Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 5644
Fifa 14 blir utgitt 27. Sept., mens Xbox One og PS4 blir utgitt i slutten av November/Desember. Dette betyr at Fifa-fans må "double dippe" hvis de vil ha spillet med en gang det blir sluppet + versjonen til den neste generasjonen. Hva synes dere om dette? Klarer du å holde ut i 2-3 måneder? Kommer du til å kjøpe det samme spillet til full pris to ganger?

Personlig synes jeg EA burde ha: 1. Sluppet spillet sammen med de nye konsollene, eller 2. Gitt deg en kode i 360/PS4 versjonen som gir deg f.eks. 50% avslag på PS4/Xbox One versjonen.... men de er jo kjent for å være spillbransjens største pengesluker
Tvangstanker.
Fifa 14 vil sannsynligvis være så likt mellom konsollene at det ikke er merkbart. De utvikles til 360 eller PS3 og blir så portet til de andre. Du kan jo bare spille Fifa 13 til du får One da. Er ikke så mye forskjell mellom spillene.
Sitat av F4celess Vis innlegg
Fifa 14 vil sannsynligvis være så likt mellom konsollene at det ikke er merkbart. De utvikles til 360 eller PS3 og blir så portet til de andre. Du kan jo bare spille Fifa 13 til du får One da. Er ikke så mye forskjell mellom spillene.
Vis hele sitatet...
Er stor forskjell når det kommer til Ultimate Team! Faller man bak 2-3 måneder har man gått glipp av mye av moroa og sjanser for å bygge opp en bra økonomi og lag :/
Er det ikke sånn at du ikke trenger spillet for å spille ultimate team på web-appen, Hvis du har fifa 13. Så du kan trade deg opp uten å kjøpe spillet.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av Mengele Vis innlegg
Er stor forskjell når det kommer til Ultimate Team! Faller man bak 2-3 måneder har man gått glipp av mye av moroa og sjanser for å bygge opp en bra økonomi og lag :/
Vis hele sitatet...
Nei.
du mister kanskje sånn 20-40k av å ikke være med i starten.
det eneste du ellers mister er at spillere er verdt mer i begynnelsen, så du tjener mer på pakker.
Sitat av sam500 Vis innlegg
Nei.
du mister kanskje sånn 20-40k av å ikke være med i starten.
det eneste du ellers mister er at spillere er verdt mer i begynnelsen, så du tjener mer på pakker.
Vis hele sitatet...
Tjenete vell inn 200-300k de første ukene i fjor, lett å tjene penger fort i starten. Uten og spille kamper og kjøpe pakker.
Sist endret av ThePiggyDude; 9. august 2013 kl. 01:39.
King of Destructions
lilpsych's Avatar
Tror vel spillene kommer til og være ganske like på f.eks ps3 & ps4.. Sikkert bare bedre grafikk og noen sånne småting. Også selfølgelig ny kontroll og sånn da... Har datoen for ps4 og pris blitt fastsatt?
Sitat av lilpsych Vis innlegg
Tror vel spillene kommer til og være ganske like på f.eks ps3 & ps4.. Sikkert bare bedre grafikk og noen sånne småting. Også selfølgelig ny kontroll og sånn da... Har datoen for ps4 og pris blitt fastsatt?
Vis hele sitatet...
De har satt utslipp til "Holiday season 2013", Xbox kommer 21. November i USA. Pris for PS4 er 3500, Xbox One 4000.
King of Destructions
lilpsych's Avatar
Okei, takker. Da blir det Ps4 i julegave til meg selv forhåpentlighvis. Med Fifa 14 & Gta V. Gleder meg =)
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av ThePiggyDude Vis innlegg
Tjenete vell inn 200-300k de første ukene i fjor, lett å tjene penger fort i starten. Uten og spille kamper og kjøpe pakker.
Vis hele sitatet...
Da burde du vell være i stand til å tjene inn 200-300k i de senere ukene i år?
Sitat av sam500 Vis innlegg
Da burde du vell være i stand til å tjene inn 200-300k i de senere ukene i år?
Vis hele sitatet...
Klarer du å samle opp en grei sum med penger (si 50-100k) i web-appen ved å trade hele dagen og så kjøpe 85+ rated spillere (de spillerne folk ikke har råd til, og de som har lav "card weight") før spillet slippes i butikkene, vil disse øke betraktelig i pris den første uken.... Tjente 200k på tre dagers intens trading på de første dagene i Fifa 13.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av Mengele Vis innlegg
Klarer du å samle opp en grei sum med penger (si 50-100k) i web-appen ved å trade hele dagen og så kjøpe 85+ rated spillere (de spillerne folk ikke har råd til, og de som har lav "card weight") før spillet slippes i butikkene, vil disse øke betraktelig i pris den første uken.... Tjente 200k på tre dagers intens trading på de første dagene i Fifa 13.
Vis hele sitatet...
det er du like mye mulig til å gjøre i år på web appen.
▼ ... noen uker senere ... ▼
EA har enda til gode å lage ett spill med godt gameplay, Fifa er flott for spillere som liker repetering, som feks, skåre mål, målene kommer som oftest i samme vinkel, det er lite variasjon, PES feks, der har jeg skåret mål på en måte jeg aldri har gjort før, overraskelses mål, i vinkler jeg aldri har skåret mål i med Fifa.
Sitat av Moonfal Vis innlegg
EA har enda til gode å lage ett spill med godt gameplay, Fifa er flott for spillere som liker repetering, som feks, skåre mål, målene kommer som oftest i samme vinkel, det er lite variasjon, PES feks, der har jeg skåret mål på en måte jeg aldri har gjort før, overraskelses mål, i vinkler jeg aldri har skåret mål i med Fifa.
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvor mye du har spilt FIFA de senere årene, men de er faktisk blitt mye flinkere på variasjon. Jeg spilte utelukkende PES tidligere, men FIFA er faktisk helhetlig et bedre spill nå. Om du ikke evner å score annet enn veldig typiske FIFA-mål, er det vel heller kreativiteten/ferdighetene dine det skorter på.

