Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 8551
Jeg har en del amfetamin. Jeg kjenner ingenting når jeg bruker dette? Jeg svelger og snorter. Jeg vil ikke bruke sprøyte på dette ennå.

Jeg lurte på om hva skjer vist jeg spiser 2 gram med en gang?
Jeg har tatt det før ved å snorte og svelge det. i løpet av en halv dag ca.
Dette er bra stoff. Alle som har vært innom og fått av meg har det funka på? Så det kan ikke være noe galt med amf...?
Anbefaler deg ikke å spise 2 gram speed.
Høres jo rart ut at det ikke funker for deg vist andre har fått effekt av det. prøv og tenk på noe annet, eller finn på et eller annet og gjøre så skal du se at formen som snikende.
Chang's Avatar
Trådstarter
Ja jeg har prøvet og rydde i huset. men ga opp etter 10 min. Og vært ute med hunden. Merker ingenting? Hørt på musikk ingenting skjer, Jeg føler at alt er som om jeg ikke har smakt på det? Jeg kan ikke forstå det.
Mine venner sier at dette er noe av det beste de noen gang har smakt? Dette irriterer meg veldig mye. Har også prøvet dette nå i lang tid, fra forskjellige selgere? Det samme skjer hver gang?
Jeg har faktisk hørt om lignende tilfeller, der det faktisk dreide seg om ADHD. Fyren var ikke klar over at han hadde nettopp ADHD (for han var temmelig normal funksjonsmessig/energimessig, men i hodet, derimot - der gikk det unna). Så noen ganger når han prøvde speed, funket det, andre ganger ikke, som igjen kom helt ann på dagsformen; til dags dato funker ikke speed på han, han blir bare helt nøytral humørmessig.

...wierd.
Tok Conserta (ADHD medisin) for litt siden. Funket ikke da jeg har ADD. Ble bare rolig, men kompissene ble helt gærne..
Chang's Avatar
Trådstarter
Jeg skal på utredning. Men jeg kan ikke skjønne at jeg skulle ha adhd eller add? Det er ingenting som tilsier det? Men det kan jeg vel ikke føle heller?
Men uansett så hører jeg at folk med disse diagnosene får en liten kikk av amf..?
Du ble bøffa rett og slett. Amfetamin har en effekt på personer med adhd også, så jeg vil med 100% sikkerhet si at du har kjøpt noe tull som ikke ville funka å gi til katta engang.
Sitat av Ex-con Vis innlegg
Du ble bøffa rett og slett. Amfetamin har en effekt på personer med adhd også, så jeg vil med 100% sikkerhet si at du har kjøpt noe tull som ikke ville funka å gi til katta engang.
Vis hele sitatet...
Njaa, skal ikke si det med sikkerhet. Trådstarter skriver jo at "alle som har vært innom og fått av meg har det funka på" og "mine venner sier at dette er noe av det beste de noen gang har smakt".

Dette med rusmidler og rus er veldig, veldig individuelt. Har opplevd et par ganger at en person ikke har blitt ruset, mens de andre som prøvde samme stoffet ble grisespeedet. Som sagt, det er veldig individuelt. Hvorfor det er slik, har jeg ingen anelse om, kanskje det er noen science-geeks her på bruket som kan utdype litt?
Placebo effekt? Uansett, om det er tilnærmet skikkelig amfetamin så skal det jammen ikke mye til før det begynner å funke. Det er ikke som med hasj f.eks hvor du de første gangene ikke merker noe ved stoffet, det er ett høyst potent stoff som funker i alle anledninger.

Det at kompisene synes det funka, kan være noe så enkelt som efedrin i potetmel som fører til hjerteklapp og oppstemthet med en gang det er inntatt, men det er langt ifra amfetamin av den grunn. Når man har inntatt amfetamin så er "rusen" umiskjennelig og man kan si med sikkerhet om det er gode eller dårlige varer uten å måtte injisere dette. Med andre ord, har du amfetamin så vet du at du har amfetamin ved at virkningen gjør ganske mye med deg.
Sitat av Chang Vis innlegg
Men uansett så hører jeg at folk med disse diagnosene får en liten kikk av amf..?
Vis hele sitatet...
De får akkurat samme kick som alle andre. Det at folk med ADHD eller ADD ikke får effekt av amfetamin er en myte.

