Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 7554
Sitat av Faenskap Vis innlegg
Og så? Hva er vitsen med å klage på at folk kommer med råd mot hikke?
Selv om trådstarter ble kvitt hikken, er det da mange andre som også har fått og kan få hjelp i denne tråden.
Vis hele sitatet...
klager ikke, ser bare ikke nødvendigheten i det, å bringe opp en 3år gammel tråd der samme råd kommer gjentatte ganger. Skulle selv skrive holde pusten og stå på hode, men etter som jeg har lest mange nyttige tips (og det jeg tenkte) så tenkte jeg at det ikke var nødvendig å skrive det.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Der gjør det for vanskilg. hvis man hikker, er å prøve å hikke.
Sitat av moose Vis innlegg
jeg pleier og holde hode under kaldt rendene vann. det funker fett.
Vis hele sitatet...
Så hvis du er på skolen f.eks så løper du til vasken og tar hodet under vann?

Sitat av XnoN Vis innlegg
Er ikke hikke krampe i lungene eller noe? Drikk fort eller trekk pusten dypt inn. Det hjelper.
Vis hele sitatet...
Det er vibrasjoer i mellomgulvet som fører til dannelse av små luftbobler. Noe i den duren. Men det er i hvertfall vibrasjoner i mellomgulvet

Sitat av Kramer Vis innlegg
Puste inn i en papirpose funker, jeg pleier å ta et dypt trekk og holde pusten i 1-2 min.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du ta et dypt trekk fra en papirpose uten at den blir tom for luft?


Prøv å si kykeliky hver gang du må hikke. Rett før.

For meg hjelper det å "tvinge" meg selv til å puste in og ut uten at "pusterytmen" blir forstyrret. Og det med å holde pusten funker av og til.
Sist endret av fulloggal; 2. august 2009 kl. 05:14.
jaG
Produktutvikler
Morra til kjerringa sa en gang at du burde ta en stooor skje med syltetøy. Så selv en prøve, og det funket for henne.
Sitat av Sabbi Vis innlegg
[/i]edit:ah, helsikken. Er det noen som har råd mot nysing. Gjør gravskauens vondt å nyse!
Vis hele sitatet...
Press tunga alt du kan mot ganen idet du føler du må nyse.
Sist endret av Volch0k; 2. august 2009 kl. 12:19.
Hikke kommer av ukjent stimulering av frenikus-nerven. Man har heller ikke noen medisiner mot det(skolemedisin), så da må man ta kjerringråd til hjelp. Om de virker har en sammenheng med individualitet, tilfeldigheter og placebo.
Det skal visst være bra å ta en spiseskje med bringebær hvis du hikker. Har aldri prøvd det selv, men en venn av meg fortalte om det, og det fungerte for han. Det fungerte også for en felles venn av oss når han hadde hikke.

Kan være verdt et forsøk!
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Chikara Vis innlegg
Vil bare si at jeg så tråd tittelen tidligere i dag. Nå i kveld har jeg hatt et par pils, og fikk en plagsom hikke uten ende. Kom så på denne tråden, leste første side og forsøkte holde-pusten-og-svelge metoden.

Den fungerte utmerket! Takk!
Vis hele sitatet...
gjorde det selv, funka fett. Men nå har jeg begynt å gjespe istede.