Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 2360
Jeg spilte en periode Mount & Blade.. Men etter en stund, vart jeg lei av spillet. Var ute et spill med litt mer frihet .. og fleire muligheter.. Gikk da over til Oblivion The Elder Scrolls IV.. .. Men nå har nåkk de sett sine siste dager... Er ute etter noe som ligner, men som også kan fyllle det ut ? tenkte litt på Gothic 3-4 meen det såg litt for Hardcore ut ...
Sitat av Incogn1to Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Skulle til å si det samme.

Two Worlds II er det beste RPG-et jeg har spilt på leeeeeeengeeeeeeeeee
Selv synes jeg forgjengeren, Morrowind, var mer spennende enn Oblivion. Dårlig grafikk og stappfullt av bugs, men dybden i historiene var mye bedre.

Fable er litt barnslig, men det skal visst være bra slossing og mye frihet.

Fallout er jo ikke i fantasy-stilen, men det er et sabla bra RPG-spill med masse frihet og konsekvenser. Akkurat kommi et helt nytt av det også. Sinnsykt fete FPS-våpen
Trådstarter
16 0
Sitat av Incogn1to Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Lett !
Ser vilt bra ut )

Sitat av Tfan Vis innlegg
Skulle til å si det samme.

Two Worlds II er det beste RPG-et jeg har spilt på leeeeeeengeeeeeeeeee
Vis hele sitatet...

Har du noe erfaring med deT ?

Mener du at TW 2 er bedre en oblivion ?

Sitat av Tap_the_Apex Vis innlegg
Selv synes jeg forgjengeren, Morrowind, var mer spennende enn Oblivion. Dårlig grafikk og stappfullt av bugs, men dybden i historiene var mye bedre.

Fable er litt barnslig, men det skal visst være bra slossing og mye frihet.

Fallout er jo ikke i fantasy-stilen, men det er et sabla bra RPG-spill med masse frihet og konsekvenser. Akkurat kommi et helt nytt av det også. Sinnsykt fete FPS-våpen
Vis hele sitatet...
Så Fallout kan sammelignes med Borderlands , har spilt mye av det
Sitat av Spaycer Vis innlegg
Lett !
Ser vilt bra ut )




Har du noe erfaring med deT ?

Mener du at TW 2 er bedre en oblivion ?



Så Fallout kan sammelignes med Borderlands , har spilt mye av det
Vis hele sitatet...
Egentlig, ja. Men fikk liksom en Oblivion-følelse av å spille det. Oblivion er riktignok gammelt i forhold. Skyrim kan nok måle seg med TW 2 lett
Risen er rimelig flott det også :-)
Jeg likte ikke oblivion så veldig godt, men jeg ble helt forelska i Fallout!
Magi, orker, helvetesporter og alver osv. er ikke helt min stil
Jeg vil altså anbefale Fallout 3 og New Vegas, selv om de ikke har magi osv. Men hey! super mutants ligner jo litt på orker
Jeg har aldri spilt Oblivion, men jeg har hørt at Fallout 3 og New Vegas er veldig likt, som andre sier her. Jeg kan anbefale de på det sterkeste!

Edit: Too late
Sist endret av OlavGal; 13. januar 2011 kl. 15:16.
Trådstarter
16 0
Sitat av RoadKill94 Vis innlegg
Jeg likte ikke oblivion så veldig godt, men jeg ble helt forelska i Fallout!
Magi, orker, helvetesporter og alver osv. er ikke helt min stil
Jeg vil altså anbefale Fallout 3 og New Vegas, selv om de ikke har magi osv. Men hey! super mutants ligner jo litt på orker
Vis hele sitatet...

