Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3788
Fikk 2 tabeletter av en fyr på byn, han sa eg skulle knuse de å ta det nasalt. Har klart å tyde hva de heter "Temgesic" og har googlet det.
Er visst en form for smertestillende.
Noen som har erfaring med disse pillene? og vilken efekt får man ved å ta det nasalt? Har enda ikke tatt de....
Tabletter er ikke ment til å knuses og snortes, det er en grunn til at det kommer i tablett-form. Mye av det du finner i en tablett er bl. a. bindemidler og fyllstoff (som f.eks laktose)...
Temgestic er som du sier et smertestillende preparat.

Det er en A medisin.
Har du 0,2 eller 0,4 piller?

Virkestoffet er Buprenorphin, så du vil få en morfin liknende rus av de.
Har du toleranse for disse typene tabletter?

Beste er egentlig bare å spise de.
Men vær forsiktig, det er ganske kraftige saker.
Du skal ikke svelge dem, du skal legge dem under tunga og bare la dem ligge der til dem er smeltet bort. Vist du svelger dem får du ingen virkning.
Du kan også snorte dem nasalt virkningen kommer nesten med en gang.
[quote=Tothep;2010263]Det er en A medisin.
Har du 0,2 eller 0,4 piller?QUOTE]

Tror det er snakk om 0,2 de er bitte små.
står det h på den er det 0,4 husker ikke hva som står på 0.2.... snort den du ...

og de er like store hva str angår...vær forsiktig med det der a er du grei fort gjort å bli hekta på morfin prep...
er helt blanke, fikk også en pille på størrelse med en paracet (oval) står A L på en side og 500/30 på den andre siden, har ikke tatt den da jeg ikke finner noe om den på google.
Tok de to andre under tungen for ca 2 timer siden men føler ikke store efekten, litt surrete i hode men ikke mer.
funker bra å snorte temgesic. men vær forsiktig om du ikke er vant til opiater.
jeg ble seriøst kvalm av en halv 0.4mg'er snorta. flere år siden.
Sitat av Olje14 Vis innlegg
er helt blanke, fikk også en pille på størrelse med en paracet (oval) står A L på en side og 500/30 på den andre siden, har ikke tatt den da jeg ikke finner noe om den på google.
Vis hele sitatet...
Er ikke det Pinex forte? 500 mg paracetamol og 30 mg kodein?
Sitat av frank_l Vis innlegg
Er ikke det Pinex forte? 500 mg paracetamol og 30 mg kodein?
Vis hele sitatet...
er ikke sikker, noen som vet hva A L står for??