Folk med sterk ADHD kan merke en forbedret konsentrasjonsevne i små doser, men i høyere doser blir effekten lik som med alle andre, sett bort ifra de individuelle faktorene som ikke har med sykdommen å gjøre..
Sist endret av fetter; 18. januar 2011 kl. 12:53.
Trådstarter, har du aldri fått effekt av amf? Evt at du har brukt det over såpass lange perrioder at du er totalt tom for dopamin samt fått en ekstrem toleranse?
Du merker ikke -NOE- ? Ikke økt puls? svette? økt konsentrasjon? Høres jo ut som du har ADHD, men selv de merker vel noen fysiske symptomer på amfetamin?
Prøvd amf 1 gang (1/4g), og da hadde det ingen annen effekt en at jeg ble slapp og ville sove.
De andre satt der å snakka om hvordan det prikka i kroppen. Spesielt hodebunnen.
Men 40-50 10mg ritalin funker. Fikk i allefall ikke sove den natta.

ps. Jeg har ADHD.
pps. har du sett 1 med ADHD, så har du sett 1. Vi er alle foskjellige.
Vist du har ADHD må du ta mere enn en vanlig person får å oppnå samme effekt.

vist en person med ADHD tar litt fungerer amf'en akkurat på samme måte som Ritalin/conserta....

Sitat av MicroWar Vis innlegg
pps. har du sett 1 med ADHD, så har du sett 1. Vi er alle foskjellige.
Vis hele sitatet...
men ikke når det gjelder rus & ADHD
Hva er det som gjør at du ikke vil bruke sprøyter?
Btw. det at du bruker "?" istedet for punktum er utrolig irriterende :P
Chang's Avatar
Trådstarter
Har kom det mange spørsmål? Ang sprøyter så vil jeg ikke mest på grunn av at jeg har en bror som har brukt amf i snart 20 år. Også mye annet også. Det at jeg har stor tilgang til dette er fordi jeg omgår selgere og brukere mye. De ville ikke ha gitt meg noe som ikke virket. Trenger ikke si mer om denne saken de fleste skjønner hvor jeg vil hen...

Det var derfor jeg spurte om det var farlig og ta 2gram på en gang?
Jeg kan innrømme at når jeg har tatt mye en hel dag så kjenner jeg bare en liten ro inne i meg som sier at du har det nå greit med deg selv? Om det bare er en innbilling vet jeg rett og slett ikke?

Jeg har ikke prøvet Kokain ennå? Lurer på om det kan virke? Har lest at man skal få veldig lik rus av det på lik linje med amf..? Er det noen som kan bekrefte det?
Ikke for å stjele tråden, men lurer også på en ting ang. det her. Har opplevd at amf. ikke funker før 2-3 timer ette rjeg har snorta det, hva kan det ha seg av? Andre har fått funk så og si med en gang.. hmm
Sitat av selvmord Vis innlegg
Ikke for å stjele tråden, men lurer også på en ting ang. det her. Har opplevd at amf. ikke funker før 2-3 timer ette rjeg har snorta det, hva kan det ha seg av? Andre har fått funk så og si med en gang.. hmm
Vis hele sitatet...
Dette spm kan jeg huske å lese i en tidligere tråd.

Da var det en persjon som kunne snorte på dagti, og få virkning på ettermiddag/kveldstid.

Etter som jeg forsto kunne det skyldes hyppig bruk, som har dannet sår, for så rur i slimhinnen, der amfetaminen brukte lengere tid på trenge igjennom.
Du kan jo vudere å ta det oralt, der det kan ta 20-30min før det funker, men når det først skjer, så skjer det
Chang's Avatar
Trådstarter
Er cola mer og foretrekke når amf ikke virker på meg? Eller er det samme sjangeren? Jeg spurte tidligere om akkurat dette. Men fikk ikke noe svar. Bare en som skriver i gåter?
Sitat av ROOM213 Vis innlegg
Jeg har faktisk hørt om lignende tilfeller, der det faktisk dreide seg om ADHD. Fyren var ikke klar over at han hadde nettopp ADHD (for han var temmelig normal funksjonsmessig/energimessig, men i hodet, derimot - der gikk det unna). Så noen ganger når han prøvde speed, funket det, andre ganger ikke, som igjen kom helt ann på dagsformen; til dags dato funker ikke speed på han, han blir bare helt nøytral humørmessig.