Så .. det er opent ? fritt ? Oppdrag ? Samme som oblivion ? at du kan plukke opp ting ? Stjele ? Kjøpe =?
Slenger meg på å anbefaler Two Worlds II. Aldri spilt noe spesielt RPG-spill, men fikk skikkelig sansen for Two Worlds II.
Utrolig masse å gjøre og mye landskap å oppdage. Nå er jeg kun kommet til Chapter II og syns det er helt konge.
Første timen syns jeg var litt kjedelig, men sånn syns jeg det er med mange spill så fortsatt og angrer ikke.
Trådstarter
16 0
Sitat av Nath Vis innlegg
Slenger meg på å anbefaler Two Worlds II. Aldri spilt noe spesielt RPG-spill, men fikk skikkelig sansen for Two Worlds II.
Utrolig masse å gjøre og mye landskap å oppdage. Nå er jeg kun kommet til Chapter II og syns det er helt konge.
Første timen syns jeg var litt kjedelig, men sånn syns jeg det er med mange spill så fortsatt og angrer ikke.
Vis hele sitatet...
Trur jeg kommer til å satse på TW 2 Høres ganske nice ut
Okay, Spaycer har ingen snøring om gaming, da anbefaler jeg deg å se en review.
Fallout NV Review
Karakter 9.2 av 10 @ Gametrailers
Dette skylder du deg selv å kjøpe fortest mulig.
Ja, det er åpent, fritt, samme som obli.. BEDRE enn oblivion, plukk opp ting, stjel, kjøp/selg.
Test ut The Dragon Knight Saga - demo her.

Du kan også prøve The Witcher
Sist endret av ymgve; 13. januar 2011 kl. 15:30.
Trådstarter
16 0
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Okay, Spaycer har ingen snøring om gaming, da anbefaler jeg deg å se en review.
Fallout NV Review
Karakter 9.2 av 10 @ Gametrailers
Dette skylder du deg selv å kjøpe fortest mulig.
Ja, det er åpent, fritt, samme som obli.. BEDRE enn oblivion, plukk opp ting, stjel, kjøp/selg.
Vis hele sitatet...

Snøring på gaming har jo eg,,, Er jo bare å google .. Kunne tatt meg frihet til å sjå gameplay på youtube .. Er jo bare kjekt å spør folk som faktisk har spilt det Burde ikke si at jeg ikke har snøring .. Burde egentli heller kalle meg no-lifer .. Sitter 6-9 t game hvær da LOL..
Oblivions forjenger Morrowind.
Dragon Age: Origins! Sykt bra rpg hvor man velger en "hero" samt en "class", og spiller på moralske valg. God historie, bra gameplay, plenty med bosser, sinnsykt stort spill som man kan lett bruke opptil 100 timer+ på. 2'en er også rett rundt hjørnet, 8. mars tar jeg ikke helt feil ;-)
Det er jo Fallout 3 og New Vegas som gjelder. De er like enkle å modde som Oblivion og minst like morsomme.
Jeg vil ikke anbefale deg fallout serien sånn som alle andre, den var stor skuff for meg:P men som et par andre anbefaler jeg morrowind, og jeg har ikke testet selv, men divinity 2 er vist bra ifølge noen. hørt andre nevne dreamfall. et ganske bra spill med stor frihet er sacred serien og hvis du orker stresse med det kan du sette opp daggerfall i dosbox:P
Jeg har enda ikke helt skjønt hvordan dere klarer å sammenligne oblivion og fallout. Fallout er jo shooter, mens Oblivion er fantasy sverd og skjold sak. To heeelt forskjellige ting hvis du spør meg. Spillene ligner kanskje på hverandre i måten de er bygd opp på, og friheten, men utenom det er det faktisk to veldig forskjellige spill. Finnes forøvrig mange andre spill som har samme frihet og oppbygning som disse spillene. Jeg elsker Oblivion spillene liksom, men synes Fallout var uinteressant, rett og slett fordi jeg liker sverd og skjold bedre enn shooter sjangeren. Pluss at "vats" systemet i Fallout ødela veldig, det gjorde spillet altfor lett imo.

Dragon age som andre har anbefalt er et sinnsykt bra spill. Det eneste jeg ikke likte med det var at man må dra rundt på et "party" hele tiden pluss at combat systemet failet. Jeg liker best å gå rundt aleine å drepe ting i denne type spill.

Jeg kan anbefale deg Neverwinter nights spillene, Dark messiah of might and magic, og selvsagt two worlds spillene. Diablo serien er heller ikke dum å se bort ifra.
Vil ikke si two worlds 2 ligner på Oblivion. Har spilt det en stund nå, og må si det er noe av det værste jeg har spilt. Ikke i nærheten så bra som Oblivion
Kan de som har peil si litterann om systemene i Risen og the Witcher og Divinity 2?

