Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1572
Hei!

Jeg er på jakt etter en ny TV, og jeg er litt forvirret. Søkt endel rundt og skjønner det slik at HZ egentlig har ganske lite å si(?).
Jeg kommer til å bruke TV'en som en PC monitor, til daglidagsbruk og stort sett film.

Jeg vurderder denne: https://www.komplett.no/samsung-55-u...5hu7505/812151
Den koster 13k, men så ser jeg at denne: https://www.komplett.no/samsung-55-u...5hu6905/811970 Koster 9k, med eneste forskjell at den er på 200hz og den andre er på 1000hz.

Det er altså fire tusen i prisforskjell på disse to TV'ene, med den eneste forskjellen (som jeg ser!) som er 200hz/1000hz.

Er det noe forskjell? Det må vel være en grunn til den store prisforskjellen?

Setter pris på alle svar
Den med 1000hz er også 3D-tv.
TheSantaAss's Avatar
Trådstarter
95 2
Bryr meg ikke om 3D. Er det eneste grunnen til 4k prisforskjell?
Hva skal du bruke tven til? Høyere hz er ofte fint for spilling, men for film og tv så er 200hz cmr helt fint. Og ja, dette er eneste forskjellen på de to teknisk sett. Den dyrere er fra nyeste serie, så design er litt annerledes. Potensielt er det annen software på den, mulig den har mer funksjonalitet, men det blir bare spekulasjon fra min side.
Sist endret av danielsk; 12. juni 2015 kl. 14:02.
TheSantaAss's Avatar
Trådstarter
95 2
Skal bruke den til TV, og som PC monitor, hvor jeg ser film
Da er det neppe noen merkbar forskjell på de to for ditt bruk
TheSantaAss's Avatar
Trådstarter
95 2
Sitat av danielsk Vis innlegg
Da er det neppe noen merkbar forskjell på de to for ditt bruk
Vis hele sitatet...
Takker for svar. Da blir det den.
De tekniske forskjellene er at den til 13k har 200hz panel og lokal dimming, den til 9k har 100hz panel.
Husk å skru på PC/gaming modus dersom du skal bruke den som pc-monitor, uten det blir det en forferdelig opplevelse.