Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 892
hei! Jeg har lyst til å oppgradere min stasjonære PC. men så vet jeg egentlig ikke hva jeg skal oppgradere. Mitt mål er egentlig bare å få den raskest mulig med å oppgradere den for ca. 5000 spiller en del, så gøy å ha skikkelig overkill ganske sikker på at jeg skal kjøpe flere eller eventuelt bytte ut begge ram brikkene og sette inn 4 nye siden de ikke er så dyre.

så noen tips til hva jeg kan kjøpe ekstra eller bytte ut? : )

mitt nåværende specc er:

Strømforsyning: Corsair TX V2 650W PSU
Prosessor: AMD Phenom II X6 1100T Black Edition
Hovedkort: ASUS M4A87TD/USB3, Socket-AM3
Kabinett: Cooler Master HAF 932 Big Tower Sort (god plass)
Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB (2 x 2GB. så har plass til 2 ram brikker til)
Harddisk: Western Digital Caviar® Blue 1TB
Skjermkort: Sapphire Radeon HD 6870 1GB GDDR5

Takk på forhånd!
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Tja, er vel kanskje bare RAMen og skjermkortet, ett GTX 560 ti burde vel duge..?
Du kunne jo slengt på med en oppgraderingspakke, samt et nytt skjermkort. For eks. 560 TI

EDIT: Blir vel litt i overkant av budsjettet ditt. Men absolutt verd det.
Sist endret av KarlsenK; 27. mars 2012 kl. 20:03.
1 stk Gtx 680 + 8 GB RAM blir en skikkelig gaming Pc. Så får du vurdere å bytte ut prosessor og hovedkort senere om det trengs.
Trådstarter
21 0
btw, må jeg ha akkurat samme ram brikker eller kan jeg ha en blanding?
Du må ikke ha de samme. Du kan kjøre de jeg satte opp sammen med de gamle. Mister noe ytelse, men det er ikke merkbart.

Edit: I tilfelle noen har lyst til å si at 650w er lite til et 680 så tar de helt feil
Sist endret av Mkvarner; 27. mars 2012 kl. 20:13.
jeg ville helt klart kjøpt gtx 680, og kanskje litt mer ram, gjerne samme som du har nå da de er ganske bra. 1100T er fortsatt en grei cpu, og det er lite vits i å bruke penger på cpu og hovedkort.

680 + litt ram kommer på ca 4500,-

kanskje en cpu-kjøler og en liten overclock hadde vært aktuelt?