Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1055
Heidere!

Det har seg slik at det har vært ganske vanskelig i hjemmet i det siste. Noe som betyr at det ikke er så bra for meg om jeg fortsetter å bo der. Jeg vil helst ikke gå inn på detaljer, men det er vold inne i bildet.

Så jeg tok det opp med foreldrene mine idag, men da hisset de seg opp og sa at jeg ikke fikk lov. Jeg er for øyeblikket 17 år, men jeg fyller om 1 måned. Jeg går fortsatt på skole, og blir der 1 år til.

Det jeg lurte på var hvordan jeg burde gå frem i denne situasjonen, iom. at jeg ennå ikke er myndig. Jeg har en søster jeg kanskje kan bo hos, men hun er enemor, og jeg vet ikke om hun orker å "passe" på en til i den leiligheten hun har.

Hvem burde jeg snakke med i tilfelle jeg ikke kan bo hos søsteren min?
LSHMSFOAIDMT
Bmariuz's Avatar
Copy paste fra denne traaden:

Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Værsågod.

http://www.lanekassen.no/Hovedmeny/S...-fa/Bostipend/

Årsak
Særlige forhold skal alltid være dokumentert
Sosiale forhold
f.eks. alvorlige konflikter i hjemmet som gjør at du vil bli hindret i å gjennomføre utdanningen.
Konflikter og uenighet som blir sett på som vanlig mellom søsken eller mellom barn og foreldre, er ikke omfattet.

Særlige forhold skal alltid være dokumentert
Bekreftelse fra en eller flere av følgende:
- PP-tjeneste
- sosialkontor
- familierådgivningskontor
- psykolog
* Bekreftelse fra skolen kan godtas dersom det går fram at vedkommende har særlig kjennskap til situasjonen.
Vis hele sitatet...
Hvis du har noen spørsmål, så kan du vel spørre på nettsider som ung.no og lignende?
Hvis du hjelper til med leie og mat, så vil nok søsteren din ønske deg velkommen med en gang.
Sitat av 23732 Vis innlegg
Hvis du hjelper til med leie og mat, så vil nok søsteren din ønske deg velkommen med en gang.
Vis hele sitatet...
Enig, hun veit vell sikkert om problemene hjemme.
Men kanskje en fordel og vente til du er 18. Eller haster det?
Trådstarter
Takk for svar allesammen

Jeg tenkte kanskje jeg skulle snakke med rådgiveren på skolen, men jeg er redd for at hun skal ringe foreldrene mine etterpå å fortelle at jeg snakket med henne. Jeg er også redd for hva foreldrene mine vil gjøre om de får vite at jeg flytter mot dems vilje.

Jeg vil helst ut så fort som mulig, Iluwu, men på en annen side så er det under 1 måned igjen jeg må holde ut..
Hun har taushetsplikt (?), så hun blir nok ikke gjøre det. Om du er 18, så har de ingenting de skulle skakt på at du flytter ut
Sist endret av Vod0; 30. april 2013 kl. 22:37.
Sitat av Abaways Vis innlegg
Takk for svar allesammen

Jeg tenkte kanskje jeg skulle snakke med rådgiveren på skolen, men jeg er redd for at hun skal ringe foreldrene mine etterpå å fortelle at jeg snakket med henne. Jeg er også redd for hva foreldrene mine vil gjøre om de får vite at jeg flytter mot dems vilje.

Jeg vil helst ut så fort som mulig, Iluwu, men på en annen side så er det under 1 måned igjen jeg må holde ut..
Vis hele sitatet...
Anbefaler deg å snakke med rådgiver eller sosiallærer. De har begge taushetsplikt og kan hjelpe deg videre.