...wierd.
Vis hele sitatet...
alle med adhd har en "grense" tar du litt blir du rolig men vis du går over den grensa så blir du urolig så skal teoretisk sett funke på alle har adhd selv og vis jeg tar 1-2 striper amf blir jeg rolig men vis det er bra kvalitet på den og jeg tar en del mer skifter det over og jeg blir urolig pratsom osv
Sitat av Chang Vis innlegg
Er cola mer og foretrekke når amf ikke virker på meg? Eller er det samme sjangeren? Jeg spurte tidligere om akkurat dette. Men fikk ikke noe svar. Bare en som skriver i gåter?
Vis hele sitatet...
Amf virker ikke noe særlig på meg i starten heller.
Når du først har merka effekten ordlig en gang begynnte jeg og merke det nesten hver gang etter for da viste jeg hva jeg skulle kjenne etter.

Amfetamin er et veldig morsomt stoff og det fungerer gjerne litt sånn at om du sitter og venter på at det kommer så blir du gjerne skuffa
Amfetamin gir deg ikke nødvenndigvis masse energi og gjør deg lys våken, med store pupiller slik mange tror. Det kommer veldig ann på setting og dosen.

Foreksempel

*Lav dose kan gjøre deg gira,
*under middels kan gi deg følelsen av og være nyktern.
*Middels kan gi deg en ekstra boost og våkenhet.
*Høy middels kan gjøre deg lett på tå og du kan fly rundt som en fjær.
*Høy kan gjøre deg mere slapp og det hadde passet med en film osv. Veldig *Høye doser kan gi den en heftig trip og en tilstand hvor en uerfaren bruker fortsatt kan føle seg ganske normal.

Har drever med speed intravenøst nesten et år ettersom jeg føler jeg har mye bedre kontroll på dosen jeg tar og varighet av rusen. Da slipper jeg og bli sittente oppe med andre amfetamin brukere hele kvelden som gjerne også ender opp med å bli en ukes tid med lite mat og søvn.

Synes speed er best på formiddagen etter at en stor og god frokost har hatt et par timer på og synke.

Får meg som stortsett tar stoffet I.V synes kicket blir langt bedre i stressa situasjoner. Blir jeg litt sånn små urolig for at noe skal i det jeg lager istand setter det, fungerer det mye bedre en om jeg er helt rolig og careless.
I går satt jeg en 0.5g IV på toalettet på gunarius i oslo mens sikkerhets vaktene banket på akkurat idet jeg trykka stempelet inn. Det ble mitt beste kick sålangt tror jeg

Vil også støtte påstanden nevnt tidligere i tråden om at amfetamin gjør at folk med adhd blir roligere er en MYTE.
Har selv adhd og har selv gått klipp av mye morro nettopp fordi at når, man tror man blir roligere av det fordi man har adhd skaper du det til en del av din realitet og selfølgerlig blir det sånn da. Spesielt på speed som er et psykoaktivt stoff uten sidestykke.

Til TS. Prøv og ta en jogge tur på 15min. Forså ta en liner på kun 0.2-0.3 gram. Ta noen dropper vann/nesepray i nesa etterpå forså og sette igang med en aktivitet som krever et våkent blikk, hurtige og kontrollete bevegelser. Airhockey, tennis, bagminton, innebandy foreksempel.

Etter det tror jeg du vil få mere glede av speed.
Ikke det at jeg annefaler deg og blir glad i det for det er noe helvetes dritt.
Utseende kan fort bli forandret. Psyken din kan til og med forvirre deg til den grad at du ikke husker din "vanlige" personlighet blir rett osv...
For alt vi vet kan bare den settningen der forvirre en stakkers speed junkie som leser dette så mye at det faktisk skjer han nå om han er i riktig tilstand.


