Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 5906
Jeg har problemer med å få installert osCommerce på domenet mitt.
Selve installasjonen og alt går greit, men når jeg skal kjøre admin konsollet etter installasjon, så skjer dette:

http://www.xxxxxx.as/catalog/install/://www.xxxxxx.as/admin/index.php

Altså at den gjør noe feil et eller annet sted når den skal peke til katalogene.
Er det noen som har god greie på osCommerce, og vet hva jeg evt. har gjort galt?

Jeg har forsøkt å installere det flere ganger, med forskjellige parametre. Dette er den eneste installasjonen som blir akseptert av install rutinen i osCommerce, men den vil altså ikke lystre og hente opp filene fra riktig katalog.

Det er forresten versjon 2.2ms2-060817 dersom det har noe å si.

Jeg har lett og søkt, men klarer rett og slett ikke å finne ut hva som er feil.

Og helst *ikke* kom å si at jeg må inn og redigere hver eneste fil som har henvisninger til kataloger. Please.

Noen som har satt opp osCommerce og kan hjelpe meg eller komme med tips?

Tjobing!
Vil anta at det er en feil i config-fila og/eller i mysql-databasen. Har aldri hatt problemer med osCommerce. Om du ikke har rørt noe i config-fila o.l. kan du jo prøve en nyere/eldre versjon.
M&G
Trådstarter
Her ikke gjort noen endringer i det hele tatt. Og mysql basen ble opprettet i forbindelse med denne installasjonen, så den også skal jo være urørt.
Jeg får forsøke å titte litt mer ¨på dette, men tar velvillig i mot tips!

M&G
Trådstarter
Sitat av LaStrada
Vil anta at det er en feil i config-fila og/eller i mysql-databasen. Har aldri hatt problemer med osCommerce. Om du ikke har rørt noe i config-fila o.l. kan du jo prøve en nyere/eldre versjon.
Vis hele sitatet...
Hvilken config fil er det du tenkte på egentlig ? Det er jo et virvar av filer for en som ikke kjenner systemet fra hør
M&G
Trådstarter
Det ordnet seg.

Så at det var flere som hadde hatt samme problemet, uten at de hadde klart å løse det. Men etter å ha installert osCommerce 3-4 ganger så fikk de det til å fungere, uten at de visste hvorfor.

Jeg fant ut at jeg hadde glemt å skrive inn hvilken underkatalog osCommers lå på, samt å avslutte "full web site address" med en slash.

Når jeg fikk dette riktig, så fungerte det greit.