Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1593
Noen som vet om gode metoder for å fjerne vokaler på sanger? Ikke audacity standard bullshit, men noe som faktisk gir godt resultat?
Laste ned instrumentalversjon?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Lar seg ikke gjøre. Du må finne en versjon uten.
Godt resultat blir det dessverre ikke. Vil bare høres rart ut.
Stygg & samtidig fin
Dillinger's Avatar
Bli flink til å lage beats, så kan du lage en remake!
Sitat av TristSaus Vis innlegg
Noen som vet om gode metoder for å fjerne vokaler på sanger? Ikke audacity standard bullshit, men noe som faktisk gir godt resultat?
Vis hele sitatet...
Vel, forventer du at folk kan trylle?

Enten så blir vokalene fjernet i studioet, ellers blir dem remaket fra bunnen av, eller equalizet vekk.
Sitat av robhol Vis innlegg
Lar seg ikke gjøre. Du må finne en versjon uten.
Vis hele sitatet...
Dette stemmer ikke. Om du har den eksakte lydfila med kun vokal så kan du fjerne den fra den originale sangen. MEN resultatet blir ikke bra.
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Dette stemmer ikke. Om du har den eksakte lydfila med kun vokal så kan du fjerne den fra den originale sangen. MEN resultatet blir ikke bra.
Vis hele sitatet...
Som jo i praksis vil si at dette ikke lar seg gjøre...
At folk tror dette kan gjøres med et godt resultat må være en av de mest irriterende mytene.. Er som å tro man kan photoshoppe en person ut av et bilde og få med den faktiske bakgrunden.
BloodshotEyes, ikke for å være en krakk her, men dette er faktisk mulig nå. CS5/CS6 kom med en funksjon som gjorde at hvis du hadde en greit repeterende og simpel bakgrunn, så kunne den gjenkjenne mønsteret og legge bak. Dette går ikke på bilder som er veldig usymetriske og tilfeldige, though.

Men jeg er helt enig, utrolig hva folk tror man kan gjøre, som å zoome som de gjør på CSI også, hehe.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
BloodshotEyes, ikke for å være en krakk her, men dette er faktisk mulig nå. CS5/CS6 kom med en funksjon som gjorde at hvis du hadde en greit repeterende og simpel bakgrunn, så kunne den gjenkjenne mønsteret og legge bak. Dette går ikke på bilder som er veldig usymetriske og tilfeldige, though.

Men jeg er helt enig, utrolig hva folk tror man kan gjøre, som å zoome som de gjør på CSI også, hehe.
Vis hele sitatet...
Jeg vet at det er mulig å lage en fake bakgrund som ser ekte ut, men det er ikke den faktiske bakgrunden.
Finnes ikke instrumental eller karokee av sangen (Seeing you tonight by Kaci). Ville bare høre om det var noen god måte jeg ikke visste om som kunne funke til å få vokalen langt bak, eller mindre hørbar.

Greia er at det ligger heller ikke chords el lignende ute på nettet av en eller annen grunn. Men jeg prøver å høre meg frem til akkorder og spiller inn en cover på gitar, som sangeren kan synge til i stedet Takk for alle svar!
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Det går faktisk i Sonar X6 Producer, men da må du punge ut med 3 laken for programmet pluss noen for eksternt lydkort og kompatible høyttalere. Deretter lære deg UI-et. Det letteste er å finne sangene uten vokal, eventuelt prøve å ta kontakt med plateselskapet, men lykke til med det.
Sist endret av Duckie; 24. november 2013 kl. 12:48.