Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3494
trenger råd å tips.
har sett på et par dvd'r lastet ned fra nettet men er litt letter å spørre folk som faktisk kan dette..

En fetter har utfordret meg til å lage et parti med marijuana som SKAL vere det beste han noen gang har røyket.
han sier selv, at for å dyrke maririjuana trenger man flere år med ærfaringer å kunnskap(selfølgeli har penger litt å si men ikke avgjørende) .

jeg mener pengebruk å riktig redskaper er den eneste måten å få bra resultat. jeg har aldri røket eller hat noe interesse for marijuana
på noe nyvå så da kan jeg ikke si jeg har noe kunnskap eller ærfaringer. så da starter jeg for å bevise han feil.

jeg har startet med å bygge en vegg midt i et kjellerrom. vert rom 4x6m. et til vekst å et til blomstring.
deretter vasket jeg rommet.
så dekket jeg hele rommet med gartner plast å hengte opp kull filter å vifter.
jeg har ikke peiling på noe av dette så jeg har bare fulgt instruksjoner på nett å ekspetrisen bak disken, men
han sa anbefalt på rommets størelse var en K100XL visfte å et Canfilter 75m³.
belysning vart 120 watt LED Grow Light, med lav varme utvikling å nesten ingen strømbruk
har også en vanelig roterene stativ vifte.

deretter tengte jeg å dyrke 6 planter i et form for hydroponics system (ikke bestemt noe enda) å 6 i jord.
valg av luftpumpe er alerede tatt for jeg fikk den billigere siden jeg handlett så mye: Sera Air 275 R plus med to luft utganger,
den skal pumpe ca 280-300l luft i timen.

valg av mineraler til jord er Biobizz. anbefalt av selger.

jeg har ingen varme regulering men har en termostat å en varme ovn. så det for holde.

ph måler med ec måler..

så mine spørsmål er:
1:hvilket hydro system vil gi meg best resultat?
2: er jeg nå klar til å starte?/noe jeg mangler?
3: viktig å huske/sjekke?
4: hva er straffen for å bli tatt?
5: er det forskell på kvaliteten på marijuana fra frø en cuting's?
6: DETTE ER LITT AVGJØRENDE: hvor i **** skaffer jeg frø? :s det er noe jeg ikke har tengt på før etter jeg var ferdig med det første grow romet


om noen kunne ha hjulpet meg litt her med å sette på plass fetteren, så hadde det vert til stor hjelp.
Dette var ett merkelig innlegg? Du har bygget et stort rom for å dyrke marihuana. Men du har ikke røykt dette? du har brukt mange penger på dette rommet, men du har ikke frø?
Også lurer du på hva straffen vil bli vist du blir tatt? Hallo du må våkne opp dette er veldig straffbart. Og du har ikke peiling på hva du gjør? Også vil du bli en marihuana bonde?
På norcan.org finner du noe de kaller for "Dyrkehandboka".
Hvis du ikke finner det du leter etter der, har du ingenting i dyrkegamet å gjøre.
Trådstarter
4 1
hmm... jeg skal ikke bli noen bonde.. dette er et veddemål, på at en uærfaren persjon kan lage bra marijuana jeg skal kunn bevise et poeng.
har ikke brukt mange år, har bare holdt på i litt over en mnds tid. å alt skal demonteres når jeg er ferdig. har ikke planer om å selge marijuana eller beholde det selv.
(kansje jeg prøver å røyke for min første gang)

jeg har et par forskelige dvd'r å gå etter. men tengte kansje noen med ærfaring kunne pekt meg i riktig rettning.. men da leser jeg litt i dyrker hondboken.. men fortsatt.. er litt intrisert i å vite spørsm. 1 og 6

jeg er 36 år å har jobbet hele livet som snekker å har aldri stjålet en sjokolade i butikk en gang så politiet kommer ike til meg. vet godt dette er strafbart. men det er også å brenne alc. men ingen bryr seg om du ikke har en inntekt pågrunn av dette.
Trådstarter
4 1
Sitat av Biffen Vis innlegg
Du er en idiot som poster dette, hadde jeg vært Politi ville jeg besøkt deg om ikke så lenge....
Ingen vits å drive me sånn tull, og fettern din virker som dårlig innflytelse så drop han...
Vis hele sitatet...
hadde du vert politi hadde du besøkt meg med en gang, for du vet jeg har et veddemål med en fetter som ikke har inflytelse på deg eller noen andre i hele verden, bortsett fra 2 man. å de skal du hente?

det virker som du hadde hentet faren din som skulle lage en flaske jule sprit til deg i jule gave også.. tøff type du

snart 240 visninger å ingen svar.. syns jeg var dårlig
Velkommen til forumet.

