Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1136
Hallo, jeg har eg linje på 5mbp/s men klarer bare og laste ned i 630kbp/s max, er det noen som vet vorfor jeg ikkje får høyere/vordan jeg kan få det høyere, er på alle torrents. selv di torrents jeg vet skal gå på 1-2mbp/s lixom.
Sikker på at du ikke blander 5mbit/s og 5mb/s? Hvis det er tilfelle ser nedlastingshastigheten din helt normal ut.
Sist endret av Digital Hybrid; 5. mai 2010 kl. 16:15.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du forveksler garantert kilobit og kilobyte. Det går 8 bit på en byte, så fem megabit per sekund tilsvarer nokså nøyaktig 650kilobyte per sekund.
Sitat av sonavfarsin Vis innlegg
Hallo, jeg har eg linje på 5mbp/s men klarer bare og laste ned i 630kbp/s max, er det noen som vet vorfor jeg ikkje får høyere/vordan jeg kan få det høyere, er på alle torrents. selv di torrents jeg vet skal gå på 1-2mbp/s lixom.
Vis hele sitatet...
5/8 = 625

http://computer.howstuffworks.com/bytes1.htm


EDIT: litt sen
Sist endret av binkabi; 5. mai 2010 kl. 16:16.
ja sikkert går litt surr i det greiene der
Du kan teste linjen din.

Del svaret oppgitt i mbit (mbit/s) med 8 og du vil få det oppgitt i mbyte (mB/s)
For den late, finnes det en fin online kalkulator her: www.matisse.net
ok, da er det riktig da takke for att dere retta litt av dumheten min hehe
Din nedlastingshastighet er: 4724 kbit/sekund.
Din opplastingshastighet er: 847 kbit/sekund.
Er det bra nett ?
Sist endret av MosherNOR; 5. mai 2010 kl. 17:33.
Sitat av MosherNOR Vis innlegg
Din nedlastingshastighet er: 4724 kbit/sekund.
Din opplastingshastighet er: 847 kbit/sekund.
Er det bra nett ?
Vis hele sitatet...
Tja... Til vanlig surfing holder det.
Ellers er det vel en helt vanlig arbeiderklasselinje...