Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 2540
Hei, jeg er en gutt på 14 år som lurer på om jeg skal kjøpe xbox. Jeg får et tilbud på en xbox slim 250 gb med Crysis 2 til 1890,-

Jeg sparer til en pc, men jeg får ikke nok penger før konfirmasjonen min, og jeg får antagelig vis nok penger bare på konfirmasjonen min, men jeg har lyst på noe å gjøre fram til det.

Er dette noe jeg bør kjøpe?
Fanboy krig, inc.
Ja, virker jo som du har tenkt litt igjennom det. Siden du har planer om å kjøpe pc senere ville jeg nok kjøpt den modellen du sa til bare 1900,-. Ikke kjøp den beste og råeste hvis du vet at du ikke skal bruke den mer en kanskje et år.

Xbox eller Playstation? Tja, på PS3 får du jo bluerayspiller da.
Sist endret av Daybreak; 30. april 2011 kl. 12:00.
Carelius, ta et kjapt søk her på bruket er du snill =)
Fins en del xbox vs Ps3 tråder etc her fra før, vi trenger virkerlig ikke enda en full av usakligheter & troll..
+ dette er helt umulig for oss & kunne svare deg på :/
Har du mange venner som har/spiller x-box ? Har x-box noen spill du virkelig kunne tenke deg ?

tho, det tilbudet du har fått er vell ganske så greit =)
Crysis er jo rimelig nytt & går sikkert for en 400+ alene i butikken, xboxen går som regel for rundt 1800+ ?

Go for it! ;>
Sist endret av Hightime; 30. april 2011 kl. 12:02.
Wooohooo! Fanboy krig!

Xbox har aldri vært nede før, ps3 skylder på anon når dem har tekniske feil.. Du må kanskje betale for xbox live men d er faen meg verdt d! Hvis du skal høre på musikk mens du gamer, så går d ikke an på ps3! Men xbox derimot.. xbox har også VELDIG mange bra exclusives, som gears of War og fable f.eks. eneste bra ps3 har er uncharted..
Sitat av Mortbaz Vis innlegg
Wooohooo! Fanboy krig!

Xbox har aldri vært nede før, ps3 skylder på anon når dem har tekniske feil.. Du må kanskje betale for xbox live men d er faen meg verdt d! Hvis du skal høre på musikk mens du gamer, så går d ikke an på ps3! Men xbox derimot.. xbox har også VELDIG mange bra exclusives, som gears of War og fable f.eks. eneste bra ps3 har er uncharted..
Vis hele sitatet...
du glemte killzone og heavy rain.
xbox blir kanskje dyrere i lengden viss du skal ha online.
Det finnes jo også andre muligheter til å høre på musikk mens du spiller
Sitat av Mortbaz Vis innlegg
Xbox har aldri vært nede før
Vis hele sitatet...
Xbox var nede i 2-3 uker for noen år siden
Kjøp det vennene dine har! Da kan dere spille sammen, noe som er gøy
Hvor begynner alle å skrive om PS3 vs Xbox? Så vidt jeg kan se har ikke TS nevnt PS3 en gang..
FFS hvordan greier dere å vinkle dette til en fanboy krig??
Gutten spørr ett relativt greit spørsmål.
Er det verdt å kjøpe den xboxen han har blitt tilbudt, eller skal han bare droppe det til iom at han skal kjøpe pc senere.
PS3 er ikke nemt med ett ord fra trådstarter.
Slik dere vinkler det så kan man altså ikke spørre om noe ang. ps3 eller 360 uten at det skal være en fanboy krig på trappa?
Da kan vel like godt Freak legge ned hele Konsoll delen her på forumet.?

Til trådstarter.
Er ett helt greit tilbud du har fått på den 360en, men om du alikavel tror du ikke kommer til å bruke den noe særlig etter du har kjøpt deg pc, så kan du like gjerne kjøpe en eldre 360 med HDD til ca halve prisen, Finn.no flommer over av 360 elite til rundt 1000,- dem funker da like bra som den nye slim versonen..
Takker for all informasjonen
Skal tenke mer på det, men jeg tror jeg skal kjøpe det siden dette ikke er et tilbud som varer..
Sitat av Mortbaz Vis innlegg
Wooohooo! Fanboy krig!