På de fleste forumer som finnes idag blir gjerne folk litt irritert om du spør om ting som har blitt nevnt / diskutert masse fra før av. Spesielt hvis en kan finne frem til den informasjonen ved å gjøre et enkelt lite søk.

http://freak.no/forum/showthread.php?t=80119

Du kan og stikke innom http://www.norcan.org (Hvis du er over 18.) Masse hjelpsomme folk der angående dette her. (Sålenge du ikke har planer om å drive med salg.)

Lykke til med prosjektet ditt.
Sitat av megvelll Vis innlegg
så mine spørsmål er:
1:hvilket hydro system vil gi meg best resultat?
2: er jeg nå klar til å starte?/noe jeg mangler?
3: viktig å huske/sjekke?
4: hva er straffen for å bli tatt?
5: er det forskell på kvaliteten på marijuana fra frø en cuting's?
6: DETTE ER LITT AVGJØRENDE: hvor i **** skaffer jeg frø? :s det er noe jeg ikke har tengt på før etter jeg var ferdig med det første grow romet
Vis hele sitatet...
1. Bubbler bucket. Vil jeg tro er det beste for deg. Kanskje ikke det som skaper det aller beste resultatet, men fuckup-raten er LITT mindre enn andre systemer. (Nå har jeg aldri grodd i vann selv, så dette er kun synsing med en viss dybde i faget).

2. Har du: Potter, grow medium, alt av næringer, pumper+++ I såfall er du klar. Mitt tips er å sette opp rommet, slå på alt som skal være på og forestille deg at plantene står der. Er det noe de mangler? Mangler en ledning i hydrosystemet? Får alle plantene lys? Andre ting du mangler?
Hvis alt ser ok ut er det bare å sette i gang.

3. Siden du skal gro hydro så er det ekstremt viktig å ha fullstendig kontroll på EC, pH og lignende. Ellers så går alt til helvete. Les et par growlogs om hydrogrowing du, så skal du sikkert få noen hint om hva du bør gjøre.

4.Straff kommer an på mengde. Og siden du skal ha såpass mange planter så er det et tynt grunnlag å si at det er til eget bruk, du kommer til å bli siktet for distribusjon også kan jeg tenke meg. Så, blir du tatt kan du vente deg fengsel, ihvertfall en ekstrem høy bot. Dette er også synsing, men har hatt et par kompiser som har blitt tatt tidligere, det endte med fengsel i 2 mnd på han ene.

5. Fra frø til stikling er det ingen forskjell på kvalitet i utgangspunktet. Men! det kan jo ha noe å si på skillsa til han som har grodd stiklingen, suger de så er det ikke sikkert stiklingen er 100%.

6. Søk i google "cannabis seeds".... kom igjen liksom...
Jeg har lest hele GroGuiden her på forumet, og kan påstå og si at jeg kan starte å dyrke hvis jeg vil.

Har nok kunnskap - Trenger kun praktisk jobbing for å se om dette stemmer.

TIPS: LES DEN!! STÅR MASSE BRA DER!
Sitat av Jazzy Fizzle Vis innlegg
Jeg har lest hele GroGuiden her på forumet, og kan påstå og si at jeg kan starte å dyrke hvis jeg vil.

Har nok kunnskap - Trenger kun praktisk jobbing for å se om dette stemmer.

TIPS: LES DEN!! STÅR MASSE BRA DER!
Vis hele sitatet...
Alle kan starte med cannabisdyrking Det er ugress liksom, vokser som bare rakker'n. Allikevel vil jeg påstå at det ikke er like lett allikevel. Det trengs erfaring i dette faget. Det er også lurt å huske på at ulike strains krever ulike ting. En Sour Cream spiser sinnsyke mengder med magnesium, mens en white rhino ikke trenger noe særlig med næring i det hele tatt.
Det er sånne ting man må ta å føle på, lese seg opp på når noe skjærer seg, og spørre rundt med. Teroi og praksis er veldig forskjellig, spesielt på slike faktorer.
Men, har man teroien inne så har man et stooort forsprang og dyrkingen kommer til å gå mye bedre. Det er helt riktig.
det vil aldri bli "det beste han noensinne har røykt" om du dyrker med LED.
HPS er veien å gå for god kvalitet. det er vel verdt arbeidet med litt ventilasjon for å bli kvitt ekstra varme.

