Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 765
Hei medfreaks.

Vi holder på med "wiping" av telefoner remote fra exchange serveren i tilfelle noen av jobb telefonene blir stjålet eller mistet, så vil ikke vi at noen skal ha mulighet til å lese interne mailer pga bedriftshemmeligheter.

Har lest at det er mulig å sette opp sikkerhet i exchange sånn at man må ha "screen lock" for å i det hele tatt sette opp jobb mailen på mobilen.

Har søkt på google nå i rundt 3-4 timer og ikke funnet noe skikkelig beskrivelse av hvordan man gjøre dette.
Når jeg søker, så får jeg bare opp hvordan man går "rundt" dette når bedriften har satt opp dette og man skal lure den til å tru at du har screen lock.

Håper det er noen freaks der ute som har ganske god peiling på dette som da evt. kan beskrive hvor jeg finner dette på serveren eller linke til en side de har der det er beskrevet.


Takk.
Takk for svar fort moridin.

Glemte å skrive at dette er exchange 2007 og da gjelder vell ikke den der.
Ingen her som faktisk har brukt powershell heller, så der veit jeg faktisk ikke hva jeg skal gjøre.

Har fått krav om å ha lock screen på telefoner, så dette er vell noe man må fikse.
Ja, vi opererer med krav om låsekode på telefoner med Exchange sync. Det både på 2003 og 2007. Måten vi har gjort det på er så sette det opp via ActiveSync's policy.
Sist endret av HawoX; 16. november 2012 kl. 14:41. Grunn: Skriveleif
Denne samme funksjonen er i Exchange 2007, Velg Organization Configuration -> Client Access -> Der må du enten editere eller lage en Active Sync Policy hvor du skrur på "Require Password"
Takk til dere.

Da har vi funnet hvor man setter dette og kan endelig få opp litt sikkerhet for "BBC" (Born Before Computer) folka her
Ikke noe problem
Men det er vel på høy tid å oppgradere til Exchange 2010? :P