Mvh Dr. P
Sitat av Chang Vis innlegg
Er cola mer og foretrekke når amf ikke virker på meg? Eller er det samme sjangeren? Jeg spurte tidligere om akkurat dette. Men fikk ikke noe svar. Bare en som skriver i gåter?
Vis hele sitatet...
Er samme "sjanger" ja.
Etter egen erfaring synes jeg forskjellen på kokain å amfetamin

*Søvn på kokain blir langt ifra et like stort problem enn med amfetamin(Det samme gjelder inntak av mat)
*Kokain er en del dyrere (1200 grammern i min by)
*Kokain rusen varer betydelig kortere enn amfetamin
*Oppnår ikke like kraftig rus på kokain som på amfetamin (selv om jeg har tatt jævli bra cola)

Synes personelig Speed er bedere, rusmessig sett men det fucker mye med hodet etter langvarig bruk. Kan jeg skrive under på
Ja mulig du vil få bedre effekt av kokain eller merke effekten bedre for halverings tiden er kortere og du merker det lettere etterpå når stoffet går ut av du plutserlig er tyngre i kroppen ikke fullt så "kul" som du var for bare en 10minutter tidligere. På den måten mye raskere og få kjennskap til og skape et forhold til en amfetamin hvor stoffet går helt ut av kroppen på opptil over et døgn med snorting.
Er enig med karan over her når han sier at man ikke oppnår like kraftig rus som man gjør på amfetamin selv med cola av høy kvalitet. De gangene jeg har snortet cola av høy kvalitet har jeg egentlig ikke hatt noen bra opplevelser.
Blir lamma i ansikten til en grad hvor det er ubehagerlig og tennene kjennes ut som den bare dingler løst i kjeften og kan dette ut når som helst.

Hva med heller gå for ritalin? Det har også en kort halverings tid og i mine øyne også mer likt kokain en gate amfetamin.
Blander du noen tabletter i et lite glass og shotter det bør du få liten boost iløpet av få minutter.
Individuelt for alle.
Jeg har ADHD og blir "euforisk" og veldig rolig av litt, og speeda som bare det av litt mer.

Men har det ikke fungert til nå så hadde jeg gitt opp, må da være bedre det enn å plutselig bli avhengig av det slik som din bror? Eller?


Edit; inlegg 400..
Sist endret av 0bs; 19. januar 2011 kl. 23:38.
Har ikke ADHD eller ADD , men har hypomani. Altså stressa og hyper inni kroppen og har tildels manier men ikke så voldsomt som bi-polar (manisk-depressiv). Jeg tar medisin ,orfiril, for å stabilisere det. Men når jeg har tatt makka har virkningen vært at jeg har blitt rolig å careless (og orgasme som jeg har en tråd på her), aldri speeda eller følt meg høy. Har kun junka eller injisert som det så pent heter.
Når jeg har "planlagt" bedre og ikke tatt orfiril noen dager før jeg har tatt en amf -tur og heller ikke tatt det under og noen dager etter, så har virkningen vært litt annerledes. I tillegg til det andre har jeg fått arbeidslyst og følt meg ekstra konsentrert og litt "on top".
Jeg har ikke drivi mye med amfetamin men har hatt noen mnd nå som jeg har testa ut og liker det alt for godt, men klarer også å la være. Har vært uten en stund nå
Til trådstarter. Dersom du ikke har ADHD så er det mye som taler for at du er blitt bøffa. Svir det når du tar det i nesa?

His du bladet litt i vann, så skal stoffet løse seg relativt rsak opp og vannet skal smaker bittert.
Chang's Avatar
Trådstarter
Sitat av Zolly Vis innlegg
Til trådstarter. Dersom du ikke har ADHD så er det mye som taler for at du er blitt bøffa. Svir det når du tar det i nesa?

