Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 770
kreativ nerd
devotio's Avatar
Skal som sagt installere Intel versjonen av OS X på en ekstern HD som jeg skal bruke til å koble til en PC (ikke Mac altså)

Hvordan skal jeg installere imaget over på den eksterne harddisken? Jeg holder på å laste ned torrenten "VMWare files for patched Mac OS X Tiger Intel”.

Har lest her: http://www.uneasysilence.com/os-x-pr...n-ordinary-pc/

Dersom jeg vil installere på den eksterne harddisken er det så enkelt at jeg bare legger imaget inn på den interne harddisken og starter Ubuntu Live CD og installerer på hdb (eller hva enn den eksterne HD'en får) istedenfor hda? Kan jeg installere OS X på den eksterne harddisken fra OS X (PPC)? Har lest på forumet til OSx86project.org uten å få noe mer forståelse.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Har du prøvd 10.4.5 Prepatched DVD? Jeg prøvde meg på denne, skal være mulig å boote en installer med denne såvidt jeg vet. Ville ikke boote hos meg vel og merke, men kan jo være du har mer luck enn meg . Glhf
kreativ nerd
devotio's Avatar
Trådstarter
Det er den jeg har lastet ned.

Skal jeg åpne imaget og legge inn alle filene (i imaget) på den eksterne harddisken eller skal jeg bare dra imaget over på den eksterne disken.

Nå kopierer jeg nemlig over filene i imaget på harddisken, og det tar veeeldig lang tid så mistenker at det ikke er riktig.
Mac osX funker ikke på ekstern HD, funket i hvertfall ikke her og på dataen til Broren min
kreativ nerd
devotio's Avatar
Trådstarter
Har lest om flere på osx86project forumet som har gjort det, vet det skal være mulig.

Støtter BIOS'en din å boote fra USB disk? Støtter maskina di OS X?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
devotio: Jeg vet ikke, jeg prøvde å boote imaget fra cd da, men det er kanskje jeg som har gjort feil her.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Trådstarter
Sorry Tias, jeg har ikke den booteble DVD'en, har den som er VMWare patchet. Den du har skal være mulig å installere fra DVD etter det jeg har skjønt.
Kjør VMWare imaget, da slipper dere alt jallet med installasjon.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Trådstarter
Sitat av fxxked
Kjør VMWare imaget, da slipper dere alt jallet med installasjon.
Vis hele sitatet...
Det er VMWare imaget jeg har, men isteden for å bruke dd metoden i linux for å kopiere over imaget til hardisken mounta jeg image filen i OS X (PPC) og overførte alle filene inni imagefilen til root på en ekstern harddisk, tror du det funker?