Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 4682
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Jeg skal på en "flesketur" med buss fra Trondheim til Storlien i Sverige i morra.. Lurer i den forbindelse på prisene der..(har søkt på google og i forumet, uten å finne noe)

Jeg tenker mest på Snus, Øl, sprit og Bacon fks.. er det noen som vet om prislister for Konsum Storlien? Jeg har ikke funnet noe selv ialfall..

Er det noe tollkontroll ved grensen? Og har tollere vane for å sjekke busser fulle av gamlinger egentlig?

På forhånd takk!
Øl: 119,- kr brettet men er rundt 3 %. skal du ha mere % må du på polet dems.
Snus: 350 for skruf stark løs, 300 ca for portion? ( usikker, snuser bare løs)
Sprit: ca 50 kr billigere i norge på de fleste varer.
Bacon 19,90 for en 3 pac med bacon ca

Sikkert ikke helt korrekt.. :P
Tollere er der, noen ganger.

Stopper som regel ikke busser, har aldri skjedd meg
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Trådstarter
Takker så mye!
Hvis det er vinmonopol dit du skal vi jeg anbefale og ta turen innom der vis du skal ha øl og eller sprit. Er rimlig billig i forhold til polet i Norge. Gå inn på www.systembolaget.se og sjekk priser om du vil vite det på forhånd=)
Sitat av ranman22 Vis innlegg
Jeg skal på en "flesketur" med buss fra Trondheim til Storlien i Sverige i morra.. Lurer i den forbindelse på prisene der..(har søkt på google og i forumet, uten å finne noe)

Jeg tenker mest på Snus, Øl, sprit og Bacon fks.. er det noen som vet om prislister for Konsum Storlien? Jeg har ikke funnet noe selv ialfall..

Er det noe tollkontroll ved grensen? Og har tollere vane for å sjekke busser fulle av gamlinger egentlig?

På forhånd takk!
Vis hele sitatet...
Snus: Koster 379 for et tårn ( 10bokser) med skruf. Du får tårn med billigsnus til 99kr.
Bacon koster ca 5kr per pakke.
Øl: 3,5 carlsberg(6pac) koster 55kr ca ( over 3,5 %, og du må være 20 + polet)

Noe mer..?
Sist endret av Jazzin; 27. mai 2009 kl. 22:03.
Sitat av StianHH Vis innlegg
Tollere er der, noen ganger.

Stopper som regel ikke busser, har aldri skjedd meg
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg og 1 venn kjørte over svinesund, så tar de oss inn ( bil), smiler ,og vinker oss vidre. Vi hadde 60L øl for mye, og MYE kjøtt.

Har aldri blitt stoppa der hvertfall. Vært der ca 5 ganger
Sist endret av Jazzin; 27. mai 2009 kl. 22:03.
Chillinøtter 1 kg for ca 50 svenske kroner. En vinner! Har tatt bussen flere ganger og har aldri sett en eneste toller.
Sist endret av norpost; 27. mai 2009 kl. 22:04.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jazzin Vis innlegg
Snus: Koster 379 for et tårn ( 10bokser) med skruf. Du får tårn med billigsnus til 99kr.
Bacon koster ca 5kr per pakke.
Øl: 3,5 carlsberg(6pac) koster 55kr ca ( over 3,5 %, og du må være 20 + polet)

Noe mer..?
Vis hele sitatet...
Takker for svar! Koster det virkelig 5 kr for bacon? Det høres usansynlig billig ut?

Har du peiling på hva det koster for sigaretter eller tobakk?
Sitat av ranman22 Vis innlegg
Takker for svar! Koster det virkelig 5 kr for bacon? Det høres usansynlig billig ut?

Har du peiling på hva det koster for sigaretter eller tobakk?
Vis hele sitatet...
Tobakk.. Snus er vel noe i den duren. En boks veier jo 24G, så regn ut selv.
Kjøpte ikke sigg, så aner ikke.

Tror du får en pakke bacon for 2,90 om du er på riktig sted, men den er ikke super stor heller da.
Jeg kan si det så enkelt som dette. dette er sitert fra en busssjåfør som kjører til sverige hver eneste lørdag med masse oldiser: i mine øyne så er vel dette mere en smugle buss. enn en harrybuss. 1 av 100 busser med norske skilt blir stoppet!


så bare å kjøre på! god tur!
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Trådstarter
Takk skal alle sammen ha for god og nyttig informasjon!
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
140g Bacon på ICA: 8-9 SEK
Sitat av Jazzin Vis innlegg
Snus: Koster 379 for et tårn ( 10bokser) med skruf. Du får tårn med billigsnus til 99kr.
Bacon koster ca 5kr per pakke.
Øl: 3,5 carlsberg(6pac) koster 55kr ca ( over 3,5 %, og du må være 20 + polet)

Noe mer..?
Vis hele sitatet...
Må du være 20 år for å kjøpe noe som helst alkohol over 3,5% ?
Snus :
Skruf portion = 320 kr
Level/Phantom = 100kr
General = rundt 300 - 400 kr
Sitat av Toak23 Vis innlegg
Må du være 20 år for å kjøpe noe som helst alkohol over 3,5% ?
Vis hele sitatet...