Xbox har aldri vært nede før, ps3 skylder på anon når dem har tekniske feil.. Du må kanskje betale for xbox live men d er faen meg verdt d! Hvis du skal høre på musikk mens du gamer, så går d ikke an på ps3! Men xbox derimot.. xbox har også VELDIG mange bra exclusives, som gears of War og fable f.eks. eneste bra ps3 har er uncharted..
Vis hele sitatet...
Ikke for og være en ps3 fanboy, men xbox live har faktisk vært nede før, lær deg og se etter litt stoff før du finner på ting. Og Sony skylder ikke på anon for at de har teknisk feil. De ble faktisk hacket, men ikke av anon. De så faktisk på anon som de som hadde gjort det fordi de hadde truet med ting som det før. Sorry azza men hjelper ikke prøve og starte en fanboy krig når det ikke er det fyren spør om.

Kjøp deg en xbox hvis du vil ha det, lett svar
Anbefaler Xbox på det sterkeste! Bra spill, bra live og holder lenge hvis du behandler den riktig Bakdelen er jo at du må betale for live, men det er en liten pris å betale for noe så bra Lykke til
Drit i forskjeller.

Er du villig til å betale 50 kr måneden for live.

Har du VELDIG lyst på noen av ekslusivene til en av consolene?

Har du venner som spiller på noen av konsollene.


Dette er de viktigste spørsmållene når du skal velge mellom PS3 & Xbox
Sitat av Mortbaz Vis innlegg
Wooohooo! Fanboy krig!

Xbox har aldri vært nede før, ps3 skylder på anon når dem har tekniske feil.. Du må kanskje betale for xbox live men d er faen meg verdt d! Hvis du skal høre på musikk mens du gamer, så går d ikke an på ps3! Men xbox derimot.. xbox har også VELDIG mange bra exclusives, som gears of War og fable f.eks. eneste bra ps3 har er uncharted..
Vis hele sitatet...
Nå er det jo du som starter "fanboi krig" ved å være xbox fanboi. Faktaene dine er feil forresten.

Velg det vennene dine har, eller velg det du liker best.

Største forskjellene:
Kontroller (noen liker xbox andre liker PS, selv liker jeg begge)
Bluray på PS3
Xbox live koster, PS3 er gratis
xbox har bedre online.
Noen spill
Xbox er billigere (om du ikke kjøper live)
Hvis du sparer til en PC, er det ikke litt omvendt å bruke 1900 på en xbox for så å kjøpe PC senere?
Så sint, Web Killer!! ? Ta deg en bolle, sola skinner =(

Greit min var litt OT..Men et kjapt søk om priser eller tilbud av x-box, her/div butikker/kjeder hadde gitt ham et akkurat like bra svar som noen her til nå, har kommet med..
Om en X-box er verdt det eller ikke er det vell egentlig kun han selv som har svaret på =/

Har du råd/er villig betale for XBL ?
Har du venner med x-box ?
Hvilke spill/sjanger er det du liker, har x-box mye av disse ?

Crysis er +, hvis du liker fps spill =>


Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Hvis du sparer til en PC, er det ikke litt omvendt å bruke 1900 på en xbox for så å kjøpe PC senere?
Vis hele sitatet...
Han sier jo i første innlegg at han mest sannsynlig får nokk til en pc, i komfen alene =)
Han vil gjerne ha noe og gjøre FREMM til da
Sist endret av Hightime; 30. april 2011 kl. 15:51.
Takk for alle rådene, jeg bestemte meg for å kjøpe Xbox, og heller droppe PC, så bruker jeg de pengene jeg ville brukt på Pc, på noe annet (Serfikat, båt etc..). Kunne ikke vært mer fornøyd =)
Ville heller tatt de 1900 kr og satt inn i PC kjøp.
Sitat av UB3R Vis innlegg
Ville heller tatt de 1900 kr og satt inn i PC kjøp.
Vis hele sitatet...
Diskusjonen er Xbox eller PS, PC her ingenting i denne diskusjonen å gjøre. Jeg er fan av å spille på PC, men la nå konsoll være konsoll og data være data.
Sitat av Carelius97 Vis innlegg
Hei, jeg er en gutt på 14 år som lurer på om jeg skal kjøpe xbox. Jeg får et tilbud på en xbox slim 250 gb med Crysis 2 til 1890,-

Jeg sparer til en pc, men jeg får ikke nok penger før konfirmasjonen min, og jeg får antagelig vis nok penger bare på konfirmasjonen min, men jeg har lyst på noe å gjøre fram til det.