Er de like utviklingsorienterte som i Deus Ex f eks? Eller er det mest action? Landskap og historie?

Det jeg egentlig lurer mest på er om de følger trenden som herja spillmarkedet. Serier som Deus Ex, Elder Scrolls, Perfect Dark og Final Fantasy ble jo helt oppspist av penger penger penger.
Blir litt feil å sammenligne med Deus Ex, siden det hovedsaklig er et FPS-spill (med en del RPG-ting også, men likevel mest FPS.) Kan ikke si noe om Risen, men The Witcher og Dragon Knight Saga ligner mye på Oblivion. De er litt mindre i verdens-størrelse, men omtrent like mange quests, og leveling-systemene er mye bedre enn Oblivion (Som hadde noe av det mest WTF levelsystemet jeg har sett i noen spill).
Sist endret av ymgve; 14. januar 2011 kl. 00:10.
Morrowind MÅ prøves hvis du liker Oblivion. Grafikken er noe utdatert, men stemningen det spillet skapte har jeg ikke opplevd siden. Historien, landskapet, musikken - alt er i perfekt harmoni. Pluss på litt mods, så har du det beste spillet som noen gang har blitt laget.

Enhver fan av RPG med respekt for seg selv bør ha spilt Morrowind.
Sitat av Masterpiece Vis innlegg
Vil ikke si two worlds 2 ligner på Oblivion. Har spilt det en stund nå, og må si det er noe av det værste jeg har spilt. Ikke i nærheten så bra som Oblivion
Vis hele sitatet...
Sa aldri at det direkte ligner.. men du får en Oblivion-følelse av det. Oblivion er en klassiker, men TW II er liksom et skritt videre i RPG
Sitat av steinarlima Vis innlegg
Morrowind MÅ prøves hvis du liker Oblivion. Grafikken er noe utdatert, men stemningen det spillet skapte har jeg ikke opplevd siden. Historien, landskapet, musikken - alt er i perfekt harmoni. Pluss på litt mods, så har du det beste spillet som noen gang har blitt laget.

Enhver fan av RPG med respekt for seg selv bør ha spilt Morrowind.
Vis hele sitatet...
Morrowind Graphics Extender gjør grafikken litt bedre
Sitat av ymgve Vis innlegg
Blir litt feil å sammenligne med Deus Ex, siden det hovedsaklig er et FPS-spill (...)
Vis hele sitatet...
Du har selvfølgelig rett. Er vel litt for hekta på det spillet der... fy flate for et soundtrack! heh.

Icewind Dale er vel et bedre eksempel på gjennomtenkt karakterutvikling. D&D-regler har bra dybde på det punktet.
Sitat av sixfeetunder Vis innlegg
Det er jo Fallout 3 og New Vegas som gjelder. De er like enkle å modde som Oblivion og minst like morsomme.
Vis hele sitatet...
pfft, fallout 3 og NV er nesten dobbelt så enkle å modde som oblivion, jeg skulle installere spillet og legge til noen ganske basic mods idag, og jeg har aldri plagdes så jævlig!
BOSE, BOMM, BOSS, WRYE blablabla,hva faen!?
hva skjedde med "put .esp file in data folder"? Det er jo ti ganger så enkelt!
Sitat av RoadKill94 Vis innlegg
pfft, fallout 3 og NV er nesten dobbelt så enkle å modde som oblivion, jeg skulle installere spillet og legge til noen ganske basic mods idag, og jeg har aldri plagdes så jævlig!
BOSE, BOMM, BOSS, WRYE blablabla,hva faen!?
hva skjedde med "put .esp file in data folder"? Det er jo ti ganger så enkelt!
Vis hele sitatet...

obse, obmm, wrye bash og alt til oblivion er veldig simpelt når du setter deg inn i det. desuten kan du bruke tes gecko for å merge mods så du slipper tenke på 255 mod limiten
two worlds er definitivt et godt alternativ!