His du bladet litt i vann, så skal stoffet løse seg relativt rsak opp og vannet skal smaker bittert.
Vis hele sitatet...
Vist du hadde lest hele tråden så vil du se at jeg ikke har blitt bøffa.
Jeg har i dag prøvd amfetamin for første gang, snorta type 0,5 g uten noe som helst typisk virkning som jeg forventet. Har brukt å snorte ritalin ganske lenge, men aldri oppi så store megder. Er det fordi jeg er vant til BIvirkningene av rit, assa hjertebank, varme osv? Jeg merker kun at jeg er mer våken og slik pjusk, men ikke noe særlig økt puls eller noe slikt som jeg får på kaffe, efedrin og ritalin Jeg har og prøvd metamina, og det heller ga meg ingen slike ting.

Er det bare meg som er vant til bivirkningene? At jeg ikke legger merke til virkningen? At jeg har brukt ritalin som har gidd samme virkning + bivirkning....

Nå skal jeg til ADHD utredning da, så mulig det kan være noe der. Er i alle fall ikke hyper nå, og jeg burde ikke som første gang tåle 500 mg når jeg er 45 kg og ikke tatt mer enn 100 mg ritalin. Sært.

^^ jeg sovna vel en time etter siste stripa i går. Når jeg sto opp tidlig og sku på jobb besvimte jeg når jeg hadde gått opp trappene, rett foran foreldra. Så svima jeg av igjen når jeg skulle skjære opp en brødskive! Så skulle di ringe ambulanse og faen. jeg bare NEEEI! Da hadde di sikkert funnet mye rart på rommet mitt og i kroppen... Skummelt. Om dette kommer av amfen i går eller var rent tilfeldig vet jeg ikke..
Chang's Avatar
Trådstarter
Har nå prøvet amf på nytt igjen og den var ca 1g og da kjente jeg en fin rolig og deilig avslapning som ikke kan beskrives. Denne passer for meg utmerket. Jeg har brukt mye rart i mitt liv av medikamenter og slikt. Men har lengtet etter noe som har fått meg stabilt. og det gjør dette nå av en merkelig grunn?

Men jeg skal på utregning om tre mnd. det sto i papiret at jeg må ikke bruker medikamenter som inneholder morfin. Vil de finne ut av at jeg bruker amf..?
Amfetamin går fort ut av blodet, faktisk bare i løpet av noen dager etter inntaket. Det kan spores i 1-2 dager ved blodprøve og 2-4 dager ved urinprøve.
Den amfetaminen jeg brukte var "marsipan" amf. ikke helt tørr og luktet søtt. Dette er da amf og ikke meth? Kjøpt gjennom noen vi stoler på.
Litt offtopic dette her. Men på lørdag kjøpte noe jeg og snortet noe amf.
Fikk den vanlige svien i nesen, og noe av pulvere ble liggende igjen inni nesen. Når jeg skulle trekke ned (snørret) fikk jeg en syk smerte i den “filter” lignende delene mellom nesen og munnen (om noen skjønte den J..).
Så svelget jeg ned (snørret med amf altså) og fikk problemer med å puste, lagde en lyd som kan minnes om når noen med astma får astmaanfall (varte i ca 5-8 sec) Beholdt roen og det gikk over.

Etter det har jeg tatt linere (noe som skaper en hel masse snørr i nesen) lagt meg ned i sengen å latt det rolig renne igjennom “filtere”.
Av en eller annen merkelig grunn virker rusen bedre. Har ingen anelse hvorfor…. Rare greier….
Kan jo hende det oppsto en blokkade mellom nesepusterør og lungene siden det var masse slim på engang. bedre som du sier og la det renne ned sagte av seg selv. Og type 30 min etter sniffinga kan du igrunn pille ut resten du har i nesa, det er bare bindemidler og tilsetningsstoffer.
Sitat av Cherie Vis innlegg
Kan jo hende det oppsto en blokkade mellom nesepusterør og lungene siden det var masse slim på engang. bedre som du sier og la det renne ned sagte av seg selv. Og type 30 min etter sniffinga kan du igrunn pille ut resten du har i nesa, det er bare bindemidler og tilsetningsstoffer.
Vis hele sitatet...
hehe ok takk for svar