blåste 3000 på det for ei stund siden, eneste som kom ut av det var et par timer med godt humør og en kroppsvekt på 65.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Skulle ha fått denne tråden hjem i posten da eg begynte å bruke amfetamin =/ (om den hadde eksistert den gang). Desverre er det alt for seint nå.. Og var mulig dum da jeg den gang hørte og tok etter andre. Sliter på andre måter og blir svert rolig på dette stoffet. Men vi er alle forskjellige og en etter-virkning vil vi alle få. Dem som skulle tro noe annet er svært go-troende og jeg vil påstå dum, som jeg en gang var. Og kansje fortsatt er..
Fin post å lese, og fine råd for den som vil og tenker seg å starte med dette .Som du alle har fått bekreftet her av andre.
Sist endret av spQ; 4. november 2007 kl. 17:00. Grunn: Skrivefeil :P
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av dopefish90
Leser ikke om mye overdoser på amf. Går egentlig bare og venter på at noe skal skje som kan skremme meg til å holde opp, greier ikke sjæl..
Har aldri fått noen komplikasjoner som følge av rusbruken min anna en dårlig blod-omløp i føtter å hender(raynayd fenomen).
Vis hele sitatet...
Hvis du har fått dårlig blodomløp i hender og føtter kan det jo hende du får dårlig blodomløp andre steder også (les: impotens). Vet ikke hva jeg kan si for å skremme deg til å holde opp, annet enn at sånn som du holder på, så har skaden allerede skjedd. Du er allerede avhengig, og kan tilsynelatende virke som du ikke ønsker et "normalt" liv. Hvis dette ikke er tilfelle, bør du vurdere å isolere deg totalt med hjelp av rusfrie venner i så lang tid som du trenger for å bli rusfri. "Frivillig fengsel" om du vil.

Sitat av Awayoflife
Jeg ønsker ikke PEPPER, men det gode pepper gir. Pratsomheten, selvtilliten, å være så "glad i alle" og sette pris på alle. Selv de ekleste folk blir de flotteste diskusjonspartnere.
Vis hele sitatet...
Den erfaringen jeg har av folk på pepper (som jeg aldri har prøvd eller tenkt å prøve selv) er at de blir ekle, aggressive idioter som tror de er Gud og som regel går rundt og ser etter noen å banke. Når jeg hører "speed freak" ser jeg for meg en apekatt som sniffer rundt etter striper og banker folk helt uten grunn. Kjenner en del folk personlig som driver med pepper også, og personlig virker de ikke like aggressive, men tror likevel de er supertøffe. Med andre ord ser jeg på makka som det motsatte av det du sier (glad i alle), mer et apedop om du vil. (husker ikke helt hva apedop egentlig skal bety, men det passa godt inn her)

Edit: Respect til trådstarter! Big ups for at du tilsynelatende har klart å slutte, og lykke til for hver dag som går. Det fortjener du.
Sist endret av w0t.; 13. november 2007 kl. 08:53. Grunn: ...