Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2035
Hei,

Jeg har hørt rykter om at man blir sløv dagen etter man røyker. Har lett litt rundt på forumet uten noen ordentlig tråd. Er det noen som har noen kilder på at dette er sant? Om også folk som røyker sjeldent fungerer dårlig dagen etter?
Det kalles "bakfjern" i min bok ihvertfall..

Ja, noen ganger blir man det. Etter min erfaring når jeg har røyka mye av noe skikkelig potent weed.. Og hva legger du i fungerer dårlig?
jeg har enda til gode og oppleve det, og jeg har røyke i 4 år ellerno nå. det kommer vel ann på personen
Sist endret av random16439; 10. januar 2009 kl. 18:31.
Tja, vel jeg har eksamen om ikke alt for lenge. Må få lest noen timer i morgen. Derfor jeg lurer :-)
Ja, jeg vil definitivt si at man blir sløv dagen etter at man har røyket, hvis man har røyket ordentlige saker og la seg stein. Det er ikke noe jeg merker noe særlig til hvis jeg røyker jevnlig, eller ikke har noe å gjøre dagen etter, men konsentrasjonskrevende arbeid merker jeg ikke går like bra hvis jeg har røyket bra saker kvelden før, spesielt når det er en stund siden sist.
kan vel også nevne at jeg fikk 5 på muntlig eksamen dagen etter jeg hadde røyka en av det beste grønne jeg noen gang har røyka. Aldri vært så bakfjern som da...
Å røyke dagenfør eksamen er ikke anbefalt om du ikke røyker så ofte
Å røyke før noe såpass viktig som en eksamen er vel ikke å anbefale uansett? Personlig ville jeg holdt et klart skille imellom cannabis og skole.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Bakfjern er et kjent fenomen ja, men jeg må alikevell påstå at en bakrus er værre, spesiellt når det har gått i brunsprit og øl. Bare for sammenligningens skyld:
Man er sløv og litt "fjern" dagen etterpå, men det er alt, ingen skjelving, ingen dårlig mage, ingen nerver.
Sist endret av Dodecha; 11. januar 2009 kl. 15:57. Grunn: Skriveleif som følge av å skrive sidelegs fra senga
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Balfjern er et kjent fenomen ja, men jeg må alikevell påstå at en bakrus er værre, spesiellt når det har gått i brunsprit og øl. Bare for sammenligningens skyld:
Man er sløv og litt "fjern" dagen etterpå, men det er alt, ingen skjelving, ingen dårlig mage, ingen nerver.
Vis hele sitatet...
Word! Bakrus er værste sort. Drakk meg snydens på whisky på fredag.
Lørdag: Spydde 13 (!!) ganger, voldom diarè, skjelvinger, kaldsvette og fyllenerver. Sist gang jeg spydde var kl 20.00 ca - 18 timer etter siste alkoholinntak.
Har merket selv noen få ganger at jeg kan være litt sløv dagen etter, er svært sjeldent, og det går over når jeg har fått gang på dagen. Er ikke som med en bakrus fra alkoholen der jeg ligger i senga hele dagen og ja, spyr av og til om sprit har vert involvert...

Så jeg synes ikke at å være bakfjern kan sammenlignes med bakrus fra alkohol :P
har perioder der jeg trener mye å perioder der jeg trener lite, værtfall de gangene jeg er i fysisk god form blir jeg ikke sløv selv ikke når jeg røyker jeg blir mer kvikk å vil rydde osv
Jeg føler meg ikke dårlig eller sløv dagen derpå, men sitter jeg å røyker hele kvelden og sovner rett etter nattingsen, så har jeg "vanskeligere for å konsentrere" meg dagen etter. Det vil si at det er lett å bli ukonsentrert, men det kan jo også komme av lite søvn den aktuelle natten og at man sovner på "oppturen"? Det er ikke i nærheten av det å være fyllesjuk på jobben hvertfall =)
Så er det noe viktig, som eksamen og lignende og du er interessert i å gjøre det så godt som mulig burde du stå over "hard-røykinga" dagen før.
Cannabis Duration:
Smoked
Total Duration 1 - 4 hrs
Onset 0 - 10 mins
Coming Up 5 - 10 mins
Plateau 15 - 30 mins
Coming Down 45 - 180 mins
After Effects 2 - 24 hrs
Hangover / Day After - - -

Cannabis Duration
Oral
Total Duration 4 - 10 hrs
Onset 30 - 120 mins
Coming Up 30 - 60 mins
Plateau 2 - 5 hours
Coming Down 1 - 2 hours
After Effects 6 - 12 hrs
Hangover / Day After 0 - 1 day

varighet varierer my fra person til person på dose, toleranse og formen.
de som røyker my/jevnlig har støre toleranse en de som ikke røyker så ofte.

har selv merka Hangover. røyker man en feit en som nattings merker man sansynligvis hangover dagen derpå.
føler meg litt slapp...