1:hvilket hydro system vil gi meg best resultat?
- det billigste og beste hydro systemet lager du selv. du finner mange DIY guider på nett.

2: er jeg nå klar til å starte?/noe jeg mangler?
- alltid noe man mangler..

3: viktig å huske/sjekke?
- husk bannvarsler, så du ikke brenner inne

4: hva er straffen for å bli tatt?
- det spørs helt på mengden som blir funnet, og om politiet regner produksjonen som "eget forbruk" eller "salg".
Det som avgjør om det blir "eget forbruk" eller salg er i stor grad andre effekter. Hvis de finner fx vekter, og
masse klips poser eller sms'er om salg på mobilen din, vil dette fort være nok til å hekte deg for salg, nesten uansett
mengde.
Hold deg på et moderat nivå, 6-10 planter, ikke oppbevar vekter og vær forsiktig med sms kommunikasjon, så slipper
du nok unna med "eget forbruk", som da er snakk om bot/betinget straff.

5: er det forskell på kvaliteten på marijuana fra frø en cuting's?
Det spørs helt på kvaliteten på cut'en. Fordelen med cut's er at de er genetisk like. uansett. hvert frø du setter vil
ha sine egne gener. Det er derfor vanlig å blomstre frem noen planter, for så å velge den(de) beste jentene og gjøre
dem til moderplante(r) for fremtidig produksjon. Det gjør det dessuten billigere, og man kan lettere holde
blomstringsrommet oppfylt til enhver tid.

6: DETTE ER LITT AVGJØRENDE: hvor i **** skaffer jeg frø? :s det er noe jeg ikke har tengt på før etter jeg var ferdig med det første grow romet

- frø kjøper du på sites som sensibleseeds.com. lurt å få dem tilsendt til en venns adresse, eller til en samlepostkasse for et hyttefelt, eller andre ting som ikke peker direkte på deg.


lykke til
Sist endret av technot; 6. januar 2011 kl. 12:07.
Du har altså tenkt å dyrke i to rom, hvert på 24 kvadratmeter? Jeg tviler sterkt på at noen 120W LED kan dekke et større område enn en 600W HPS, altså maks 1-1.5 kvadratmeter med brukbart lys.

Grunnen til at man bruker to rom for cannabisdyrking er så man kan holde noen planter i vekstfasen mens resten blomstres. Du snakker om en avling før du gir deg, så da er det meningsløst?

Teoretisk sett kan vel DWC, NFT eller en annen metode hvor røttene er i konstant kontakt med næringen gi best utbytte, men det er vel andre faktorer som er langt viktigere (f.eks. lys).

Jeg ville gått for et drain-to-waste system, for å minimere sjansen for fuckups og behovet for konstant sjekking av pH og næringsverdier, men det er funker nok greit med ei DWC bøtte også. Drit i jord, eller bytt ihvertfall ut noen av pottene med hempy buckets.

Stiklinger er genetisk identiske med planten de kommer fra. Fordelen med å bruke kloner er at man kjenner kjønn og andre karakteristika for planten de kommer fra. Dessuten er de alltid gamle nok til å settes direkte i blomst, så man slipper flere uker med modning av frø - det er bare snakk om å la de vokse seg så store som du vil ha dem.

Google etter "diy bubble cloner" for enkelt og billig oppsett for etablering av stiklinger.
Trådstarter
4 1
takker å bokker for svar ; ) men gjør det for en fetter gjør jeg ; ) mye rart man kan drive med på lannet. politiet herhar 2 poltibiler å holder til over 2,5 mil unna mitt hjemsted : P
Selv om politiet er et stykke i fra deg så burde du alltid ha i bakhue at "Loose lips sink ships."

Mener ikke at du skal være paranoid eller noe, bare husk den
Du må bytte ut led lampa de! høres ut som du gjør det ganske proft og da burde du bruke litt penger på lys også, jo bedre lys du har jo bedre blir sluttproduktet, invister i en 600w hps eller lignende så blir det bra, eventuelt 400w eller cfl!

Du kommer til å tape veddemålet hvis du bruker led.
Hva planter angår, ville jeg gått for Jack Herer, LSD, Herijuana om du skal ha "det beste han har prøvd".
Men som de sier her, LED lysene kan du kaste.. De er ikke kommet langt nok utviklingsmessig til at de vil gagne deg som førstegangsdyrker med disse kravene.