Jeppsi

Nei..vent.. Det er jo ikke bra.
Sitat av Toak23 Vis innlegg
Må du være 20 år for å kjøpe noe som helst alkohol over 3,5% ?
Vis hele sitatet...
Nei. Får kjøpt opp til 22% når du er 18.
Anime Freak
Sitat av Kirie Vis innlegg
Nei. Får kjøpt opp til 22% når du er 18.
Vis hele sitatet...
Nå er du i Norge ikke svergie
Sitat av Jazzin Vis innlegg
Jeppsi

Nei..vent.. Det er jo ikke bra.
Vis hele sitatet...
Ja men hva er da aldersgrensen i Sverige på 3,5% (og lavere) alkohol?
<=3.5% - 18 år
>3.5% - 20 år på systembolaget (Det Svenske vinmonopolet)

Du kan ha med 250 gram tobakk. Altså 5 esker løs-snus (50gram) eller 10 esker portion-snus (24gram).
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Trådstarter
Da har jeg vert over grensa i dag.. Noen priser stemte, andre ikke..

Snus: General extra sterk, portion som jeg bruker, kosta 44,50 svenske. Den billigste de hadde heter Kronan, den koster 30.90 pr eske.

Bacon: 3x125g 15.90 svenske.

2 Kg Kyllingfilet 64 spenn..Det er billig det!

20stk, 90 grams hamburgere kosta 75.90kr.

1 kg Svenske kjøttboller 29.90.

Kjøpte 20 bokser øl med 3.5% styrke for 100 kr.

Colabrett for 83kr.

8 bokser Redbull 115 kr.
Sitat av Defqon Vis innlegg
Ja men hva er da aldersgrensen i Sverige på 3,5% (og lavere) alkohol?
Vis hele sitatet...
Jeg er 18, og kjøper uten problemer 3.5%.. Men er dog ikke sikker på om jeg noen gang har treng å vise legg?? xD (men så pleier jeg å dra med søstra som er 22 og da..)

Sjokolademelken som jeg ikke husker navnet er billig der.. Samme gjelder vannet ramlôs

Tar toget fra halden til oslo en del ganger.. og da kommer tollen på toget å sjekker folk...
[quote=ranman22;1419031]
Snus: General extra sterk, portion som jeg bruker, kosta 44,50 svenske. Den billigste de hadde heter Kronan, den koster 30.90 pr eske.[quote]

DET er det dummeste jeg har hørt. Du får snus i tårn til 99, altså, 10kr per boks.

Exstra sterk general kjøpte jeg selv et tårn av, kosta meg 370Norske kroner.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Trådstarter
[quote=Jazzin;1419060][quote=ranman22;1419031]
Snus: General extra sterk, portion som jeg bruker, kosta 44,50 svenske. Den billigste de hadde heter Kronan, den koster 30.90 pr eske.

DET er det dummeste jeg har hørt. Du får snus i tårn til 99, altså, 10kr per boks.

Exstra sterk general kjøpte jeg selv et tårn av, kosta meg 370Norske kroner.
Vis hele sitatet...
Da har du ikke hørt mye dumt i ditt liv!

Kan vel være forskjell på prisene etter hvor i sverige man befinner seg??? Jeg kjørte over grensa fra Trondheim, er rimelig sikker på at du ikke tar samme veien når du bor på Østlandet.
[quote=ranman22;1419063][quote=Jazzin;1419060]
Sitat av ranman22 Vis innlegg
Snus: General extra sterk, portion som jeg bruker, kosta 44,50 svenske. Den billigste de hadde heter Kronan, den koster 30.90 pr eske.

Da har du ikke hørt mye dumt i ditt liv!

Kan vel være forskjell på prisene etter hvor i sverige man befinner seg??? Jeg kjørte over grensa fra Trondheim, er rimelig sikker på at du ikke tar samme veien når du bor på Østlandet.
Vis hele sitatet...
Hehe, nei.. Jeg har mye dummere ting, men det er et utrykk

Jaja, det er nok riktig... Kjører svinesund jeg.

Men skulle ikke tro det varier så meget som du sier da.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Trådstarter
[quote=Jazzin;1419068][quote=ranman22;1419063]
Sitat av Jazzin Vis innlegg

Hehe, nei.. Jeg har mye dummere ting, men det er et utrykk

Jaja, det er nok riktig... Kjører svinesund jeg.

Men skulle ikke tro det varier så meget som du sier da.
Vis hele sitatet...
Butikken vi handla på var Coop, som generelt er mye dyrere enn andre butikker..Tror nok det har noe med saken å gjøre.
Familien min var i Sverige nettopp og kom hjem med baconterninger til 60 SEK kiloen.
Dersom du har mulighet: Betal med kort. Svenske kronen ligger lavt i verdi for tiden.
Sitat av Genetic Vis innlegg
Dersom du har mulighet: Betal med kort. Svenske kronen ligger lavt i verdi for tiden.
Vis hele sitatet...
Ja, godt tips jeg glemte..!

De er sleipe, og tar kun "ekte" Visa der.. Bullshit. Jeg fikk ikke betalt med postbankne der..
Capri sonne : 2 pack 40nok - 1 pack 25 nok
Ostepopp 250g = 25nok
Smågodt = 4-/6 sek pr g, varier fra hvor du skal
Pringels = 2 pack, 30 sek
Om man skal betale med Visa eller bankterminal er jo helt avhengig av dagens kurs hos banken og Visa. Nå er det jo ikke alle butikker som tilbyr Norsk bankterminal, da man faktisk er i Sverige.

Det har vært en del episoder der noen butikkjeder har brukt bankterminal, men slått prisen i Norske kroner. På den måten tjener butikken kursen, og ikke korteieren.

Sikreste er å bruke rent Visa, men det er ikke alltid de har den beste kursen. Kan være avvik på noen øre/100,-

Man kan si at det er meieriprodukter, kjøtt og godteri som er billig i Sverige og det meste av alkohol. Men de fleste likører er faktisk like dyre i Norge, og noe er til og med billigere.