Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2967
Trenger sårt en flusspenn eller flytende flussmiddel (til lodding) raskt, men jeg finner dem kun på utenlandske nettbutikker, har ikke tid til å vente på det. Er det noen norske butikker som selger dette? Har sjekket clas ohlson og mekk men ingen av dem hadde det.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
En slik en?
er norsk nettbutikk så vidt jeg kan se.
Joda, det har de..
Biltema har også.
EDIT: blandet som faen, sorry.
Men mener å ha sett på clas før, har du sjekket biltema?
Sist endret av The Great Catsby; 6. november 2012 kl. 17:32.
Helt sikker på at elfa.se (norsk nettbutikk) eller farnell.
Hvordan kan det haste så innmari å finne en flusspenn, og ikke bare flussmiddel? Er jo samme greia.
NaN
Grix's Avatar
Trådstarter
Takker for svar, fant litt flussmiddel på jernia. Det var listet som "loddevann", er kanskje ikke flussmiddel et vanlig navn?

Uansett, har et spørsmål til: Kan alle typer flussmiddel brukes til finelektronikk? Eller må man kjøpe noe spesielle greier da pga etsing etc. Det står ingen spesiell info på pakken jeg kjøpte.
Sist endret av Grix; 7. november 2012 kl. 16:41.
Kjøp den som heter no-clean, den etterlater ikke så mye drit. Ellers er vel loddefett og loddevann begge to flussmiddel bare flytende og fast. Kjært barn har mange navn. Og du kan fint bruke alt på finelektronikk. Spørs litt hva du skal for noe, men med mindre det ikke er en stor eller veldig kritisk (low pitch) oppgave så er ikke flussmiddel kritisk. Du har nemlig helt sikkert flussmiddel i loddetinnet ditt allerede, det er ofte tilstrekkelig for mange enkle reparasjons-oppgaver ol.