Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 833
Hei! I skrivende stund har jeg en dårlig pc med xp pro. Jeg har tenkt å kjøpe nytt hardware (hovedkort, ram, gpu, cpu), men beholde harddiskene. Har hørt at hvis jeg kjøper nye deler, så kan jeg ikke kjøre xp lengre, grunnet at det er "for gammelt for nye deler". Er dette sant?
Nei. Men du kan får mer ytelse av andre operativsystem (som et 64bits OS om du har mer en 4GB ram).
Sist endret av plohg; 1. april 2009 kl. 15:09.
Det er to ting å tenke på her:
- Om du har OEM lisens får du ikke aktivert XP når du bytter så mye maskinvare.
- Det er ikke sikkert det blir lagtet (gode) XP drivere for ny hardware. Vet ikke hvordan dette er enda, men etterhvert vil jo mer og mer hardware komme uten XP drivere eller med drivere som fungerer dårlig i XP. Dette er noe vi ser hver gang det kommer ny versjon av Windows.
Og uansett må du nok reinstallere windows xp for at det skal virke grunnet forskjellig chipset, noe som vil gjøre at gamle OS'et ikke fungerer.
Det spørs hva du kjøper, i mitt opsett fungerer XP Pro utmerket.
Trådstarter
4 0
Så det dere sier er at det er bedre å kjøpe vista med? Har vista på min bærbare, men der fulgte det ikke med installasjons cd...
Normalt vil nok Vista 64bit yte betydelig mye bedre en det XP gjør ja, så ville anbefalt det.
På min maskin som et eksempel, kunne jeg ikke spille COD4 på XP men i vista fungerte dette utmerket.
Dette kom riktig nok av Quad prossesoren min som XP likte dårlig.
Trådstarter
4 0
Så da blir vista det beste.. Men går det på en eller annen måte an å flytte vistaen fra min bærbare og over til en ny? Selv om det ikke følgte med en installasjons cd? Det var en Acer btw.
Har du Xp no og det er en kjøpe pc kan du oppgradere alt untat Hovedkortet, gjør du det vil ikke Windows funker nokke eg opplevde på hardemåten.
Men du får med drivere med ny HW gå for vista 64bit
Sitat av exipixz Vis innlegg
Er dette sant?
Vis hele sitatet...
NEI,

vennene dine lyger deg i trynet.


xp=win


http://www.macuser.com/2008/06/26/vista%20fail.jpg
Trådstarter
4 0
Håper egentlig det, for jeg vet ikke om jeg gidder kjøpe nytt OS. Men dette er egentlig care nett nå, siden jeg ikke trenger ny pc før ByLAN. Kp er gitt til alle