Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 720
Har et ATI X1600XT grafikkkort som ikke vil vise noe bilde på et KN8 SLI hovedkort.

Hva kan være problemet, dette er helt nye deler fra komplet
Tittelninja
flexd's Avatar
Trådstarter Donor
*bump* Kunne trengt et svar
Sitat av flexd
*bump* Kunne trengt et svar
Vis hele sitatet...
Uansett om det er ett crossfire kort så skal det funke på et SLI hovedkortm
Har du sjekket at:
du har puttet den i riktig PCI slot?
Strømkabelen til skjermkortet er i?

Ellers kan det rett og slett vere feil med kortet
Tittelninja
flexd's Avatar
Trådstarter Donor
Ja alt står i (det er en venn av meg sitt kort), men det er ikke noe ekstra strømtilkobling til skjermkortet. det blir bare ikke noe bilde.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Skjertkort:
PowerColor Radeon X1600XT Bravo 256MB
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316175

Hovedkort:
313205 ABIT KN8-SLI,nForce4 SLI, Socket-939
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313205

Prossessor:
308954 AMD Athlon 64 3800+ 2.4GHz Socket 939
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308954

Har også 2GB RAM.

Noen som har noe peil? Kan det være at det ikke fungerer, eller for lite strøm kanskje? Ringte komplett og de sa at det var for lite strøm evt. Men Glemte å nevne hvilke hovedkort jeg hadde.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Prøver å Bumpe denne opp litt jeg. Ville vært fint å sett om det vil fungere før jeg evt drar til komplett og bytter.
Hvilken PSU har du da?
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Ikke så veldig sterk en. 310 tror jeg, er ikke sikker. Kan dette være grunnen til at jeg ikke får noe skjermbilde?
På gamle ATI kort kom det opp på skjermen under oppstart at skjermkortet ikke fikk nok strøm. Vet ikke helt hvordan det er nå.

Et SLI-hovedkort skal nok også støtte ATI-kort.

Prøvd begge PCI-Express portene?

Og hmm.. Mulig PSUen er noe svak.

Edit:
Har du en PSU til overs? En gammel en? Da kan du sikkert jumstarte denne og så gi strøm til kun skjermkortet. Husker ikke hvordan man gjorde dette, men søk så finner du nok et svar på det.
Sist endret av LaStrada; 6. september 2006 kl. 13:23.
Tittelninja
flexd's Avatar
Trådstarter Donor
Det er ingen strømtilkobling på skjermkortet (direkte til kortet), så det går vel ikke da?
Sitat av flexd
Det er ingen strømtilkobling på skjermkortet (direkte til kortet), så det går vel ikke da?
Vis hele sitatet...
Nei, det går ikke da. Hva med å koble ut alt det som er unødvendig for å starte? Harddisker, dvd/cd-romer, pci-kort (disse trekker lite, men dog noe), usb-stæsj osv.
Jeg hadde oxo det samme problemet....men på det hovedkortet jeg kjøpte fulgte det med en brikke som jeg måtte sette i den andre pci-porten for at det skulle funke
Vært borti samme problem før, da fant jeg ut at jeg hadde 20 pins PSU på ett 24 pins hovedkort *flaut* Men skal også en ekstra strømkabel til hovedkortet.