Er dette noe jeg bør kjøpe?
Vis hele sitatet...
Sitat av tafsern Vis innlegg
Diskusjonen er Xbox eller PS, PC her ingenting i denne diskusjonen å gjøre. Jeg er fan av å spille på PC, men la nå konsoll være konsoll og data være data.
Vis hele sitatet...
Hvor får du inn at det er diskusjon mellom PS og xBox Egentlig?
Bare spør, siden han nevner ikke PS3 i tråden sin i det hele tatt.
Sist endret av Vod0; 1. mai 2011 kl. 18:39.
Sitat av tafsern Vis innlegg
Diskusjonen er Xbox eller PS, PC her ingenting i denne diskusjonen å gjøre. Jeg er fan av å spille på PC, men la nå konsoll være konsoll og data være data.
Vis hele sitatet...
Diskusjonen er da ikke Xbox eller PS? Han spør KUN om han skal kjøpe xbox, nevner ikke ps i det hele tatt....

edit: seent
Sist endret av x1co; 1. mai 2011 kl. 18:41.
Morsomt hvordan tre personer omtrent på rad har sagt "han ba ikke om noen meninger om xbox vs ps3" uten å legge merke til at det allerede er sagt før.
LSHMSFOAIDMT
Bmariuz's Avatar
Jeg tror hovedgrunnen til at jeg kjøpte XBOX var fordi 95% av vennegjengen min kjøpte den. Mye gøyere å spille med kompiser enn alene. Annbefaler deg å høre litt rundt i vennekretsen. En annen grunn til at jeg kjøpte XBOX var på grunn av kontrolleren.
Game disconnected
pokemon's Avatar
Sikkert en grei pris for en Brukt xbox, men var jeg deg ville jeg heller kjøpt en brukt en på gamestop å få full garanti i tilegg. det er nok en ting du vil vinne på i det lange løp.
Sitat av pokemon Vis innlegg
Sikkert en grei pris for en Brukt xbox, men var jeg deg ville jeg heller kjøpt en brukt en på gamestop å få full garanti i tilegg. det er nok en ting du vil vinne på i det lange løp.
Vis hele sitatet...
Grei pris? PS3 koster ~2400kr og du får bluray + gratis live.
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
Jeg tror hovedgrunnen til at jeg kjøpte XBOX var fordi 95% av vennegjengen min kjøpte den. Mye gøyere å spille med kompiser enn alene. Annbefaler deg å høre litt rundt i vennekretsen. En annen grunn til at jeg kjøpte XBOX var på grunn av kontrolleren.
Vis hele sitatet...
Jeg selv kjøpte PS3 pga alle vennene mine har det. Hadde selv kjøpt xBox om de hadde ahtt det
Antakeligvis skrives i et ord.. Hva får du på norsktentamener? -.-
TS: 1900 ekstra til å kjøpe PC for gir deg jo en rimelig kraftigere PC hvis du vil vente til komfen.
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Jeg synes TS burde kjøpe Xbox hos Game Stop eller andre butikker som selger brukt med garanti. Kjøp med et par brukte spill så har du nok å drive med. Men husk å kjøp gode spill som du vet har mye innhold.
The Maelstrom EU
kribw's Avatar
Xbox. PS3 Network ble hacket for litt siden.
Sitat av kribw Vis innlegg
Xbox. PS3 Network ble hacket for litt siden.
Vis hele sitatet...
Dette er 3. gangen noen ikke leser åpningsposten og drar inn PS3 i dette.
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Dette er 3. gangen noen ikke leser åpningsposten og drar inn PS3 i dette.
Vis hele sitatet...
Det er naturlig å sammenligne et produkt med en direkte konkurrent, men jeg er enig at man ikke trenger å nevne dette 3-4 ganger over et par sider.
Sitat av T.J. Vis innlegg
Jeg synes TS burde kjøpe Xbox hos Game Stop eller andre butikker som selger brukt med garanti. Kjøp med et par brukte spill så har du nok å drive med. Men husk å kjøp gode spill som du vet har mye innhold.
Vis hele sitatet...
gamestop sine bruktpriser er jo helt syke, kan like godt kjøpe nytt i andre butikker...
Sitat av T.J. Vis innlegg
Det er naturlig å sammenligne et produkt med en direkte konkurrent, men jeg er enig at man ikke trenger å nevne dette 3-4 ganger over et par sider.
Vis hele sitatet...
Så PC er ikke en konkurrent?
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Så PC er ikke en konkurrent?
Vis hele sitatet...
Nå hadde ikke TS så fryktelig mye penger å bruke på PC. En konkurrerende PC koster ikke under 2000. Ikke under 4000 heller så det du skriver blir jo litt feil i denne sammenhengen.
du bør heller kjøpe Ps3 , hvist du vil ha optimal grafikk og spille komfort, nøyer du deg med nr 2 kjøper du deg en xbox..