Hva gjelder tema ser jeg ikke problemet. EA er ikke noen supersnill venn av deg, men et firma som søker å tjene penger. Om du skal være med på all moroa, må du nesten betale for det. EA er mektige, men de har ikke myndighet til å fremskyve PS4/One-lanseringene. Samtidig er det tradisjon at FIFA lanseres på høsten. Tror du ikke det hadde vært enda større drama om de plutselig skulle bryte denne tradisjonen? Nei, her er det nok ingen overraskelser.
Du eier tydeligvis ikke sans for hva god gameplay er.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Jeg sliter med det samme som TS, og er enig i at det burde være en slags rabattkode!
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av Mith Vis innlegg
Vis hele sitatet...

Tror de fleste er klar over dette, men de vil ikke kjøpe det to ganger, ettersom du må kjøpe det på ps3 først, så på ps4.
same shit diffrent wrapping...
Jeg vet at gamestop lar deg komme inn med CoD: Ghost f.eks Ps3 versjon, og bytte det inn i Ps4 for 10$, dog vet ikke hvordan det kommer til å bli med fifa :P
Sitat av Kriis Vis innlegg
Jeg vet at gamestop lar deg komme inn med CoD: Ghost f.eks Ps3 versjon, og bytte det inn i Ps4 for 10$, dog vet ikke hvordan det kommer til å bli med fifa :P
Vis hele sitatet...
Er dette noe du har fra gode kilder/noen som faktisk jobber på gamestop, eller er dette hentet ut fra løse luften?
Tho, så er det jo ganske standard at Gamestop har den typ innbytte løsninger =)

Sitat av Moonfal Vis innlegg
Du eier tydeligvis ikke sans for hva god gameplay er.
Vis hele sitatet...
For et fantastisk svar til Lambador du kom med =)
"Fuck deg, du er ikke enig med meg, så du kan umulig ha noen som helst peiling på spill/gameplay!"

Helt enig i hva Lambador kommer med her..PES var tidligere ganske overlegen når det gjaldt fotball spill, men Fifa har de siste par årene forbedret seg så til de grader..
Triksingen, alle muligheten man har med pasningsspill/first touch m.m.. Ting ser generelt smudere ut på fifa akkurat nuh
At det fort kan bli mye mål fra samme vinkel/innenfor 16 er noe jeg til dels kjenner meg igjen i, men det er igjen for at jeg suger balle i Fifa..

Så fort jeg spiller mot folk som har skikkelig peiling, f.eks brodern, så er det ikke lenger mye repetering..Da kommer det plutselig mål fra alle guds vinkler & et pasningsspill man rett og slett ikke hadde fått til på Pes sånn som det er i dag :/
Pes har til dels stagnert de siste 2+ årene, mens Fifa har kommet opp med nye ting som forbedrer gameplayet med mange hakk.
Sist endret av Hightime; 24. august 2013 kl. 05:44.
På PS4 har de hvertfall sagt at om du kjøper PS3 versjonen vil du få PS4 versjonen til en redusert pris, blevel sagt under gamescom messen.

Kilde: http://www.thesixthaxis.com/2013/08/...e-ps4-version/
Sitat av Hightime Vis innlegg
Er dette noe du har fra gode kilder/noen som faktisk jobber på gamestop, eller er dette hentet ut fra løse luften?
Tho, så er det jo ganske standard at Gamestop har den typ innbytte løsninger =)
Vis hele sitatet...
Er ikke noe jeg henter ut fra løse lufta, nei. Dog, finner ikke kilde atm
http://www.pressfire.no/spesialer/ga...ra-ballguttene


"Under sin GamesCom-pressekonferanse understreket EA at alle som starter med «FIFA 14» på Xbox 360 og PlayStation 3 får ta med seg karriereprogresjonen - alt du har tjent, spart og gjort deg fortjent til - over på de nye konsollene. "
noen rykter når fifa 14 kommer til ps4?
Se på det på denne måten: Du er redd for å gå glipp av penger i spillet hvis du ikke kjøper spillet to ganger. Jeg ville vært mer redd for å miste mine -egne- penger ved å kjøpe spillet to ganger.

Ta heller og vent. Hvis du skal spille spillet i årevis, har ikke 2-3 mnd noenting å si.