Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 988
Hei, i morgen skal jeg bestille ny pc!

Men jeg er litt usikker på åssen hovedkort jeg skal kjøpe? Har 2500 kr til å bruke på hovedkort!

Har Tenkt på dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=...&view=detailed

Er vel igjen som vet om et som er bedere i den pris klassen?

Edit: Det skal være LGA 775 (Socket)
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hmm. Beklager hvis jeg virker nedlatende nå, men du er klar over at hvis du skal kjøpe det hovedkortet, så må du ha en splitter ny Intel prosessor av typen socket 775, DDR2 minne og PCI-Express skjermkort?

Bare forsikrer meg om at du vet hva du går for. Det lønner seg ikke å gå for socket 775 og DDR2 enda, socketen kan enda ha småfeil og DDR2 har alt for høy latency.
#Conex's Avatar
Trådstarter
Ja jeg vet det! Skal ha ny pc for 24 000 har jobba en del i sommer skjønner'u!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
O.K., beklager.

Jeg hadde ikke kjøpt socket 775 enda, heller AMD64. Skulle jeg ha lagt ut så store summer på en PC så hadde jeg definitivt kjøpt DUAL Opteron eller XEON, men går ut ifra at du har brukt budsjettet på andre ting.

Er forøvrig akkurat samme chipset på alle 775 kortene, så hvis du ikke finner noen reviews mellom alle aktørene så får du satse på smak og behag. Asus, som du har valgt nå, har aldri sviktet meg før.
#Conex's Avatar
Trådstarter
Har asus i den jeg har nå! Og jeg er veldig fornøyd med det korte! Men jeg har hørt at hvis man skal sette inn kompressor-kjøing, så takler asus det ikke!
Fikk høre det fra en kamerat av meg fra Trøndelag!
Stemmer dette el? Fordi jeg har tenkt til å sette inn det oxo.. om noen månder!
Eventyrbesatt
Wiggles's Avatar
Hva mener du med "ikke takler det"
Som i at HK blir ødelagt eller at det kortslutter eller hva?
#Conex's Avatar
Trådstarter
Vet ikke at det bare takler ikke det rett og slett!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Du får ikke bruk for compressorkjøling med socket 775, Intel har nemlig satt inn en overklokkingsperre. En del produsenter har riktignok sagt at de har funnet en måte å komme seg forbi denne sperren, men hvorvidt dette kortet benytter seg av dette eller ikke vet jeg ikke. Undersøk det før du kjøper dyrt kjølesystem i alle fall.
#Conex's Avatar
Trådstarter
Hehe.. Ja det er lurt har ikke penger enda uansett!
Du er klar over at det er en elendig investering å kjøpe det beste sant? om 1 år har har alle kompisene bedre enn deg, og betaler mindre penger for det. Jeg synes til og med 20 000 er i meste laget for en pc, da de nyeste komponentene faller raskest i pris.
Bedre å gå for dual da. Og drit my ram og evt. dual skjermkort med pci-express. Da har du noe å skryte av!